بازدید 5467

گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ کشور منتشر شد

رئیس دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور را در صحن علنی مجلس قرائت کرد.
کد خبر: ۱۰۸۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷ 12 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور امروز سه شنبه خلاصه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور را در صحن علنی قرائت کرد.

بذرپاش در بخشی از سخنرانی خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: این گزارش شامل حسابرسی بیش از ۳۷۰۰ دستگاه اجرایی، بررسی و تلفیق بیش از ۶۸۰۰ گزارش حسابرسی و عملکرد تبصره‌های ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، بررسی گزارش‌های تلفیقی تعداد ۲۷۲ تبصره، بند و جزء در کارگروه فنی و حقوقی، گزارش تفریغ ماده واحده و تبصره‌های ذیل آن می‌باشد که در ۷۶۲ صفحه تهیه و در هیئت عمومی دیوان محاسبات کشور به تصویب رسیده است.

گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور برای نخستین بار، ۴ ماه قبل از موعد مقرر قانونی تهیه و در ۳۱ شهریورماه سال ۱۴۰۰ به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

بذرپاش در روند ارائه گزارش تفریغ بودجه کل کشور،گفت: «گزارش تفریغ بودجه امسال به عنوان سی و دومین گزارش بودجه بعد از انقلاب مستند به اصل ۵۵ قانون اساسی و علی رغم ایجاد محدودیت‌های کرونا در سال ۹۹ و ۴ ماه قبل از موعد مقرر تهیه و در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به مجلس ارسال شد. از حسن نظر و حمایت‌های ریاست مجلس، اعضای هیئت رئیسه، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد، دادستانی، دیوان ، مستشاران و مدیران تشکر می‌کنم که همت کردند تا این گزارش ۴ ماه زودتر ارسال شود.

این کاهش زمان در کنار دقت بالا می‌تواند دولت و مجلس را در اصلاح ساختار بودجه و تدوین و تصویب بودجه سال آتی یاری کند.

دیوان محاسبات با حسابرسی ۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه اجرایی و بررسی تفریغ بیش از ۶ هزار دستگاه و ۳ هزار و ۸۰۰ گزارش حسابرسی و عملکرد‌های کل کشور و بررسی گزارش ۲۷۲ تبصره ، بند ، جزء و گزارش در ۷۶۲ صفحه تهیه و در هیئت عمومی دیوان به تصویب رسید.

بخش اول منابع و مصارف است. در این بخش میزان منابع و مصارف به تفکیک ارائه می‌شود. میزان پیش بینی منابع قانونی بودجه کل کشور بالغ بر ۲ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۵۵۹ میلیارد تومان بوده که میزان تحقق آن ۳ میلیون و ۴۷ هزار و ۷۱ میلیارد تومان معادل ۳۷.۴ درصد است. بالغ بر یکصد و ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان معادل ۱۹ درصد از منابع محقق شده دولت از محل واگذاری اوراق اسلامی منتشر شده تامین شده است.

در صورت کسر عملکرد این بخش از سر جمع منابع عمومی محقق شده دولت در سال ۹۹ به دلیل عدم پیش بینی رقم مذکور در قانون بودجه درصد تحقق واقعی منابع دولت حدود ۸۳ درصد است».

متن کامل خلاصه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر