بازدید 41878
دو هزار و پانصد و هشتاد و دومین بسته ویژه خبری «تابناک»

بهشتي پور: نبايد به ادبيات قطعنامه که کاغذ پاره است برگرديم / دفاع شريعتمداري از حسن عباسي / حميد بقايي در بيمارستان اعصاب و روان بستري شد

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: توقف بازرسی‌های فراپادمانی آژانس / رایزنی ریابکوف و مالی درباره تداوم مذاکرات برجام / ظریف: یک اشتباه استراتژیک وحشتناک در افغانستان در حال رخ دادن است / وکیل بابک زنجانی: او حتی یک روز مرخصی هم نداشته است! / استعفای آملی لاریجانی از شورای نگهبان به دلیل دلخوری بوده است؟ و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۷۵۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰ 09 September 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

زاکانی: اگر بعد از ۴۲ سال اشکالی هست هیچ نسبتی با اسلام و انقلاب و رهبری ندارد

علیرضا زاکانی، شهردار تهران با بیان اینکه دنیا به میزان اعتقاد ما به توانایی‌ها در مقابل ما کرنش می‌کند، تاکید کرد: تا دست به زانوی خود نزنیم و ‌برای سازندگی و خدمت به مردم برنخیزیم و اعتماد و سرمایه اجتماعی مردم را برای نظام بالا نبریم و الگویی برای جهانیان به نمایش نگذاریم، نمی توانیم اهداف انقلاب را دنبال کنیم. ما و دولت و مجلس و دستگاه قضایی انقلابی و سایر نهادها باید با ساختن و نمایان کردن ظرفیت های بی نظیر خود در تحقق عدالت مردم را امیدوار کنیم. او افزود: بعد از ۴۲سال اگر اشکالی هست، هیچ نسبتی با اسلام و انقلاب و رهبری و اراده مردم ندارد، بلکه به کسانی ارتباط دارد که قدر مردم را نمی دانند و در مقابل دشمن کرنش می کنند. اینکه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب خود را خادم ملت می دانند، جایی برای بزرگ بینی مسئولان باقی نگذاشته و ما در شهرداری خودمان را خادم و کوچک مردم می دانیم.

طالبان پس از ۲۰ سال وزارت "امر به معروف و نهی از منکر" را بازگرداند

اکنون پس از ۲۰ سال، طالبان وزارت "امر به معروف و نهی از منکر" یا "وزارت اخلاقیات" را باز می‌گرداند. طالبان به دنبال رسیدن به قدرت در افغانستان در ماه گذشته میلادی، به تازگی یک دولت موقت تشکیل داد و وزرای خود را که همگی مرد و جزء شبه‌نظامیان طالبان بودند، اعلام کرد. محمد خالد فردی است که برای سرپرستی وزارت امر به معروف و نهی از منکر انتخاب شده است. وزارت امور زنان نهادی بود که در دولت سابق افغانستان فعالیت داشت اما در فهرست وزارتخانه‌هایی که طالبان ارائه داد به هیچ وجه ذکر نشده است. معترضان در شهرهای بزرگ افغانستان از طالبان خواسته‌اند تا به زنان در دولت کرسی دهد و کشور را با اقدامات سرکوب‌گرایانه کمتری نسبت به دفعه قبلی اداره کند. در کابل برخی مردم نگرانند که بازگشت وزارت امر به معروف و نهی از منکر به این معنا باشد که طالبان به دنبال تغییر نیست.

پاسخ احمد زیدآبادی به حسین شریعتمداری: خود در جای امن نشستن و دیگران را به جانفشانی فراخواندن، ناپسند است

احمد زید آبادی، روزنامه نگار و تحلیلگر اصلاح طلب در یادداشتی کوتاه در تلگرام خود نوشت؛ مدیر مسئول روزنامۀ کیهان نوشته است: «حالا یک پیشنهاد منطقی و همه‌پسند در میان است و آن اینکه یک تیپ از مدعیان اصلاحات تشکیل شود و مدعیان اصلاحات جهت اعزام به افغانستان در آن ثبت‌نام کرده و برای مبارزه به پنجشیر و یا هر نقطه دیگر افغانستان اعزام شوند.» اگر مدیر مسئول کیهان خودش هم به این منطق پایبند باشد، حرفش خیلی هم بی‌حساب نیست. یادم می‌آید در جریان جنگ ۳۳ روزۀ لبنان که مسئولان روزنامۀ کیهان از پشت میزهایشان در تهران با نشر مطالب تحریک‌آمیز بر آتش منازعه در آن کشور بنزین می‌ریختند و لبنانی‌ها را به ادامۀ جنگ تا آخرین قطرۀ خون خود ترغیب می‌کردند، من در یکی از نوشته‌هایم خطاب به آن‌ها نوشتم: خب اگر جنگِ لبنان تا این اندازه برایتان شیرین و لذت‌بخش و نعمت و مایۀ مباهات است، چرا پشتِ میزهایتان در تهران میخکوب شده‌اید و بیدرنگ راهی جبهۀ نبرد با اسرائیل در جنوب لبنان نمی‌شوید؟ اگر چنارهای خیابان ولی عصر از جایشان تکان خوردند، آن‌ها هم از جایشان تکان خوردند! به هر حال، خود در جای امن نشستن و دیگران را به جانفشانی فراخواندن، ناپسند است. حال طرف می‌خواهد اصلاح‌طلب باشد یا مدیر مسئول کیهان و یا هر فرد دیگری در هر گوشۀ دنیا!

استعفاي آملي لاريجاني از شوراي نگهبان به دليل دلخوري بوده است؟

منصور حقيقت‌پور از چهره هاي نزديک به علي لاريجاني درباره استعفاي آملي لاريجاني گفت: انشاءالله اين شخصيت براي جمهوري اسلامي ايران، زنده و پايدار و درخشان خواهند ماند و انشاءالله در آينده، نقش هاي موثرتر و مفيدتري ايفا خواهند کرد.او افزود: اين استعفاها و آمدن و رفتن‌ها، موضوعي معمول و عادي است. به هر حال فردي، 10،15 سال کار مي‌کند و خسته مي شود در نتيجه جايش را به فرد ديگري مي‌دهد. حقيقت پور درباره گمانه‌زني‌ها مربوط به رفتن آملي لاريجاني از مجمع تشخيص نيز ادامه داد: ما غيب‌گويي بلد نيستيم، اميدواريم علم و آثار بسيار خوب ايشان در اختيار جهان اسلام و ايران قرار بگيرد. به هر حال ايشان، چند سالي را در شوراي نگهبان بودند و الان خسته شدند اما همچنان در مجمع حضور دارند. به هر حال ايشان يکي از فقهاي اهل تحقيق و مطالعه و نظر در مطالب فقهي هستند و انشاءالله آثار و برکاتشان براي همه مبارک خواهد بود و همه از آن استفاده مي کنند. او در پاسخ به اين که آيا استعفاي ايشان به دليل دلخوري بوده است يا خير؟ عنوان کرد: من فکر نمي کنم به دليل دلخوري بوده باشد به هر حال اين انقلاب فرزند همه است و انسان از فرزندش دلخور نمي‌شود.

امام جمعه لواسان با مردم اين شهر خداحافظي مي‌کند

حجت الاسلام والمسلمين سيد سعيد لواساني امام جمعه لواسان با انتشار پيامي اعلام کرد: ۱۹ شهريورماه آخرين نماز جمعه به امامت او در اين شهر برگزار مي‌شود.به گزارش پايگاه اطلاع رساني امام جمعه لواسان، در پيام حجت الاسلام لواساني بيان شده است: جمعه اين هفته آخرين نماز جمعه در لواسان را اقامه مي‌کنم. خدا را شکر که هفت سال توفيق داد و خدا را شکر که با نظر شوراي سياستگذاري ائمه جمعه اين بار از دوشم برداشته شد. در ادامه اين پيام گفته شده است: راه انقلاب اسلامي و آرمان‌هاي امام عزيز ما با مشارکت مردم، تحقق عدالت اجتماعي، مبارزه بي‌ملاحظه با فساد به نتيجه مي‌رسد و اين مهم در درجه اول وظيفه روحانيت انقلابي است.رئيس شوراي فرهنگ‌ عمومي شميرانات در بخش ديگري از پيام خود اعلام کرده است: رهبري حکيم ما هم از ما طلبه‌ها همين توقع را دارند و الحمدلله و به فضل الهي تا جان در بدن دارم، اين راه را ادامه مي‌دهم.لواساني در ادامه تاکيد کرده است: دوستان فکر نکنند که فقط در لباس امامت جمعه مي‌توان خدمت کرد؛ لباس ما لباس نوکري است و هرجا باشيم اگر وظيفه‌مان را انجام بدهيم، خدا با ماست. از کمبودهاي خود هم به خداي تعالي پناه مي‌برم.لواسانات به مرکزيت شهر لواسان و داراي ۲۰ روستا با جمعيتي بالغ بر ۳۰ هزار تن از توابع شميرانات در شمال شرقي پايتخت واقع شده است.

دفاع شريعتمداري از ايده برادر عزيزم حسن عباسي

حسين شريعتمداري در کيهان نوشت: برادر عزيزمان آقاي حسن عباسي نظر شنيدني و جالبي مطرح کرده‌اند که اگر با يک پيوست اجرايي و عملياتي همراه شود، مي‌تواند ادعاهاي يک جريان سياسي غربگرا و پُر مدعا را نيز به بوته راستي‌آزمايي کشانده و نقش تعيين‌کننده‌اي در جدايي آب از سراب داشته باشد.برادر عباسي نوشته‌اند: « اصلاح‌طلباني که امروز علم جنگ برداشته و نظام را به مداخله در فتنه ‎پنجشير تحريص مي‌کنند،همان کساني هستند که در زمان اشغال کويت توسط صدام و حمله آمريکا به عراق، صدام را خالد بن وليد خوانده و خواستار مداخله ايران در جنگ خليج‌فارس به نفع صدام شدند».

برادر آيت الله مکارم شيرازي درگذشت

حاج رحيم مکارم در سال۱۳۰۴ هجري شمسي به دنيا آمد و امروز در ۹۶ سالگي پس از تحمل يک دوره بيماري در شيراز چشم از جهان فرو بست.دفتر ناصر مکارم شيرازي با صدور اطلاعيه‌اي از درگذشت مرحوم مغفور حاج رحيم مکارم برادر اين مرجع تقليد خبر داد.در اين اطلاعيه ضمن تسليت ارتحال اين مرحوم مغفور آمده است: با نهايت تأسف و تأثر درگذشت مرحوم مغفور حاج رحيم مکارم برادر حضرت آيت الله العظمي مکارم شيرازي مد ظله العالي را به اطلاع دوستان و علاقه مندان مي‌رسانيم.اين اطلاعيه افزوده است: آن فقيد سعيد، در سال۱۳۰۴ هجري شمسي به دنيا آمد و امروز در ۹۶ سالگي پس از تحمل يک دوره بيماري در شيراز چشم از جهان فرو بست.خردادماه امسال نيز برادر بزرگ‌تر آيت‌الله ناصر مکارم شيرازي، مرحوم عزيز مکارم در ۹۷ سالگي به علت کهولت سن در يکي از بيمارستان‌هاي شيراز درگذشت؛ پيکر آن مرحوم دوازدهم خردادماه در همان شهر تشييع و به خاک سپرده شد.

حمايت تلويحي کيهان از تنها گذاشتن پنجشير

رويکرد ايران درباره افغانستان، روشن و حکيمانه است؛ مخالفت با دخالت بيگانگان و حمايت از تشکيل دولت ملي بر اساس راي همه اقوام و مذاهب و محترم شمردن همه حقوق همه در اين کشور.جمهوري اسلامي ايران، در عراق هم از همين رويکرد حمايت کرد و اشغالگران را در بن‌بست گذاشت. وقتي هم که جنگ نيابتي تروريست‌ها راه افتاد، ايران مستقيم درگير نشد، بلکه عمده کمک‌هاي کشورمان، مستشاري و در جهت بسيج ظرفيت‌هاي دفاع مردمي بود؛ ايران همين کار را در لبنان و سوريه و فلسطين هم انجام داده است. البته افغانستان از لحاظ ترکيب جمعيتي و قومي و مذهبي، تفاوت‌هاي مهمي با عراق و حتي سوريه دارد. به هر حال آنچه در اين ميان جاي تامل و تعجب دارد اين است که چرا جماعتي که پرچم هويتي آنها «نه غزه، نه لبنان» بوده و هست، ناگهان خواستار مداخله خارجي ايران در افغانستان شده‌اند؟ البته اين نکته هم در جاي خود مهم است که اين جماعت اندک اما پرسروصدا سعي دارند با فضاسازي و هياهو خود را نماينده افکار عمومي جا زده و مثل هميشه نوعي دوگانگي را رقم بزنند.

بهشتي پور: نبايد به ادبيات قطعنامه، کاغذ پاره است برگرديم

يک تحليل‌گر سياست خارجي و هسته‌اي گفت: هر نوع خدشه‌اي در مناسبات ايران و آژانس موجب بهره برداري دشمنان ايران خواهد شد تا مجددا فعاليت‌هاي صلح آميز ايران را زير سوال ببرند. حسن بهشتي‌پور در خصوص بيانيه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي مبني بر عدم حل و فصل مسائل پادماني در مورد چهار مکان اعلام نشده به آژانس توسط ايران در پاسخ به اين که با توجه به نشست شوراي حکام آژانس در هفته آينده، چه افقي پيش روي همکاري ايران با اين نهاد بين‌المللي وجود دارد، گفت: آژانس در چهارچوب تعهدات ايران ذيل برجام قادر بود اقداماتي را در راستاي راستي‌آزمايي فعاليت‌هاي هسته‌اي کشورمان انجام دهد که اين تعهدات در پي عدم اجراي تعهدات متقابل غرب کم کم کاهش پيدا کرده و فعاليت‌هاي آژانس را در ايران محدود کرد. يکي از مهمترين اين تعهدات، دسترسي اين نهاد به دوربين‌هاي آفلاين تاسيسات هسته‌اي بود که در مرحله آخر و پس از مصوبه مجلس از دسترس بازرسان آژانس خارج شد و امروز عمده اعتراض مديرکل آژانس نيز به همين مساله است که امروز تهران خود را تنها متعهد به پادمان هسته‌اي مي‌داند.وي ادامه داد: روز چهارشنبه نيز در تازه‌ترين اظهارات، آقاي گروسي اعلام کرده که سوالاتي مربوط به چهار سايت اعلام نشده از سوي ايران همچنان بي پاسخ مانده به اين معنا که پاسخ ايران براي اين نهاد قانع کننده نبوده است. به عبارت ديگر آژانس مدعي است که ايران بايد در قبال کشفيات موجود در سايت‌هايي که پيش از اين اعلام نشده بود پاسخگو باشد. البته موارد مورد بحث بسيار ناچيز و حتي يک مورد آن مربوط به فعاليت‌هاي در سال‌هاي پيش از ۲۰۰۳ بوده؛ يعني موضوعي که خود آژانس قبول دارد مربوط به سال ۲۰۰۳ و اورانيوم کمتر از ۵ درصد بوده، حالا مجددا مطرح شده است.

حميد بقايي در بيمارستان اعصاب و روان بستري شد

يکي از چهره‌هاي رسانه‌اي نزديک به احمدي نژاد از بستري مجدد حميد بقايي در بيمارستان اعصاب و روان خبر داد.سيد ياسر زواره اي، در توئيتي نوشت: آقاي بقايي مدتي است به دليل وضعيت بد جسمي و روحي ناشي از فشار زندان و اعتصاب غذا در بيمارستان اعصاب و روان بستري شده است. از خداوند متعال خواستار شفاي همه بيماران به ويژه ايشان هستيم.

وکيل بابک زنجاني: او حتي يک روز مرخصي هم نداشته است!

وکيل مدافع بابک زنجاني مطلب منتشره در فضاي مجازي در خصوص موکلش مبني بر زندگي او در ويلاي شخصي اش درلواسان را شايعه دانست و آن را تکذيب کرد. رسول کوهپايه زاده در ارتباط با مطلب منتشر شده در فضاي مجازي در خصوص بابک زنجاني مبني بر زندگي او در ويلاي شخصي اش در لواسان مدعي شد: موکلم بابک زنجاني در طول هشت سال گذشته و از ابتدا تاکنون به صورت انفرادي در بازداشت به سر مي‌برد. همچنين در طول هشت سال گذشته برخلاف برخي از آقازاده‌ها و زندانيان، موکل حتي يک روز هم به مرخصي نيامده و با درخواست اعطاي مرخصي اش موافقت نشده است. وي افزود: متاسفانه از بدو تشکيل پرونده در طول هشت سال گذشته تا امروز برخي از اشخاص برخلاف ظاهر ادعاهايي که مطرح مي‌کنند نه به دنبال کشف حقيقت هستند و نه در پي اجراي عدالت و صيانت از بيت المال بلکه در صدد بهره مندي سياسي و جناحي از اين پرونده بودند.وي در پايان گفت: انتشار اين مطالب نيز که موجب تشويش اذهان عمومي هم مي‌شود ، صرفاً در اين راستا قابل ارزيابي است که اين موضوع کذب محض است و هيچ بهره اي از حقيقت و واقعيت ندارد. اواخر سال ۱۳۹۲ بازداشت سرمايه‌دار جنجالي به نام «بابک زنجاني» از سوي حجت الاسلام و المسلمين محسني اژه‌اي سخنگوي پيشين قوه قضاييه اعلام شد.

نادري: رئيس مجلس سوئيس به تهران سفر مي کند

رييس اتحاديه بين المجالس جهاني مجلس شوراي اسلامي از سفر رئيس مجلس ملي سوئيس به ايران خبر داد.احمد نادري نماينده تهران که در راس هياتي در وين جهت شرکت در پنجمين کنفرانس رؤساي پارلمان هاي جهان حضور دارد، در مطلبي در صفحه توييتر خود نوشت: « در جلسه با جناب آقاي آندرياس اييب، رئيس مجلس ملي سوئيس، در مورد راهکارهاي تبادل تجاري و اقتصادي، فعال شدن مراودات پارلماني دو کشور و همچنين تحريم هاي ظالمانه، غيرقانوني و غيرانساني ايالات متحده امريکا صحبت شد. ايشان بزودي به تهران سفر خواهد کرد.» وي همچنين به ديدار با رئيس مجلس شوراي فدرال اتريش اشاره کرد و گفت: «در ديدار با آقاي پيتر راگل، رئيس مجلس شوراي فدرال اتريش، نقش پارلمان ها بر گسترش روابط ميان دو کشور، تبادل تجربيات خصوصا در بحث کرونا، مبادلات‌ اقتصادي وتجاري و بحران‌هاي منطقه به طور ويژه افغانستان مورد بحث و بررسي‌ قرار گرفت. اتريش يکي از شرکاي مهم ايران در مسائل مختلف است.»نادري درباره ديدار با هيات پارلماني سوريه هم گفت: «در حاشيه کنفرانس روساي پارلمان هاي جهان، در ديدار با هيات پارلماني سوريه در مورد بحران و نقش ايران در بازسازي سوريه و همچنين لزوم گسترش روابط تجاري و اقتصادي دو کشور بحث شد. سوري ها ضمن گراميداشت ياد حاج قاسم، از پشتيباني ايران از ملت و دولت سوريه تشکر و برگسترش روابط اقتصادي تاکيد کردند.»

ظريف: يک اشتباه استراتژيک وحشتناک در افغانستان در حال رخ دادن است

ظريف در توييت نوشت: يک اشتباه استراتژيک وحشتناک در افغانستان در حال رخ دادن است.وزير امور خارجه پيشين ايران نوشت: هيچکس- داخلي و خارجي - نمي تواند بدون با زور بر مردم دلير افغانستان حکومت کند. سه ابرقدرت با حقارت شکست خوردند. هر مدعي زورگوي ديگري نيز همين گونه مي شود.وقت همکاري و به هم پيوستن است، پيش از آنکه شرايط دوباره دگرگون شود.

آغاز قريب الوقوع تشريفات عضويت ايران در سازمان شانگهاي

به گفته منابع خبري روزنامه "کامرسانت"، در نتيجه اصرار روسيه در نشست اخير وزيران سازمان همکاري شانگهاي، قرار است آغاز تشريفات رسمي عضويت ايران در نشست سران آتي اين سازمان در شهر دوشنبه اعلام شود. منابع خبري روزنامه «کامرسانت»، چاپ مسکو اعلام کرده‌اند که در جريان نشست آتي رهبران کشورهاي عضو سازمان همکاري شانگهاي در دوشنبه، پايتخت جمهوري تاجيکستان، آغاز تشريفات پذيرش جمهوري اسلامي ايران بعنوان عضو جديد اين سازمان اعلام خواهد شد.روزنامه روس نوشته است که اين نشست سران با حضور "ابراهيم رئيسي" رئيس جمهوري جديد ايران برگزار مي‌شود که نخستين سفر خارجي خود را به تاجيکستان انجام خواهد داد. پيش از اين، تحريم‌هاي بين‌المللي و بعد از آن هم مخالفت يکي از کشورهاي عضو، مانع پيوستن ايران به سازمان همکاري شانگهاي شده بود."باختير حکيموف" نماينده ويژه رئيس جمهوري روسيه در امور سازمان همکاري شانگهاي و سفير تام الاختيار وزارت امور خارجه اين کشور نيز امروز در مصاحبه‌اي تأييد کرد که رهبران کشورهاي عضو سازمان همکاري شانگهاي در نشست سران دوشنبه، درباره آغاز تشريفات عضويت ايران در اين سازمان تصميم گيري خواهند کرد.

نخست‌وزير عراق به تهران سفر مي‌کند

پايگاه خبري «ميدل ايست نيوز»، عصر امروز (پنجشنبه)، خبر داد که «مصطفي الکاظمي» نخست‌وزير عراق روز يکشنبه آينده به تهران سفر مي‌کند.اين پايگاه خبري به نقل از يک منبع آگاه در وزارت امور خارجه عراق در اين خصوص گزارش داد که الکاظمي در صدر هيأتي بلندپايه وارد تهران خواهد شد.اين اولين سفر رسمي يک مقام خارجي در اين سطح به تهران پس از انتخاب آيت‌الله سيد ابراهيم رئيسي به عنوان رئيس‌جمهور ايران است.مصطفي الکاظمي پيشتر نيز اعلام کرده بود که پس از تشکيل دولت جديد ايران به تهران سفر خواهد کرد.

رايزني ريابکوف و مالي درباره تداوم مذاکرات برجام

«سرگئي ريابکوف» معاون وزير امور خارجه روسيه و «رابرت مالي» نماينده ويژه دولت آمريکا در امور ايران، روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه بر تداوم مذاکرات احياي برجام تأکيد کردند.به نوشته خبرگزاري «تاس»، وزارت امور خارجه روسيه روز پنجشنبه در بيانيه‌اي در اين‌باره نوشت:‌ «تبادل ديدگاهي معنادار درخصوص دورنماي بازگشت کامل به اجراي برجام انجام گرفت.» در اين بيانيه آمده است: «دو طرف بر قاطعيت خود در قبال تداوم همکاري ذيل "چاچوب مذاکرات وين" با حضور تمام کشورهاي عضو اين توافق از جمله ايران و نمايندگان آمريکا تأکيد کردند».وزارت امور خارجه روسيه نوشت، تأکيد بر اهميت تمايل تهران به بازگشت به ميز مذاکره در اسرع وقت و نياز به تلاش بيشتر بر مبناي نتايج مذاکراتي که از ماه‌هاي آوريل تا ژوئن انجام شد، در اين رايزني‌ها مورد تأکيد قرار گرفت.

لاوروف در گفت‌وگو با اميرعبداللهيان: تغيير در «برجام» را نمي‌پذيريم

وزير امور خارجه روسيه خطاب به همتاي ايراني خود، گفت: روسيه همانند ايران هيچ‌گونه تغييري در «برجام» را نمي‌پذيرد و خواستار اجراي کامل توافق هسته‌اي است.در گفت‌وگوي تلفني امروز «سرگئي لاوروف» وزير امور خارجه فدراسيون روسيه با وزير امور خارجه کشورمان مسائل و موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه، ديدار مقامات دوکشور در حاشيه اجلاس شانگهاي، تقويت همکاري ها در حوزه مهار کرونا،مشکلات تجار و فعالان اقتصادي براي تردد طبيعي به روسيه، تحولات منطقه و ابتکارات مرتبط با افغانستان، و موضوعات مرتبط با برجام مورد تبادل نظر قرار گرفت.اميرعبداللهيان در حوزه کرونا انتظار کشورمان در زمينه اختصاص حجم‌ بيشتر واکسن «اسپوتنيک» مطابق توافقات قبلي را مورد تاکيد قرار داد و از اقدام طرف روس در زمينه رفع مشکلات مربوط به بازگشت دانشجويان ايراني مشغول به تحصيل در روسيه تشکر کرد.وزير امور خارجه کشورمان همچنين مشکلات تجار و فعالان اقتصادي براي تردد طبيعي به روسيه را مطرح کرد که «لاوروف» در اين باره، اظهار داشت، در اسرع وقت پيگيري لازم در اين زمينه را انجام خواهد داد.وزراي امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و فدراسيون روسيه همچنين در خصوص تحولات منطقه و ابتکارات مرتبط با افغانستان گفتگو و بر ضرورت تشکيل دولت فراگير ملي با مشارکت همه گروه‌ها تاکيد کردند.در خصوص برجام‌ و مذاکرات وين نيز وزير خارجه روسيه ضمن تبادل نظر با وزير امورخارجه جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: روسيه همانند ايران هيچ گونه تغييري در برجام را نمي‌پذيرد و خواستار اجراي کامل توافق هسته‌اي است.

توقف بازرسي‌هاي فراپادماني آژانس

سخنگوي سازمان انرژي اتمي گفت: بازرسي‌­هاي فراپادماني آژانس بين المللي انرژي اتمي متوقف شده، اما بازرسي­ هاي پادماني انجام مي‌‍شود.روز سه­‌شنبه شانزدهم شهريور روزنامه وال استريت ژورنال مدعي شد­ طبق گزارش محرمانه‌­اي که به دستش رسيده، ايران با فعاليت و بازرسي آژانس بين­‌المللي انرژي اتمي از برنامه­ هسته ­اي خود مخالفت ­مي‌­کند تا حدي که فعاليت‌هاي آژانس در ايران، در مقايسه با هر دوره ديگر در شش سال اخير «به شدت تضعيف شده» است.بهروز کمالوندي سخنگوي سازمان انرژي اتمي جمهوري اسلامي ايران در اين‌باره توضيح داد که بازرسي ­هاي نوع فراپادماني متوقف شده، اما بازرسي­ هاي پادماني طبق قانون و با روند طبيعي، در حال انجام است.وي ادامه داد: بر اساس قانون اقدام راهبردي مجلس شوراي اسلامي براي لغو تحريم ­ها و صيانت از منافع ملت ايران، دو ماه بعد از تصويب اين قانون و با توجه به عدم لغو تحريم­ ها عليه ايران، اعلام کرديم که ديگر نظارت ­هاي فراپادماني در کشور اجرا نخواهد شد؛ بنابراين آژانس بين­ المللي انرژي اتمي ديگر اظهاريه، دسترسي­ و بازرسي پروتکلي ندارد، اما بازرسي­ هاي پادماني که در همه کشور‌ها در حال انجام است، طبق روال طبيعي در ايران هم انجام مي ­شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۵
آقای زاکانی هر مشکلی هست احتمالا تقصیر عمه منه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
این حکومت دست لیبرالها بوده ترفند جدید هست.شبیه وقت تلف کردن وقت تو فوتبال.بلاخره از این ستون به اون ستون فرجه
چرا اقای روحانی و دولت او مخالف حذف دلار 4200 تومنی بود. فقط برای پوشاندن فاجعه مدیریتی در کشور. موسسات بین المللی مالی بر اساس دلار رسمی 4200 تومنی حجم اقتصاد ایران را 620 میلیارد دلار در سال 2019 یعنی در رده 22 دنیا اعلام کرده بودند و اقای روحانی و نوبخت و.... همه از این رقم تعریف و تمجید می کردند. ولی اخیرا بانک جهانی بر اساس نرخ واقعی دلار که همان نرخ بازار ان هست حجم اقتصاد ایران را 190 میلیارد دلار تخمین زده است. یعنی ایران در رده 52 دنیا و در میان کشورهایی که درامد سرانه پایننی دارند و حتی پایینتر از هند و ویتنام و اندونزی و فیلیپین و..... یعنی تازه مشخص شده چه فاجعه ای در این سالها اتفاق افتاده که تاثیرش از صد تا جنگ بر اقتصادایران بیشتر بوده. دوستانی هم هستند که فوری می فرمانید حجم اقتصاد بر اساس قدرت برابر خرید مهم هست. این دوستان هم باز خود را به ان راه می زنند. شوروی هم بزرگترین تولید کننده نفت و گاز و فولاد و اسلحه و ....بود. ولی درامد سرانه مردم ان بر اساس قدرت خرید جهانی ماهی کمتر از 50 دلار بود. مهم قدرت خرید و درامد مردم بر اساس قدرت خرید جهانی است. همانجا که یک کارگر ساده چینی الانی ماهی 800 تا 1000 دلار درامد دارد ولی یک کارگر ساده ایرانی به زحمت به 150 دلار می رسد.
وقتی احمدی نژاد راست راست وآزاد داره می گرده وهر اظهار نظر تندی رو به زبان میاره چرا باید این بنده خدا بقایی جورش رو بکشه ولش کنید این بیچاره رو !
ادبیات کاغذ پاره باید چندتا دولت را بدبخت کند تا بفهمیم؟
یکی این ملا شریعتمداری را بگیره
نه قطعنامه کاغذ پارس نه امضا کری تضمین
اقایانی که به طور ضمنی از طالبان حمایت می کنند خیلی زود متوجه خواهند شد که طالبان بلای جان انهاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
اگر اینطور بود شما خوشحال میشدی!
یادم نمیاید که دلسوز انها باشی
در مقام شهردار مثل رئیس جمهور نطق میکنن. داداش انتخابات تموم شد. نتیجه اش ام اومد
حسین شریعتمداری را دوست ندارم.
شهرداری سمت سیاسی است یا اجرایی؟
چرا جماعتي که پرچم هويتي آنها «نه غزه، نه لبنان» بوده و هست، ناگهان خواستار مداخله خارجي ايران در افغانستان شده‌اند
احتمالا دلیل اصلی آنها این آست که افغان ها هم زبان و هم نژاد ما هستند ولی عرب ها هیچ غرابت نژادی و قومی با ما ندارند.و در جنگ هشت ساله همه آنها با صدام بودند.ولی افغان ها با ما بودند و کشور ما را هم افغان ها با کار کردن در ایران ساختند.اگر لازم است بیشتر توضیح بدهم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
ما با افغانستان مرز مشترک داریم و سروشت آنها بر ما تاثیر گذار است ولی لبنان و سوریه و فلسطین مرز مشترک با ما ندارند و بلند کردن پرچم میارزه با اسراپیل وظیفه ما نبوده و نیست
زاکانی: اگر بعد از ۴۲ سال اشکالی هست هیچ نسبتی با اسلام و انقلاب و رهبری ندارد:
جناب زاكاني درست مي فرمايند : مقصر كساني هستند كه زندگي و تحصيل در ايران را براي فرزندانشان ننگ مي دانند و آنها را جهت ادامه تحصيل به آمريكا و سوئيس مي فرستند !!!!!

و در اين مدت 42سال كساني غير از موارد فوق كشور را اداره مي كردند.
بهشتی پور مصاحبه های خودش رو مرور کنه بعد نظر بده.
چرا جماعتي که پرچم هويتي آنها «نه غزه، نه لبنان» بوده و هست، ناگهان خواستار مداخله خارجي ايران در افغانستان شده‌اند؟

چون آنها پان فارس هستند. و خواهان حمایت از تاجیک ها فقط به خاطر قومیتشان هستند.
چه فرمایشی کردند جناب دکتر مهندس سردار سید حاجی زاکانی....
یک نفر به زاکانی بگه شهردار باید مرد عمل باشد لطفا دیگه شعار دادن را کنار بگذار مشکلات مردم را حل کن
حمید بقایی از اول روانی بود. کسی که به کارمندان خانم میراث فرهنگی که برای انتقال پژوهشگاه میراث فرهنگی به شیراز اعتراض داشتند می گفت: طلاق را برای همین روزها گذاشته اند طلاق بگیرید و به شیراز منتقل شوید، عاقل بود؟؟؟؟؟؟؟؟ با این کار بقایی خانواده ها از هم پاشید برای اینکه به حرف احمدی نژاد برای خلوت شدن تهران صحه بگذارد.
خداوند از سر تقصیراتش نگذرد.
حرفهای حسن عباسی رافقط حاج حسین میفهمدچون همفکروهمزبان هستندوگرنه حسن عباسی فقط دادوبیدادمیکندوال..
پروفسور شریعتمداری در همه ی امور صاحب نظر هستند البته در جهت تخریب
.
محمد جواد ظریف وزیر خارجه سابق توئیتید: سه ابرقدرت با حقارت در افغانستان شکست خوردند وقت همکاری و به هم پیوستن است پیش از آنکه شرایط دوباره دگرگون شود.

آقای ظریف،
آمریکا طالبان را به قدرت رساند و یکی از مأموریتهایی که به او داد قانع کردن جمهوری اسلامی برای ایجاد رابطه با آمریکا و خارج شدن از انزوای بین المللی بود.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،
بقایی ازلحاظ جسمی وروانی سالم روانه زندان شده واززندان به بیمارستان روان یعنی آقای حاج محمدی هرچی ریشته که چهره زندانبانان راتطهیر کند هنین یک نمونه نشان میدهد درزنداتهاچه خبر شایسته است جناب اژه ای رئیسی قالیباف یک کمیته مستقل حقیقت یاب وناظر برای رفتارزندانبانان با زندانیان تشکیل وبا این مسئله جدی وبدون هرگونه جناح سیاسی برخورد کنند.
کشور در تحریم است و دود آن در چشم مردم عادی ست مسئولین بعلت داشتن درآمد و مزایای بالا با نرخ تورم وضعیت شان بهتر هم می شود فقط مردم در تنگنا هستند بنابراین گفتن کاغذپاره ناشی از بی تفاوتی ست
چه نحبه هایی از همدیگر طرفداری میکنند !!! واقها که حالا میشه قهمید چرا هیچوقت کیهان موفق نمیشه و طرفدار اندکی داره
جناب پرفسور بهشتی پور، ظاهرا از دید غربگدایانی مثل شما ادبیات درست اینه: آب خوردن ما هم به تحریمها ربط داره!!!!
با این خزعبلات هشت سال کشورو عقب انداختید و مردمو به اعماق چاه فقر پرت کردید. من که ازتون نمیگذرم. خداهم ازتون نگذره
آقای زید آبادی اصلاح طلبا کی تا حالا برای دفاع از وطن و یا مردم منطقه پا به رکاب شدند؟. یا
اینکه جانفشانی کردن ؟. اصلاح‌طلبان هی میگن چرا ایران از پنجشیر حمایت نمی‌کند آقای شریعتمداری هم گفت بفرمایین یه تیپ درست کنید برید پنجشیر برای. دفاع از مردم آنجا
لعنت خدا بر تمام کسانیکه زندگی حمید بقایی رو نابود کردن از دفتر حسن روحانی گرفته که یک
پرونده ساختگی بعنوان اختلاس. درست کرد که بعداً توسط دیوان محاسبات تبریه. شد تا. برادران لاریجانی که بخاطر بغض. و. کینه. یکشنبه سیاه مجلس برای او. پرونده سازی کردند
لعنت الله. علی القوم. الظالمین
زاکانی: اگر بعد از ۴۲ سال اشکالی هست هیچ نسبتی با اسلام و انقلاب و رهبری ندارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دقیقاً درست میفرمایید ! برای اینکه هر مشکلی است زیر سر شما و امثال شماست که چون شیفتگان خدمت هستید هر قانون و هر هنجار اجتماعی را براحتی تغییر میدهید تا به آرزویتان که خدمت به ملت است را بانجام برسانید !
جناب زاکانی از این که با نوشتن این سطور بی ارزش و احیاناخواندن آنان توسط حضرت عالی مشکلی بر مشکلات عدیده شما افزودم پوژش می طلبم اولا مگر توی این 43 سال مشکلاتی هم وجود داشته که شما شکسته نفسی می فرمایید؟!!
درست است برای شما و همه حضرات مسئولین مشکلاتی به وجود آورده از قبیل سختی پرواز تا آمریکا و دیدن اقوام و احیانا خانواده ،سختی شمردن پول ها و حساب بانکی که شمردن آن طاقت فرساست،سختی تحمل مردم بدبخت و کوخ نشین ،سختی جواب درست دادن به آن شهروند بیچاره سمج که همه دار و ندارش را از او گرفته اید ،سختی جلسه هایی که به نام رفع مشکلات برقرار شده و متاسفانه به دلیل نبودن وسایل پذیرایی شاهنشاهانه حوصله شما را برده، سختی توجیه مردم نسبت به این که این دفعه همه چیز را تغییر خواهید داد و..........
میدانم تحمل این همه سختی دشوار است اما بدانید که اجر شما با خدای حسین است!!!
دلم برای بقای میسوزد خدا برای بانیش نسازد همانطور هم شد طبری ودارو دسته اش کجا هستن
آقای زاکانی هر مشکلی هست احتمالا تقصیر عمه منه
نه عزیز مشکل از کسانی آست که بدون تخصص در حوضه کاری مسئولیت میگیرند و قادر به انجام کار و خدمت نیستند.
خواسته مردم بازگشت سریع به برجام و لغو تحریم ها، پیوستن به fatf و عدم مداخله در امور سایر کشورهاست.... مسئولین به فکر منافع کشور و آبادانی و رفاه برای ایران و ایرانی ها باشند....
چه عجب بعد از سالها از کیهان یک حرف منطقی شنیدیم.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان