بازدید 4542
۱

عین اللهی: کرونا تنها مربوط به وزارت بهداشت نیست

وزیر بهداشت با بیان اینکه مساله کرونا تنها مربوط به وزارت بهداشت نیست، گفت: همه باید برای عبور از بحران کرونا کمک و همکاری کنند تا از این بحران عبور کنیم و لازم است همه سازمان‌هایی که می‌توانند کمک داشته باشند به وزارت بهداشت کمک کنند.
کد خبر: ۱۰۷۲۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 28 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین‌اللهی در جلسه شورای اداری خوزستان که دیروز (۵ شهریورماه) با حضور رئیس جمهور در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان وضعیتی بسیار بحرانی دارد و حدود ۳ هزار مریض بستری در این استان وجود دارد و ۹۲۱ نفر از این افراد در ICU هستند.

وی افزود: حدود ۱۱۰ مریض در خوزستان اینتوبه شده‌اند. میزان مرگ و میر افرادی که اینتوبه شده‌اند ۹۰ درصد است و باید گفت که وضعیت در خوزستان بسیار بحرانی است.

وزیر بهداشت گفت: سرانه تخت در خوزستان ۱.۱۷ است بنابراین خوزستان جزو استان‌هایی است که کمبود تخت دارد. احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی برای خوزستان واجب است و باید به سرعت اجرایی شود.

وی با بیان اینکه مساله کرونا تنها مربوط به وزارت بهداشت نیست، گفت: همه باید برای عبور از بحران کرونا کمک و همکاری کنند تا از این بحران عبور کنیم و لازم است همه سازمان‌هایی که می‌توانند کمک داشته باشند، به وزارت بهداشت کمک کنند.

عین‌اللهی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی و بحران‌ها در همه‌گیری کرونا در خوزستان بحث نیروی انسانی است، افزود: نیروی انسانی شامل نیروهای تخصصی و غیر تخصصی است. در بحث نیروهای تخصصی با توجه به وضعیتی که وجود دارد از خارج از استان خوزستان در حال تامین نیرو هستیم اما یک سری از مشکلات نیز در تامین نیروهای غیر تخصصی مثل نیروهای خدماتی و کمک بهیارها وجود دارد.

وی بیان کرد: در این شرایط کرونایی برخی از سازمان‌ها تعطیل و کارمندان آن‌ها بیکار هستند. نمی‌شود در این شرایط برخی از سازمان‌ها بیکار باشند و برخی دیگر کار کنند. ستاد مدیریت بحران باید تصمیم‌گیری کند و از نیروهایی که در برخی دستگاه‌ها بیکار هستند استفاده شود تا بتوانیم از این بحران کرونا در خوزستان عبور کنیم.

وزیر بهداشت گفت: در بحث واکسیناسیون چند طرح خوب در خوزستان اجرایی شده است که برای اجرای آن از مردم کمک گرفته شده است و ما قصد داریم این طرح‌ها را به صورت کشوری اجرایی کنیم.

وی افزود: حرکت مردمی در خوزستان انجام شده و برای مثال یک هیات تغییر کاربری داده است و به صورت 24 ساعته نسبت واکسیناسیون مردم اقدام می‌کند و تنها یک ناظر وجود دارد که بر فعالیت آن‌ها نظارت می‌کند.

عین‌اللهی تصریح کرد: واکسیناسیون یک کار ملی است و نباید تنها به عهده دانشگاه علوم پزشکی باشد؛ اگر واکسن وارد کشور شود همه باید کمک کنند تا از همه امکانات برای واکسیناسیون مردم استفاده کنیم.

وی با اشاره به عقب‌ماندگی در پرداخت به کارکنان بخش بهداشت و درمان خوزستان گفت: یکی از مشکلات اصلی در خوزستان بحث عقب‌افتادگی کارانه‌ها است که در این زمینه تلاش خواهیم کرد پرداختی‌ها را به پرسنل داشته باشیم. این عقب‌افتادگی‌ها در پرداخت‌ها زیاد است و باعث مشکلاتی می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
بهانه تراشی ها شروع شد !!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار