بازدید 4309
هشدار؛

صاعقه و گردوغبار در استان‌های شمالی ادامه دارد

بارش باران و رگبار ‌در ۳ استان شمالی کشور در روزهای گذشته بدون گزارشی از خسارت جانی به پایان رسید، ‌این بارندگی‌ها در شهرهای رشت و انزلی موجب بروز آبگرفتگی معابر شد. همچنین در شهرهای قائم‌شهر و زیرآب در استان مازندران با ثبت ۴۵میلی‌لیتر بارش، علاوه بر آبگرفتگی خیابان‌ها و معابر، ۸واحد مسکونی هم دچار آبگرفتگی شد که البته خسارت جانی به همراه نداشت.
کد خبر: ۱۰۷۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸ 06 September 2021

 

به‌گزارش تابناک، بنا بر اعلام سازمان هواشناسی کشور این ۳ استان(مازندران، گلستان و گیلان) همچنان با هشدار فراساحلی، وزش شدید باد، افزایش ارتفاع امواج در دریا از یک و نیم تا ۳ متر و با احتمال خطر غرق‌شدگی شناگران، آسیب‌دیدن قفس‌ها و تورهای صیادی و خسارت به قایق‌ها و شناورها مواجه هستند؛ بنابراین سازمان هواشناسی کشور برای روزهای دوشنبه تا پنجشنبه، ممانعت از شنا، منع تردد قایق‌های سبک، منع فعالیت‌های شیلاتی، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها و آماده‌باش برای خسارت‌های احتمالی را توصیه کرده است.

همچنین هواشناسی برای استان‌های گیلان و غرب مازندران نسبت به‌احتمال خطر آبگرفتگی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه به‌ویژه در مناطق کوهستانی و خسارات ناشی از تندباد هشدار داده است.

رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در روز دوشنبه برای مناطق جنوب کرمان، جنوب شرق فارس، شمال و غرب هرمزگان، روز سه‌شنبه در اردبیل، گلستان، شمال آذربایجان‌شرقی و نیمه‌شرقی مازندران، روز چهارشنبه در گلستان، شمال آذربایجان‌شرقی، شمال و شرق اردبیل، شمال خراسان شمالی و روز پنجشنبه در گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی شده و این سازمان درباره احتمال جاری شدن رواناب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی و وزش تندباد موقت، خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد هشدار داده است.

براساس گزارش‌های منتشر شده از سوی این سازمان، نیمه‌شرقی کشور طی روزهای آتی هفته وزش باد همراه با گردوغبار و در مناطق مستعد ریزگردها را تجربه می‌کند. آسمان استان‌های فارس، اصفهان، قزوین، خوزستان، بوشهر، خراسان‌جنوبی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، مرکزی، کردستان و کرمانشاه نیز در این روزها آفتابی خواهد بود.

قم و زنجان آب و هوایی نیمه‌ابری را تجربه خواهند کرد، اما برای استان هرمزگان آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی شده است. سازمان هواشناسی این استان نسبت به بالا رفتن آلودگی مرکز این استان هشدار داده و توصیه کرده درصورت بروز تنگی نفس یا گلودرد، شهروندان بندرعباس از حضور در فضای باز و محیط شهری اجتناب کنند. پایتخت در روزهای آتی، شاهد آسمانی عمدتا صاف و گاهی با وزش باد خواهد بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار