بازدید 13814

ساعت هوشمند چی بخرم؟

در ابتدای ورود ساعت‌های هوشمند به بازار، خیلی‌ها گمان می‌کردند که این گجت‌های پوشیدنی، کاربرد چندانی نداشته و به زودی دورانشان به سر خواهد آمد. اما با دیجیتالی شدن زندگی، صنعت مد و پوشاک نیز دستخوش تغییر شد و مچ بند‌ها و ساعت‌های هوشمند، کنارمان ماندگار شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۷۴۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵ 05 September 2021

شما با این گجت‌های پوشیدنی، هیچ پیام‌ و تماسی را از دست نخواهید داد؛ پخش موسیقی را کنترل می‌کنید، اعلان شبکه‌های اجتماعی را به سرعت چک خواهید کرد و با گجت گام شمار و ضربان قلب، می‌توانید از آن، به عنوان یک ابزار سلامتی هم استفاده کنید.

مدل‌های جدید ساعت‌های هوشمند، حالا بسیار کاربردی‌تر و متنوع‌تر از نسل‌های قدیمی خود هستند. همین تنوع محصولی و قابلیت‌های متعدد باعث شده، انتخاب و خرید بهترین مدل ساعت هوشمند کاری دشوار باشد. پس اگر برای شما هم این سوال شده که ساعت هوشمند چی بخرم، با ما همراه شوید تا بتوانید در نهایت، بهترین ساعت هوشمند را متناسب با بودجه و نیاز خود خریداری کنید.

ساعت هوشمند چی بخرم؟

ساعت هوشمند و سازگاری با تلفن هوشمند

اولین نکته‌ برای رسیدن به پاسخ ساعت هوشمند چی بخرم، سازگاری ساعت انتخابی با سیستم عامل گوشی هوشمند است. به عنوان مثال ساعت‌های هوشمند تولید شده کمپانی اپل (اپل واچ)، که در مدل‌های مختلفی تولید شده‌اند، فقط با گوشی‌های آیفون کار می‌کنند و با گوشی اندروید سازگاری ندارند. اما برخی از ساعت‌های تولید شده در کمپانی شیائومی و سامسونگ، با هر برندی سازگار بوده و کارایی دارند. پس قبل از هرکاری مطمئن شوید، مدل و برند ساعت هوشمند که انتخاب کرده‌اید، با نوع و برند تلفن همراه شما سازگار است.

متناسب با بودجه و نیاز انتخاب کنید

وقتی که بحث خرید لوازم دیجیتال و گجت‌ها می‌شود، نمی‌توان از دو عامل بودجه و نیاز چشم پوشی کرد. ابتدا در نظر بگیرید که می‌خواهید چه مقدار بودجه، برای ساعت هوشمند کنار بگذارید؟ بعد از پاسخ به این پرسش باید ببینید که چه انتظارات و نیازی از ساعت هوشمند دارید؟

در حال حاضر گجت‌های پوشیدنی به دو دسته ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند تقسیم می‌شوند. ساعت هوشمند بزرگ‌تر بوده و امکانات و قیمت بیشتری دارد. در سمت دیگر مچ‌بند‌های هوشمند هستند که صفحه نمایش کوچکی داشته، امکانات و اطلاعات کمتری در اختیار شما می‌گذارند و البته قیمت پایین‌تری هم دارند. حداقل قیمت مچ بند هوشمند از صد و بیست هزار تومان شروع شده و به یک میلیون و پانصد هزار تومان می‌رسد. پایین‌ترین میزان قیمت ساعت هوشمند نیز، از صد و چهل هزار تومان شروع به سی میلیون تومان می‌رسد. 

در بازار گجت‌های پوشیدنی ساعت هوشمند شیائومی، معمولا بهترین قیمت را داشته و کاربرد و قابلیتی که به کاربر ارائه می‌کنند به نسبت قیمتی که دارند، از سطح بالایی برخوردار است. اما اگر به دنبال ساعتی لوکس با قابلیت‌های خاص و ویژه هستید، باید از بین برند‌های اپل یا سامسونگ انتخاب کنید.

ساعت هوشمند باید چه طرحی داشته باشد؟

ساعت هوشمند یک کامپیوتر کوچک، روی دست شما است و همیشه همراهتان خواهد بود. این گجت پوشیدنی، برای ظاهر و استایل شما مثل یک اکسسوری عمل خواهد کرد. به همین دلیل است که یکی از عوامل تاثیر‌گذار در خرید ساعت هوشمند، طراحی و شکل ظاهری آن است. در حال حاضر این گجت‌های پوشیدنی، در دو نوع صفحه گرد و صفحه مربع و در دو سبک اسپرت و کلاسیک تولید می‌شوند.

به طور معمول ساعت‌های اپل و شیائومی، صفحه مربع هستند؛ اما ساعت هوشمند سامسونگ و هوآوی، بیشتر محصولاتی با صفحات گرد تولید می‌کنند. همچنین حالا بیشتر مدل‌های ساعت‌های هوشمند، قابلیت تعویض بند داشته و هر کاربر می‌تواند، بسته به سلیقه‌ای که دارد، از بند چرمی، سیلیکونی و حتی فلزی استفاده کند.

ساعت هوشمند چی بخرم؟

بررسی صفحه نمایش ساعت هوشمند

بدون تردید مهم‌ترین بخش هر ساعت هوشمندی، صفحه نمایش آن است. در تمامی گجت‌های دیجیتال، این نمایشگر است که عامل ارتباطی بین سیستم‌عامل با کاربر شناخته می‌شود. پس هرچه نمایشگر کیفیت بالا‌تری داشته باشد، کاربر ارتباط بهتری هم با گجت برقرار خواهد کرد. صفحه نمایش به کار رفته در ساعت‌های هوشمند، به‌طور کلی به دو دسته OLED و IPS تقسیم می‌شوند. پنل‌های IPS، برای ساعت‌های هوشمند معمولی و متوسط استفاده می‌شوند و کیفیت مناسبی دارند. ساعت‌های هوشمند با پنل OLED، روشنایی بالایی داشته و رنگ‌های تیره را به بهترین کیفیت ممکن نشان می‌دهند.

ساعت هوشمند چی بخرم؟

کیفیت و متریال ساعت فراموش نشود

در هر خریدی این کیفیت کالا است که حرف اول را می‌زند و این موضوع، شامل خرید ساعت هوشمند نیز می‌شود. در هنگام خرید ساعت هوشمند، شما باید دو فاکتور سبک و مقاوم بودن را در نظر بگیرید. در هنگام انتخاب و خرید محصول، با ساعت‌هایی از جنس پلاستیک و آلومینیوم روبرو خواهید شد، که بسیار سبک هستند اما مقاومت چندانی ندارند. ساعت‌های هوشمند سنگین ساخته شده با متریال فولاد و سرامیک هم، وزن به نسبت زیادی دارند اما بسیار مقاومند.

سطح برنامه و امکانات ساعت هوشمند

فراموش نکنید که هدف شما از تهیه و خرید ساعت هوشمند، خارج نکردن گوشی از جیب و دستیابی به اطلاعات در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. ساعت هوشمندی که انتخاب می‌کنید، باید متناسب با نیازی که دارید، بدون دردسر و مشکل اجازه نصب برنامه‌های مختلف را به شما بدهد. هم اکنون از بین تمامی گوشی‌های هوشمند دنیا، اپل واچ است که با داشتن حدود 20 هزار اپلیکیشن کاربردی، در این جایگاه رتبه نخست را دارد. به عنوان مثال اگر برای ورزش و تحرک، می‌خواهید یک ساعت هوشمند تهیه کنید، این محصول باید حداقل دارای برنامه‌هایی چون شمارش ضربان قلب، کورنومتر، گام شمار و GPS باشد.

از مراکز معتبر خرید کنید

اما آخرین نکته برای رسیدن به پاسخ پرسش ساعت هوشمند چی بخرم، توجه به فروشگاه و مرکزی است که کالا را به شما ارائه می‌کند. اگر می‌خواهید ساعت هوشمندی اصل، با کیفیت و با گارانتی مطمئن خریداری کنید، سری به فروشگاه جانبی بزنید. در فروشگاه اینترنتی جانبی، تنها با چند کلیک ساده به انواع و اقسام محصولات، از قاب گرفته تا شارژر، از اسپیکر تا انواع کابل دسترسی خواهید داشت. تمامی محصولات عرضه شده در فروشگاه اینترنتی جانبی، اصل بوده و تمامی آن‌ها 7 روز ضمانت بازگشت دارند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل