بازدید 10827
۱

کره شمالی موشک کروز دوربُرد را با موفقیت آزمایش کرد

خبرگزاری رسمی کره شمالی از آزمایش موفقیت آمیز نوع جدیدی از موشک کروز دوربرد توسط ارتش این کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۱ 13 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، خبرگزاری مرکزی کره (KCNA) روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که ارتش کره شمالی پس از انجام دو سال تحقیقات، روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری یک مدل جدید از موشک کروز دوربُرد خود را با موفقیت آزمایش کرد.

در گزارش خبرگزاری مرکزی کره آمده است که «ظرف دو سال گذشته و طبق روند توسعه سیستم تسلیحاتی علمی و قابل اتکا، [فرآیند] توسعه موشک کروز دوربُرد، این اسلحه استراتژیک بسیار مهم […] رو به جلو بوده است».

بنا بر این گزارش، این آزمایش موشکی شامل کنترل نیروی رانش موتور، «آزمون های مختلف پروازی»، آزمون‌های هدایت و کنترل به همراه ارزیابی از قدرت کلاهک جنگی این موشک بوده است.

طبق داده‌های اولیه، این موشک کروز پیش از اصابت به هدف تعیین شده مسافتی بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر را طی کرد. گفته می‌شود که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در مراسم انجام این آزمایش موشکی شرکت نداشته است.

گفتنی است، این آزمایش موشکی پس از برگزاری یک رژه نظامی در کره شمالی به مناسبت ۷۳ اُمین سالگرد تأسیس این کشور انجام شد؛ رژه‌ای که در آن یگانهای شبه نظامی مکانیزه، سکوهای پرتاب راکت و تسلیحات ضدتانک نمایش داده شد.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره، در این رژه نظامی هیچگونه تسلیحات هسته‌ای و یا موشک‌های بالستیک به معرض نمایش گذاشته نشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
با مردم گرسنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی