بازدید 5593

نگرانی از تاثیر اقدامات ترامپ بر مردم سالاری

مقام‌های انتخاباتی آمریکا در پی حمله دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین این کشور و هوادارانش به مردمسالاری و نهاد‌های آن به ویژه در شورش ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه) کنگره، نگران آینده انتخابات و دمکراسی در ایالات متحده شده اند.
کد خبر: ۱۰۷۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱ 13 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از تارنمای سی ان ان؛ ده‌ها مقام انتخاباتی در سطوح ایالتی و محلی آمریکا در باره آسیب‌های پایدار احتمالی ادعا‌های گسترده و بی پایه تقلب در انتخابات، بر دمکراسی آمریکا، ابراز نگرانی کرده اند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بیشتر رای دهندگان جمهوری خواه هنوز به دروغ ترامپ در باره برنده شدن در انتخابات، باور دارند. نظرسنجی اسوشیتدپرس و پژوهش روابط عمومی ان او آر سی در ژوئیه نشان داد که دو سوم جمهوری خواهان هنوز بر این باورند که بایدن به صورت قانونی، پیروز و انتخاب نشده است.

تلاش‌های ترامپ برای خرابکاری در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، مدت‌ها پیش از برگزاری آن آغاز شد و در پی برگزاری اش، با تلاش‌های جمهوریخواهان کنگره برای تصویب قوانین محدود کننده انتخاباتی یا آسان ساختن مداخله هواداران احزاب رقیب در بیش از ۱۲ ایالات شامل ایالت‌های تعیین کننده، شدت گرفت.

اقدامات محدود کننده کنگره‌های ایالتی با تلاش‌های هماهنگ پشت صحنه گروه‌های محافظه کار برای گردآوری میلیون‌ها دلار برای حمایت از قوانین محدود کننده، انتشار ادعا‌های بی پایه در باره تقلب و پرداخت پول برای دستکاری در نتایج انتخابات تقویت شد، که به گفته کارشناسان انتخابات، همه این اقدامات دستکاری و تغییر آرای نزدیک رقیبان را آسان‌تر خواهد ساخت و آینده انتخابات آزاد و عادلانه را از بین خواهد برد.

ترامپ به مدت چند هفته پس از انتخابات به صورت بی امان برای خرابکاری در آرای رای دهندگان آمریکا و تغییر دادن نتایج انتخابات به نفع خود تلاش کرد و نمایندگانی را برای اعلان ۶۰ شکایت به سراسر این کشور اعزام کرد که که همه به استثنای یک پرونده بی اهمیت، توسط قاضیان منصوب خود ترامپ، رد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها