بازدید 6363

قصاص پسر دانشجو به اتهام قتل

کد خبر: ۱۰۷۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰ 28 August 2021

رأی قصاص پسر دانشجویی که دوستش را در یک کمپ کوهستانی به قتل رسانده بود، در دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد.

به‌ گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از آبان سال ۹۷ آغاز شد. زمانی که مأموران پلیس فیروزکوه به پسر جوانی به‌نام مسعود که کیسه‌ای با لکه‌های خون بر دوش داشت مظنون شدند و او را بازداشت کردند.

مسعود پس از بازداشت ادعا کرد که بی‌دلیل بازداشت شده اما آثار خون روی کیسه و چند تار مو موجب شد تا مأموران این متهم ۲۷ ساله را که دانشجو بود مورد بازجویی قرار دهند و در نهایت وی به‌قتل دوستش ساسان اعتراف کرد و در تشریح ماجرا گفت: من و ساسان با هم دوست بودیم و قصد داشتیم تا برای چند روز در فیروزکوه کمپ بزنیم و خوشگذرانی کنیم اما سر موضوعی باهم درگیر شدیم من هم با سنگ چند ضربه به سرش زدم و او را کشتم.

ساعتی بعد از اظهارات متهم، جسد ساسان کشف و با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و پرونده را پس از تکمیل به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستادند.

در جلسه دادگاه مادر قربانی درخواست قصاص کرد اما در ادامه متهم به جایگاه رفت و در حالی که منکر قتل بود، گفت: آن روز با ساسان در چادر بودیم که مردی نقابدار وارد چادر شد و به ما حمله کرد من از ترسم فرار کردم و احتمالاً قتل ساسان کار همان مرد نقابدار بوده است.

متهم در پاسخ به سؤال دیگر قاضی مبنی بر اینکه چرا مرد نقابدار فقط به سمت کمپ شما آمده گفت: من خودم هم تعجب کردم چون بجز ما افراد دیگری هم آنجا بودند اما مرد نقابدار مستقیم به سمت ما آمد و با ما درگیر شد. وی درباره اعترافات اولیه‌اش در دادسرا نیز گفت: من آن روز ترسیده بودم و تحت فشار روانی به قتل اعتراف کردم.

با پایان دفاعیات متهم، قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، وی را به قصاص محکوم کردند. این حکم مورد اعتراض متهم قرار گرفت و پرونده به دیوان عالی کشور رفت که قضات دیوان هم حکم را تأیید کردند. به این ترتیب پرونده متهم به اجرای احکام رفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر