بازدید 19215

کرونا و جریمه‌های سنگینی که به مالکان خودرو تحمیل می‌شود / چرا برای ثبت جریمه، اتوبان و نه مقصد سفر ملاک ارزیابی‌هاست؟

همزمان با تشدید شیوع ویروس کرونا، تدابیر و راهکار‌های متفاوتی برای مقابله در کشور اجرایی شد که از جمله آن، اعمال جریمه‌های سنگین در قبال خودرو‌های شخصی بود که عازم سفر می‌شوند؛ تدبیری که حالا و پس از گذشت چندین ماه از شیوع ویروس کرونا در ایران با اشکالات فراوانی رو به روست و از قرار معلوم، جمع زیادی از شهروندان را مشمول جریمه‌های غیر منطقی کرده است.
کد خبر: ۱۰۸۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ 09 October 2021

همزمان با تشدید شیوع ویروس کرونا، تدابیر و راهکار‌های متفاوتی برای مقابله در کشور اجرایی شد که از جمله آن، اعمال جریمه‌های سنگین در قبال خودرو‌های شخصی بود که عازم سفر می‌شوند؛ تدبیری که حالا و پس از گذشت چندین ماه از شیوع ویروس کرونا در ایران با اشکالات فراوانی رو به روست و از قرار معلوم، جمع زیادی از شهروندان را مشمول جریمه‌های غیر منطقی کرده است.

به گزارش «تابناک»، از جمله اهدافی که ستاد ملی مقابله با کرونا برای رنگ بندی مناطق مختلف کشور در نظر گرفت، اعمال محدودیت‌های تردد جاده‌ای بود که به ویژه برای خودرو‌های شخصی با جدیت و اهتمام ویژه‌ای دنبال می‌شود و این روز‌ها به صورت هوشمند و به کمک دوربین‌های کنترل تردد خودرو‌های متخلف را جریمه می‌کند.

هرچند در برخی مقاطع زمانی و به واسطه قرارگیری شرایط کشور در پیک‌های کرونایی، ممنوعیت سراسری برای تردد اجرایی می‌شود، در بیشتر ایام خبری از ممنوعیت سراسری تردد نیست و شهروندان می‌توانند با در نظر گرفتن رنگ بندی مناطق مختلف کشور و نیز اخذ مجوز تردد از فرمانداری‌ها سفر کنند.

گواه اینکه در تعطیلات پایان هفته گذشته، شمار بسیاری از شهروندان با خودرو‌های شخصی عازم سفر شدند ـ که البته نمی‌دانیم چه میزان از این خودرو‌ها دارای مجوز تردد و چه میزان از آن‌ها فاقد مجوز بودند ـ ولی این را می‌دانیم که ساز و کار فعلی برخورد با خودرو‌های شخصی در حال تردد در جاده‌های کشور با اشکالات عدیده‌ای رو به روست و بعضاً شهروندان را به واسطه همین اشکالات قربانی خسارات‌ سنگینی می‌کند.

توضیح اینکه برخی فرمانداری‌ها مثل فرمانداری شهرستان تهران برای این موضوع سامانه‌ای طراحی کرده اند که در آن امکان صدور مجوز برای انواع سفر مثل سفر کاری، تحصیلی، قضایی، پزشکی و سایر فراهم شده است و برخی فرمانداری‌ها نیز به ویژه در شهرستان‌های کوچک دستی اقدام به صدور مجوز می‌کنند.

در این بین اشکالاتی وجود دارد که امکان ارائه خدمات مطلوب به شهروندان را از مسئولین سلب کرده و در مقابل شهروندان را با جریمه‌های سنگین کرونایی رو به رو می‌کند؛ به عنوان مثال، سایت درخواست تردد فرمانداری تهران در برخی ایام به واسطه ایراد‌های فنی اجازه ثبت درخواست را به شهروندان نمی‌دهد و همچنین به نظر می‌رسد، تعداد نیروی انسانی که برای پیشبرد امور در مقابل حجم انبوه درخواست‌ها در این حوزه فعال هستند، کافی نیست و لذا بسیاری از درخواست‌ها یا به خوبی بررسی نمی‌شوند و یا اصلاً به نوبت بررسی‌ها نمی‌رسند.

اشکالی که از این بابت پیش می‌آید این است که شهروندان تهرانی در زمان مناسب امکان دریافت مجوز تردد ندارند و حتی در صورت بررسی و رد درخواست، اساساً فرصتی برای چانه زنی و یا توضیح نخواهند داشت، اما از آن سو در شهرستان‌ها به واسطه شمار کمتر درخواست‌ها، فضا برای صدور مجوز نسبتاً مناسب‌تر است.

این البته همه اشکال و سختی تردد‌های کرونایی برای شهروندان نیست و بررسی‌ها نشان می‌دهد که در فرایند ثبت جریمه‌ها توسط دوربین‌های هوشمند، آنچه ملاک ثبت تخلف است، مسیر و نه مقصد سفر است؛ مثلا شهروندان بسیاری در مسیر بزرگراه خلیج فارس حد فاصل قم - تهران با پیامک جریمه کرونایی رو به رو می‌شوند، حال اینکه جمع کثیری از مسافرانی که از تهران عازم شهر‌های جنوبی کشور –حتی شهر‌های با رنگ زرد و آبی هستند- ناگزیر باید از این مسیر استفاده کنند.

این یعنی مسافری که برای سفر از تهران به یک شهر با رنگ آبی و یا زرد در شهر‌های جنوبی کشور اقدام می‌کند و از بزرگراه قم عازم سفر می‌شود، حتی اگر یک لحظه هم از خودروی خود خارج نشود، واکسن هم زده باشد و نیز تست پی سی آر منفی داشته باشد، از آنجایی که شهرستان قم غالباً در جمع شهر‌های نارنجی و یا قرمز قرار دارد، با جریمه کرونایی رو به رو خواهد شد.

در همین رابطه شهروندی که اخیراً از این مسیر برای سفر به استان اصفهان استفاده کرده است، به «تابناک»، گفت روز چهارشنبه ۱۴ مهرماه برای پیگیری یک کار شخصی، ولی مهم عازم یکی از شهر‌های استان اصفهان بودم که اتفاقاً در حوزه شهر‌های زرد رنگ قرار داشت. با این همه برای رعایت قوانین و اطمینان خاطر اقدام به ثبت درخواست در سایت فرمانداری تهران کردم و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کردم؛ اما پس از ورود به اتوبان خلیج فارس و به محض ورود به حوزه استحفاظی استان قم متوجه شدم که پیامک جریمه کرونایی به خاطر ورود به استان قم برای بنده ارسال شده است، حال اینکه اصلاً مقصد بنده قم نبود. با وجود این، چون در سایت فرمانداری درخواست ثبت کرده بودم، اطمینان خاطر داشتم که بعداً می‌توانم موضوع را پیگیری کرده و جریمه را حذف کنم، اما یکی دو ساعت بعد متوجه شدم که با درخواست سفر بنده از سوی فرمانداری تهران موافقت نشده است.

کرونا و جریمه های سنگینی که به مالکان خودرو تحمیل می شود/ چرا برای ثبت جریمه، اتوبان و نه مقصد سفر ملاک ارزیابی هاست؟

وی اضافه کرد: اعمال جریمه کرونایی برای بنده در این سفر آن هم در اتوبان تهران – قم در حالی انجام شده است که علاوه بر اینکه مقصد من جزو شهرهای زرد رنگ بود، همچنین دو دوز واکسن زده ام، روز قبل از سفر نیز تست پی سی آر داده بودم که پاسخ آن منفی بود و نیز برای یک امر ضروری عازم سفر بودم.

صرف نظر از گفته‌های این شهروند، بررسی‌ها نشان می‌دهد که در مسیر تهران – قم دوربین‌های ثبت تخلف کرونایی از دقت بالایی برخوردار نیستند و علاوه بر اینکه قادر به ثبت همه تردد‌ها نیستند، همچنین برخی مسافران بر اساس تجربه موقعیت این دوبین‌ها را می‌دانند و با روش‌های مختلف مثل تغییر مسیر علی رغم تردد مکرر از جریمه‌های کرونایی فرار می‌کنند.

از سویی نیز برخی گزارش‌ها و مشاهدات عینی نشان می‌دهد، هرچند برای بسیاری از خودرو‌های شخصی پیامک جریمه ارسال نمی‌شود، تخلف آن‌ها در سامانه راهور ثبت می‌شود که بعضاً به واسطه بی اطلاعی مالکان خودرو و تأخیر در پرداخت دو برابر نیز می‌شود!

مجموعه اشکالات غیرقابل قبولی که به نظر لازم است با تدابیر هوشمندانه و صد البته منصفانه‌تر اصلاح شود تا ضمن افزایش دقت در برخورد با متخلفانی که باعث شیوع ویروس کرونا در کشور می‌شوند، همچنین رویه موجود که ظن نگاه درآمدی به جرائم کرونایی را افزایش می‌دهد، از بین ببرد؛ اصلاحاتی که به ویژه اکنون که شمار شهروندان واکسینه شده کشورمان افزایش یافته است، به شدت احساس می‌شود و استمرار رویه‌های سابق در برخورد‌ها، جز نارضایتی عمومی، دستاورد ملموس دیگری نخواهد داشت.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۶
زمان تردد من به مقصد شهر تهران رنگ مدتی بود نارنجی بود کلا وضعیت قرمز چند شهر در کل ایران بود ولی جریمه 1 میلیونی برای شهر قرمز ثبت شد و مراجعه من به پلیس راهور هم با عدم پاسخگویی حضوری و عدم بررسی همراه بود که جای تاسف دارد.
ما بعد از اربعین با تصور اینکه ممنوعیتی برای سفر به رشت وجود ندارد عازم سفر شدیم در منطقه نظرآباد پلیس راه با تنگ کردن اتوبان هر خودرو را یک میلیون و پنجاه هزار تومان جریمه میکرد از افسر ارشد تقاضا کردیم که چون ما نمیدانستیم اجازه بدهند که برگردیم اما ایشان فقط یک جمله میگفتند : آقا حرکت کن راه را بند نیاور ! ما به تصور اینکه خوب حالا که جریمه شدیم به سفر ادامه دهیم ! در عوارضی قزوین پیامک جریمه یک میلیون و پنجاه هزار تومانی برایمان رسید ! در ورودی شهر رودبار هم یک جریمه یک میلیون و پنجاه هزار تومانی دیگر برایمان رسید !تا اینجا سه میلیون و یکصد و پنجاه هزار تومان ! اما از همه عجیب تر در سه نقطه ای که خودروها جریمه می شدند دایم و با فریاد میگفتند حرکت کن راه را بند نیار ! اما در عوارضی رشت با ایجاد دور برگردان ماشین ها را مجبور به دور زدن میکردند ! آیا این کار درست است ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
هزینهافزایش بستریها در بیمارستان های رشت بخاطر سفر شما را پس کی بده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
بله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
دقیقا برای اشخاصی مثل جنابعالی که این همه توصیه به سفر نرفتن را پشت گوش میندازید و برای سلامتی ،دیگران ،هیچ ارزشی قائل نیستیدکار بسیار درستیست
منبع درآمد به این خوبی چرا قطعش کنن ؟
حتی با اتمام کرونا دولت قصد نداره از این طرح دست بکشه

خیلی براش درآمد داشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
چقدر مثلا
525 جریمه شدم من
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
حقته
مطمئنا هدف از ادامه این کار موضوع درآمد است
به دولت و مخصوصا پلیس خوش گذشته

تاسف
خجالت
تمامش کنید این طرح مسخره را .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
مگه چقدر درمیاد از این جریمه ها؟
این طرحها چیزی جز درآمد نجومی برای دولت نیست
مسخره بازیه

الان با این گرانی ها کی میهمونی میره
کی معمونی میده
ساعت ۱۰ شب کی میره خرید ؟

یه کم خجالت بد نیست
خجالت بکشید
بنظرم از اول تابستان به بعد هزینه جریمه خودروها را وزارت بهداشت باید پرداخت کند.
اتقافا کسانی که بدون در نظر گرفتن شرایط در بدترین زمان مسافرت کرده و قطعا سبب افزایش بیماری شدند باید به شدت و با سنگین ترین جریمه های نقدی مجازات شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
سفر با اتوبوس وقطار وهواپیما سفر به حساب نمیاد؟ماشین شخصی که ایمن تر هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
کسی با ماشین خودش مسافرت بره نهایت از منزل خودش سوار ماشین شخصی خودش شده و در مقصد منزل خودش پیاده شده است. جواب تو به آنهایی رفتند زیارت اربیعین و یا با اتوبوس مسافرت میرند چیه؟
ثبت واعلام جرائمی از این دست با تاخیرغیرقابل توجیهی در سامانه بود....که در اذهان دلایل مشمئز کننده ای را تداعی می کرد.

پلیس علاوه بر ثبت جرائم از طریق دوربین ها عامدا"موانع سنگین در اتوباهای بین شهری ایجاد نمود.موانعی که کامیونتها،تریلی ها،خودروهای باری ومسافری را در کنار سایر سواری ها که حتی بزعم واذعان خود پلیس منعی برای تردد آنها نبود به مشکلی بزرگ انداخت.استهلاک این وسائط نقلیه،افزایش وهدر رفت سوخت به عنوان یک ثروت ملی ،آلودگی محیط زیست، هزینه های جبران ناپذیر فرصت های زمانی که در ترافیک بی دلیل از دست رفت در کنار ایجاد بحرانهای روحی وروانی برای کسانی که با رعایت پروتکلها در تردد قانونی بودند از نیروئی که مسئول فراهم نمودن تردد آسان وآمن در جاده هاست چیزهائی دید فرا تصور!!!!!
پلیس ما نقشی فراتصور وبرخلاف نقش بین المللی وتعریف شده خود ایفا نمود.دست مریزاد.
حال یک دو سول :
در کدام کشور همانند کشور ما در این خصوص اقدام مشابه شد؟
چرا تردد در وسائط نقلیه عمومی آزاد بود ولی در وسائط نقلیه خصوصی ممنوع؟تو می توانی با اتوبوس از شهر قرمز به شهر قرمزدیگر بروی ولی با وسیله شخصی نه!!!
ونهایتا کار هم دیدیدیم که با اوجگیری واکسیناسیون ،مرگ ومیرها کنترل شد نه با صدور جرائم سنگین.
این جرائم برای چه چیز وچه کسی سود داشت ؟
جریمه روزانه باید متوقف شود. این کار جز درآمد برای پلیس چه خاصیت دیگری دراه یکی توضیح بدد!!
اکثر سازمانها و نهادهای دولتی دست تو جیب مردم دارند حتی نیروی انتظامی ! مثلا نیروی انتظامی از ساخت ساختمان هم به بهانه های واهی پول اخذ می کند و صاحبان کسب و کار را تهدید به بستن کارگاههایشان می کند ! واقعا متاسفم که هر کس به اندازه وسعش می تازد !
در مسیر اتوبان قم به طرف تهران فاصله 66 کیلومتری دوربین به سمت تهران ماشین های غیر بومی را در ابتدای مرز استان تهران جریمه می کند در حالیکه خیلی از رانندگان اصلا قصد ورود به تهران را ندارند و سر کار می روند وتا تهران فاصله زیادی دارند راه پول درآوردن به هر قیمت شده من از پلیس راه قم می خواهم همین دوربین را در وسیر ورودی تهران به قم در نرز استانی نصب کند و تمام خودروهای پلاک تهران را جریمه کرده و برای به اصطلاح مبارزه با کرونا درآمدزایی کند
چرا میخواهی راهوار را از این درآمد محروم کنی بابا اینها که میروند سفر یک ملیون هم بگذارند برای دولت خدمتگذار بخصوص که‌ همه چیز هم ارزان شده اینها پولدارند یک پرایدشون صد و شصت ملیون می ارزند علی برکت الله بعدش هم فی امان الله
من بخاطر مراقبت از برادرم که در تهران تصادف کرده و در حال کما است، بخاطر رعایت حال مریض و آلوده نشدن به کرونا از وسیله شخصی استفاده کردم اما متاسفانه دو بار جریمه سنگین شده ام.
از مسئولین درخواست دارم در این شرایط سخت اقتصادی مورد بخشودگی قرار دهد. توان پرداخت ندارم.
اینجانب هم از زمان شیوع کرونا هیچ گونه سفری با خودرو شخصی خود نداشته ام و تمام شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کرده ام متاسفانه روز دوم شهریور شهر کرج ترافیک زیادی داشت و برای رسیدن به منزل با تاخیر به منزل رسیدم در ساعت 22/22 دقیقه برای اولین بار شماره ام برداشته شده و جریمه تردد شبانه ثبت گردیده در صورتی که خیلی از اطرافیان براحتی در شب و روز و تعطیلات به شمال و.. سفر میکنند ولی تاکنون جریمه هم نشده اند بهتر است در این موارد تجدید نظر هایی هم صورت بگیرد
سلام بنده در آلمان زندگی میکنم.. اینجا که مقررات سختی گذاشته بودند اینقدر جریمه های سنگین به مردم تحمیل نکردند.. من دو سه بار در دوران کرونا به ایران آمدم هر بار جریمه های سنگینی برایم میماند.. بنظر میاید که برای دولت محل کسب درآمد شده است که هنوز هم برنمیدارند..بی انصافی است.. از لحاظ روحی هم مردم را در شهرهای خودشان زندانی میکنند و اجازه مسافرت نمیدهند نتایج خوبی ندارد
برا منم جریمه زدن ساعت 10 شب تو خیابون بهارستان بودم و 200هزارتومن جریمه اومده برام به علت منع تردد کرونایی ولی اونموقع ماشینم تو پارکینگ خونه بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
جعل و دستکاری پلاک توسط افراد اراذل و بی انصاف در اثر همین محدودیت ها افزایش یافته

متاسفانه هیچکس پیگیر نیست

برای من هم جریمه اومده ولی من هیچ عبوری از آنجا نداشتم
من روز بیست و یکم فروردین به علت کرونا با تب و بدن درد در منزل بستری بودم ولی ماشینم در خیابان پانزده خرداد جریمه شده اونهم به خاطر نداشتن معاینه ؟؟؟؟ در زمانی که مراکز معاینه مدتها تعطیل بوده
من روز بیست و یکم فروردین به علت کرونا با تب و بدن درد در منزل بستری بودم ولی ماشینم در خیابان پانزده خرداد جریمه شده اونهم به خاطر نداشتن معاینه ؟؟؟؟ در زمانی که مراکز معاینه مدتها تعطیل بوده
من روز بیست و یکم فروردین به علت کرونا با تب و بدن درد در منزل بستری بودم ولی ماشینم در خیابان پانزده خرداد جریمه شده اونهم به خاطر نداشتن معاینه ؟؟؟؟ در زمانی که مراکز معاینه مدتها تعطیل بوده
والله مردم کمر شکسته شدن براساس کدام قانون مصوب شده مجلس جریمه میکنید مردم بیمارند بدهکارن و چرا دست در جیب فقرا دارید
منبع درآمد رایگان ومفت برا دولت کو عدالت وبرابری بخدا تاوان آنرا می‌دهید کسی کارگر و کارمند وبیمار باید از هوا عبور کند آقای رئیسی لطفا مردم فقیر را دریاب
ما از اهواز رفتیم بابلسر جریمه هم نشدیم ولی یه ماشین داریم تو اهواز تو پارکینگ بود براش جریمه تو اتوبان دماوند تهران دویست تومن اومده
من به خاطر سه میلیون تومانی که به خاطر تردد جریمه شدم، حتما بیشتر ضربه می زنم. این پول فقط پول زور است.
بودجه دولت رو جریمه ها ماشین بسته شده..منبع درامد راحت و بی دردسری
با این عمل پلیس راهورکه جریمه ها را سریع پیامک میدهد چه تاثیری در مسائل کرونا از جمله ابتلا به کرونا ویدیو در این دوماه گذشته کرده که الان موج ششم در راه است
من محل کارم جنوبه و منزلم تهران. چندین بار به فرمانداری مراجعه کردم مجوز ندادن. دو روز پیش پلیس راه جلوی منو گرفت و گفت شش میلیون تومان خلافی داری با خواهش رد شدم. رفتم پرینت خلافی گرفتم جریمه با مالیات هر کدام یک میلیونو پنجاه هزار تومان جریمه شدم مجبور شدم شش میلیون پرداخت کردم. مگر ناقل میکروب ماشینه یا شخص این چه ترفندیه که این مدیران از مریضی مردم درامد زای میکنند.. هر مدیری که میاد سر کار اول فکرش سو استفاده از شرایط و به هر شکلی درامد زاییه. دیروز پلیس رو دیدم که با موبایلش فیلم میگیره گفتم چیکار میکنی گفت میرم بعد خلافی مینویسم... اخه به کجا داریم میریم.
فرمانداري تهران اصلا برگه ترددي صادر نكرده ويه سايت بي خودي راه اندازي كرده براي سركار گذاشتن مردم.
ولي شهرستانها خوب مجوز مي دادند ،البته مردم چكار كنند وقتي افرادي مثل من درشهرستان زمين كشاورزي دارن وقت كاشت وبرداشت محصولشون هست نمي تونندكار شون رو بصورت مجازي انجام بدن مجبورند تردد داشته باشن. از طرفي هم جريمه ميشن اين واقعا دور از انصافه.
اگر منظور از جریمه، جلوگیری از سفره باید بلافاصله بعد از صدور جریمه، پیامک بیاد که طرف شاید از ادامه سفر منصرف بشه و برگرده، نه اینکه بره سفر و برگرده، هفته ها بعد جریمه براش بیاد. پس منظور، جلوگیری از سفر نیست منظور کسب درآمده
به خاطر بیماری پدرم که شیمی درمانی و پرتو درمانی داشتن مدام به اورمیه می رفتم اما دهها پیام اخطار جریمه می آمد و جالب بود که هم رفت جریمه می آمد و هم برگشت و تا اعلان بیش از ۵میلیون جریمه شدم سایت فرمانداری هم برخی زمانها خطا می داد
من موندم با این گرانی و قیمت بنزین مردم مگر دیوانه هستن بر ن تو جاده .متاسفانه کرونا خوب منبع درآمد برای دولت شده است کرونا نعمت است برای خزانه کشور
در همه موارد این مردم بودند که هزینه های سومدیریت مسئولین را داده اند
فقط و فقط و فقط یک هدف دارند اونم درامد زایی برای دولت تابلو تر از این نمیشه
با اتوبوس هر جا میخوای برو با ماشین شخصی جریمه میشی !!!! مسخره س واقعا
اين پول ها بركت نداره
با سلام به این هزینه های تحمیلی یک هزینه دیگر اضاقه نمایید و آن بیمه خودروهاست که با این وضعیت منع تردد هزینه بیمه ها چرا مسترد و تعدیل نمیشود و خوشبحال شرکنهای بیمه و سکوت حضرات مسئولین شده است؟!!اگر قرار است در سال چندین ماه منع تردد باشد پس این همه هزینه بیمه برای چیست و چرا عکس العملی از مسئولین به نفع ملت بیچاره دیده نمیشود؟
این کرونا برای یکسری افراد نون خوبی داشته از پزشکان گرفته تا برخی ارگانها و ملت هم از ترس جانشان فکر میکنند بهتر حرف گوش بدهند اختیار مملکت رو دادن دست کمیته کرونا که یکسریشون پزشکان دلال هستند . چه می فهمند اونا دنبال درآمد افزایی خودشون ...
جریمه های کرونایی غیر قانونی هستند چون طبق قانون اساسی تنها مجلس می تواند قانون گذاری کند و ستاد کرونا چنین حقی ندارد و اعمال جریمه از سوی راهور مغایر قانون می باشد با طرح شکایت در دیوان عدالت اداری می توان جرایم کرونا را ابطال نمود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر