بازدید 5879

کشف یک کارخانه تهیه بسته‌های انفجاری در یمن

وزارت کشور دولت صنعا مورد حمایت جنبش انصارالله یمن سه‌شنبه شب اعلام کرد که یک کارخانه تهیه بسته انفجاری متعلق به گروه‌های تروریستی را در مرکز یمن کشف و ضبط کرده است.
کد خبر: ۱۰۷۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵ 31 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از المیادین، براساس گزارش این وزارتخانه دولت نجات ملی یمن، کشف این کارخانه در عملیات امنیتی علیه مرکز گروه‌های تروریستی در شهرستان "الزاهر" در استان البیضاء در مرکز یمن روی داده است.

وزارت کشور دولت صنعا افزود: بسته‌های انفجاری کشف شده برای حمله به شهروندان غیر نظامی و نیرو‌های امنیتی دولتی آماده شده بود.

این وزارتخانه به نام گروه تروریستی که این تجهیزات را آماده کرده بود، اشاره‌ای نکرده است.

این گزارش پس از آن مطرح می‌شود که ۱۹ مردادماه گذشته، منابع خبری یمنی اعلام کردند ائتلاف عربی شماری از عناصر گروهک تروریستی «القاعده» را از عربستان به یمن منتقل کرده است.

منابع یمنی افزودند که تکیه ائتلاف سعودی بر روی عناصر داعش و القاعده جدید نیست و از پنج سال پیش تا کنون این روند وجود داشته است.

انتقال نیرو‌های القاعده از عربستان به استان مارب و استفاده نیرو‌های ائتلاف از آن‌ها در جنگ یمن در حالی انجام می‌شود که " محمد عبدالسلام " رئیس هیات مذاکره کننده صنعا و سخنگوی جنبش انصارالله یمن ۱۸ مردادماه اعلام کرده بود، نیرو‌های مسلح یمن به دروازه‌های شهر راهبردی مأرب رسیده‌اند.

پیشتر نیز گزارش‌هایی از حضور نیرو‌های القاعده و داعش در کنار نیرو‌های ائتلاف به رهبری عربستان در جبهه‌های جنگ یمن منتشر شده بود.

«عبدالکریم الحوثی» وزیر کشور دولت نجات ملی یمن نیز مرداد سال گذشته گفته بود که ائتلاف سعودی از عناصر داعش و القاعده برای جنگ علیه نیرو‌های یمنی استفاده می‌کند.

عربستان همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلاف به اصطلاح عربی تجاوز خود به یمن را آغاز کرد، اما ظرف بیش از پنج سال گذشته سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

در طول این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان بودند، بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست