بازدید 4932

۱۷ سال زندان به خاطر ناتوانی در پرداخت دیه

کد خبر: ۱۰۷۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳ 02 October 2021

مرد زندانی که به جرم قتل ناپدری اش به پرداخت دیه محکوم شده بود به‌دلیل ناتوانی در پرداخت دیه 17 سال در زندان مانده است.

به ‌گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از اردیبهشت‌ سال ۸۳ به‌دنبال گزارش یک درگیری در منطقه صالح آباد آغاز شد. پس از حضور مأموران و بررسی اولیه مشخص شد که جوانی 25 ساله به‌نام پیام با ضربه چاقو ناپدری 40 ساله‌اش را به قتل رسانده است. پس از آن پیام بازداشت شد و به قتل ناپدری اش اعتراف کرد و در شعبه ۷۴ دادگاه کیفری سابق استان تهران محاکمه شد.

در جلسه محاکمه خواهر و برادرهای ناتنی اش با درخواست دیه از قصاص برادرشان گذشتند و قضات دادگاه نیز پس از محاکمه پسر جوان او را به پرداخت دیه محکوم کردند. اما با گذشت 17 سال از این ماجرا با توجه به اینکه وی نتوانسته بود دیه درخواستی را به فرزندان مقتول بپردازد همچنان در زندان ماند. تا اینکه هفته گذشته وی با درخواست اعسار از قضات دادگاه خواست تا دیه را تقسیط کنند و او بتواند با پرداخت آن آزاد شود.

به این ترتیب پرونده پیام که حالا 42 ساله شده است در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران تحت بررسی قرار گرفت.

وی در این جلسه پس از شرح چگونگی وقوع قتل در سال 83 گفت: وقتی مادرم از پدر معتادم جدا شد من و برادرم با مادرم زندگی می‌کردیم تا اینکه مادرم دوباره ازدواج کرد و از شوهر دومش نیز صاحب یک دختر و پسر شد. اما ناپدری خیلی ما را اذیت می‌کرد و مادرم را کتک می‌زد.

او دو بار باعث شد مادرم به زندان بیفتد بعد هم سر مادرم هوو آورد و دوباره بچه دار شد. او خیلی ما را آزار داد تا اینکه یک روز به سراغش رفتم و با او درگیر شدم اما در این میان ناخواسته دستم به خونش آلوده شد.

خواهر و برادر ناتنی‌ام چون می‌دانستند قصد قتل پدرشان را نداشتم اعلام گذشت کردند حالا از قضات دادگاه تقاضا دارم با تقسیط دیه موافقت کنند.من اگر 100 سال دیگر هم در زندان بمانم نمی‌توانم دیه را فراهم کنم.

در زندان هم شرایط خوبی ندارم. من سال های جوانی‌ام را در زندان نابود کردم و حالا درخواست دارم به من کمک کنید. در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار