بازدید 41056
دو هزار و ششصدمین بسته ویژه خبری «تابناک»

فعال اصولگرا: بعید است لاریجانی بخواهد ادامه‌دهنده مسیر روحانی باشد / جدیدترین نظر باهنر درباره دولت رئیسی / علی لاریجانی به آنتن صداوسیما بازگشت / طعنه امین تارخ به سانسور برنامه پژمان جمشیدی

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: واکنش تروئیکای اروپایی به گزارش اخیر آژانس درباره ایران / آسوشیتدپرس: ایران و عربستان دور جدیدی از مذاکرات را آغاز کرده‌اند / امیرعبداللهیان در نیویورک به لودریان چه گفت؟ / اتهام‌زنی‌های «الهام علی‌اف» به ایران / نظر وزیر ورزش درباره دوچرخه‌سواری زنان و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۷۸۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴ 27 September 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

نظر وزیر ورزش درباره دوچرخه‌سواری زنان

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این که بعضا ممانعت‌هایی در مقاطع مختلف‌زمانی برای دوچرخه سواری زنان در سطح کوچه و خیابان انجام شده است و با توجه به اینکه تاکید شما بر ترویج ورزش همگانی در سطح کوچه و خیابان بوده، نظرتان درباره این ممانعت‌ها چیست، تصریح کرد: این مباحث را من شنیده‌ام، مطرح هست. معاونت تخصصی ورزش بانوان ما در حال بررسی و فکر برای آن هستند تا هم بحث ارزش‌ها و حجاب خانم‌ها رعایت شده و هم بحث فعالیت، پویایی و تکاپوی آنها رعایت شود. قرار نیست خانم‌های ما چون زن هستند و ان شاالله باید حجاب خوبی داشته باشند، از حرکت محروم باشند. حرکت، پویایی، تحرک و فعالیت جسمی همگی در کنار آموزه‌های دینی ما و رعایت شعائر دینی و حجاب ماست.

سجادی در پایان سخنان خود ادامه داد: خانم‌هایی داریم که با حجاب قهرمان المپیک و پارالمپیک و قهرمان جهان شدند. خانم‌هایی داریم که در عرصه‌های آسیایی، بین المللی، جهانی، المپیک و پارالمپیک توانستند با رعایت حجابشان قهرمان هم بشوند و دلیلی ندارد چون خانم و با حجاب هستند به فعالیت ورزشی گرایشی نداشته باشند. اما به طور ویژه در مورد دوچرخه سواری چون به من هنوز گزارشی داده نشده، با معاونت تخصصی این موضوع یعنی معاونت ورزش بانوان حتما مطرح و صحبت می‌کنم، دیدگاه کارشناسی آنها را اخذ و حتما اطلاع رسانی می‌کنیم.

روحانی دیگر در میان اطلاح‌طلبان جایی ندارد

علی صوفی، دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات و وزیر تعاون دولت اصلاحات در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این که اکنون حسن روحانی در کجا مشغول است، بیان کرد: او قبل از ریاست جمهوری در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور داشت و فعالیت می‌کرد و پیشتر در مجمع تشخیص ساختمانی هم برای خود تاسیس کرده که محل مناقشه با شورای شهر تهران هم بود و باعث شده بود که همه تصور کنند محل استقرارش برای دوران پس از ریاست جمهوری بوده است، اما این امر بستگی به این دارد که نظر مقام معظم رهبری درباره به کارگیری روحانی در مجمع تشخیص چه باشد.صوفی با اشاره به انزوای سیاسی این روزهای حسن روحانی افزود: جریان اصلاح طلب از عملکرد او راضی نیست و از او ضربه هم خورده‌ و طبعا جایی در میان اصلاح طلبان نخواهد داشت که طرف مشورت واقع شود و یا در جلساتی که معمولا در سطح سران اصلاحات برگزار می‌شود جایگاهی نخواهد داشت.

مخالفت شورای نگهبان با تشکیل شورای فقهی سقط در طرح جوانی جمعیت

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان برخی ایرادات فقهی به بندهای مربوط به سقط و غربالگری در طرح جوانی جمعیت گرفت و با تشکیل شورای فقهی سقط مخالفت کرد. امیرحسین بانکی پور رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی درباره ایرادات طرح جوانی جمعیت و خانواده گفت: عمده اشکالات این طرح در مواد مربوط به غربالگری و سقط درمانی است که برخی ایرادات جزئی فقهی در این مواد وجود داشت و قرار شد با کمک شورای فقهی قم و نظرات آنها، اشکالات طرح را رفع کنیم. وی درباره چالش‌های مطرح درباره بندهای مربوط به سقط جنین در این طرح تصریح کرد: پیشتر قرار بود یک شورای فقهی برای صدور مجوز سقط درمانی تشکیل شود که شورای نگهبان، تشکیل شورای فقهی سقط را قبول نکرد. لذا این موضوع از طرح حذف شده و تنها نظر قاضی برای سقط لازم است.

ماجرای عجیب واکسن‌های تک دوز وارداتی

در پی انتشار خبری مبنی بر ورود واکسن تک دوز به کشور و برداشت نادرست مبنی بر تک دوز بودن این واکسن ها، سازمان غذا و دارو اعلام کرد: تک دوز بودن واکسن به معنای نیاز به یک بار تزریق داشتن نیست. طبق اعلام سازمان غذا و دارو، واکسن‌های قبلی حاوی ویال‌های ۶ دوز، ۱۰ دوز یا ۲ دوز بودند و این سری اخیر دارای ویال تک دوز است و حتما باید دوز دوم آن نیز تزریق شود.سازمان غذا و دارو در این اطلاعیه تصریح کرد: واکسن تک دوز مورد اشاره در خبر، به معنای آنچه مانند واکسن جانسون اند جانسون و اسپوتنیک لایت که نیاز به یک دوز تزریق دارند نبوده و در انتقال مطلب اشتباه رخ داده است. در این اطلاعیه تاکید شده است: واکسن سینوفارم، واکسن تک دوز نبوده بلکه باید بعد از یک دوره، دوز دوم آن هم تزریق شود و واکسن‌های وارداتی اخیر هم مانند همان واکسن‌های سینوفارم قبلی که برای بزرگسال استفاده می‌شد، است و دارای همان خصوصیات و برند هستند.

آمار فروش نفت ایران محرمانه است

مجیدرضا حریری در مورد آمار منتشره از اتاق بازرگانی تهران مبنی بر کاهش صادرات نفت ایران به چین تا رقم ۱۱ میلیون دلار گفت: یک سایت خبری در این مورد گفت‌وگویی با من داشت؛ اما آن را کامل منتقل نکردند و مفهوم کامل تحریف شده است. آمار فروش نفت ایران به طور کلی محرمانه است، در نتیجه ما هیچ آماری از فروش نفت ایران نه در داخل کشور و نه در منابع خارجی نداریم. برخی گمانه‌زنی‌ها می‌شود که صحت هیچ یک از آنها را نمی‌توان کامل تایید یا تکذیب کرد.

تایید فوت یک زائر و ۳۶ مجروح در تجمعات پشت مرزهای عراق

رییس سازمان حج و زیارت گفت: تجمعات زائران در پشت مرزهای عراق منجر به کشته شدن یک نفر، مجروحیت ۳۶زائر و روی مین رفتن یک تن دیگر شده است. علیرضا رشیدیان در مصاحبه زنده افزود: ستاد اربعین حسینی در تمام طول سال مشغول تدارکات راهپیمایی و برگزاری مراسم اربعین حسینی است و ۱۶ کمیته در ستاد اربعین فعال هستند؛ البته هر استان جداگانه برای خود کمیته‌ای مستقل دارد.رییس سازمان حج و زیارت ادامه داد: وقتی می‌توانیم بگوییم زائران به سمت مرز حرکت کنند که اطمینان داشته باشیم در آن سوی مرز امنیت و کرامتشان فراهم است، اما وقتی باز و بسته شدن مرز مبنی بر مجروح شدن ۳۶ نفر یا فوت یک نفر می‌شود باید توصیه کرد که مردم به سمت مرز‌های زمینی نروند، حتی دولت عراق هم همچنان روی بسته بودن مرز‌های زمینی تاکید دارد و برای برگشت زوار فقط مرز مهران را پیشنهاد می‌کند.

حداقل اسم مهمان را زیرنویس می‌کردید!/ طعنه امین تارخ به سانسور برنامه پژمان جمشیدی

برنامه گفت‌وگو محور «پیشگو» با اجرای پژمان جمشیدی و با حضور الناز حبیبی دیشب پخش شد.با تماشای برنامه کاملا متوجه فیلمبرداری متفاوت این قسمت و تلاش برای گم کردن مهمان در تصویر با گرفتن نماهای بسیار دور می‌شویم.در تمام بخش ابتدایی گفتگوی حبیبی با مجری، مخاطب صورت مهمان را واضح نمی‌بیند و در تمام مدت مهمان رو به مجری و پشت به مخاطب است و این روند تا پایان بخش دوم برنامه ادامه دارد.انتهای برنامه تنها زمانی است که حضور مهمان را به درستی و واضح در تصویر می‌بینیم که آن هم موقع خداحافظی و تنها چند دقیقه است.امین تارخ با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود از این برنامه انتقاد کرد و نوشت: حداقل اسم مهمان را زیرنویس می‌کردید!

علی لاریجانی به آنتن صداوسیما بازگشت

علی لاریجانی، رئیس چند دوره مجلس شورای اسلامی که پس از رد صلاحیتش برای انتخابت ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تصویری از وی روی آنتن صداو سیما منتشر نشده بود، امروز به بهانه حضور در مراسم تشییع عالم ربانی حسن زاده عاملی در رسانه ملی دیده شد.

روایت میرلوحی از نقش رئیس دولت اصلاحات در جریان اصلاحات

یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد: اصلاحات فلسفه دارد و آن این است که مطالبات مردم را نمایندگی کند و اگر نتواند این کار را به درستی انجام دهد، فلسفه جریان زیر سوال می‌رود. «سیدمحمود میرلوحی»، چهره سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با برنا در رابطه با شبیه بودن احزاب از نظر ساختار، سن و اداره گفت: شبیه سازی جالبی در احزاب و مدیریت‌ها در حال شکل‌گیری است، به‌طوری‌که امروزه وقتی گفته می‌شود در مدیریت‌ها چرا باید مجمع تشخیص یا شورای نگهبان معدل سنی بالا داشته باشند، انگار به هزاران مجموعه مدیریتی اشاره می‌شود، حتی امکان تغییر و تحولی که رخ می‌دهد باز به سمت همین افراد مسن است. او افزود: نقد درستی است که می‌گویند احزاب باید با جوانان کادرسازی کنند؛ اما چرا باید این دو را با هم مقایسه کنیم؛ آن هم در ایران که هنوز احزاب جایگاهی در ساختار ندارند؟ ما باید کشورهایی را که انتخابات در آنجا حزبی است و عملا حزب، کاندیداها و نمایندگان را تعیین می‌کند، مبنا قرار دهیم. میرلوحی تاکید کرد: برخی به دنبال این هستند که به نحوی انتقاد کنند چرا اصلاحات ریشه و تبار دارد؟ چرا شخصیت‌های مطرح در آن حرمت و جایگاه دارند؟ اینگونه نباید به احزاب و جریان‌ها نگاه کرد. در جریان اصلاحات آقای خاتمی به عنوان یک شخصیت محوری حضور دارد؛ اما در واقع نقش او چیست؟ نقش او این است که به شورای هماهنگی و تشکلات اصلاح‌طلبی فقط «مشورت» می‌دهد. او ادامه داد: امروز و در حال حاضر در جریان اصلاح‌طلبی چند تا کانون فعال است. یکی شخص آقای خاتمی و دیگری شورای هماهنگی جریان اصلاحات است؛ محور دیگر هم جلسات مختلفی است که افرادی مثل آقای نوری، مجموعه‌ای از مدیران قبلی و شخصیت‌های سیاسی را مدیریت می‌کند.

جدیدترین نظر باهنر درباره دولت رئیسی

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: دولت آقای رئیسی دولت خوش‌رزقی است و برخی از اقدامات اخیر که امیدبخش بوده سبب تابیدن بارقه امید به قلب مردم شده است. محمدرضا باهنر طی سخنانی در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین، اظهار داشت: دولت آقای رییسی مدت کوتاهی است که روی کار آمده و در این مدت کوتاه کارهای خوبی صورت گرفته که سرعت گرفتن واکسیناسیون در ایران و امضای عضویت در سازمان شانگ‌های که البته برخی از زحمات آن را دولت های قبلی کشیده بودند، جزو این اقدامات است.

وی افزود: این اقدامات مثبت نشان داد دولت آقای رئیسی دولت خوش رزقی است و برخی از این اقدامات امید بخش سبب تابیدن بارقه امید به قلب مردم شده است.دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اظهارات رئیس جمهوری در نشست سالیانه سازمان ملل، تصریح کرد: سخنان آقای رئیسی قاطع قوی مستدل و قاطعانه بود. بنده اوایل پیروزی جناب آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری طی جلسه ای به ایشان و آقای مخبر عرض کردم که مراقب باشید به دلیل مشغول شدن به مسائل روزمره، از استراتژی ها و برنامه های عمیق غافل نشوید؛ بنابراین، حتما باید کارکرده های تخصصی برای نظر دادن در خصوص اصلاحات ساختاری و اساسی تشکیل شود.باهنر با بیان اینکه متاسفانه امروز شاهدیم ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان روزانه به نقدینگی کشور اضافه می شود، تاکید کرد: من به آقای قالیباف گفتم که در مجلس دو کار را انجام ندهید و آنان اینکه هزینه های دولت را افزایش نداده و دولت را بزرگتر نکنند. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: متاسفانه امروز شاهد این هستیم که ۲۵ درصد به هزینه های دولت اضافه شده و با مطرح کردن مسائل متعدد دولت نیز بزرگ و بزرگتر می شود.

فعال اصولگرا: بعید است لاریجانی بخواهد ادامه‌دهنده مسیر روحانی باشد

فعال سیاسی اصولگرا درباره برخی مسائل مربوط به احزاب اعتدالگرا توضیحاتی داد.حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حفظ روند جریان اعتدالی به ریاست علی لاریجانی یا حسن روحانی بیان کرد: معتقدم که آقای روحانی قرار بود تداوم راه مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را ادامه دهد و این دولت گذشته هم در حال حرکت در این مسیر بود که البته نتیجه این موضوع را هم شاهد بودیم.او ادامه داد: معتقدم که بعید است علی لاریجانی بخواهد ادامه دهنده مسیر حسن روحانی باشد و احتمالا او به همان مجمع تشخیص مصلحت خواهد رفت. حسن روحانی هم باید پاسخگوی عملکرد ۸ ساله دولت خود باشد.فعال سیاسی با اشاره به احتمال تاسیس حزب سیاسی توسط علی لاریجانی گفت: بعید می دانم که آقای لاریجانی دارای روحیات دبیرکلی حزب و وارث آقای هاشمی باشد، اما عمدتا احزابی که با دولت‌ها روی کار می‌آیند با کنار رفتن دولت‌ها هم از صحنه خارج می‌شوند.دبیرکل حزب سبز این موضوع را اینگونه تشریح کرد: برای مثال در دوره اصلاحات حزب مشارکت و در دولت سازندگی کارگزاران و در دوره روحانی هم اعتدال و توسعه بسیار پررنگ بودند؛ اما دیدیم با رفتن دولت‌ها احزاب هم از صحنه می روند، زیرا احزاب دولت ساخته اند.

نعیمی‌پور: جریان اصلاحات باید از سال ۹۶ دست به آسیب‌شناسی خود می‌زد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: چندسالی است که تشکیل یک حزب فراگیر در جریان اصلاحات بیان می‌شود و این جریان برای رسیدن به این امر راه طولانی در پیش دارد.محمد نعیمی‌پور در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که امروز مطرح می‌شود جریان اصلاحات برای این‌که در عرصه سیاسی کشور به فعالیت خود ادامه دهد و آن تاثیرگذاری که در گذشته داشته است را دوباره تکرار کند باید یک حزب فراگیر تشکیل دهد، گفت: ایده حزب فراگیر مدت‌هاست در جریان اصلاحات مطرح می‌شود و شاید چند سالی است که تشکیل یک حزب فراگیر در جریان اصلاحات بیان می‌شود اما با وجود تلاش‌هایی که صورت گرفت، چندان این آرزو موفقیت‌آمیز نبود و معتقدم در حال حاضر هم تا رسیدن به یک چنین هدفی راه‌های طولانی در پیش است.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: مشکل اصلی این است که معمولاً نقطه عزیمت برای تشکیل حزب یکسان نیست و بسیاری شاید با یک نگاه محدود به موضوعات می‌پردازند و بعضی‌ها این موضوع را یک جریان تاریخی می‌دانند که برای کامل کردنش تلاش می‌کنند لذا این دیدگاه متفاوت تا امروز اجازه نداده است که یک حزب فراگیر در جبهه اصلاحات تشکیل شود، حال باید ببینیم در آینده چه می‌شود.وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که پس از نتایج انتخابات در خرداد ۱۴۰۰ مطرح شد که جریان اصلاحات باید دست به یک نقد درون گفتمانی بزند و آسیب‌شناسی صورت دهد تا بتواند در شرایط جدید کشور که تقریبا همه قوا باهم یکدست شده‌اند، به فعالیت خود ادامه دهد، اظهار داشت: معقتدم نقد و بررسی آنچه گذشت، باید از سال ۹۶ شروع می‌شد؛ حال چرا می‌گویم در سال ۹۶ این اتفاق باید می‌افتاد؟ چراکه در سال ۹۲ جریان تندرو راست یا راست افراطی تصور می‌کرد که اصلاح‌طلبان را برای همیشه پس از سرکوب سال ۸۸ از صحنه خارج کرده است و بر روی کار بود؛ بنابراین لازم بود همه متفق به میدان بیایند.

اتهام‌زنی‌های «الهام علی‌اف» به ایران

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در جدیدترین مصاحبه خود اتهاماتی را به ایران در خصوص ورود غیرقانونی کامیون‌ها به منطقه قره‌باغ کوهستانی مطرح کرده است.«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در مصاحبه جدید خود با خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، ایران را مورد اتهام قرار داده است.وی مدعی شده است که کامیون‌های ایرانی قبل از آن‌که کنترل منطقه قره‌باغ کوهستانی در پاییز سال گذشته از ارمنستان در اختیار جمهوری آذربایجان قرار گیرد، به طور منظم و غیرقانونی وارد قره‌باغ می‌شدند.رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان با اتهام‌زنی به ایران گفت: «این اولین باری نیست که کامیون‌های ایرانی به صورت غیرقانونی به منطقه قره باغ سفر می‌کنند. این چیزی است که مداوم در جریان دوران اشغال (قره باغ توسط ارمنستان) رخ می‌داده است».وی ادامه داد: «ما اطلاعاتی داشتیم اما قطعاً مثل زمان حال، اطلاعاتمان واضح نبود. با توجه به این موضوع، ما از کانال‌های مختلف نارضایتی خود را از عبور غیرقانونی ابراز داشتیم اما این رویه ادامه داشت.» آناتولی مدعی شده است که حدود ۶۰ کامیون ایرانی بدون مجوز در بازه زمانی ۱۱ آگوست (۲۰ مردادماه) تا ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریورماه) وارد قلمرو قره باغ کوهستانی شده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیچ حسابی در شبکه‌های اجتماعی ندارد

دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد که محمد باقر ذوالقدر هیچ گونه حسابی در شبکه‌های اجتماعی اعم از توییتر، اینستاگرام و غیره ندارند. دبیر خانه مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد، نظر به اینکه اخیرا در شبکه های اجتماعی اکانت های جعلی با نام دبیر مجمع تشخیص مصلحت دکتر ذوالقدر ایجاد شده است، به اطلاع عموم می رساند که وی هیچ گونه حسابی در شبکه‌های اجتماعی اعم از توییتر، اینستاگرام و ... ندارند و اطلاع رسانی پیرامون دیدگاه‌های ایشان صرفا از طریق سایت مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت خواهد گرفت.

امیرعبداللهیان در نیویورک به لودریان چه گفت؟

وزیر امور خارجه با انتشار توئیتی به جزئیات دیدار خود با ژان لودریان وزیر امور خارجه فرانسه در حاشیه هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد اشاره کرد.حسین امیرعبداللهیان نوشت: در نیویورک گفتگویی سازنده و رو به جلو با آقای لودریان وزیر خارجه فرانسه داشتم. از بی عملی سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان شدیدا انتقاد کردم. پاریس آمادگی جدی خود را برای مرور بر روابط و توسعه آن اعلام کرد. ضمن استقبال، گفتم: دولت جدید ج.ا. ایران عملگراست و ملاک ما عمل شماست.

آسوشیتدپرس: ایران و عربستان دور جدیدی از مذاکرات را آغاز کرده‌اند

آسوشیتدپرس به نقل از دو منبع عراقی ادعا کرد که ایران و عربستان هفته گذشته نشستی در بغداد برگزار کرده‌اند. بنا بر این  گزارش، دو مقام عراقی روز دوشنبه اعلام کردند که ایران و عربستان دور جدیدی از مذاکرات را در بغداد برگزار کردند.یک مقام عراقی در این رابطه گفت که طی دیدار هفته گذشته « مشکلات میان دو کشور طبق نقشه راهی که از پیش بر سر آن توافق شده بود از جمله از طریق نمایندگی دیپلماتیک میان دو کشور» مورد بحث قرار گرفت.این مقام عراقی که نخواسته نامش فاش شود گفت که این نشست در سطح وزرا نبوده اما مذاکرات در کل مثبت بوده است.

واکنش تروئیکای اروپایی به گزارش اخیر آژانس درباره ایران

سه کشور اروپایی عضو برجام روز دوشنبه در واکنش به گزارش جدید مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره راستی آزمایی اجرای موافقتنامه‌های پادمانی از سوی ایران، خواستار همکاری کامل و فوری تهران برای شفاف‌سازی در این زمینه شدند.در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد آمده است:ما به طور کامل از راستی آزمایی حرفه‌ای، مستقل و بی طرفانه آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره تعهدات پادمانی ایران حمایت کرده و به آن اعتماد داریم. انگلیس، فرانسه و آلمان در این بیانیه عنوان کردند: ما اهمیت ارزیابی تمام اطلاعات مرتبط با مسائل پادمانی را که با فعالیت‌های استاندارد (آژانس) همسو است مورد تاکید قرار داده و این سازمان را به ادامه این روند تشویق می‌کنیم.

آژانس بین المللی انرژی اتمی دیروز یکشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد: ایران از ۲۰ تا ۲۲ سپتامبر (۲۹ الی ۳۱ شهریور) به بازرسان آژانس اجازه سرویس تجهیزات نظارتی و جایگزینی کارت حافظه دوربین‌ها در تمام محل‌های ضروری در ایران به جز کارگاه تولید قطعات سانتریفیوژ در مجموعه تسای کرج را داده است. تروئیکای اروپایی در بیانیه خود نسبت به فرازهایی از گزارش ادعایی آژانس مبنی بر اینکه ایران توضیحات فنی معتبری را درباره وجود ذرات اتمی ساخت انسان که نخستین بار در فوریه سال ۲۰۱۹ شناسایی شد، ارائه نکرده، عمیقا ابراز نگرانی کردند. آن‌ها در این بیانیه عنوان کردند که این نگرانی پادمانی در حالی است که بالغ بر ۱۸ ماه از تعاملات فشرده میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی می‌گذرد.«بنابراین ما قویا از ایران می‌خواهیم تا کامل با آژانس همکاری و به گونه‌ای معقول، فنی و بدون فوت وقت این مساله را شفاف‌سازی کند.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۲
فرانسه یک قدرت مفلوک است که غربی ها فقط ازش سؤ استفاده می کنند .
نه حرفش ارزش داره نه داری استقلال عمله فقط بمب اتمی داره که یکم از بقیه اروپایی ها متمایز کرده و همینطور حق وتو .
بون اجازه آمریکا آب هم نمی تونه بخوره .
پس ارزش سرمایه گذاری سیاسی نداره
لطفا درصورت دریافت غرامت سنگین از عربستان با ان گشور مصالحه کنید چون خیلی خسارت به ایران. وکشکرهای دوستمون زده
چقدر این جناب عبدالهیان دلش خوش است !!!!

و چقدر امیدوار است که با اعلام مواضع تند خودش

باعث می گردد تا سه کشور قدرتمند اروپایی عقبگرد کنند !!!
خدارو شکر که عبدالهیان پس از تسلط به انگلیسی و عربی، حالا به فرانسوی هم صحبت می کنه
چه می‌کنه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران!!!!
لاریجانی خودش هم فکر نمیکرد که بعد از آنهمه خدمت ، اینطوری کنارش بگذارند
براستی چرا شیفتگان پست و مقام، از سرنوشت لاریجانی و امثالهم پند نمیگیرند؟
آمار فروش نفت ایران محرمانه است، و البته محل مصرف درآمد حاصل از صادرات نفت هم محرمانه است و کسی حق ندارد بپرسد که چقدر عایدی کشور میشود و چرا ملت در باتلاق فقر دست و پا می زنند.
سینه چاکان آذربایجان بیان جواب بدن؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
خوب راست گفته سند و مدرک ارایه کرده اگه شما قبول
ندارید دلیل بیاورید و اینو اگه نمیدونی بدون که اکثریت تورکها در ایران آزربایجان همانند جان خود دوست دارند اگه در زمان جنگ دوم قره باغ برای تورکها همانند ارمنی ها اجازه میدادند که راهپیمایی کنند اون موقع میدیدی که مبلیونها نفر در سرتاسر ایران به خیابونها میامدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
تابناک بلندگو تجزیه طلب های وقیح شده ؟؟
معاون اول این دولت خوش رزق دهها هزار نفر را راهی گورستان کرده منظورم را خوب می فهمی واکسن برکت و آن دروغها در تحویل ۵۰ میلیون دز در شهریور ماه و گزارش دروغ و جلو گیری از ورود واکسن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
و البته ممنوع کنندگان واکسن های معتبر و استاندارد
خانم هاي ما چون زن هستند!.... جمله رو داشتين؟! جون داداش چي ميزنين شماها؟ مگه بقيه خانمها توي كشورهاي ديگه مرد هستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
منظورش اینه که خانم ها بخاطر زن بودنشان نباید محروم شوند
مثلا شما وقتی به یک مرد می گی مرد نیستی آیا جمله اشتباهی هستش؟
کوجک سازی دولت فقط در حد یک شعار باقیمانده است. یکی نیست بپرسد در استانداری هاچرا باید 18 اداره کل وجود داشته باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این یعنی 18 پست مدیر کلی - 18 پست معاون مدیرکل- 18 پست مسئول دفتر مدیر کل -18 پست مسئول دفتر معاون مدیرکل-18 پست منشی دفتر و .....
آیا سطح این ادارات کل را نمیتوان به سطح اداره تنزل داد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
برای کم کردن پست های مدیریتی امتیاز و حقوق بالاتر نباید بر اساس مدیریت بلکه باید بر اساس کارکرد و تخصص باشه
در نظام جمهوری اسلامی افرادی باید مدیر بشوند که اول دیگران را و بعد خودشان را ببیند که متاسفانه موضوع بر عکس است
چه جالب اصلاح طلبان هم روحانی رانمیخواهند
هر انساني أعمال خود را بهتر از ديگوان ميدانند .ولي متاسفانه ايراني ها؟
بازگشت لاریجانی به سیما یک فاحعه است ایشان نظرات بسیار رادیکالی دارند و با توجه به سوابق نا موفق خود ، محلی برای تحلیل و تبیین مسائل برای مردم ندارند. فاجعه است این رخداد
آقای فعال اصول گرا, تا چه هنگامی قرار است که این گروه و آن گروه کنید و به یکدیگر بتازید؟
ما همگی فرزند این آب و خاک هستیم و باید و باید دست به دست هم دهیم تا این کشور را از بحران های ساخته شده ناشی از نبود همگرایی های این گونه نجات دهیم. آیا قرار نیست که از خواب غفلت بیدار شد؟
سیمای میلی جبهه پایداری ها دیگر خیلی بدتر از قبل شده

و فقط طرفداران اندک جبهه پایداری ها بیننده اش هستند
خيلى بايد نادان باشى كه راه روحانى را ادامه بدهى. راه ظريف بهتر بود بده بره و ذلت.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان