بازدید 48703
دو هزار و پانصد و نود و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

دلایل رحیم‌پور ازغدی برای محاکمه روحانی / ادعای خضریان: مشایی و بقایی یک سال است که خارج از زندان هستند / وکیلی: روحانی تنهاترین سیاستمدار تاریخ کشورمان خواهد بود / عباس عبدی: شب دراز است!

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: قدردانی چین از سخنرانی رئیسی در سازمان ملل / وزیر کشور: در صورت موافقت طرف عراقی مرز زمینی بازگشایی می‌شود / طالبان: با ایران مشکلی نداریم؛ خواستار توسعه روابط هستیم / انتقاد رجایی از بزرگان اصولگرا و اصلاح‌طلب: برخی به تجربه سیاسی شان می نازند و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۷۸۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳ 24 September 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

روایت کانال تلگرامی نزدیک به شورای عالی امنیت ملی از دیدار پیمان جبلی با رهبر معظم انقلاب

نورنیوز نوشت: عصر چهارشنبه ۳۱ شهریورماه، رهبر معظم انقلاب، «دکتر پیمان جبلی» گزینه ریاست رسانه ملی را به حضور پذیرفتند و با او گفتگو کردند.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از سوابق حرفه‌ای و علمی و همچنین برنامه‌های اعلام شده جبلی برای اداره این سازمان بر آغاز سریع برنامه‌های تحولی در رسانه ملی تاکید کردند.با توجه به ملاقات چهارشنبه گذشته دکتر جبلی با رهبر معظم انقلاب، گفته می‌شود که صدور حکم ریاست جبلی و برگزاری مراسم معارفه رئیس جدید صداوسیما که به دلیل تاکید رهبری قرار بود در همین هفته انجام شود با توجه به سفر «عبدالعلی علی عسگری» رئیس پیشین صداوسیما به کربلا، هفته آینده انجام خواهد شد.پیمان جبلی ۵۵ ساله با مدرک دکترای فرهنگ و ارتباطات از دانشگاه امام صادق(ع) از جمله مدیران با سابقه رسانه ملی، سال‌ها تجربه حضور موفق در بخش های مختلف داخلی و خارجی صداوسیما را در کارنامه خود دارد.

عباس عبدی: شب دراز است

عضو کمیسیون امنیت مجلس: «تفاوت این دولت و دولت قبل در ارتباط با پرونده برجام این است که برجام از اولویت اول نظام خارج شده است.» عباس عبدی: یکی از نزدیکان ۴۰ تا مرغ و جوجه دارد که به دلیل فقدان دان، در حال مردن هستند.اثر دوم شدن اولویت برجام را در پاییز و زمستان خواهیم دید. شب دراز است.

مقام ارشد ایرانی: بازگشت به مذاکرات وین طی چند روز آینده صورت می‌گیرد

شبکه خبری المیادین به نقل از مقام ارشد ایرانی در نیویورک:بازگشت به مذاکرات وین به زودی و طی چند روز یا چند هفته آتی صورت خواهد گرفت.درباره تمایل دولت بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای به دلیل نبود نشانه‌های واقعی که سخنان دولت بایدن را تایید کند، تردید داریم.ایران هرگز آینده خود را به توافق هسته‌ای مرتبط نخواهد کرد و هرگز تا ابد منتظر باقی نخواهیم ماند.گفت‌وگوها با کشورهای منطقه و در راس آنها عربستان سعودی، به صورت طبیعی در حال انجام است.تروریست‌های داعش در حال حاضر به سوی افغانستان روانه شده‌اند و ایران تحرکات آنها را زیر نظر دارد./فارس

دلایل رحیم‌پور ازغدی برای محاکمه روحانی

حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و سخنران مذهبی در رشته توئیتی از دلایل محاکمه حسن روحانی، رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم نوشت.

درخواست محاکمه روحانی توسط اصولگرایان بعد از پایان دوره ریاست جمهوری با واکنش‌های مختلفی در سطح مردم و اصلاح طلبانِ طرفدار وی همراه شده است.

وی نوشت:

۱ـ سوال: آیا صحت دارد که حسن ‎روحانی بعلت بعضی پرونده های فساد یا تخلف از وظایف قانونی و شکایت بیش از نیم میلیون از مردم(تاکنون) از وی، می‌خواهد بدون محاکمه، از کشور گریخته و مقیم انگلستان شود؟

‏۲ ـ آیا ‎روحانی درمورد اتهام تابعیت بریتانیایی یا تقلب در پایان‌نامه و تخلفات دیگر اساسا در شورای انقلاب فرهنگی مورد سوال قرار می‌گرفت؟

‏۳ ـ پاسخ: خیر. نشنیده‌ام. اما اصولا در مورد محاکمه حاکمانی که حال و هوای دیکتاتوری و عادی‌سازی تخلفات دارند، بنده بازخواست و مهار قانونی همه مسئولان متخلف در هر سطحی و هر قوه‌ای را، همزمان با دوره حاکمیت آنان صحیح‌تر می‌دانم.

‏۴ـ زیرا تشکیل دادگاه پس از پایان کارشان، گرچه تنش کمتری دارد، مانع بسیاری صدمات ملی نمی‌شود. بازخواست حاکمان، دستکم پس از پایان کار باید در کشور، نهادینه و کاملا عادی شود و قانون هیچکس را مستثنی نکند.

‏۵ ـ مواردی نیز صریحا خلاف قانون شمرده نمی‌شود، چون راحت طلبی، اشرافیگری، دروغ های مکرر، روحیه استکباری و تکبر با مردم و ذلت با غرب، رانت‌خواری ظاهرا قانونی و... اما در حکومت اسلامی، همگی جرم و انحراف است.

وکیلی: روحانی تنهاترین سیاستمدار تاریخ کشورمان خواهد بود

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: روحانی دارای شخصیتی گلخانه‌ای و متصل به قدرت است که فاقد هرگونه کارکرد مدنی خواهد بود.محمدعلی وکیلی نماینده اصلاح طلب مجلس دهم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این که اکنون حسن روحانی در کجا مشغول است، بیان کرد: من پیش از اینکه دوران ریاست جمهوری او تمام شود، نوشته بودم به این دلیل که روحانی دارای شخصیتی گلخانه‌ای و متصل به قدرت است، در پایان دوران ریاست جمهوری خود فاقد هرگونه کارکرد مدنی خواهد بود.او در ادامه دلایل این امر این گونه تشریح کرد: او نه جنب و جوش احمدی نژاد را دارد، نه محبوبیت خاتمی را و نه کاریزمای هاشمی را؛ بنابراین نه عقبه اجتماعی دارد و نه یاران دلبسته‌ای و نه شخصیت صحنه‌ای و میدانی دارد؛ از همین روی، تنهاترین سیاستمدار تاریخ کشورمان خواهد بود.وکیلی درباره اینکه آیا ممکن است که حسن روحانی جای مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جریان اعتدال را بگیرد، بیان کرد: هرگز چنین نیست ، زیرا اصلا اعتدال یک جریان نیست، آقای روحانی هم به هیچ وجه ظرفیت نمایندگی گفتمان اعتدال را ندارد، بزرگ‌ترین ظلم را به این گفتمان خود روحانی انجام داد و هیچ شباهتی هم به مرحوم هاشمی رفسنجانی ندارد.نماینده اصلاح طلب مجلس دهم تصریح کرد: اگر مرحوم هاشمی رفسنجانی زمانی نمایندگی این گفتمان را بر عهده داشت، زیرا از یک محبوبیت اجتماعی و مشروعیت حاکمیتی برخوردار بود. اما آقای روحانی فاقد هر دو این ویژگی‌هاست.این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به صحبت حسن روحانی مبنی بر اینکه گفته بود مشغول کارهای علمی خواهم شد، گفت: امیدوارم که پس از انتشار این مقالات جامعه بتواند از آنها استفاده کند.

ذوالنور: مجلسی‌ها در انتخاب استانداران دخالت نکنند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت حق انتخاب و نصب مدیران اجرایی را دارد، ورود نمایندگان در تعیین مصادیق و تحمیل آنها به دولت با فلسفه تفکیک قوا سازگاری ندارد و غصب حق دولت است.حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر، در واکنش به برخی فشارهای سیاسی به وزارت کشور برای انتخاب استانداران، گفت: معتقدم قوه مجریه و قوه مقننه دو حیطه کاری جدا از هم هستند. کار مجلس وضع قانون و نظارت است.وی ادامه داد: دولت حق انتخاب و نصب مدیران اجرایی را دارد، ورود نمایندگان در تعیین مصادیق و تحمیل آنها به دولت با فلسفه تفکیک قوا سازگاری ندارد و غصب حق دولت است.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در ابتدای دولت سیزدهم وزارت کشور فرمی را در اختیار مجامع استانی گذاشت که گزینه های مورد نظرشان را برای استانداری به عنوان پیشنهاد به وزارت کشور معرفی کنند.ذوالنوری گفت: نمایندگان استان قم هیچ گزینه ای را به وزارت کشور برای استانداری معرفی نکردند، معتقدم این کار «تالی فاسد» دارد. اگر گزینه مطلوب ما را نصب نکنند، هر زمانی که انتقادی مطرح کنیم این شائبه پیش می آید که قصد کارشکنی داریم اگر گزینه مطلوب ما را نصب کنند به محض اینکه انتقادی را مطرح کنیم می گویند پیشنهاد خودتان بوده است.

انتقاد یک نماینده از اقدام ضدایرانی جمهوری آذربایجان

عضو کمیسیون امنیت ملّی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران همانطور که مانور سه کشور آذربایجان، پاکستان و ترکیه را رصد کرد، همه تحرکاتی که در آنسوی مرزها صورت می گیرد را رصد می کند و نسبت به برخی تحرکات شک برانگیز هشدار می دهد.فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات ضدایرانی اخیر دولت آذربایجان نظیر ایجاد مانع در مسیر حمل و نقل کالا به ارمنستان، گفت: مانوری که دولت های آذربایجان، پاکستان و ترکیه انجام داده اند نگران کننده است و ایران از کشور دوست و برادر، آذربایجان توقع بیشتری داشت.وی ادامه داد: مانور سه کشور آذربایجان، پاکستان و ترکیه تحت هر عنوانی انجام شده باشد، محافل امنیتی و نظامی جهان تصویری دیگری از آن خواهند داشت، اظهار داشت: باکو باید نسبت به برخی حرکت ها مراقب باشد چرا که معاندینی مثل رژیم صهیونیستی به دنبال این هستند که معادلات منطقه را به هم بزنند.نماینده زاهدان ادامه داد: از کشورهایی مثل پاکستان و ترکیه هم انتظار داریم که اگر حرکتی می خواهند انجام دهند باید با نظر جمهوری اسلامی ایران باشد.

ادعای خضریان: مشایی و بقایی یک سال است که خارج از زندان هستند

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: همچنان شاهد ادامه مرخصی‌های خارج از روال قانونی هستیم.علی خضریان نماینده مردم تهران و سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در مطلبی در صفحه توییتر خود مدعی شد: ‏«متاسفانه علی‌رغم تذکرات متعدد پیرامون اجرای ⁧‫عدالت‬⁩ برای عموم زندانیان، همچنان شاهد ادامه مرخصی‌های خارج از روال قانونی در مجموعه ⁧‫قوه قضاییه‬⁩ برای افرادی همچون ⁧‫اسفندیار رحیم مشایی‬⁩ و ⁧‫حمید بقایی‬⁩ هستیم که قریب به یک سال است خارج از زندان به سر می‌برند و کسی پاسخگوی این تبعیض نیست.»

یوسفیان ملا: اصلاح‌طلبان در این دولت در حد یک استاندار هم قدرت چانه‌زنی ندارند

نماینده ادوار مجلس گفت: اصلاح‌طلبان مرزشان مشخص است و جایگاهی در این دولت ندارند و انتخابات را باخته‌اند یا کاندیدا نداشتند و یا واقعا در میدان نبوده‌اند. آنها جایگاهی ندارند که قدرت چانه‌زنی داشته باشند.عزت‌الله یوسفیان ملا، نماینده ادوار مجلس، در رابطه با حزبی که طی گمانه‌زنی‌ها با محوریت علی لاریجانی در حال شکل‌گیری بود، اظهار کرد: اصلا ایشان چنین بنایی ندارند، چه کسی گفته است؟ در این باره اصلا صحبتی نشده بود. چه کسی اینها را می‌گوید؟ اصلا بنایی بر این نبود که کنسل شود. یک تعدادی زحمت کشیدند با هم برائت نامه‌ای بنویسند اصلا و ابدا چنین صحبتی با احدی نشده بود.او در مورد دردسرهایی که سهم‌خواهی برخی برای دولت ایجاد کرده، اظهار کرد: به‌طور کلی سهم‌خواهی در انتخابات در هر مرحله‌ای از انتخابات باشد، وجود دارد این یک امر جا افتاده و طبیعی است.یوسفیان ملا تاکید کرد: انتخابات که تمام شود یک عده‌ای می‌گویند که ما برای شما ستاد زده‌ایم و تبلیغات کرده‌ایم و ما برای شما هزینه کرده‌ایم و مثلا اداره این شهر کوچک را به ما بدهید و بخشداری را به ما بدهید، این را همین گونه تسرعی بدهید تا نماینده مجلس تا ریاست جمهوری این یک امر عادی است.او تاکید کرد: اگر برای پیروزی شخصی در انتخابات حزب و یا جریانی، کمک کرده باشند مسلما سهم‌خواهی برای آن قوی‌تر و بزرگ‌تر و با حرص بیشتری شکل می‌گیرد، اما اگر افراد بومی، محلی، آشنا، رئیس ستاد و تبلیغات کمک کرده باشند، افرادی که سهم می‌طلبند کمتر خواهند بود اما امکان ندارد کسی بتواند بیاید و مسئله سهم خواهی را در انتخابات انکار کند.

انتقاد رجایی از بزرگان اصولگرا و اصلاح‌طلب: برخی به تجربه سیاسی شان می نازند

یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: همه کسانی که در هیات‌های جناح اصولگرایی هستند بالای ۶۵ تا ۷۰ سال هستند به عنوان مثال آقای عسگراولادی و مرحوم حبیبی با فوت از مسئولیت کنار رفتند و این موضوع متاسفانه حتی در احزاب جدیدی که به نام جوانان ساخته شد و در اصلاح‌طلبان هم مطرح است. «غلامعلی رجایی»، چهره سیاسی اصلاح‌طلب، در گفتگو با برنا، در رابطه با عدم وجود سیاست جوانگرایی در جریان اصلاحات و لجاجت بزرگان این جریان بر سر صندلی‌ها گفت: آسیب لجاجت با جوانان گرایی در هر دو جناح مشترک است اگر بخواهیم به این موضوع، پلاکارد دو جریان سیاسی کشور را بچسبانیم و شماره بدهیم از جمله مواردی است که در هر دو مشترک است. او افزود: همه کسانی که در هیات‌های جناح اصولگرایی هستند بالای ۶۵ تا ۷۰ سال هستند؛ به عنوان مثال آقای عسگراولادی و مرحوم حبیبی زمانی از مسئولیت کنار رفتند که فوت کردند و این موضوع متاسفانه حتی در احزاب جدیدی که به نام جوانان ساخته شد و در اصلاح‌طلبان هم مطرح است. به عنوان مثال زمانی که حزب ندا تاسیس شد، تصور می‌شد جوان‌ها آن را اداره می‌کنند، اما باز هم اداره آن‌ها به افرادی واگذار شد که جوان نبودند. رجایی تاکید کرد: قاعدتا جوان‌ها باید از تجربه بزرگتر‌ها استفاده کنند، اما نه اینکه این‌ها فقط نظاره‌گر باشند و آن‌ها نقش پدرخواندگی را ایفا کنند. به نظر من این موضوع از مشکلاتی است که در انقلاب برطرف نشد.

طالبان: با ایران مشکلی نداریم؛ خواستار توسعه روابط هستیم

وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی طالبان با بیان اینکه ضمن تلاش برای برقراری روابط با همه کشورها به دنبال به دست آوردن کرسی دائم در سازمان ملل هستیم، در خصوص رابطه طالبان با ایران نیز گفت: «در حال حاضر اختلافی با تهران نداریم و تلاش می‌کنیم روابط خود را با ایران توسعه دهیم.» ذبیح الله مجاهد، سخنگوی سابق و وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی دولت موقت طالبان امروز (جمعه) در مصاحبه با رسانه‌های روس‌زبان، به بیان مواضع این گروه در خصوص موضوعات مختلف کرد.او به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که طالبان به دنبال برگرداندن «اشرف غنی» به افغانستان نیست و فقط می‌خواهد که او اموالی که با خود از افغانستان برده است تا به یکی از شعب بانک‌‌های افغانستان بازگرداند؛ چرا که این اموال برای مردم این کشور است.مجاهد در بخش دیگری از سخنان خود به تعیین «سهیل شاهین» سخنگوی طالبان به عنوان نماینده افغانستان در سازمان ملل پرداخت و گفت که مقامات سازمان ملل تا این لحظه پاسخی در این باره به درخواست طالبان نداده‌اند.

وزیر کشور: در صورت موافقت طرف عراقی مرز زمینی بازگشایی می‌شود

وزیر کشور درخصوص بازگشایی مرز زمینی با عراق در آستانه اربعین حسینی، گفت: با فرمانده مرزبانی و فرمانداری در حال رایزنی با طرف عراقی هستیم و در صورت موافقت طرف عراقی مرز زمینی بازگشایی می‌شود.احمد وحیدی وزیر کشور روز جمعه درخصوص بازگشایی مرز زمینی ایران و عراق در آستانه اربعین حسینی، گفت: بازگشایی مرز زمینی در صورت موافقت طرف عراقی انجام می گیرد تا زوار بتوانند در مراسم معنوی اربعین شرکت کنند.وی افزود: در حال حاضر مشکل ما این است که عراق ورود زائران اربعین را از مرز زمینی نمی‌پذیرد.

اظهارات سفیر ایران در عراق درباره مذاکرات تهران و ریاض

سفیر ایران در عراق با بیان اینکه دور چهارم گفت‌و‌گوهای تهران و ریاض در بغداد برگزار می‌شود، تأکید کرد که تهران دیدار دوجانبه با مقامات آمریکایی در چارچوب دور جدید گفت‌و‌گوها را نخواهد پذیرفت.

قدردانی چین از سخنرانی رئیسی در سازمان ملل

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن قدردانی از صحبت‌های ریاست‌جمهوری ایران مبنی بر اینکه سلاح اتمی جایی در دکترین هسته‌ای ایران ندارد، گفت‌وگوها برای رفع تمام تحریم‌های ایران را مفید دانست.«ژائو لی‌جیان» امروز (جمعه) از بیانیه قرائت‌شده توسط «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل استقبال کرد.ژائو در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما از بیانیه [دکتر] رئیسی رئیس‌جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر اینکه سلاح اتمی جایی در دکترین هسته‌ای ایران ندارد، قدردانی می‌کنیم.» وی همچنین افزود: «تمام طرف‌های توافق هسته‌ای ایران باید به برجام پایبند بمانند و گفت‌وگوهایی که برای رفع تمام تحریم‌های ایران انجام می‌شود، مفید است.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۶۸
دعواهای نمایشی مسئولان تمام شدنی نیست

گرانی ها می تازند
مردم را فراموش کرده اند
با خبرهای بی ارزش و کم ارزش همه حواس ها را پرت میکنند که مشکلات به چشم نیایند

خجالت بکشید
به فکر مردم باشید
این مردم چه گناهی کردند که گرفتار شما شدند
گرانی ها کمرشکن شده
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
خواست اکثریت مردم محاکمه روحانی بدلیل سو مدیریت و بی تدبیری در اداره کشور و همچنین گره زدن برجام نافرجام با معیشت مردم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
اکثریت؟؟؟ اقلیت اقلیت صحیح است برادر!!
اقای عبدی این هم واکسن شانگهای قیمت سیمان و اهن و افزایش تولیدمرغ نمیبیند بزارید دولت هشت مابیاد با هشت سال خودتون قیاس کنید
پاسخ ها
- مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
خرید واکسن ها زمان روحانی بوده . الان شما چسب زخم هم بهوای از داروخانه خارج بخری و وارد کنی ده روز زمان می بره عزیز جان . یا اطلاع نداری و یا انصاف نداری عزیز جان
حامد
| Singapore |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
شما خودت از کانادا برگردد بعدا نگران معشیت مردم بشو
اگه مردم ایران بخواهند از شخصی شکایت کنند کجاست آنجایی که مردم ایران از روحانی شکایت کردند یا میخواهن شکایت کنند
چقدر این چینی ها رییسی را دوست دارند.
طالبان: با ایران مشکلی نداریم؛ خواستار توسعه روابط هستیم) چرا باید مشکل داشته باشه سران ایران که از گل نازکتر بهتون نگفتند !!!!
مهره های اقتصادی و تحریم و دیپلماتیک شطرنج تقابل ایران و امریکا به صورتی چیده شده که از هر دولتی چه اعتدالی چه مدیریت جهانی و چه اصولگرا هیچ راهی برای ایران به جز ادامه مذاکرات فرسایشی وین باقی نمی گذارد. برای طرف اصلی ما هم که اسراییل باشد این بهترین خبر است. انها چرا باید اصرار داشته باشند که مذاکرات اتمی به نتیجه برسد. تحریم که باقیست. وضع اقتصادی ایران که در منحنی فرونشست است. قدرت نرم و سخت ایران در فرسایش زمان در حال فرسایش است. و از همه مهمتر مهمترین نگرانی انها که همان نیروگاه اراک بود بدون هیچ مابازایی تحویل داده شد و در ان پی تی هم هستیم و همش تمدید می کنیم. ادامه وضع موجود حتی منافع استراتژیک روسیه که دور ماندن نفت و گاز ایران از بازار جهانی است و چین که همین حالا هم با تخفیف های فضایی نفت ایران را می خرد تامین می شود. واقعا چرا انها باید به خود زحمت دهند و این روند را تغییر بدهند؟ مگر دیوانه اند؟ حتی اگر ایران 99 درصد هم غنی کند ولی تا در ان پی تی هست هیچ نگرانی ندارند. و اگر ایران روزی تصمیم بگیرد که از ان پی تی خارج شود به معنی اجماع جهانی و فوری دنیا حتی روسیه و چین علیه ایران است. پس اطمینان داشته باشید جریان کجدار و مریز مذاکرات کنونی ادامه خواهد یافت و این وسط تنها چیزی که قربانی می شود معیشت و اقتصاد ملت ایران است. تبریک به همه تحلیلگران و متخصصان سیاست خارجی کشور که کشور را با تحلیلهای بیست ساله اخیر خود به اینجا رساندند. بگوییم هم می گویند طرفدار ظریف یا روحانی هستیم در حالیکه چه ظریف و چه جلیلی مسئول این وضعیت هستند ولی همه می گویند تقصیر دیگری است.
به رسمیت شناختن طالبان از سوی هر دولتی خیانت به بشریت است در زمره جنگ با خداست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
مرگ بر طالبان
جناب آقای ریسی سلام علیکم
مشکل پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری طبق قانون عده ای مستضعف نگه داشته شدند یعنی فقر را صندوق بازنشستگی به یک گروه ظالمانه حقوق پرداخت میکند ودر گوش کردن به حرف بازنشستگان صم وبکم است. ولی متاسفانه به یک گروه حقوق نجومی میدهند. لطفا رسیدگی نمایید.
بله محاکمه کنید روحانی رو. ولی اول از احمدی نژاد و دار ودسته و کسانی که علمش کردند شروع کنید. آنهایی که در این هشت سال معیشت مردم رو گروگان گرفتند و چوب لای چرخ دولت و مردم و کشور کردند شروع کنید.
دلایل رحیم‌پور ازغدی برای محاکمه روحانی
/ سوال) آیا صحت دارد که حسن ‎روحانی بعلت بعضی پرونده های فساد یا تخلف از وظایف قانونی و شکایت بیش از نیم میلیون از مردم(تاکنون) از وی،می‌خواهد بدون محاکمه، از کشور گریخته و مقیم انگلستان شود؟
جناب ازغدی اگر 500/000طلبه ودانشجویانی که برعلیه روحانی ادعای شکایت کردند ان شکایت اساسا برمبنای احساسات وجوگیرشدن ان جوانان بوده وبار حقوقی وکیفری بردوش دستگاه قضا نیست گیرم شکایت ان تعداد یعنی نیم میلیون نفر اگر کفایت ومسجل برای شماها هست اشکال ندارد بگذارید ملت هم برعلیه انهاییکه درمجلس طومار تهیه کردند تا واردات واکسن کرونا ممنع شود ویا همین دولت عزیز شمایعنی رئیسی درزمان تبلیغات ریاست جمهوری باشدت وحدت ازاین ممنوعیت دفاع کرد وکلا کسانیکه درممنوعیت واردات واکسن نقش داشتندو جان پدرومادر وفرزندان این سرزمین را مورد لحبازی وجربی خود قراردادند شکایت کنند
جناب ازغدی اجازه بدهید ملت هم ازانهاییکه درامورمعیشت مردم وداروی بیماران سرطانی سنگ اندازی کردند تا پیروز انتخابات اسفند 98و 1400باشند شکایت کنند
جناب ازغدی اجازه بفرمائید ملت ازدست کسانیکه نگذاشتند قم ومشهد قرنطینه شود هم شکایت کنند
جناب ازغدی اگر خواهان عدالتخواهی هستید اول ازدست محمود احمدی نژاد وبقیه ارکان ومسئولان نام که به هرنوعی گره درکارمعیشت واقتصاد وسیاست واشتغال ملت داشتند همراه شود ماملت هم همگام شماها بدون رودروایسی روحانی که سهل هست بالاتر ازروحانی هم باشند محاکمه میکنیم
انتقاد یک نماینده از اقدام ضدایرانی جمهوری آذربایجان عضو کمیسیون امنیت ملّی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران همانطور که مانور سه کشور آذربایجان، پاکستان و ترکیه را رصد کرد، همه تحرکاتی که در آنسوی مرزها صورت می گیرد را رصد می کندجناب نماینده اول از ائمه جمعه استانهای اذربایجان شرقی وغربی ومرکزی انتقاد کن که صرفا زبان انان ترکی بود به حمایت احساسی وعاطفی برخواستند وبیانیه حمایت صادر کردند متاسفانه کشورما دچار افراطگری شده است
قدردانی چین از سخنرانی رئیسی در سازمان ملل سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن قدردانی از صحبت‌های ریاست‌جمهوری ایران مبنی بر اینکه سلاح اتمی جایی در دکترین هسته‌ای ایران ندارد، ایکاش سخنگوی وزارت امورخارجه چین سخنرانی های دکترروحانی را درسالهای گذشته درمقرسازمان ملل یکبار گوش میکرد وهمین جمله را هرساب دکترروحانی درسازمان ملل برزبان جاری ساخت چرا ان زمان وزارت امورخارجه چین قدردانی نکرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
فعلا صدای ملت همین اقلیت های جامعه هستند اکثریت ملت صدای انان شنیده نمیشود وهرتصمیمی میگیرد برحسب حمایت همین تعداد17میلیون جعمیت هستند درود برشما افسرفهیم وبادانش سیاسی درود برشما
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
افسر باز نشسته عزیز، یعنی به نظر شما ایران در جنگ قره باغ باید از ارمنستان متجاوز و نسل کش حمایت می کرد!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
حاکمیت در ایران جرات همه پرسی را ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
احسنت بر شما
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
دوست عزیز مرقومه با ارزشی نگاشتی. بی خیال اصلا جناب ازغدی ارزش پاسخگویی ندارد. او کینه ای و فاقد اصالت است.
همین که علم الهدی برجام رو دوست داره و توهین نمیکنه ،
جناب آقای رحیم پور ازغدی..
لطفا از خواب بیدار شوید
چین خودش سلاح هسته ای داره. اونوقت از عدم علاقه ما به سلاح تشکر میکنه؟ چطوره که سلاح هسته ای برای اونها خوبه برای ما پیفه؟
عجب بازی راه انداختند بنام محاکمه روحانی و فکر می کنند که مردم باور می کنند
جناب رییسی لطفا جیره بندی فرهنگیان رو بجای رتبه بندی غالب فرهنگبان مظلوم نکنید ، من خواهرم هم مدرک من تو دانشگاه یک سوم من سایقه داره و فقط همین امسال ۱۲ میلیون افزایش حقوق داشته و ۳ میلیون فقط حق مدیر گروهی میگیره ، خودش میگه از لحاظ حجم کاری کار تو سنگین تر هست چرا که با ۲۳۰ دانش آموز متوسط سر و کله زدن به مراتب سخت تر از دانشجو میباشد ‌لطفا این بی عدالتی رو تموم کنید
مذاکرات فرسایشی هیچ فایده ای جز هدر دادن آنژی جامعه و شرطی شدن اقتصاد نداره ، خیلی واضح به امریکا پیام بدین توپ در میدان شماست ، لغو کلیه تحریم هه و راستی ازمایی شرط تعلیق فعالیت ها هسته ای
اگر بخواهند آقای روحانی ودولت ان را محاکمه کنند آنقدر کارهای شبه خیانت انجام دادند که فقط چندتای از آن برای محاکمه آنها کافی است اگر میخواهید مردم اعتماد داشته باشند اغماض وصغرا کبرا چیدن را کنار بگذارند محاکمه را شروع کنید
زمان دولت برجامیون چند میلیون جوجه یک روزه دفن شدند این ساکت بود ولی خدا رو شکر رئیسی شفایش داد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
به وقتش صدای همه درمیاد
چرا از خودتون عبارت اضافهدمی کنید وسط سخنان چین ؟ امانتداری کنید
طالبان در حال اخراج شیعیان هزاره است....!!! چشم مسئولان روشن... این همان طالبان قبل نیست!!!!...... بله نیست، بدتر است !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
مرگ بر طالبان
حالا می فهمم چرا سال 66 میگفتند برو دانشگاه امام صادق کنکور بده قبول بشی قطعا در 20 سال آینده یکی از رده بالاهای کشور خواهی بود!
خیلی ها باید به جرم خیانت به سرمایه و منابع طبیعی و. مملکت محاکمه بشوند
بنده بعنوان کارمندی که پس انداز سی سال خدمت را بعلت تشویق روحانی در بورس از دست دادم هیچگاه حق زن و بچه و جوانی از دست رفته ام را از روحانی و دار و دسته ش نخواهم بخشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
دوست عزیز یعنی تو اینقدر ازروحانی حرف شنوی داشتی؟ بخاطر حرف روحانی رفتی تو بورس سرمایه گذاری کردی یا بخاطر اینکه دوستان واطرافیانت هرساعت میومدن میگفتن اینقدر سود کردم 100میلیون گذاشتم شده 1میلیارد نه عزیز تو بخاطر طماع بودنت ضربه خوردی نه بخاطر حرف روحانی
اقای ازغدی . محاکمه روحانی بسیار هم خوب است اما قبل تر از روحانی خیلیهای دیگر هم باید محاکمه شوند. در 8 سال دوره احمدی نزاد معادل کل سالهای استخرراج نفت درامد نفتی کسب کردیم کسی جرات ندارد سوال کند انهمه درامد نفتی چه شد و کجا خرج شد. خیلیها که مسببان این وضعیت وحشتناک اقتصادی مردم هستند فارغ از جایگاهشان باید محاکمه شوند. کسانی که از امثال احمدی نزاد حمایت کردند هم باید محاکمه شوند. بعد برسیم به روحانی مثل برادرش و حلقه نزدیکانش که خیلی لطمه زدند
افعانستان را دست کم نگیرید، خنثی سازی امکانات بالفعل و بالقوه طالبان هزینه های زیادی بای ایران تولید میکند. به ویژه مراقب فعالیتهای انها در محله هایی که افعانیها در مشهد ساکن هستند باشد.
در مورد اینکه روحانی بدون برجام بسیار منفعل بوده حرفی نیست و کلی هم تخلف کرده
ولی اگر روحانی محاکمه بشه در مورد احمدی نژاد باید چه کرد و آیا اینها موجب رسیدگی به تخلفات رئیسی هم خواهد شد
چون همه خوب میدونیم خیلی از کارها به همین قواعد بی قانون در این کشور انجام میشه و کسی هم استثنا نیست
اقای رحیم پور ازغدی مفسر نهج البلاغ تنهاترین مرد عدالت

ایا انچه که گفتید به فرمورده استاد اخلاق ایت الله جوادی املی

با علمی که به نهج البلاغ هم دارید

می توانید در قیامت بابت انچه الان گفتید

پاسخگو باشید

در دنیا که یقینا نیستید
اقای خضیران نماینده مجلس انقلابی

ایا بعد یکسال الان یادتان امده که حضرات یکسال هست بیرون از ندان هستند؟

ایا ان زمان که اقای رئیسی رئیس محترم وقت قوه بودند

یادتان نبود و خبر نداشتید

و ایا اقای رئیسی رئیس محترم وقت اطلاع از این موضوع نداشتند ؟
ببینیدمردم گرفتارچه کسانی هستند!؟تصورکنیدچهرسال دیگه همینموقع رییس جمهوربعدی انتخاب وشروع بکارکرده آنوقت صحبت ازمحاکمه رییس پیشین یعنی رییسی باشدوکیهان هم داردازخرابکاری رییس قبلی مینالدوبه به وچه چه کردن به رییس جمهورجدیدآنموقع میکند!باورکنیدهمه چیزدرمملکت ماشدنی است!!
با توجه به اصل 115 قانون اساسی که اشعار می دارد رئیس جمهور باید مدیر و مدبر باشد. بیشترین انتقاد به آقای روحانی فقدان مدیریت و نداشتن تدبیر بود . تشخیص اینکه کاندیداهای ریاست جمهوری دارای خصیصه مدیریت و تدبیر هستند یا نه با اعضای شورای نگهبان است. اکنون باید همزمان با محاکمه آقای روحانی، اعضای محترم شورای نگهبان به این سوال پاسخ دهند با وجود اینکه آقای روحانی از ابتدای انقلاب تا کنون در مناصب بالای حکومتی بوده است چگونه اعضای شورای نگهبان نتوانسته اند فقدان مدیریت و تدبیر ایشان را احراز نمایند. در صورتیکه صلاحیت یا عدم صلاحیت یک کاندیدای نمایندگی مجلس در یک شهرستان دور افتاده را به راحتی احراز می کنند.
{دکتر} رئیسی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
منم مثل شما کلی خندیدم
محاکمه روحانی....... نه تنها رئیس جمهور بلکه تمام وزرا ،مدیران و ...... کشور که مسئولیتی بر عهده دارند باید به خاطر ندانم کاری ها و ناکارامدی هایشان بازخواست شوند و پاسخگو باشند. اینطور نباشد که هر شخصی هر تصمیمی که خواست به واسطه وزیر بودن ، رئیس بودن ، مدیر بودن و ...... اتخاذ کند و تصمیمات بر حسب آزمون و خطا باشد نه با مشورت نخبگان و کارشناسان کشور.
کسی مخالف محاکمه نیست به شرطی که برای همه باشد از جمله احمدی نژاد و خلاصه هر مقام
نماینده زاهدان ادامه داد: از کشورهایی مثل پاکستان و ترکیه هم انتظار داریم که اگر حرکتی می خواهند انجام دهند باید با نظر جمهوری اسلامی ایران باشد.

چشم، بعد از این آنها اگر خواستند آب بخورند حتما از شما اجازه خواهند گرفت!
جناب رحیم پور فر مودید روحانی یک نفر است دقیقا منظور شما چه کسانی است
البته بهتر است خیلی دنبال این بازیها نباشی یا از قضیه واردات واکسن شروع کنی که دهها هزار نفر بیگناه کشته شدند
جناب آقای رحیم پور ازغدی ، چرا اینقدر کینه ؟
آقاي رحيم پوردرموردمحاكمه احمدي نژاد هم اعلام نظر بفرمائيد چون شما اصلا جناحي اظهارنظر نمي فرمائيد!!!!
اثر دوم شدن اولویت برجام را در پاییز و زمستان خواهیم دید. شب دراز است.
آقای رحیم پور
مردم ما از خیلی از مسئولین شکایت دارند ولی متاسفانه یا جایی برای ثبت این شکایت ها نیست و یا کسی جرات ندارد شکایت خود را ثبت نماید
راستی برای این شکایت ها چه کار کنیم
البته شما هم تریبون داری و هر چه دلت میخواهد میگویی
آن چیزی که خیلی عجیب است و دلیل میخواهد محاکمه نشدن روحانی است نه محاکمه شدنش.
تنش های موجود در قفقاز نتیجه مداخلات روسیه میباشد ومانور سه کشور ترکیه وپاکستان وآذربایجان در جهت ایجاد تعادل در منطقه میباشد بی شک کشورهای اسلامی به جای تبلیغات بر علیه هم باید به فکر همکاری وتوسعه پایدار اقتصادی با همدیگر باشند ایران وآذربایجان نیز با وجود مشترکات دینی وفرهنگی ووجود مرز مشترک همکاری اقتصادی وسیاسی خود را بیشتر از آنچه که امروز هست توسعه داده واز رویارویی بپرهیزند ما با هر سه کشور یاد شده مرز مشترک داریم واین فرصتی برای توسعه پایدار اقتصادی وسیاسی در منطقه میباشد وهرگونه تنش بین کشورهای اسلامی علاوه براین کشورها به زیان جهان اسلام است که باعث خواهد شد کشورهای فرامنطقه ای از این امر استفاده و نیات خود را عملی نمایند
آقای عبدی و هم فکراشون میدونندچه بلایی سر مردم آوردن که منتظر آخر پاییز هستند کشاورزی و دامداری که نابود شد تو چند ماه آینده نه مرغی هست نه تخم مرغی و نه بورسی وکسری بودجه دولتش رو جبران کنه .مرغداران ودامداران مرغهای تخم گذار رو با دامهای مولد رو به دلیل عدم توان تهیه نهاده های دامی فرستادن کشتارگاه حالا آقای عبدی و دوستانشون دارن روزشماری می کنند محاسبات شون هم تقریبا درسته اگر به همین منوال پیش بره همونی میشه که اونا میخواهند علی برکت الله.
رحیم پور ازغدی کیست ؟
تابناک سانسورچی.نظرات در خصوص رحیم پور رو چرا چاپ نکردی!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
نون شب سانسورچی رو آجر میکنن.
این‌ رحیم‌پور‌ ازعدی‌ کیه‌ که اینقدر‌ ادعا‌ داره‌ ؟! این‌ ازغدی فکر میکنه‌ کی هست‌ در حالیکه‌ تریبون‌ یکطرفه‌ رسانه‌ میلی‌ در اختیارش ! حرفهایی‌ که این‌ آقا میزنه‌ مورد‌ قبول‌ چند درصد‌ از احاد‌ جامعه‌ است‌ ؟! خدا‌ نکنه‌ روزی‌ دنیا‌ با تز امثال‌ ازغد‌ و ازغدیها‌ اداره‌ بشه
گر حكم شود كه مست گيرند در شهر هر انچه هست گيرند
یکی اول بگه این رحیم ازغدی اصلا کی هست ؟
:"گره زدن برجام نافرجام با معیشت مردم است"
کسی انها را با هم گره نزده بلکه خودشان به هم گره خوردند.
توصیه من به جناب ازغدی این است که کتاب دانشگاه های من اثر نویسنده ترک عزیز نسین را بخوانید تا بازی کشورهای قدرتمند با کشورهای مدعی اسلام را درک کنید.
روحانی: مشغول کارهای علمی خواهم شد.
موضوع مقالات منتشر شده از ایشان چند سال بعد:
1- بررسی و تحلیل گلابی های برجام
2-برجام از نگاه یک زندانی حبس ابد
3- فریدون و ماجراهای تقلید صدا
4-تشریح معانی مختلف کلمه بالمره
گر امر شود که مست گیرند
درشهر هرآنچه هست گیرند
اگر قرار محاکمه باشد شامل حال تمامی وزارتهای چند سال گذشته
ورییسشان
آقای رحیم پور ازغدی که دم از عدالت وحکومت علی می زنی چرا در مورد خودسوزی همسر کارگر شهرداری دهدشت سکوت میکنی
اگر روحانی با این همه فساد و پرونده که ازش موجوده و این همه شکایت مردم و نارضایتی عمومی از این شخص محاکمه نشه باید به اصل نظام اسلامی موجود در ایران شک کرد
عدالت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام اگر الگویی این نظام باشه باید حسن فریدون معروف به حسن روحانی محاکمه بشه تا درس عبرت برای مابقی حکام بشه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی