بازدید 5544

اسد: سوریه هر خدمتی به برادران لبنانی را تسهیل می‌کند

رئیس جمهوری سوریه در دیدار با هیئتی از رهبران دروزی لبنان گفت: روابط بین دو کشور نباید تحت تأثیر تحولات و شرایط قرار گیرد، بلکه باید برای تقویت آن‌ها تلاش کرد.
کد خبر: ۱۰۷۴۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱ 05 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه امروز، یکشنبه با هیئتی از رهبران دروزی لبنان شامل شیخ عقل از طایفه دروزی، نصرالدین الغریب، طلال ارسلان رئیس حزب دموکراتیک لبنان، وئام وهاب، رئیس حزب التوحید العربی و طارق داوود، رئیس حزب مبارزه عربی ملاقات کرد.

اسد بر وحدت طایفه دروزی عربی با هر تشکل آن تاکید کرد و موضع تاریخی و کنونی این طایفه را ستود.

رئیس جمهوری سوریه اشاره کرد که اعضای هیئت و رهبران تشکیل دهنده آن نماینده چهره واقعی لبنان و اکثریت لبنانی‌ها هستند که به ضرورت و اهمیت رابطه با سوریه اعتقاد دارند و به آن وفادار بودند و در طول سال‌های جنگ با آن ایستادگی کردند و روابط بین دو کشور نباید تحت تأثیر تحولات و شرایط قرار گیرد، بلکه باید برای تقویت آن تلاش کرد.

رئیس‌جمهوری به اهمیت روابط لبنان و سوریه و لزوم عبور آن از مرحله گذشته و انتقال به روابط موسسات و روابط منافع مشترک اشاره کرد و افزود: سوریه هر خدمتی به برادران لبنانی را تسهیل می‌کند.

او ایده "ایجاد طرح‌های تولیدی مشترک در سطح انرژی شهری را مطرح کرد و آمادگی سوریه برای در اختیار گذاشتن مناطق وسیعی از خاک خود در جهت خدمت به طرح‌های مشترک و طرح‌های تولیدی را اعلام داشت.

اسد تاکید کرد که سوریه در کنار مردم لبنان خواهد ماند و در سطوح مختلف از آن‌ها حمایت می‌کند.

رئیس جمهوری سوریه اشاره کرد که رهبرانی که بینش صحیح و روشنی دارند، کسانی هستند که از طریق روابط متقابل با مردم می‌توانند آن‌ها را به سمت هدف و ثبات مناسب در سایه تلاش برای برچیدن ساختار‌های اجتماعی و ملی در منطقه سوق دهند.

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که نبردی که رهبران باید بجنگند، نبرد برای محافظت از ذهن در برابر آنچه آن را هدف قرار می‌دهد، مانند نابودی و کنار گذاشتن هویت‌هاست.

طلال ارسلان نیز تاکید کرد که سوریه درس درباره عدم تسلیم در برابر استکبار جهانی و تجاوزگری خود را به همه جهان داد. او تاکید کرد که هر کسی که با سوریه دشمنی کند، با لبنان دشمنی می‌کند و قطع روابط بین لبنان و سوریه غیرقابل قبول است و یک توطئه علیه سوریه به شمار می‌رود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار