بازدید 4583

مشاور ارشد تجاری بایدن از عدم التزام چین به توافق تجاری خواهد گفت

منابع آگاه خبر می‌دهند که نماینده تجاری آمریکا، کاترین تای، روز دوشنبه اعلام خواهد کرد که چین به توافق تجاری فاز اول خود با آمریکا که در دوران ترامپ منعقد شده پایبند نبوده است.
کد خبر: ۱۰۷۹۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷ 03 October 2021

مشاور ارشد تجاری بایدن از عدم التزام چین به توافق تجاری خواهد گفت

به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، منابع آگاه خبر می‌دهند که نماینده تجاری آمریکا، کاترین تای، فردا، دوشنبه اعلام خواهد کرد که چین به توافق تجاری فاز اول خود با آمریکا که در دوران ترامپ منعقد شده پایبند نبوده است.

تحت این توافق قرار بود در یک دوره دو ساله چین ۲۰۰ میلیارد دلار به واردات خود از آمریکا بیافزاید، اما منابع آگاه خبر می‌دهند که این کشور اقدامات کافی لازم برای این توافق را انجام نداده است.

این بیانیه یکی از مهم‌ترین اقدامات عقب‌گردهای محکم دولت بایدن در مورد چین را نشان خواهد داد. کاترین تای روز دوشنبه در سخنرانی خود در مورد بازنگری سیاست‌گذاری تجارت با چین خواهد گفت.

منابع آگاه می‌گویند دفتر نماینده تجاری آمریکا در حال بررسی اقدامات احتمالی واشنگتن در مقابل عدم التزام پکن به توافق می‌باشد که این می‌تواند شامل وضع تعرفه‌های جدید بر واردات چین باشد.

تخمین زده شده است که چین تا انتهای ماه آگوست تنها ۶۲ درصد میزان ذکر شده در توافق تجاری فاز اول، از آمریکا کالا وارد کرده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار