بازدید 44177
دو هزار و پانصد و نود و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

رئیسی منت نمی‌کشد بلکه سر آمریکا منت هم می‌گذارد! / سرلشکر رشید: شهید سلیمانی گفت شش ارتش را بیرون از ایران سازماندهی کردم / ماجرای کمک ایران به فرار نمایندگان زن مجلس افغانستان از دست طالبان

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: بلاتکلیفی نتیجه کمیته حقیقت‌یاب شهدای‌ منا / میرتاج الدینی: دولت دوازدهم یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی را قطع نکرد / ادعایی درباره بستری شدن رستم قاسمی در بیمارستان / واکنش آمریکا به سخنان امیرعبداللهیان: خیلی زود یعنی کی و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۷۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷ 25 September 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

مرکز آمار: شغل ۱۱ میلیون ایرانی به شبکه های اجتماعی وابسته است

گزارش مرکز آمار ایران می‌گوید شغل ۱۱ میلیون ایرانی به شبکه‌های اجتماعی وابسته است و ۸۳ درصد درآمد کسب‌وکارهای تجارت‌ الکترونیک از اینستاگرام است. با این همه، در چند روز گذشته، گزارش‌های متعددی از کندی اینترنت و مسدودشدن موقت برخی شبکه‌های مجازی منتشر شده است./ تجارت‌نیوز

سرلشکر رشید: شهید سلیمانی گفت شش ارتش را بیرون از ایران سازماندهی کردم

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا:ایشان (شهید سلیمانی) سه ماه قبل از شهادت در جلسه قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا با فرماندهان نیرو‌های مسلح گفت، من به پشتوانه ستاد سپاه، ستاد ارتش، ستاد کل نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع اکنون شش ارتش را بیرون از سرزمین ایران برای شما سازماندهی کردم.کانالی به طول هزار و ۵۰۰ کیلومتر و عرض هزار کیلومتر تا سواحل مدیترانه ایجاد کرده‌ام که در درون این کانال، شش لشکر اعتقادی و مردمی به سر می‌برند و هر دشمنی که بخواهد با انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بجنگد، باید از این شش ارتش عبور کند.یک ارتش در لبنان به نام «حزب‌الله»، دو ارتش در فلسطین اشغالی به نام‌های «حماس» و «جهاد اسلامی»، یک ارتش در عراق به نام «حشدالشعبی»، یک ارتش در یمن به نام «انصارالله» و یک ارتش در سوریه که همین‌ها موجب بازدارندگی برای کشور عزیز ایران شده است./ فارس

فعال اصلاح‌طلب: لازم نیست برای ناطق‌نوری و لاریجانی کارت اصلاح‌طلبی صادر کنیم

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این که آیا اشخاصی مثل ناظق‌نوری و لاریجانی می‌توانند در طیف اصلاح‌طلبان باشند و به این جریان کمک کنند، گفت: لازم نیست برای ناطق‌نوری و لاریجانی کارت اصلاح‌طلبی صادر کنیم.«احمد شیرزاد»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با برنا در خصوص وضعیت اصلاح‌طلبان اظهار کرد: اصلاحات اردوگاهی است که از این انتخابات خیری ندیده، جفا زیادی دیده و متاسفانه هم عایدی نداشته است؛ بنابراین، در شرایط فعلی وضعیتِ خیلی خوبی نیست. معمولا همه جای دنیا وقتی که حزب و جناحی در یک انتخابات شکست می‌خورد، تا یک مدتی در حالت برزخ به سر می‌برد تا خود را بازیابی کند. البته شکست در انتخابات اخیر در یک مسابقه کاملا یک سویه بود و نمی‌شود یک شکست جوانمردانه تلقی کرد. ولی هر آنچه بود ما در این انتخابات چیزی به دست نیاوردیم و قبل از آن هم در انتخابات مجلس یازدهم وضعیت بسیار نامطلوبی داشتیم.او افزود: در حال حاضر اصلاح‌طلبان به هیچ‌ یک از ارکان قدرت به خصوص آن بخش انتخابی حاکمیت دسترسی ندارند اما تعداد قابل ملاحظه‌ای از مدیران اجرایی یا به اصلاح‌طلبان متمایل هستند و یا وابسته به جناح رقیب نیستند یعنی افراد کارشناس بی‌طرف هستند؛ بنابراین اینگونه نیست که حرف اصلاح‌طلبان شنیده نشود و یا نتوانند آنچه می‌خواهند بگویند، به زبان بیاورند ولی از اینکه بتوانند حرف خود را پیش ببرند، ممکن است که مستقیم در شرایط مناسبی، نباشند.

گفت‌وگوی محسن رضایی با رئیس بنیاد شهید برای تایید شهادت علی لندی

معاون اقتصادی رئیس جمهور از گفت‌وگوی خود با رئیس بنیاد شهید برای تایید شهادت علی لندی خبر داد.محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور درباره علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای نوشت: فداکاری علی لندی عزیز، شهادت گونه بود و در تاریخ ایثارگری‌های این ملت بزرگ ثبت خواهد شد.وی ادامه داد: با آقای قاضی زاده هاشمی ریاست محترم بنیاد شهید صحبت کردم تا ترتیبی برای تایید شهادت این نوجوان فداکار فراهم سازد.

واکنش آمریکا به سخنان امیرعبداللهیان: خیلی زود یعنی کی؟

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در واکنش به اظهارات وزیر اموخارجه کشورمان درباره زمان از سرگیری مذاکرات وین خواستار توضیح ایران درباره زمان شروع مجدد این رایزنی ها شد.به گزارش ایسنا، ند پرایس سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره اظهارات حسین امیرعبدللهیان مبنی بر اینکه مذاکرات وین به زودی از سرگرفته کی شود، گفت: البته ما هم اظهارات امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ایران که گفته است این کشور به میز مذاکرات باز می‌گردد را شنیده‌ایم. لازم است از آنها پرسیده شود که منظور از عبارت «زود» یا «خیلی زود» چیست.بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، پرایس افزود: این چیزی است که در هفته گذسته بارها شنیده ایم اما هنوز به طور دقیق متوجه نشده ایم که معنی آن چیست.وی در ادامه مدعی شد: ما به نوبه خود آماده بازگشت به وین و به نتیجه رساندن مذاکرات مان هستیم؛ مذاکراتی که باید به سرعت پیش از بسته شدن پنجره فرصت بازگشت به برجام به نتیجه برسد.

ماجرای کمک ایران به فرار نمایندگان زن مجلس افغانستان از دست طالبان

گروه ۵۷ نفره زنان عضو پارلمان افغانستان و خانواده هایشان از طریق مرز زمینی وارد ایران شده و از مشهد به گرجستان و سپس به یونان رفته اند. روزنامه "واشنگتن پست" در گزارشی اختصاصی ماجرای فرار " حمیرا ایوبی" نماینده پارلمان افغانستان به همراه چند نماینده زن دیگر و خانواده هایشان از دست حکومت طالبان را روایت کرده است. این نماینده‌ها و خانواده هایشان که در مجموع ۵۷ نفر بوده اند با دریافت ویزا از سوی ایران موفق شدند از طریق مرز زمینی وارد ایران شده و از شهر مشهد با پروازی به گرجستان و از آنجا به سمت یونان بروند. به دلیل ارتباط شخصی خانم ایوبی با نهاد‌ها و افراد خارجی در نهایت پس از چند روز به گفته خودشان "پر دلهره" با همکاری ایران توانستند خاک افغانستان را ترک کرده و از دست طالبان بگریزند. نام این نمایندگان زن افغانستان در لیست اولویت‌های دولت آمریکا برای کمک به خروجشان از افغانستان نبوده و آمریکا بیشتر به دنبال خارج کردن مترجمان و همکاران ارتش آمریکا در افغانستان بوده است. به دلیل ارتباط نزدیک و شخصی خانم ایوبی با همسر نخست وزیر یونان، دولت یونان در نهایت موافقت کرده به این ۵۷ شهروند افغانستان مجوز سفر و اقامت بدهد.

به نوشته واشنگتن پست، این نمایندگان زن افغانستان از طریق "تریتا پارسی" شهروند آمریکایی ایرانی تبار که پیشتر رییس شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) بوده و از سال ۲۰۱۸ بنیانگذار و نایب رئیس اجرایی اندیشکده "کوئنسی برای کشورداری مسئولانه" است، توانستند با یک دیپلمات ایرانی که نامی از او برده نشده تماس گرفته و پس از چند روز موفق به دریافت ویزای ایران و عبور از مرز هرات و سفر به مشهد بشوند.

واکنش خباز به ادعای حاکمیت پدرسالاری در جریان اصلاحات

یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: هر چه زودتر همان نهاد اجماع ساز با یک ترکیب دیگری که مورد قبول اکثریت اصلاح‌طلبان کشور باشد آسیب شناسی را شروع کند و منتظر دو، سه سال آینده نباشد و هر چه زودتر از نیروهای برجسته نخبه استفاده کنند.«محمدرضا خباز»، چهره سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با برنا درباره وضعیت اصلاح‌طلبان، اظهار کرد: در این که اصلاح‌طلبان باید آسیب‌شناسی و خودشان را بروز کنند و با شرایط موجود کشور و بویژه نسل جدید خودشان را تطبیق بدهند، هیچ شکی نیست و من هم بر این عقیده هستم که ما باید در این شرایط ببینیم خواسته جوانان و جامعه بویژه تحصیل کردگان، نخبگان و فعالان سیاسی اقتصادی و اجتماعی چیست و شرایط تصمیم‌گیری‌ها را با شرایط موجود زمان و مکان تطبیق بدهیم.او افزود: اما اینکه برخی متهم کنند که پدرسالاری بر اصلاح‌طلبی حاکم بوده را قبول ندارم. چون پدرسالاری به معنای آن است که یک نفر حرف می‌زند و بقیه تبعیت می‌کنند و در آن حق اظهارنظر ندارند و اگر اظهارنظر کنند با آنها برخورد تندی می‌شود و یا به گونه‌ای برخورد می‌کنند که دیگر افراد اجازه اعتراض و انتقاد نداشته باشند. هیچ یک از این مسائل در مجموعه اصلاح‌طلبان وجود نداشته و ندارد و ان‌شاءالله در آینده هم نخواهد داشت.

ادعایی درباره بستری شدن رستم قاسمی در بیمارستان

برخی خبر‌های رسیده حاکی از این است که رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی به علت مشکلات روده‌ای چند روزی است که در بیمارستان بستری شده است. طبق شنیده‌ها بیماری وی مشکوک به سرطان روده است. هنوز اخباری در رابطه با حال عمومی وی گزارش نشده است. ​رستم قاسمی (زاده ۱۵ اردیبهشت ۱۳۴۳) نظامی و سیاست‌مدار اصولگرای ایرانی که هم‌اکنون وزیر راه و شهرسازی در دولت سیزدهم است. وی در دولت دهم نیز از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ به‌عنوان وزیر نفت فعالیت می‌کرد. /دیده بان ایران

میرتاج الدینی: دولت دوازدهم یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی را قطع نکرد

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که یارانه سه دهک بالایی کشور توسط دولت دوازدهم قطع نشده گفت: حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه نقدی به سه دهک بالای درآمدی در سال ۹۹ پرداخت شده است. حجت الاسلام محمد رضا میرتاج الدینی با اشاره به جزئیات گزارش تفریغ بودجه سال ۹۹ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس این گزارش از ۲۲ آیین نامه‌ای که باید دولت براساس قانون بودجه ۹۹ تدوین می‌کرد، ۱۴ مورد در موعد مقرر و ۶ مورد با تاخیر تدوین شده است. وی افزود: دو مورد از آیین نامه‌ها مربوط به وصول مالیات از خانه‌های خالی و خودرو‌های گران قیمت تدوین نشده است. نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو تاکید کرد: براساس گزارش دیوان محاسبات قطع یارانه سه دهک بالایی کشور که تکلیف قانونی بوده و توسط وزارت تعاون شناسایی شده بودند در دولت تدبیر انجام نشده است.

درخواست دستیار قالیباف برای پس گرفتن شکایت از وزیر کشور

به دنبال انتشار توییت محمدصالح مفتاح درباره شکایت از وزیرکشور درباره صدور حکم شهرداری علیرضا زاکانی، محمدسعید احدیان دستیار سیاسی قالیباف در مجلس خطاب به فعال رسانه ای اصوولگرا نوشت: همان زمان که تلفنی در این باره صحبت کردید، به شما صریح عرض کردم به عنوان دستیار سیاسی آقای قالیباف با این کار مخالف هستم. اکنون هم بر این باورم که هر مسأله ای که باعث شود، پیگیری مسائل مردم به حاشیه برود خطاست؛ لذا معتقدم شما شکایت خود را پس بگیرید.مفتاح در پاسخ به این درخواست دستیار قالیباف نوشت: ملاحظات حضرتعالی و دکتر قالیباف را کاملا درک می‌کنم و محترم می‌دانم و از همین روی، پیش از شکایت کسی را مطلع نکردم تا مسئولیت این کار بر عهده شخص اینجانب به عنوان یک شهروند ساده بماند.

بلاتکلیفی نتیجه کمیته حقیقت‌یاب شهدای‌ منا

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه پیگیر حقوق شهدای حادثه منا هستیم، گفت: عربستان هنوز نتیجه کمیته حقیقت‌یاب را به ایران اعلام نکرده است.علیرضا رشیدیان با بیان اینکه یاد و خاطره شهدا در هر شرایطی ارزشمند است، اظهار داشت: شهدای عزیز ما بعد از شهادت بار امانت سنگینی را بر دوش همه ملت ایران قرار دادند.وی با اشاره به احقاق حقوق شهدای منا بیان کرد: یکی از خصیصه های شهدای منا و حج خونین سال ۱۳۶۶ مظلومیت آنهاست زیرا هیچ یک از آن‌ها برای جنگ نرفته بودند بلکه فقط برای انجام یک فریضه دیدنی یعنی حج در آن سرزمین قدم گذاشتند.رئیس سازمان حج و زیارت افزود: در سرزمینی که خداوند آن را امن قرار داده، حجاج مظلوم ما در سال‌های ۱۳۶۶ در حج خونین و سال ۱۳۹۴ در واقعه منا جانشان را از دست دادند.رشیدیان تصریح کرد: کمیسیون حقیقت یابی برای احقاق حقوق حجاج ایرانی تشکیل شد؛ اما عربستان هنوز نتیجه کمیته حقیقت‌یاب را به ایران اعلام نکرده است.وی افزود: امسال علی رغم اینکه قرار بود با رعایت شرایط مختلف و به صورت محدود برای بسیاری از کشورها حج برگزار شود اما دیدیم که دولت عربستان در دقایق آخر اعلام کرد که حج برگزار نمی‌شود.رئیس سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: با توجه به وقایع گذشته و عدم برگزاری فریضه حج در سال جاری و با احترام به حفظ حاکمیت دولت عربستان، اما باید برای مدیریت این فریضه واجب و برگزاری مناسک حج و ارائه خدمات هرچه بهتر در مکه مکرمه یک تشکل بین و المللی بین کشورهای اسلامی با عربستان تشکیل شود تا بتوانند این مهم را مدیریت کنند که دیگر شاهد اتفاقاتی مانند حادثه منا نباشیم.

رویترز: ایران و ونزوئلا قرارداد نفتی امضا کردند

خبرگزاری رویترز در یک گزارش اختصاصی به نقل از منابع آگاه از امضای یک قرارداد بزرگ سواپ نفتی بین ایران و ونزوئلا با وجود تحریم‌های سنگین آمریکا علیه بخش نفتی دو کشور خبر داد. بر اساس این قرارداد، ونزوئلا نفت سنگین خود را با میعانات گاز ایران تبادل پایاپای می‌کند و به این ترتیب می‌تواند از آن برای بهبود کیفیت نفت خام قیر مانند خود استفاده کند. اولین محموله‌های مربوط به این قرارداد طی هفته جاری میلادی ارسال خواهند شد.به گفته منابع آگاه، در حالی که این کشور آمریکای جنوبی به دنبال افزایش صادرات نفت خود در مقابل تحریم‌های آمریکاست، توافق اخیر بین شرکت نفت ونزوئلا PDVSA و شرکت ملی نفت ایران NIOC می‌تواند به آن کمک کند.یکی از این منابع اعلام کرد که این قرارداد مبادله در مرحله اول به مدت شش ماه برنامه ریزی شده است؛ اما می‌تواند تمدید شود.در واشنگتن، یک منبع مطلع از این موضوع گفت که توافق بین ونزوئلا و ایران به عنوان نقض احتمالی تحریم‌ها زیر نظر مقامات دولت آمریکا قرار گرفته است و آن‌ها می‌خواهند ببینند که از نظر عملی تا کجا پیش خواهد رفت.شرکت نفت ونزوئلا برای به حداقل رساندن پرداخت‌های نقدی خود سواپ نفت را افزایش داده است، چون وزارت خزانه داری آمریکا در سال 2019 مانع استفاده این شرکت از دلار آمریکا شد.

رئیسی منت نمی کشد بلکه سر آمریکا منت هم می‌گذارد!

میرلوحی عنوان کرد: درحال حاضر هم همین نکته وجود دارد، ولی تا زمانی که کسی نیاید و صادقانه پرچم را به عهده نگیرد، این پرچم بر زمین نمی‌افتد و کسی می‌تواند بگوید که این پرچم بر زمین افتاد؟ گاهی می‌بینید که جریان رقیب می‌گوید من این کار را بهتر از جریان اصلاح طلب انجام می‌دهم، شعار دادند و برای انتخابات هم همین شعار‌ها را دادند و مثلا آقای رئیسی گفتند من ۲ میلیون فالوور دارم که یعنی من خودم در فضای مجازی هستم، طبیعتا این گونه شد و جامعه گفتند زمانی که رئیس قوه قضاییه می‌گوید من ۲ میلیون فالوور دارم، پس فرد به‌روزی است پس دغدغه نداریم، بعد ایشان گفتند ما یک میلیون مسکن در سال می‌سازیم و بقیه گفتند «بَه بَه». او اضافه کرد: اگر چنین کاری صورت گیرد بحثی در آن نیست، بعد گفتند ما تحریم‌ها را برمی داریم و نه تنها منت نمی‌کشیم، بلکه منت هم سر آمریکا می‌گذاریم و بقیه گفتند چه بهتر! آقای روحانی می‌خواست تحریم‌ها را بردارد و ظاهرا می‌خواست در جا‌هایی منت هم بکشد، ولی ایشان منت نمی‌کشد بلکه منت هم سر آمریکا می‌گذارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۷۸
رئیسی منت نمی کشد بلکه سر آمریکا منت هم می‌گذارد!جناب میرلوحی الان مه خورشید وفلک همه درکارند تا کاررئیسی ورئیسی را هدایت کنند بله رئیسی چه غم دارد منت بکشد برای کی منت بکشد برای ملت؟ یا برای فرزندان وبستگانش منت بکشد؟ رئیسی نه غم بیکاری فرزندان را دارد نه مشکل اجاره مسکن وگرانی مسکن ونه مشکل معیشت رئیسی اصلا باید برای کی منت بکشد؟
باید دید منت رئیسی اصلا خریدار دارد جناب میرلوحی یا نه!!!!
آمریکا دیگر در جایگاهی نیست که حرف از بسته شدن در و پنجره بزند. بد نیست آنها سری به تاریخ ما بزنند و ببیند شیرانی نظیر رئیس علی دلواری ، میرزا کوچک خوان و ... در بدترین اوضاع که دولت مرکزی ایران بسیار ضعیف بود ، در مقابل بیگانگان چه کردند (انگلیس باید خوب یادش باشد!) و آن اوضاع با اوضاع الان قابل مقایسه نیست . اگر بحث قلدری باشد، بازهم به تاریخ ایران مراجعه کنید . با اتش بازی نکنید . ایران عزیز ، شیر زخم خورده ای است که اگر ببیند گفتکو جواب نمی دهد انتقام همه شهدا را یکجا می گیرد به خصوص شهید سلیمانی ، ابو مهندس ، حججی و... . مردم منطقه هم بدتر از ما فقط کافی است در این انبار مهمات یک جرقه بیافتد و خاطرات شهدای سربریده شده توسط داعش ، ابوغریب ها و کمک های اسرائیل و آمریکا به تاسیس و پا گرفتن داعش زنده شود ، آنوقت ببینیم آمریکاییها در خانه ایشان هم جرات خوابیدن دارند یانه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
من یکی رو جزو شیر زخم خوردگان حساب نکن
من جزو اوناییم که از خودی ها بیشتر زخم خوردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
میرزا کوچک خان درسته.
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
یه سر بزن بازار از روی قیمت های لحظه ای می فهمی کی در چه جایگاهی است البته اگر آقازاده نباشی
فعلآ فضا گرم است و عده‌ای هم جو گیر هستند
عده‌ای هم بادمجان دور قاب چین هستند
رییس جمهور جدید باید یک سال کار کنند
یک سال حضور داشته باشند
تا ملت و افکار عمومی بتوانند قضاوت کنند
فعلن خیلی خیلی زود است
خواهیم دید چگونه بر سر امریکا منت می گذارید.
اگر یک کار درست و حسابی تو تمام زندگی تون انجام‌ داده باشید فراری دادن نمایندگان زن افغان است. احسنت.
افرین بر اقای مفتاح البته بعید است ختم به نتیجه شود چون تبعات سنگینی برای اقایان دارد
اما چرا حالا عده ای براشفته شدند نمی دانم
دم اقای رئیس گرم ،درحال حاضر شواهد نشان می دهد که آمریکا داره منت کشی می کنه، برعکس دولت آقای روحانی... که دنبال کدخدا بود...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
اونی که قدرت اقتصادی داره، زور داره
حالا هی شعار بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
باشه تو درست میگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
من سوالم اینه واقعا مهمه کی منت کی رو میکشه بابا ملت دارن له میشن زیر قیمتها خجالت بکشید
شکایت از وزیرکشور درباره صدور حکم شهرداری علیرضا زاکانی . احدیان دستیار قالیباف گفته اکنون هم بر این باورم که هر مسأله ای که باعث شود، پیگیری مسائل مردم به حاشیه برود خطا است) اتفاقا مسائل مردم همین دور زدن قانون و نورچشمی بازهای جناحی و مقامی است که باعث میشه نخبه ها یا سکوت کنند یا به حاشیه بروند یا مهاجرت کنند
اگر کسی اهل عمل باشد و هدف او هم مقدس باشد اصلا لازم نیست جار بزند همینکه در عمل کاری کند که آمریکا منت او را بکشد مردم بهتر متوجه می شوند.
متاسفانه جامعه ما بخاطر ندانم کاری ها دچار شعار زدگی و انحراف شده است و بدتر از آن در زندگی معنوی مردم هم رخنه کرده است
امامان معصوم (ع) به ما سفارش کرده اند که با عمل خود معرف آنها باشیم و در ظاهر نه از آنها جلو بزنیم و نه از آنها عقب بمانیم
متاسفانه ایجاد برخی حرمت های بدون علم و دانش به نفع دین نیست
آیا دغدغه علی (ع) در حکومت 5 ساله اش چه بود جز اینکه سر در تنور آتش می کرد و می گفت خدایا خطا و کوتاهی مرا نسبت به کسانی که به آنها ظلم شده است ببخش و جز این بود که شمع بیت المال را برای جلوگیری از فقر جامعه در هنگام مذاکره فردی خاموش می کرد و برای احیای عدالت یا آهن سرخ شده نزد برادرش ظاهر شد و جز این بود که قلم بیت المال را تیز می کرد تا مبادا ذره ای از حق جامعه ضایع شود و جز این بود که به استانداران خود ساده زیستی و رعایت حقوق مردم را سفارش می کرد که مبادا جامعه دچار تشریفات و جامعه تبدیل به دوگانگی ظالم و مظلوم در هر لباس و مجلسی نشود. جز این بود که با دستان خود در زمین و آب سرمایه گذاری می کرد تا حاجات نیازمندان و یتیمان را رفع کند و با زبان بی زبانی تلاش و علم را در کنار تقوا و نظم بیان می کرد
گاهی اوقات ندانسته دین بر ضد دین می شود و یا خدا بر ضد خدا می شود
ما بقدری در برخی مراسم های مذهبی افراط کرده ایم که براحتی حقوق عادی مردم را فراموش کرده ایم و به خیال خودمان داریم به دین خدمت می کنیم و متوجه نیستیم که دین و اخلاق با رفتار برگرفته از مال حلال است که در قلب ها وارد می شود نه موعظه و خطابه ها و جلساتی که از اموال شبه ناک است
و ما افراط را به جایی رسانده ایم که نمی فهمیم که رفتن به مسجد و زیارتگاهی که نمازگزار و زائر کم دارد ثواب و ارزشش بالاتر است و در جایی که مشتاق فراوان دارد تکلیف را از ما ساقط می کند و اگر باعث ضایع شدن حقی شود حرام هم می شود و در چنین حالتی بدست آوردن دل مستمندان و کسانی که نیاز به دستگیری دارند ارزشمندتر است.
کربلا رفتن را می توان جور دیگر هم دید: خدایا تو را سپاس می گوییم که کربلا مشتاقان فراوانی از دیگر سرزمین ها دارد و ما مجبور نیستیم برای احیای آن مشرف به زیارت حضوری آن حضرت شویم و گاهی اوقات باید در معنویت ایثار کرد و امام حسین (ع) شهید شد تا درس ایثار و گذشت را به ما بیاموزد یک نوع ایثار این است که اجازه دهیم که تا نرفته های به کربلا با خیال آسوده و در محیط تمیز و منظم و بدون ازدهام به زیارت آن حضرت مشرف شوند نه اینکه با دوطبقه کردن هواپیما موجب تمسخر عده ای شویم و یا تمام پروازهای ضروری مردم را تعطیل و فرودگاه ها را انبوه از مشتاقانی کنیم که نمی دانیم با آنها به عنوام مزاهم مردم برخورد کنیم یا مشتاق آن غریب سر از تن جدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
درس دینی بود؟
فرافکنی نکنید تحریمها زندگی مردم را فلج کرده ولی مقامات کم و کسر ندارند
فداکاری علی لندی عزیز، شهادت گونه بود و در تاریخ ایثارگری‌های این ملت بزرگ ثبت خواهد شد.وی ادامه داد: با آقای قاضی زاده هاشمی ریاست محترم بنیاد شهید صحبت کردم تا ترتیبی برای تایید شهادت این نوجوان فداکار فراهم سازد.
بهترین قدر دانی ثبت آن در کتاب درسی مدارس آست
به نظر من الان بهترین شرایط از نظر تاریخیه که به بمب اتمی برسیم و یا حداقل توانایی ساخت سریع بمب رو بدست بیاریم. در آمریکا جو بایدن دمکرات و ضعیفه. در اسراییل دولت ائتلافی و ضعیفه. نظم بین المللی هم در حال تغییره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
مگه حرام نبود؟
نکنه خیلی چیزای دیگه هم که حرام اعلام شده، الکیه؟
به آقای میر لوحی بگوئید این ملت ایران است که زیر بار تحریم کمر خم کرده است نه روسای جمهور. و بدانید که آمریکا خوب می داند که با روسای جمهور ایران طرف نیست .
ماشاءالله! اقای رییسی چقدر خاطرخواه داره. عرض کنم خدمتتان جوجه رو اخر پاییز میشمرن. عجله نکنید برای جشن منت گذاشتن.
دستیار سیاسی قالیباف به چه دلیل خواهان پس گرفتن شکایت بابت انتصاب غیر قانونی و غیر منطقی زاکانی شده اند؟بابت زاکانی چقدر باید هزینه بشه؟ا
اول باید درباره موضوع آقای علی لندی تحقیق بشه تا یک وقت ابهامی نباشه و ابعاد قضیه روشن بشه. به هرحال اگر آنچه رسانه ها گفتند درست باشه، ایشان یک قهرمان هستند.
ریاست جمهور مدافع ملت باشد که به خاطر اقتصاد درب و داغونی کشور که گروهی برای ملت درست کرده اند با سرعت نور به سمت گرداب میرود راه چاره پیدا کند نه لجبازی و یکدنگی
واقعا دم دولت گرم‌،ید جوری امریکا و اروپا رو به التماس انداختند برای مذاکره فرسایشی ؟؟ ولی این دفعه کور خوندن ، راه کاملا روشن است ، لغو کلیه تحریم ها و راستی ازمایی ؟؟
خیلی زود یعنی مثل شما سه سال بدقولی ،و سه سال اینتکس الکی
برجام دیگه ب ای ملت و دولت نون اب نمیشه ، اولویت اول همسایگان منطقه ای هست ، بدجام فقط نابودگر است ، نابودگر اقتصاد ، نابود گر هسته ای ، نابودگر اعتماد به نفس ملی .
فعلاً هیچ یک از مسئولین ایران به ظاهر منت نمی کشند. البته نمی دانم اطلاع دارند که این کارشان فقط کمر ملت ایران را زیر بار گرانی و بیکاری و فقر مطلق خورد کرده است؟
منت و منت کشی رو رها کنید و فکری به حال زندگی و معیشت و تورم و بی برقی و بی گازی و خشکسالی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
احسنت.
از همین ابتدا خودشیفته اند
خواسته یه چیزی گفته باشه چون معنی کلمه به زودی را نه آمریکایی ها می دانند و نه مردم خودمان که سالها در مورد رفع همه مشکلات آن را میشنوند
این اقلیت اقلیت،چه تعارفاتی برای هم تیکه پاره میکنند!!!
1 - فعال اصلاح‌طلب: لازم نیست برای ناطق‌نوری و لاریجانی کارت اصلاح‌طلبی صادر کنیم!!!!!!!!
آقای شیرزاد کاش قبل از اینکه از این حرفهای گنده بزنی یک نگاهی به تاریخ تولد کارت ملی ات میانداختی !
2 - میرتاج الدینی: دولت دوازدهم یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی را قطع نکرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ولی یارانه ما را از سال 95 بدلیل داشتن یک خودرو مدل 70 و یک خودرو مدل 91 بعنوان ثروتمند قطع کرده است !
3 - رئیسی منت نمی کشد بلکه سر آمریکا منت هم می‌گذارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
إن شائ الله آخر پاییز که جوجه ها را می شماریم خوشحال باشیم !
از ونزوئلا نفت سنگین قیر مانند وارد کنید و مازوت اش را در نیروگاهایمان بسوزانید هوا آلوده شود و به جاش میعانات گازی و بنزین سوپر تمیز به ونزوئلا ارسال کنید!!!!
ماشالله به رئیسی این همه توانمندی داره .سه و چهار سال دیگه معلوم میشه ایشان و دار و دسته اش چه بلایی سر این مملکت اورده . فقط ۴ سال صبر کنید .
من اکر رییس جمهور بودم بخاطر مردمم و رفاه حال فرزندان این مرز و بوم خیلی منت می کشیدم تا دختران ئ پسران در خیابان مات و مات و با حسرت و نا امیدی به همدیگر نگاه نمی کردند همیشه سیر از گرسنه بی خبر است!
اگر‌ ایران‌ اف ای تی اف را امضاء‌ کرده بود‌ و تحت‌ تحریم‌ دنیا نبود‌ اونوقت‌ میتونست‌ امریکا‌ و اقمارشو‌ دور بزنه‌ و با دیگران‌ اقلا‌ کار بکنه‌ ولی‌ مسئولین‌ ما این سالها‌ انقدر‌ سیاست‌ نداشتند‌ که بهانه‌ دست‌ استکبار‌ ندن‌ تا کشورمون‌ را تحریم‌ کنند‌ و یا با یک طریق‌ مناسبی‌ این اف ای تی اف‌ را تصویب‌ میکردند‌ تا اقلا‌ بتونند‌ روابط‌ بین بانی داشته باشند با دنیا‌ ..
جناب آقای میرلوحی سالها دیپلماسی شماها رو از زمان جنگ تا کنون بارها سنجیده ایم .پذیرش این حرف ها حتی برای طرفداران خودتون هم سخته. بدون مطالعه وارد داستان هسته ای شدین.بدترین آسیب رو به نظام هسته ای وارد کردید.کشورهای منطقه را برای ایجاد انرژی اتمی وسوسه کردید و میلیاردها دلار کشور رو صرف نیروگاه های منقضی شده کردید.حالا هم فرار رو به جلو دارید.معلوم نیست که استراتژی مملکت برای برون رفت از مشکلات اقتصادی چیه؟ مطمئن باشید اگر آقای رییسی لازم ببینه منت هم خواهد کشید.این بمعنای خدمت تلقی میشه.برای آرامش و آسایش مردم.امثال شما با حقوق های نجومی حق ندارید با این حرف ها دولت رو وادار به کاری کنید که باعث فشار بر مردم بشه
ته این بازی های سیاسی شده بر کرسی نشستن رئیسی و به خاک نشستن مردم.
تأیید شهادت این نوجوان فقط سرپوش گذاشتن بر ضعف دستگاه‌ها و دور کردن اذهان از واقعیت‌هاست‌. وظیفه آتش‌نشانی و هلال احمر چیست؟ عوارضی که گرفته می‌شود و بودجه‌ای که داده می‌شود برای چیست؟ کسی که شنا بلد نیست حتی به نیت نجات جان دیگر خود را داخل آب عمیق بیاندازد چه مفهومی دارد؟ رفتن در آتش نیز چنین است. پس باید تمام کسانیکه برای نجات دیگران در آبها غرق می‌شوند نیز فداکار، ایثارگر و شهید محسوب شوند
منت نمی کشد چون تامین است
حال وروز مردم تحت تحریم براش اهمیتی نداره
ادبیات آقای میرلوحی شایسته طیف متبوعشان که اصلاح طلب است می باشد. در زمینه قیاس شعار و عملگرایی هنوز زوده که به سمت آقای رئیسی حمله کنید بهتره جای اون ماه عسل دولت 8 ساله روحانی و وعده های سرخرمنشون رو با 8 سال دوره ای مثل احمدی نزاد که سراسر بهش نقد می کنید بسنجید و ببینین تو دوره قبلی با تحریم و بدون برجام بیشتر نصیب کشور و مردم شد ، یا دوره دکتر روحانی با برجام . موجودی بانک مرکزی و طلا و دلار و ... در انتهای دوره دکتر روحانی و تورم سر به فلک کشیده و جامعه کاملا بیمار شده تحویلی به دوره بعد چه طور قلمتون رو در نقدهای پشت سر همتون سست نمی کنه که شاید سوزنکی هم باید به خود بزنه ادم قبل از زدن جوالدوز به حزب مقابل که شاید دلی این وسط خنک شده و سلب مسئولیتی ظاهری نصیبتون شه. خراب کردید اقا و به هیچ ابادی رحم نکردید تا توانستید خرابه راه انداختید و نالیدید و بی مسئولیتی کردید و کردند و ....
نگرانی دستیار آقای قالیباف بی مورد است اگر تخلفی صورت نگرفته باشد.
خوب شاید رییسی منت نکشد ولی ملت که بیچاره شده برنج کیلوی 45 هزار تومان باید بخرد و هزار بدبختی و گرانی را باید تحمل کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
اون زمانی عمو ترامپ عمد ترامپ یا روحانی مچکریم میکردید باید فکر اینجاهاش بودید
در دنیای سیاست منت کشیدن معنی ندارد باید با منطق مذاکره کرد و دنبال حل مشکل بود نه سنگ اندازی
شب دراز است و قلندر بیدار
آقای میرلوحی من شخصا منت همه را یک تنه می کشم فقط تو رو به خدا دست بردارید از این حرف های صد من یک قاز مردم خسته اند مردم گرسنه اند اگر با همین فرمان بروید چیزی از ایران و ایرانی باق نخواهد ماند.
ایا خبر دارید درامد سرانه مردم ایران از کشورهایی مثل پاکستان و بنگلادش و بسیاری از کشورهایی افریقایی کمتر شده است
چرا روحانی و دار ودسته اش را محاکمه نمیکنید؟
آفرین. خیلی خوبه که منت نمیکشه. ولی مشکل اینجاست که امریکا هم به عنوان ابر قدرت جهان منت کش نیست!!
اینکه منت میکشد با نمیکشد اصلا مهم نیست!
وضع مردم در مرز انفجاره !
شما به فکر سوپرمن ساختن !
نه منت بکشید

نه منت بگذارید

ببینید چه راه منطقی ، علمی ، طبق منافع ملی، برای کشور و مردم ، مناسب است

همان راه را بروید و کشور و مردم را از این اوصاع اسفبار و فلاکت بارتر نجات بدهید .
"رئیسی منت نمی کشد بلکه سر آمریکا منت هم می‌گذارد!"
اینکار آقای رئیسی هر لحظه اش چند ملیارد دلار به ایران ضرر می زند. 70 در صد ایرانیان فقیر شدند.
آفرین رییس جمهور محبوب .رییسی عزیز .خدا خیرت دهد مرد بزرگ .
آفرین رییس جمهور محبوب .رییسی عزیز .خدا خیرت دهد مرد بزرگ .
" به دنبال انتشار توییت محمدصالح مفتاح درباره شکایت از وزیرکشور درباره صدور حکم شهرداری علیرضا زاکانی، محمدسعید احدیان دستیار سیاسی قالیباف در مجلس خطاب به فعال رسانه ای اصوولگرا نوشت: همان زمان که تلفنی در این باره صحبت کردید، به شما صریح عرض کردم به عنوان دستیار سیاسی آقای قالیباف با این کار مخالف هستم. "
ارتباط این شکایت با مشاور سیاسی مجلس و خود جناب رئیس مجلس چیست ؟
بعضی از همین نمایندگان زن افغانستان که مدافع سیاست آمریکا و انگلیس بودند، در مجلس شون مواضع تند و شدیدی علیه حکومت ایران و سردار سلیمانی داشتند، اما با این همه به کمک ایران از دست طالبان فرار کردند
و این یعنی جمهوری اسلامی نه تنها به دوستان و حتی گاهی به دشمنان خود نیز کمک می کند
ماجرای کمک ایران به فرار نمایندگان زن مجلس افغانستان از دست طالبان

فقط کمک به نمایندگان زن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به امید روزی که مسئولین کشورم بگویند:
...این تعداد فقیر را غنی کردیم.
...این مقدار بی خانه را صاحب خانه کردیم.
...این مقدار بیابان را سر سبز کردیم.
...این مقدار از منابع طبیعی و حیات وحش را احیا کردیم.
۰۰۰این مقدار کودک بی سر پرست، کودک کار و... نجات دادیم
...این مقدار حاشیه نشین را ساماندهی کردیم.
...این مقدار کارتن خواب را سکونت دادیم.
...این تعداد روستا را از بهداشت و آب سالم بهرمند کردیم.
...و...
و به امید جشن بدون فقر، جشن خانه دار شدن همه و...
حیف شد ترامپ رای نیاورد بعد شاخ و شونه کشیدن شماها دیدنی میشد
قضیه ایران آمریکا و پرونده هسته ای رو دیگه خیلی خاله زنکی کردن !!!! منت و منت کشی یعنی ؟؟؟؟ مسخرشو در آوردن ....
اینکه کسی غیر قانونی شهردار پایتخت کشور شود جزؤ مسائل حاشیه ای هست?!اتفاقا دقیقا برعکسه
انتصاب استانداران کشور فوریت دارد چون بدون ان ادامه طرحای غمرانی معطل می ماند و یا کند میشود و بلا تکلیف می شوند
آمریکا، پرایس افزود: این چیزی است که در هفته گذسته بارها شنیده ایم اما هنوز به طور دقیق متوجه نشده ایم که معنی آن چیست.وی در ادامه مدعی شد: ما به نوبه خود آماده بازگشت به وین و به نتیجه رساندن مذاکرات مان هستیم؛ مذاکراتی که باید به سرعت پیش از بسته شدن پنجره فرصت بازگشت به برجام به نتیجه برسد
حالا اگر پنجره بسته شود کی می بازد، ایران چیزی برای از دست دادن ندارد تازه اگر در انرژی هسته ای پیشرفت کند چیزی هم بدست آورده، موشک دور برد هم دارد آنوقت همه دست ایران را می بوسند چون‌قدرت دارد.
بد نیست تاریخ کرمانشاه را هم بنویسید که چگونه اعظم السلطنه مظفری کاکاوند با چهار هزار سوار جنگی ایل کاکاوند نیروهای اشغالگر روس را در گردنه بید سرخ کرمانشاه شکست داد و نگذاشت به نیرو های انگلیسی در بغداد بپیوندند.
اینکه کسی غیر قانونی شهردار پایتخت کشور شود جزؤ مسائل حاشیه ای هست?!اتفاقا دقیقا برعکسه
خوب بنده خدا اگر سواد درست و حسابی داشت در بخش ‌پزشکی به مردم خدمت می‌کرد، فقط مدرک برای پست و مقام گرفته و کجا بهتر از شهرداری .
حیف شد ترامپ رای نیاورد بعد شاخ و شونه کشیدن شماها دیدنی میشد
اینکه کسی غیر قانونی شهردار پایتخت کشور شود جزؤ مسائل حاشیه ای هست?
دوست عزیز خیلی ها مسئولیتشان و شغلشان اصلا هماهنگی و سنخیت نداره و به همین دلیل هم عملکرد خوبی ندارند و در دولت های قبلی خصوصا اصلاح طلبان میبینیم که مسئولیت ها با تخصص ارتباطی ندارد و فرد از این وزارتخانه به آن وزارتخانه می‌رود و در این دولت وزرائ حداقل تحصیلات مرتبط دارند کم با زیاد.حتی وزیری همیشه در دولت های اصلاحات بود که دیپلم داشت و همیشه هم وزیر بود.
این چه منتی یه که هر روز قیمت اجناس بالا می رود و کمر مردم خم تر می شود.منت زمانی جواب می دهد که تحریم روی افزایش قیمت ها تاثیر نداشته باشد.
دستیار قالیباف؟؟؟؟؟ دستیار از کدام ردیف استخدامی و اداری ویا علمی بیرون امد مجلس که میخواد بودجه کمتر بشه خرج تراشی نکنه
مگه سریال تلویزیونیه که کی سر کی منت میزاره و کی اول منت میکشه . جمع کنید این حرفهای بی معنیه خاله زنکی رو و اگه میخواهید پاچه خواری کنید خصوصی اینکارو انجام بدهید . مردم گرفتار هستند.برنج نزدیک پنجاه هزار تومن شده . اخه چرا اونایی که درد معیشت ندارند سوار کار هستند و خبری از پیاده ندارند . به فکر مردم باشید. واقعا همه مشکل دارند .
خدا نکند که وزیر راه و شهرسازی به دلیل بیماری نتوانند به کارشان ادامه دهند، حداقل یک میلیون نفر و خانواده های ایشان منتظرند تا آخرسال یک میلیون خانه ای را که ایشان در بر نامه دارند دریافت کنند.

اگر کارهای امریکا نبود، الان مسئولین متفاوتی نداشتیم؟
بعضی از حرفها خیلی خنده دار و مضحک است مثل. منت گذاری ریسی
منم اگه یه کشور زیر دستم بود منت میگذاشتم واسه آمریکا چه عرض کنم واسه کل کشورای دنیا منت میگذاشتم. نه فکر نون شبم نه فکر اجاره سر ماه مردم هم به اونجام تونستن پول در بیارن تو همین جا زندگی کنن نتونستن جمع کنن برن از این مملکت
ادعایی درباره بستری شدن رستم قاسمی در بیمارستان:
تودستگاه حاكميت كشور چه خبره است؟
رستم قاسمي در مبارزات انتخاباتي ملقب به مهندس بود.
در وزارت راه مزين به لقب مهندس است.
در اين گزارش يك نظامي خطاب مي شود.
بلاخره ما نفهميديم ايشان چكاره است و تحصيلات و تخصصش چيه !!!!
من اگر رئیس جمهور بودم هیچ کاری نمیکردم، یک معاون توانا پیدا میکردم کارها را انجام دهد خودم هم استراحت میکردم خستگی در میکردم.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی