بازدید 25400
پیمانه اقتصادی

بدهی ۲۵ هزار میلیارد تومانی یک شخص به بانک/ پیش بینی مدیرعامل یک بانک دولتی از ناترازی بانک‌ها و تورم/ جهش بزرگ ۲۰ درصدی اقتصاد یک کشور در دوران کرونا/ یارانه ای که امشب واریز می‌شود/ نرخ ارز کاهشی است؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس مثبت شروع شد، خطری تهدیدکننده معاملات بورس نیست، سهام عرضه شده توسط دولت در بازار بازارگردانی می‌شود، عرضه سیمان خارج از بورس کالا ممنوع شد، قیمت جهانی طلا افت کرد، طلای سیاه گران شد و پیش بینی تحلیلگران از قیمت نفت را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۷۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ 01 September 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

بدهی ۲۵ هزار میلیارد تومانی یک شخص به بانک/ پیش بینی مدیرعامل یک بانک دولتی از ناترازی بانک‌ها و تورم در سال جاری/ جهش بزرگ ۲۰ درصدی اقتصاد یک کشور در دوران کرونا/ یارانه ای که امشب واریز می‌شود/ نرخ ارز کاهشی است؟

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس مثبت شروع شد، خطری تهدیدکننده معاملات بورس نیست، سهام عرضه شده توسط دولت در بازار بازارگردانی می‌شود، عرضه سیمان خارج از بورس کالا ممنوع شد، قیمت جهانی طلا افت کرد، طلای سیاه گران شد و پیش بینی تحلیلگران از قیمت نفت را در بر دارد.

بورس مثبت شروع شد

در حالی که روز گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۷۸۱۰ واحدی معادل ۱.۸۲ درصد به یک میلیون و ۴۹۶ هزار و ۹۹۷ واحد رسید، امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با رشد 7900 واحدی همراه شده است.

خطری تهدیدکننده معاملات بورس نیست

تاج بر کارشناس بازار سرمایه روند اصلاحی شاخص بورس را ناشی از رشد پرشتاب بازار در دو ماه اخیر طبیعی دانست و گفت: در وضعیت کنونی، هیچ خطری تهدیدکننده معاملات بورس نیست. همچنین سرمایه‌گذاران همسو با تورم حاکم در کشور باید سرمایه‌های خود را به دارایی‌های مالی یا کالا تبدیل کنند. بازارهای موازی اکنون با ریسک مالیاتی همراه هستند و براساس صحبت‌های انجام شده، قرار بر اعمال مالیات بر عایدی سرمایه در این بازارهاست؛ بنابراین سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه، بهترین سپر در برابر تورم است. تاج بر معتقد است، اکنون شرکت‌هایی در بازار سرمایه حضور دارند که در حال صادرات هستند و درآمد آنها وابسته به دلار است که سهام این شرکت‌ها در بازار با اقبال مواجه خواهند شد. 

این کارشناس بازار سرمایه به تیم اقتصادی دولت سیزدهم و تاثیر تصمیمات آنها بر معاملات بازار سهام اشاره و بیان کرد: مهمترین نکته این است که تیم اقتصادی دولت سیزدهم بارها در صحبت‌های خود اشاره به بازار سرمایه داشتند. این موضوع به عنوان اتفاقی مهم و بی‌سابقه تلقی می‌شود که به طور حتم بر روند بازار تاثیرگذار خواهد بود و می‌توان آن را به فال نیک گرفت. دولت سیزدهم باید در اجرایی کردن اقدامات مدنظر خود، توجه ویژه‌ای به اعتماد سهامداران و نقش بازار سرمایه در اقتصاد ملی داشته باشد و بهتر است حساسیت‌ها نسبت به تصمیم‌گیری در بهبود وضعیت بازار افزایش پیدا کند. تاج بر به سهام برتر بازار تاکید کرد و گفت: سهام شرکت‌هایی مانند فلزات اساسی، پتروشیمی، پالایشی و معدنی‌ها که درآمد آنها وابسته به دلار است به دلیل بلاتکلیف بودن موضوع برجام، نرخ فعلی دلار و قیمت‌های جهانی به عنوان بهترین مقصد برای سرمایه‌های مردم تلقی می‌شوند اما در صورت گشایش برجام، سهامی مانند گروه بانک‌ها و خودروسازی که در چند وقت اخیر از رشد بازار هم متنفع نشدند می‌توانند بهترین مسیر برای سرمایه گذاری در بازار سهام باشند.

سهام عرضه شده توسط دولت در بازار، بازارگردانی می‌شود

همزمان با نخستین حضور وزیر جدید اقتصاد در جلسه شورای عالی بورس، مصوب شد تا از این پس، سهامی که توسط دولت در بورس عرضه می شود توسط صندوق توسعه بازار بازارگردانی شود. دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام این خبر افزود: امروز در جلسه شورای عالی بورس با حضور وزیر جدید اقتصاد، مصوب شد، از این پس طبق این مصوبه، سهامی که در مکانیسم عرضه اولیه توسط دولت در بورس عرضه می شود، توسط صندوق توسعه بازار بازارگردانی شود. پیش از این، این عرضه ها بازارگردان نداشتند اما در این جلسه تصویب شد تا ضمن اختصاص سهمیه ای از عرضه های اولیه دولت به صندوق توسعه بازار، این صندوق متعهد شود که تا یک سال تعهدات بازارگردانی سهام عرضه اولیه دولت را برعهده بگیرد. وی گفت: جلسه امروز اولین جلسه ای بود که با حضور وزیر جدید اقتصاد برگزار شد و در جریان آن ضمن معارفه اعضای شورا و بیان دغدغه آنها در مورد بازار سرمایه، طبق روال جلسات شورای عالی بورس، گزارشی نیز از وضعیت بازار ارائه و نظرات اعضای شورا در خصوص آن بیان شد.

عرضه سیمان خارج از بورس کالا ممنوع شد

هر گونه خرید و عرضه سیمان خارج از بورس کالا ممنوع بوده و کلیه واحدهای تولیدکننده سیمانی که تاکنون در بورس پذیرش نشده‌اند، باید ظرف دو هفته در بورس پذیرش و اقدام به عرضه محصول کنند؛ براساس این ابلاغیه کلیه مصرف‌کنندگان سیمان سراسر کشور نیز باید ظرف دو هفته اقدام به اخذ کد بورسی کنند. /فارس

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۴ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۳۷۲ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۲.۴ درصد معادل ۳۵۶ هزار و ۹۸۸ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۸۲۳ تومان رسیده است.

بدهی ۲۵ هزار میلیارد تومانی یک شخص به بانک

پیمان نوری معاون اقتصادی دادستان کل کشور بعدازظهر دیروز در میزگرد موانع تولید در سی و یکمین همایش بانکداری اسلامی اظهار داشت: اگر پول هایی که رفته و حبس شده به نظام بانکی برگردد، دست بانکها برای اعطای تسهیلات باز می شود. همچنین باید نظارت عالیه بر بانک ها باشد اما اجازه دهند بانکها کار خود را بر اساس ارزیابی های علمی خود انجام دهد. حتی اگر سرمایه بانک ها ۵۰ برابر افزایش یابد، اما تسهیلات دریافتی حبس شود، هیچ تفاوتی در اوضاع ایجاد نمی شود. اگر منابع حبس شده در دست افراد گردن کلفت، به نظام بانکی برگردد، بسیاری از مشکلات حل می شود. طرف صحبت من با واحدهای گرفتار یا سودده یا فعال نیست. روزی یک شخصی را معرفی کردم که ۵ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی داشت اما اقدامی در مورد او صورت نگرفت و امروز مطالبات بانکی از این شخص به ۲۵ هزار میلیارد تومان رسیده است. /مهر

پیش بینی مدیرعامل یک بانک دولتی از ناترازی بانک‌ها و تورم در سال جاری

محمدرضا حسین زاده مدیرعامل یک بانک دولتی کشور در نشست بررسی استقلال بانک مرکزی اظهار داشت: تعارض در وظایف و اقدامات بانک مرکزی مشهود است. از یک طرف کنترل تورم و حفظ ارزش پول ملی بر عهده این بانک قرار داده شده و از طرف دیگر توسعه‌ای که قرار است در کشور رخ دهد، از سوی قانونگذار تصویب و به بانک مرکزی تحویل می‌شود. ما معتقدیم بانک مرکزی و بانک‌ها باید استقلال داشته باشند و کسی در امور آنها دخالت نکند و این ایده ال است و شدنی نیست و واقعیت کشور ما چیز دیگری است.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی گفت: ۹۰ درصد تولیدی‌ها و صنایع کشور از بانک تأمین می‌شود که سبب شده اقتصاد ما به شدت بانک محور باشد. از سوی دیگر قانونگذار تکالیف زیادی بر عهده بانک‌ها گذاشته که نتیجه آن ناترازی در بانک هاست. بانک مرکزی هم نمی‌تواند تورم را کنترل و ارزش پول ملی را حفظ کند. بسیاری از مصوباتی که برعهده بانک‌ها گذاشته شده از دولت و مجلس می‌آید. ما بررسی کردیم و دیدیم تکالیفی که در قانون بودجه امسال به عهده بانک هاست، با ورودی بانک‌ها و منابع آنها تطابق ندارد و نمی‌تواند پاسخگو باشد.

از سوی دیگر بانک‌هایی که نتوانند تسهیلات را تأمین کنند، تنبیه می‌شوند. قطعاً امسال نیز ناترازی بانک‌ها ادامه می‌یابد و تورم خواهیم داشت. رفتار بانک مرکزی به سبب وظایف و اهداف با هم متعارض هستند. وی در خصوص برنامه‌های بانک مرکزی در حوزه ارز، تأکید کرد: ارز باید در اختیار بانک مرکزی باشد اما تخصیص آن با توجه به شرایط کشور باید بررسی و سپس انجام شود. اگرچه مراکز متعددی سبب ایجاد التهاب در بازار ارز شده اند و بانک مرکزی اقتداری ندارد، باید وحدت فرماندهی اقتصادی داشته باشیم تا تخصیص ارز اولویت بندی شود. چه لزومی دارد کالایی که در داخل زیاد است برای واردات ثبت سفارش شود؟

قیمت جهانی طلا افت کرد

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، چهارشنبه، تحت تأثیر بازگشت ارزش دلار از پایین‌ترین سطح سه هفته اخیر، افت کرد. صبح امروز، شاخص دلار در مقابل ارزهای مهم جهان ۰.۱۲ درصد تقویت شد. اظهارات رئیس فدرال‌رزرو در انتهای هفته گذشته که گفته بود بانک مرکزی آمریکا عجله‌ای برای بالا بردن نرخ بهره ندارد، باعث شده بود قیمت طلا در روزهای اخیر تقویت شود. تا ساعت ۷:۰۸ به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۱ درصد افت کرد و به ۱,۸۱۲.۷۹ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۲۱ درصد افت کرد و به ۱,۸۱۴.۳۰ دلار بازگشت. رشد شاخص دلار باعث می‌شود قیمت جهانی طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری بالا رفته و تقاضای خرید آن کاهش یابد.

طلای سیاه گران شد

قیمت جهانی نفت خام در معاملات امروز، چهارشنبه، در حالی رشد کرد که هنوز اسکله‌های نفتی آمریکا به تولید کامل خود باز نگشته‌اند. طوفان آیدا که به عنوان یک طوفان سهمگین رده ۴ به سواحل آمریکا رسیده بود باعث شد تا برخی پالایشگاه‌های آمریکا آسیب دیده و برخی دیگر هم برای پیشگیری از خسارت تعطیل شوند. این اخبار که نشان می‌داد بازگشت به وضعیت عادی پالایشگاه‌ها ممکن است ۲ تا ۳ هفته طول بکشد نوساناتی را در بازارهای جهانی نفت به وجود آورده است.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، تا ساعت ۷:۳۰ به وقت تهران، ۰.۴۰ درصد رشد کرد و به ۷۱.۹۲ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا تا این لحظه ۰.۴۵ درصد رشد کرد و به ۶۸.۸۱ دلار رسید. پیش از طوفان آیدا که احتمالاتی را در مورد کاهش تقاضا ایجاد کرده است قیمت نفت برنت به بالاترین سطح خود از ۲۰۱۸ رسیده بود و قیمت نفت آمریکا هم در بالاترین سطح از ۲۰۱۴ قرار داشت. طوفان آیدا باعث شد تا ۱.۷ میلیون بشکه در روز یا ۹۴ درصد کل تولید نفت اسکله‌های نفتی آمریکا در خلیج مکزیک تعطیل شوند. این خبر که نشان می‌داد عرضه نفت خام کاهش یافته است قیمت‌های نفت را بالا برد اما خبر بسته شدن پالایشگاه‌های نفت که نشان می‌داد تقاضا افت خواهد کرد، قیمت‌ها را پایین آورد.

پیش بینی تحلیلگران از قیمت نفت

در نظرسنجی ماهانه رویترز از ۴۳ تحلیلگر، میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال میلادی جاری ۶۸ دلار و دو سنت در مقایسه با برآورد قیمت ۶۸ دلار و ۷۶ سنت در نظرسنجی ژوییه، پیش بینی شد. برای نخستین بار از نوامبر سال ۲۰۲۰ است که پیش بینی قیمت سال ۲۰۲۱ بازبینی نزولی شده است. میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون حدود ۶۷ دلار بوده است. سورو سرکار، تحلیلگر بانک دی بی اس گفت: اکنون که کرونای دلتا تقاضا و قیمتها را تحت تاثیر قرار داده، داغی قیمتهای نفت در کوتاه مدت بعید به نظر می رسد.

آژانس بین المللی انرژی ماه جاری پیش بینی کرد تقاضا برای نفت تا پایان سال ۲۰۲۱ تحت تاثیر شیوع کرونای دلتا رشد آهسته تری پیدا خواهد کرد. اما اوپک تاکنون در پیش بینی خود از احیای قوی تقاضا تغییری نداده است. این گروه و متحدانش در ژوییه موافقت کردند تولید گروهی از اوت تا دسامبر هر ماه ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کند تا محدودیت عرضه ۵.۸ میلیون بشکه در روز خاتمه پیدا کند. بعضی از تحلیلگران می گویند وزیران اوپک پلاس در دیدار روز چهارشنبه خود ممکن است در واکنش به افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹، در برنامه افزایش تولید بازنگری کنند اما سایرین تاثیر موج اخیر شیوع بیماری بر مصرف را اندک می دانند.

فرانک شالنبرگر، تحلیلگر شرکت LBBW گفت: تصمیم برای افزایش تولید اوپک پلاس با در نظر گرفتن تقاضای قوی برای نفت و نرخ بالای تورم منطقی است. اما این پرسش مطرح است که آیا اوپک پلاس در صورت کندی رشد تقاضا به دلیل مشکلات احتمالی مربوط به شیوع کرونای دلتا، واقعا به برنامه خود پایبند خواهد ماند؟ در نظرسنجی رویترز، میانگین قیمت هر بشکه نفت آمریکا در سال میلادی جاری ۶۵ دلار و ۶۳ سنت پیش بینی شد که پایینتر از قیمت ۶۶ دلار و ۱۳ سنت پیش بینی شده در نظرسنجی ژوییه بود. کارستن فریچ، تحلیلگر کومرس بانک افزایش اندک تولید اوپک پلاس را پیش بینی کرد که برای این گروه دردسری ایجاد نمی کند.

جهش بزرگ ۲۰ درصدی اقتصاد یک کشور در دوران کرونا

اقتصاد هند در سه ماهه آوریل تا ژوئن حتی با وجود اینکه موج دوم کرونا این کشور را فرا می‌گرفت، ریکاوری و تحت تأثیر رشد تولید و افزایش مصرف، با جهشی بیش از ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شد. اقتصاد سوم آسیا در سال مالی ۲۰۲۰/‏۲۰۲۱‬ با افت بزرگ ۷.۳ درصدی روبرو شده و جزو کشورهایی بود که از پاندمی کرونا به شدت آسیب دیده بود، اما رشد اقتصاد این کشور در سه ماهه آوریل تا ژوئن کمتر از موج دوم کرونا آسیب دید، چون محدودیت‌های قرنطینه‌ای که این بار به کار گرفته شدند به اندازه موج اول کرونا سخت‌گیرانه نبودند. داده‌های وزارت آمار هند نشان داد که تولید ناخالص داخلی (جی‌دی‌پی) این کشور در سه ماهه آوریل تا ژوئن ۲۰.۱ درصد نسبت به بازه مشابه سال گذشته جهش کرده است. وزارت آمار مهمترین عوامل رشد اقتصاد را جهش بخش ساخت‌وساز و تولید عنوان کرده است. برای مقایسه باید یادآوری کنیم که در سه ماهه مشابه سال قبل اقتصاد هند ۲۴.۴ درصد نسبت به بازه مشابه سل قبل خود آب رفته بود. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی می‌کردند اقتصاد هند در سه ماهه آوریل تا ژوئن ۲۰ درصد جهش کند. بانک مرکزی هند پیش‌بینی کرده است اقتصاد هند تا اوسط سال مالی آینده که از آوریل آغاز می‌شود به سطح قبل از کرونای خود که ۲.۹ تریلیون دلاری بود، بازنگردد.

یارانه ای که امشب واریز می‌شود

بیست و دومین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴:۰۰ امروز چهارشنبه دهم شهریور ۱۴۰۰ به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. بر اساس اعلام سازمان هدفمندی همانند دوره‌های قبل خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند نمود. براساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه، این ماه نهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانواده‌هایی که این وام را دریافت نموده اند کسر خواهد شد.

نرخ ارز کاهشی است؟

اکبر کمیجانی رئیس کل بانک مرکزی در همایش بانکداری اسلامی گفت: به زودی شاهد آرامش در بازار ارز هستیم. هرچند در روزهای گذشته تلاطماتی در این بازار بود، از دیروز نرخ ارز از ۲۸ هزار و ۱۵۰ تومان به زیر ۲۷ هزار تومان و حواله ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۴
معاون اقتصادی دادستان کل کشور: یک شخصی را معرفی کردم که ۵ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی داشت اما اقدامی در مورد او صورت نگرفت و امروز مطالبات بانکی از این شخص به ۲۵ هزار میلیارد تومان رسیده است. بانک ها جای خالی این وام های چند هزار میلیاردی را چگونه پر می کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
چرا اسم این فرد که ۲۵۰۰۰ میلیارد تومان بدهکار است را به مردم معرفی نمیکنید . شاید مردم ایران نامحرم هستند . خبرنگاران اگر آزاد بودند از طریق روزنامه ها این افراد معرفی می شدند وفضای اینگونه کارها برای آنها مسدود می شد
همان دیروز نرخ ارز افزایشی بود. متوهم نباشید لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
تا یک هفته دلار به 22000 سقوط خواهد کرد.
علت فاصله طبقاتی جامعه فساد است ..حقیقت همین است و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
کاملا درست است
منتها فسادی که ۸ سال قانونی بود و هنوز هم قانونی باقی مانده است
دادستان محترم، بجای معرفی ابر بدهکاران ، باید شدیداً با آنها برخورد می شد تا بدهی آنان چند برابر نشود و آخر سر هم فرار نکنند
احیانا این شخص اسم ندارن؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
شایدهم وجودنداردمامردم عاشق شایعات عجیب وغریبیم
"روزی یک شخصی را معرفی کردم که ۵ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی داشت اما اقدامی در مورد او صورت نگرفت و امروز مطالبات بانکی از این شخص به ۲۵ هزار میلیارد تومان رسیده است."
کشور جالبی داریم.عدالت موج میزنه و باید واقعا منتظر بود ریسی مملکت رو گلستان کنه!!!!
ماآنقدرخوش بین نیستیم که انتظارکاهش نرخ ارزیعنی افزایش ارزش پولمان وکاهش گرانیهای سرسام آورراداشته باشیم ولی
آرزومیکنیم که دردولت آقای رئیسی مجزه ای روی دهد وفقط یکسال نرخ ارزثابت بماندکه قیمتهاترقی نکندچیزی که هرگز
درطی چهل ویکی دوسال اخیربرایمان همیشه آرزوبودواکنون به
محال تبدیل شده مگرچه گناهی کرده ایم که گرفتاراختلاسگران
ورانت خوران بایدباشیم درست است که تحریمیم ولی صدمرتبه
بیشترفسادورانت وغیره این بلاراسرماآورده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
این مطالب را به این امید نوشتی که سیاست کاهش نرخ ارز را متوقف کنند فقط نبایدبفکر منافع خودتان باشید بفکر مردم و افزایش ارزش پول ملی باش

نه جانم قیمت فعلی ارز خیلی بالاست و ارزش ریال بیش از این است قطعا نرخ ارز کاهش پیدا می کند. .
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
جواب۱۴۵۹: مردم را اگر میخواهی خوشحال کنند دولت مورد قبولت باید سفره های مردم پر تر شود نه اینکه امروز دوباره خبر افزایش قیمت لبنیات بیاید.
کاهش ارزش دلار فیک فیک است وقتی لبنیات و گوشت و مرغ قیمتش میرود بالا
هند باید از ما الگو‌بگیرد که ۱۶ سال رشد اقتصادی صفر داشتیم.
دیروز ده درصدی قرمز داشتیم امروز یک دهم درصدی سبز شده. بورس...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
قیمت ها در بورس الان در اکثر موارد کف قیمت است در صورت ادامه این روند روند به سمت قیمت متعادل بالا خواهد رفت .
برای این وام باید وام گیرنده 500000 نفر ضامن کارمند به بانک معرفی کند.
سوال ؟ اگر ما یک کارخانه ورشکسته را در جریان یک سفر به فوریت راه اندازی کردیم ایا برای راه اندازی نیاز به پول کلان ندارد ؟!! ایا اگر دستگاهها و دیگر امکاناتش به روز بود اصلا ورشکسته میشد ؟! الان فکر میکنید کارخانه ای با دستگاههای فرسوده و بازار مشتری خراب چگونه می تواند اقساط خود را بازپرداخت کند ؟!ایا اگر پول برای خرید دستگاههای نو به او بدهیم در حد چند میلیارد لازم است دهها صدها یا هزارها میلیارد ؟!! تازه اگر بتواند بازاریابی خوبی کند جقدر طول میکشه تا بتونه اقساط خود را بپردازه ؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
سما خواهان بدیل واردات ارزان از کشورهای دیگر هستید!! که بصورت ظاهر ارزان تر است ولی ده ها برابر در اثر عقب ماندن و و ابستگی به بازار خارج گران تر تمام میشود.
منتها با یک فرق یعنی در ابتداء کمی خرج با لزوم نظارت مردمی دارد ولی پس از به بار نشستن سود دایمی دارد.
کدوم یک از شما این بدهی داره لطفا در اسرع وقت برید پرداخت کنید. زشت والا عههه
اون کسی که میفرمائید 5 هزار میلیارد وام گرفته و بدهیش به 25 هزار میلیارد رسیده حتما پشتش گرمه ولی ما میخوایم یه وام 20 میلیونی بگیریم باید دوتا ضامن کارمند همراه با چک و سفته بیاریم و یک روز هم قسطمون دیر نشه . واقعا متاسفم
میشه تقریباٌ یک میلیارد دلار ،بیشتر از فروش نفت سال قبل
به نظر من وزیر جدید باید دراولین فرصت مدیران بانکها رو عوض کنه واونها هم مدیرا واعضا هیئت مدیره شرکتها وهولد ینگها وزیر مجمعه های خودشون که این کارهای خلاف بانکها به ویژه تواعطای تسهیلات وعدم کنترل مصرف اعتبارات رسیدگیدر دوره قبل رسیدگی بشه بخصوص دربخش مسکن که ایجاد اشتغال زیادی خواهد داشت
چه طوری این وام ها را میگیرن کسی هیچی بهشون نمیگه من یک تومان به صندوق رفاه دانشجویان بدهکارم نزدیکه بیان با دست بند ببرنم زندان
واقعا اين چه وضعيه؟ مسئولين ميدونند و كاري نميكنند؟ چرا رييس قوه قضاييه وارد عمل نميشه؟ تا كي ملاحظه كاري؟ چرا برخورد جدي نميشه؟ چرا حتي اسم اشخاص اينچنين كه باعث بدبختي مردم ميشن برده نميشه؟ مگر اين افراد آبرو دارند؟ وقتي با اين افراد برخورد نميشه قبح كار ميريزه و رقمهاي كمتر ديگه عادي ميشه و وضعيت كشور همين ميشه كه ميبينيم.
كسيكه اينقدر پول گرفته حتما خيلي از اموالشو بنام ديگران زده، سيستم قضايي هم كه با رافت برخورد ميكنه و ميخواد مجرم خودش بياد و اعتراف كنه و پولارو پس بده. بابا اين شخصو بگيريد و يك فرصت كوتاه بديد بگيد اگر كل اموالو با سودش برنگردوني اعدامت ميكنيم، اونوقت ببينيد همه را پس ميده يا نه!
مبارزه با فساد در ایران فقط یک شعاره.
حافظه تاریخی ما ایرانیان هم ضعیف
به جایی رسیده که حتی ارقام هم نمیتونیم بخونیم. چه برسه به اینکه بفهمیم یا تصور کنیم
خو بهش بگید پرداخت کنه
چرانمیگین کیه؟ چرابهش پرداخت شده،چرااین همه مدت بدهکاربوده،بازم بهش تسهیلات دادن،چرابامردم روراست نیستین؟
ببخشید اسم این ابر بدهکار چیست ؟بعد می گوئید مردم برای کسب خبر به مرجع خبری خارجی و معاند روی می اورند کسی که این حجم از پول یک بانک را بلوکه کرده و کسی جرات ندارد اسم اونو اعلام کنه معلومه وضع اقتصادی مملکت به کجا خواهد رفت .جالبه که بانکها محاسبه دیر کرد را هم بپای درامد های بانک و اموال بانک عمل می کنند اعلام شده که بدهی یارو 5000 میلیارد بوده حالا به 25000 رسیده در حالی که حتی بانک جرات وصول اصل پول را ندارد و در تراز نامه خود این ارقام در هوا را جزو در امد تلقی می کند
از حقوقش به صورت اقساطی کم کنید یه وقت بهش زیاد فشار نیاد مرد حسابی با معرفی کردن که کار درست نمی شه برخود شدید لازمه.
نرخ ارز اگر هم پایین بیاد موقتی است
روزی یک شخصی را معرفی کردم که ۵ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی داشت اما اقدامی در مورد او صورت نگرفت و امروز مطالبات بانکی از این شخص به ۲۵ هزار میلیارد تومان رسیده است
من بک وام چند میلیونی برای عمل جراحی گرفتم گرفتم بانک اول بهره یک ساله انرا کم کرد و مانده را بمن داد ضامن هم گرفت
بدهی ۲۵ هزار میلیارد تومانی یک شخص به بانک/ پیش بینی مدیرعامل یک بانک دولتی از ناترازی بانک‌ها و تورم:
سلیمی‌نمین: وعده‌های رئیسی شدنی است، دل مردم را خالی نکنیم . آقای سلیمی چه کسانی دلشان میخواهد که وعده های که به نفع مردمی است که بیش از 40 سال است فقط شرایط سخت و سخت تر را تجربه کردند، خوشحال نشوند ولی واقعیتیهایی هم هست که شما باید آنها را با پوست و استخوان و گوشت درک کنید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل