بازدید 4434
۱

باند مخوف سرقت مسلحانه خودرو متلاشی شد

کد خبر: ۱۰۷۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳ 25 September 2021

دو زندانی بندباز مواد مخدر که با تشکیل باند مخوف سرقت های مسلحانه خودرو در مشهد، دست به اقدامات تبهکارانه می زدند، با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی و دستورات ویژه قضایی دستگیر شدند.

به گزارش خراسان، ماجرای تبهکاری های این باند از صبح هجدهم تیر زمانی لو رفت که سرنشینان یک دستگاه پژو پارس سفیدرنگ بدون پلاک با ایجاد تصادف ساختگی در خیابان صیاد شیرازی 14 به سوی مالک یک دستگاه خودروی خارجی «جک» هجوم بردند و با تهدید شمشیر و قمه، رعب و وحشتی را در محل به راه انداختند. آنان سپس با سرقت خودروی جک از محل متواری شدند و به مکان نامعلومی رفتند.

12 ساعت بیشتر از این حادثه وحشتناک نگذشته بود که خبر مشابه دیگری در بی سیم های پلیس پیچید. این بار، سارقان مسلح درحالی که سلاح وینچستر نیز در دست داشتند، وارد خیابان فاطمیه در حوزه استحفاظی کلانتری قاسم آباد مشهد شدند و به طرف راننده ای حمله کردند که قصد داشت خودرواش را به درون پارکینگ ببرد اما سرنشینان پژو پارس سفید با تهدید سلاح و درحالی که به او دشنام می دادند، سوئیچ خودرو را به زور از وی گرفتند و آن خودرو را هم به سرقت بردند.

گزارش خراسان حاکی است، به دنبال گزارش سرقت های مسلحانه خودرو به پلیس، این پرونده با صدور دستوری ویژه از سوی سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) به پلیس آگاهی ارسال شد تا به صورت تخصصی مورد رسیدگی قرار گیرد چرا که ارتکاب این گونه جرایم خشن، موجب احساس ناامنی در شهر می شد. به همین دلیل، گروه ورزیده ای از کارآگاهان اداره عملیات ویژه زیر نظر مستقیم سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی) وارد عمل شدند و به تحقیق در این باره پرداختند.

کارآگاهان در اولین مرحله از فعالیت های پلیسی دوربین های ترافیکی و مدار بسته را به طور دقیق بررسی کردند اما سرنخ هایی از سارقان مسلح به دست نیامد به همین دلیل جلسه کارشناسی و تجزیه و تحلیل های اطلاعاتی در دفتر رئیس پلیس آگاهی تشکیل شد و کارآگاهان با استفاده از تجربیات سرهنگ شفیع زاده در چند شاخه اطلاعاتی و عملیاتی دامنه فعالیت های خود را گسترش دادند اما هنوز بررسی های کارآگاهان به نتیجه مهمی نرسیده بود که سیزدهم مرداد گذشته سرقت مسلحانه دیگری در منطقه هاشمیه مشهد اتفاق افتاد. دزدان پژو سوار، این بار به مالک یک دستگاه خودروی «جنسیس» حمله ور شدند و او را به شدت کتک زدند به طوری که خون زیادی داخل خودرو ریخت. در همین حال یکی از سارقان مسلح پشت فرمان خودروی سرقتی نشست و آن ها به سمت چناران فرار کردند.

با وقوع این سرقت مسلحانه که دیگر رنگ سریالی به خود گرفته بود، بلافاصله گروهی از کارآگاهان با هدایت و سرپرستی سرهنگ کارآگاه «جان دیزآوندی» (رئیس اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی) عملیات ردیابی سارقان مسلح را با استفاده از سامانه های ترافیکی آغاز کردند. آنان با همکاری و یاری کارشناسان اطلاعات جنایی آگاهی، به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد دزدان مسلح، خودروی «جنسیس» را در منطقه گلبهار رها کرده و خود از محل گریخته اند!

بنابراین، کارآگاهان با هماهنگی قضایی وارد حوزه شهر جدید گلبهار شدند و با کشف خودروی سرقتی به بررسی آثار به جامانده از سارقان پرداختند. بخشی از خون های ریخته شده داخل خودرو به آزمایشگاه تخصصی پلیس ارسال شد تا مورد کنکاش های دقیق علمی برای شناسایی دزدان قرار گیرد.

از سوی دیگر، کشف رسید یکی از دستگاه های اعتباری و بانکی، سرنخ مهمی برای پیگیری پرونده باند مخوف سرقت مسلحانه شد و بدین ترتیب کارآگاهان با استفاده از تجهیزات و فن آوری های نوین پلیسی، موفق شدند هویت یکی از دزدان مسلح را که آرمان نام دارد با استفاده از همین رسید اعتباری، به دست آورند. براساس گزارش خراسان، وقتی آرمان با صدور دستورات محرمانه قاضی نظری (بازپرس شعبه 602 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) زیر ذره بین تحقیقات قرار گرفت، مشخص شد که او برای ملاقات یکی از دوستانش به زندان مرکزی مشهد رفته است! این گونه بود که کارآگاهان در یک عملیات هماهنگ و ضربتی او را در خیابان شهید قانع شناسایی و دستگیر کردند.

بازجویی های تخصصی از این متهم، راز باند مخوف دزدان مسلح را در حالی فاش کرد که بررسی ها با توجه به اعترافات وی نشان می داد ، دو عضو این باند، از قاچاقچیان مواد مخدر در بند باز زندان یکی از شهرهای اطراف مشهد هستند که دوران محکومیت خود را می گذرانند. بنابراین گروه دیگری از کارآگاهان دامنه تحقیقات خود را به بولوار چمن مشهد کشاندند و دو عضو این باند را در حالی به دام انداختند که در بازرسی از مخفیگاه آنان یک قبضه کلت قلابی به همراه سوئیچ خودروهای سرقتی کشف و ضبط شد. سپس کارآگاهان با دریافت نیابت قضایی عازم تربت جام شدند و دو سرکرده این باند را دستگیر کردند که در مرخصی از زندان به سر می بردند!

با انتقال متهمان به اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی، مشخص شد که «سامان» با 17 فقره و ایمان با دو فقره سابقه کیفری، نقش اصلی را در هدایت این باند مخوف به عهده داشتند. آنان که به جرم حمل هروئین و حشیش به زندان های طویل المدت محکوم شده بودند، در «بندباز زندان» تحمل کیفر می کردند و این گونه پس از دستبردهای مسلحانه و انجام جرایم تبهکارانه، شب ها را به زندان باز می گشتند.

پنج عضو خطرناک این باند در بازجویی ها به سرقت خودروها اعتراف کردند اما کارکرد بیش از شش هزار کیلومتری خودروی سرقتی پلیس را با فرضیه های متفاوتی مانند احتمال حمل مواد مخدر با این خودروها روبه رو کرده است که تحقیقات در دهلیزهای تاریک این پرونده حساس همچنان ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
داداش خوبه اسمت ایمانه. اگر اسمتو "کفر" میذاشتن چکار می کردی؟!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار