بازدید 4291

آیا به دوز تقویت‌کننده واکسن آسترازنکا نیاز داریم؟

کد خبر: ۱۰۷۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱ 11 September 2021

سازنده واکسن کووید آسترازنکا، سارا گیلبرت در مصاحبه‌ای بیان کرد: ممکن است دوز تقویت‌کننده برای اکثر افراد ضروری نباشد.

به نقل از هیل، سارا گیلبرت، استاد دانشگاه آکسفورد اظهار کرد: افراد مسن‌تر یا دارای نقص ایمنی ممکن است به دوز سوم واکسن کووید -۱۹ نیاز داشته باشند اما تاکید کرد که با تزریق دو دوز واکسن، مصونیت در اکثر مردم به خوبی ادامه می‌یابد.

با گسترش عفونت بین افراد، ویروس، جهش یافته سپس سازگار شده و تکامل می‌یابد، مانند نوع دلتا. اما ما می‌خواهیم این همه‌گیری‌ها را در اسرع وقت متوقف کنیم.

وی ادامه داد: ما هر موقعیت را بررسی خواهیم کرد. افراد دارای نقص ایمنی و سالمندان تقویت‌کننده دریافت خواهند کرد اما من فکر نمی‌کنم همه مشمول تقویت‌کننده واکسن باشند. مصونیت در اکثر مردم پایدار است.

به گزارش بی بی سی، کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن‌سازی انگلستان به‌زودی بیانیه‌ای در مورد این‌که آیا اکثریت انگلیسی‌ها می‌توانند واکسن تقویت‌کننده کووید-۱۹ دریافت کنند را منتشر می‌کند.

به گزارش رویترز، افرادی که سیستم ایمنی آنان به شدت آسیب‌دیده است، دوز سوم واکسن دریافت خواهند کرد.

روز پنجشنبه، تنظیم‌کننده پزشکی بریتانیا گفت: واکسن‌های آسترازنکا و فایزر می‌توانند به‌عنوان تقویت‌کننده مورد استفاده قرار گیرند.

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که ایالات‌متحده نیز در حال تعیین زمان و افراد واجد شرایط واکسن تقویت‌کننده کووید-۱۹ است. ماه گذشته، سازمان غذا و دارو امریکا گفت: برخی از افراد دارای نقص ایمنی می‌توانند سومین دوز واکسن فایزر یا مدرنا را دریافت کنند.

باوجود این واقعیت که دولت بایدن ماه گذشته اعلام کرد که از ۲۰ سپتامبر شروع به استفاده از دوزهای تقویت‌کننده برای اکثریت آمریکایی‌ها خواهد کرد، اما مقامات بهداشتی از آن زمان تاکنون به دلیل نداشتن اطلاعات کافی به دنبال وقفه در این مورد هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر