بازدید 3484

آمار عجیب تردد زائران اربعین

کد خبر: ۱۰۷۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲ 26 September 2021

سردار حمیدی گفت:۲۵ میلیون زائر از کشور‌های مختلف در مراسم اربعین شرکت می‌کنند و این جمعیت را نمی‌توان با هیچ آماری مقایسه کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمد حسین حمیدی رییس پلیس راهور تهران بزرگ امروز در خصوص حرکت عظیم زائران اربعین و چگونگی مدیریت این مراسم اظهار کرد: در خصوص اربعین و سفر‌های اربعین یک ضعفی وجود دارد و آن این است که اطلاع رسانی و بیان واقعیت اربعین مغفول مانده است.

سردار حمیدی ادامه داد: خیلی‌ها نتوانستند آن چیزی را که اتفاق افتاده است را بیان کنند و واقع این حرکت ،حرکتی خود جوش است و خیلی‌ها می‌خواهند در آن سهیم باشند و مدیریت کنند، اما حجم آنقدر گسترده است که کمک‌های ما و کمک‌های دولتی مثل قطره‌ای در دریا است و پیاده روی اربعین کاملا یک حرکت خودجوش مردمی و برگرفته از مسجد و هیئت‌های عزاداری است که شور و شعور حسینی را برجسته کرده و آن‌ها را در این مسیر قرار می‌دهد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود:اگر تحلیلی از این مراسم داشته باشم باید آن را با سفر‌های حج و مقایسه کنیم با بحران‌هایی که در کشور‌های مطرح دنیا اتفاق می‌افتد تا به ابعاد اربعین برسیم و بدانیم این حجم سفر و تردد کجای دنیا اتفاق می‌افتد و با آن چه کار می کنند.

وی گفت: به عنوان مثال در سفر‌های حج از قبل و سال‌ها قبل مردم ثبت نام می‌کنند و زمان سفر خود را مشخص می‌کنند و هتل‌ها مشخص و مسیر خروج زائران از ۷۰-۸۰ کشور مختلف دنیا مشخص است و ثبت نام می‌کنند و آماده می‌شوند برای آنکه در این سفر‌ شرکت می‌کنند و جمعیت کل حج تمتع به سه میلیون نفر می رسد ولی باز با این همه هماهنگی و با اینهمه امکاناتی که در سرزمین مدینه و مکه وجود دارد اعم از هتل‌ها و امکانات زیستی و پرواز‌های مشخص و منظم باز حوادث را ما آنجا می‌بینیم و فجایعی مانند منا در آنجا اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: ۲۵ میلیون زائر از کشور‌های مختلف در مراسم اربعین شرکت می کنند و نمی تواند ۲۵ میلیون را با سه میلیون نفر حج و مقایسه کنید و ببینید چند برابر تردد و جمعیت بیشتر است.

سردار حمیدی گفت: کشور‌های معاند و کشور‌هایی که نمی‌خواهند اربعین را برجسته کنند و رسانه‌های مختلف می‌گویند ۱۵ تا ۱۶ میلیون نفر در اربعین شرکت می کنند و ما می‌گوییم قبول همین که شما می‌گویید، باز هم زیاد است و قابل مقایسه با هیچ کدام از این اعداد و ارقام نیست.

وی ادامه داد: در کشور آمریکا طوفان کاترینا اتفاق افتاد که تعدادی متاسفانه کشته و مجروح و یک میلیون آواره داشت برای کشوری که خود را ابر قدرت می‌داند و دایه مدیریت جهانی را دارد و خود را اول می‌داند، طوفان کاترینا یک میلیون آواره به همراه داشت و بعد از سه، چهار روز وضعیت بحرانی اعلام کردند و از کشور‌های مختلف کمک گرفتند.

سردار حمیدی افزود:،ما در اربعین هر روز تا ۱۵ تا ۱۶ میلیون زائر داریم که هر روز سه وعده غذا بین آنها توزیع می‌شود، ۴۵ میلیون پرس غذا در یک روز و در طول یک سفر ده روزه ۴۵۰ میلیون پرس غذا توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: مسئولین کشور ما می‌خواهند در مراسم اربعین سهیم باشند ولی اعداد آنقدر بزرگ هست که اقدامات دولتی و حکومتی اصلا به چشم نمی آید، مردم عراق خانه های خود را از قبل آماده می کنند و در اختیار زائرین قرار می‌دهند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد:بنده از سال ۱۳۹۳ در نقاط صفر مرزی در کنار سایر همکارانم در بخش‌های مختلف ناجا حضور داشتم و ابتدای امر جمعیتی که از کشور خارج می شدند تا در مراسم اربعین شرکت کنند برای ما عادی بود اما به مرور و در سال های بعد جمعیت بیشتر شد.

وی گفت: یکی از از تفاوت‌هایی که سفر اربعین دارد و غیر قابل انکار هست این است که ما در یک مقطع کوتاه سه یا پنج میلیون از کشور‌های مختلف با تشریفات گمرکی وارد کشور دیگری می‌شوند که هیچ کجا این حجم مسافر جابجا نمی‌شود و این حجم تردد زائر بصورت زمینی در یک مقطع کوتاه در هیچ کشور وجود ندارد.

وی افزود: شهر مهران شهر کوچکی است و جمعیتی ۲۰ هزار نفری دارد و تعداد خودرویی که در این شهر وجود دارد سه یا چهار هزار خودرو است و هیچ امکانات ترافیکی خاصی ندارد، در روزهای برگزاری اربعین روزی سه هزار و پانصد اتوبوس وارد این شهر می‌شود و در مقاطعی ۱۵۰ یا ۱۶۰ هزار خودرو وارد شهر مهران می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی