بازدید 13712

براي نوجوان فداکار ايذه‌اي دعا کنيد

۱۰ روز از حادثه آتش‌سوزي در خانه‌اي در يکي از محله‌هاي ايذه که در آن پسري ۱۵ ساله براي نجات جان ۲ زن، خودش را به خطر انداخت و دچار سوختگي ۹۰ درصدي شد، مي‌گذرد.
کد خبر: ۱۰۷۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱ 20 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از همشهری، نوجوان فداکار همچنان در بیمارستان بستری است و تلاش پزشکان برای نجاتش ادامه دارد.

وزیر کشور نیز برای درمان او دستور ویژه‌ای صادر کرده است.

این نوجوان ۱۵ ساله که علی لندی نام دارد روز ۱۸ شهریورماه امسال درحالی‌که به خانه خاله‌اش رفته بود، متوجه شد در خانه همسایه اتفاقی افتاده است. زنی ۸۰ ساله و دخترش به‌دلیل آتش گرفتن کپسول پیک نیک در میان شعله‌های آتش گرفتار بودند و جان‌شان به خطر افتاده بود. در این شرایط بود که پسر ۱۵ ساله با شجاعت به دل آتش زد و کپسول پیک نیک را برداشت و با خود به خانه خاله‌اش برد تا از بالکن بیرون بیندازد، اما چون بالکن حفاظ داشت خودش دچار سوختگی شد.

دقایقی بعد از این حادثه علی که دچار سوختگی ۹۰ درصدی شده بود به بیمارستان منتقل شد. ۲ زن دیگر هم یکی به‌طور سطحی و دیگری با درصدی بیشتر دچار سوختگی شده بودند، اما شرایط علی وخیم بود. به همین دلیل او برای انجام درمان تخصصی به بیمارستانی در اصفهان منتقل شد. انتشار خبر فداکاری نوجوان ایذه‌ای در رسانه‌ها بازتاب گسترده‌ای داشت. او با سن کمی که دارد توانسته بود دو نفر را از مرگ نجات دهد، اما خودش دچار حادثه شده بود. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی او را یک قهرمان معرفی کردند. انتشار همین اخبار بود که مایه دلگرمی خانواده علی شد.

در بیمارستان اصفهان

داوود لندی، پدر علی در این‌باره می‌گوید: از روزی که پسرم به بیمارستان منتقل شد کادر درمان همه تلاش‌شان را برای نجات او انجام دادند. از سر تا پای پسرم سوخته و شرایط سختی دارد. اوایل حالش زیاد خوب نبود، اما با تلاش پزشکان وضعیتش بهتر شده است. عمق جراحت‌های او زیاد است و کادر پزشکی منتظر هستند تا عمق سوختگی‌ها کمتر شود تا بتوانند او را جراحی کنند.

پدر علی درباره آخرین وضعیت پسرش می‌گوید: علی هنوز آمادگی جراحی را ندارد و اکسیژن خونش مدام بالا و پایین می‌شود. با وجود این وضعیت او از روز اول بهتر شده و سطح هوشیاری‌اش خوب است و می‌تواند صحبت کند. پدرعلی درباره واکنش‌ها به فداکاری پسرش در شبکه‌های اجتماعی و اینکه همه به تعریف از او پرداخته‌اند، می‌گوید: این لطف مردم است. در این مدت افراد زیادی پیام داده‌اند و از علی و کاری که کرده تشکر کرده‌اند. با وجود این پسرم نیازمند دعای همه مردم است. خواهش می‌کنم از قول من بنویسید که پسرم را دعا کنید.

به علی افتخار می‌کنم

او که به‌جز علی دو فرزند دیگر نیز دارد، ادامه می‌دهد: علی دومین فرزندم است. به‌جز او دو دختر ۱۹ ساله و ۸ ساله دارم. پسرم با اینکه سن زیادی ندارد، اما همیشه برای کمک کردن به مردم داوطلب است. روحیه‌اش طوری است که همیشه دوست دارد به مردم کمک کند و به‌خاطر کمک کردن حتی حاضر شد جانش را به خطر بیندازد. من به علی افتخار می‌کنم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۰
عزیزم ،با چشمی گریان ،وباتمام وجودم برایت دعا میکنم،امیدوارم هرچه زودتر بدون کوچکترین عارضه ایی حالت خوب بشه،کاش ذره ایی از شجاعت ،ازخودگذشتگی و دلسوزی تو را مسئولین ما هم داشتند. خدایا این فرزند شجاع رو به سلامت به آغوش خانواده اش برگردان،الهی امین.
دمت گرم پسر... خدا انشالله سلامتت کنه
انشالله بهبود پیدا کند. شجاعتش و سرعت عملش ستودنی است

اما ای کاش به فرزندانمان بیاموزیم اول ایمنی بعد اقدام!!!
خدا شفایش بدهد انشاالله

پدر فعلا افتخار می کند اما بعدا مطمئنا پشیمان می شود . بهتر است به نوجوانان و همه افراد خانوادهنحوه برخورد با حوادث آموزش داده شود تا به جای اینکه گاز پیک نیک را بغل کنند و خودشان را به خطر بیاندازند حداقل فکر کنند شاید با یریختن مقداری آب، یا انداختن پتو و... بتوانند آتش را خاموش کنند
ای قهرمان نام آور ایرانی
سرو قامت جاودانه ای
دعایم کن دستی بگیرم
دعایت می کنم شفا گیری
انشاءاله خدا به حق صاحب اسمش مولا علی شفای عاجل عنایت فرماید
با آرزوی سلامتی برای علی آقای قهرمان...
براش از ته دل دعا می کنیم انشا...که براش مشکلی پیش نیاد و هرچه زودتر بهبودی حاصل بشه وخداوند به پدرو مادرش ببخشه.
خدایا تورابه حق عزیزانت کمکش کن و به دادش یرس تا سلامتیشو بدست بیاره. آمین یا ربالعالمین
به حق مولاعلی ،خدا حفظت کند مرد!
آفرين....
خدا حفظش کنه ان شاالله ، مسئولین بزرگوار بدادشون برسید.
ان شا ا... . به حق صاحب این ایام، اباعبداله حسین (ع) را به مادرش فاطمه زهرا قسم می دهم که لباس عافیت به تن این نوجوان قهرمان بپوشاند.
ان شالله شفای عاجل
واقعا باعث افتخاره با این سن چنین فداکاری کرده
الهی که خدا به همه بیماران و به خصوص این عزیز فداکار بهبودی و سلامت عطا کنه و صاحب اسمش نگهدارش باشه. آمین
سوره حمد بخوانیم برای شفای ایشان
دعا که صد در صد می کنیم
اما دزدهای بی وجدان ببینند که اثرات ثانویه دزدی های آنها چه مصیبت هایی برای مردم به ارمغان می آورد.
دقت کنید که در گزارش آمده است که چون بالکن حفاظ داشت ....
خیلی از خانه ها بدلیل ترس از دزدی برای درب و پنجره حفاظ هایی می زنند که در هنگام زلزله یا آتش سوزی همین حفاظ ها مانع فرار ساکنین و بلای جان آنها می شود .
با سلام و عرض احترام خدمت همه دست اندرکاران سایت تابناک گل بابت خدمت صادقانه در عرصه خبرگزاری
بنده آذری نیستم ولی آذری ها ضرب المثل دارند به این مضمون ساخلایان ساخلار یعنی نگهدار نده نگه میدارد انشالله که این هموطن گرامی سلامتی خودش بدست میآورد و همه مریضای اسلامی در سراسر این جهان هستی آمین یا رب العالمین
الهي كه زودتر خوب بشه و به آغوش خانوادش برگرده.
خدایا ازکرم و رحمتت بنده خدا را بی نصیب مگذار
آفرین پسرم تو یک قهرمانی یک دلاور جامعه ما افراد کمی مثل تو داره. خوب میشی انشاا... نگران نباش برایت از صمیم فلب دعا می کنیم مردم ایران دعاگوی قهرمانان خود در طول هزاران سال پیشینه خود هستند برای ما تو با حسین فهمیده بهنام محمدی علی هاشمی و .... فرقی نداری گل پسر دلاور. مردم ایران و دنیا هر کسی را که جانش را برای نجات همنوع به خطر بیندازد دوست دارند و به او افتخار می کنند. آقا داود مرسی برای یک چنین پسری . خدا نگهش داره برای شما و مردم ایران
امیدوارم این پسر شجاع و انسان دست سلامتی خود را بدست آورد.
خدذا شفا بده
انشاالله به زودی خداوند به ایشان سلامتی کامل عنایت کند
دمت گرم پسر خدا خیرت بده
خداوند به حق حضرت ابراهیم این نوجوان را شفا عنایت فرماید.
بلند شو مرد قهرمان بزرگ ایران
خدا شفایش بدهد
الهم اشف كل مريض
خدايا نجاتش بده
آفرین به شجاعتت پسر
شاید اگر یکی دیگه بود گوشیش رو درمی آورد و از جان دادن و سوختن همسایه اش و ناتوانی خودش فیلم می گرفت
مردم به امثال تو در هر سن و مقامی احتیاج دارن نه افراد بی خاصیت ولی پرطرفدار مجازی
شماره حساب بدهید کمکش کنیم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان