بازدید 4439
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی:

ذخیره کالاهای اساسی در کشور مناسب است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر وضعیت استراتژیک ما از لحاظ ذخیره کالاهای اساسی خوب است و تمهیداتی انجام شده که مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداشته باشیم.
کد خبر: ۱۰۷۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱ 08 September 2021

ذخیره کالاهای اساسی در کشور مناسب است

به گزارش مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علی نیکزاد درباره جلسه با وزیر جهاد کشاورزی در مجلس شورای اسلامی افزود: تعدادی از نمایندگان مجلس نگرانی در تأمین کالاهای اساسی داشتند و امروز وزیر جهاد کشاورزی به مجلس دعوت شد و در موضوع تأمین کالاهای اساسی از جمله گندم، برنج، گوشت، مرغ و سایر کالاهای اساسی که هم باید ذخیره استراتژیک داشته باشیم و هم بتوانیم تمهیداتی را از الان برای شب عید فراهم کنیم حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: با همه قوت و قدرت کارها در وزارت جهاد کشاورزی درحال انجام است وآنچه که در گمرکات دپو شده هم در حال ترخیص است و تمهیدات بسیار خوبی هم فراهم کردند تا شب عید به مشکلی در زمینه تأمین کالاهای اساسی برنخوریم.

نیکزاد گفت: واقعیت این است زمانی که دولت تغییر کرد وضع خوبی نداشتیم، ولی در حال حاضر هم وضعیت استراتژیک ما از لحاظ ذخیره کالاهای اساسی خوب است و هم اینکه تمهیداتی انجام شده که مشکلی در تأمین کالاهای اساسی نداشته باشیم.

وی درباره تعلق گرفتن ارز ترجیحی در نیم سال دوم سال به کالاهای اساسی هم افزود: در حال حاضر قانون چنین موضوعی را مصوب نکرده است و دولت باید پیشنهاد را به مجلس بیاورد و مجوز برای مازاد برآنچه که قبلاً مصوب شده است بگیرد، چون مبلغ ۸ میلیارد دلار برای شش ماهه اول سال هزینه شده است بنابراین امیدواریم دولت سریعاً این پیشنهاد را به مجلس ارائه دهد و همکاران ما در مجلس با درک واقعیت مهم بودن تأمین کالاهای اساسی برای مردم و همچنین قیمت مناسب برای کالاهای اساسی تصمیم گیری کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان