بازدید 14937
وعده وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از یک بیمارستان؛

اتمام واکسیناسیون کرونا در ایران تا دهه فجر/ بعد از پیشرفت قابل قبول واکسیناسیون «لاک داون هوشمند» ایجاد خواهیم کرد

کرونا یک بحران ملی است؛ به همین دلیل همه سازمان‌ها اعلام آمادگی کرده اند، درواقع کرونا موضوعی بین بخشی است. در انجام واکسیناسیون تغییرات اساسی خواهیم داشت تا همه از جمله ارتش، سپاه، هلال احمر و بسیج و... به میدان بیایند و کمک کنند. برخی وظایف را نیز به استان تفویض خواهیم کرد تا با توجه به شرایط منطقه‌ای خود تصمیم گیری کنند.
کد خبر: ۱۰۷۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶ 26 August 2021
تابناک اجتماعی
وزیر بهداشت از تکمیل روند واکسیناسیون تا دهه فجر خبر داد و گفت: مهمترین اقدام وزارت بهداشت برای مهار کرونا واکسیناسیون است.

به گزارش «تابناک»، دکتر بهرام عین اللهی در نخستین روز کاری خود در کسوت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بیمارستان رسول اکرم (ص) رفت و بعد از بازدید از بخش‌های کرونای این بیمارستان، درخصوص مهمترین برنامه هایش برای مهار کرونا، عنوان کرد: در طول تاریخ قبل و بعداز انقلاب، وضعیتی که در آن قرار داریم، وضعیتی استثنایی است، در واقع اکنون وضعیت بحرانی ایجاد شده، اما این بحران با سایر بحران‌ها متفاوت است.
 
وی افزود: مثلا اگر در استانی سیلاب جاری شود همه به میدان آمده و کمک می‌کنند، اما این بحران با چشم دیده نمی‌شود، یعنی ویروس اگر دیده می‌شد شاید متوجه اوج بحران می‌شدیم، بنابراین احساس بحران نمی‌کنیم و همین عدم احساس بحران مشکل ساز است، به همین خاطر میزان تلفات در این بحران بسیار بیشتر از زلزله و سیل است. لذا، اولین گام این است که همه احساس و باور کنند که با بحران جدی مواجه هستیم.
 

وزیر بهداشت دولت سیزدهم با بیان اینکه مهمترین اقدام وزارت بهداشت برای مهار کرونا واکسیناسیون است، افزود: متعاقب دستور رییس جمهور که شخصا پیگیر امر واکسیناسیون هستند، به دنبال واردات واکسن هستیم که هم اکنون نیز به مقدار زیاد و کافی وارد می‌شود و برنامه ما این است که تا دهه فجر واکسیناسیون را به پایان برسانیم و هر نفر باید دو دز واکسن دریافت کند تا در برابر ویروس به اندازه کافی ایمن شود.

وی افزود: هر جای دنیا که واکسیناسیون انجام شده، تعداد مرگ و میر به شدت کاهش یافته است. خوشبختانه در مراکز درمانی تلاش شد که کادر درمان واکسینه شوند و شاهد بودیم که بعداز این اقدام، میزان مرگ و میر در عزیزان کادر درمان نیز کاهش یافت.

عین اللهی تاکید کرد: چنانچه واکسیناسیون را تا دهه فجر تکمیل کنیم، می‌توانیم بر بیماری فائق آییم؛ اما تزریق واکسن به معنای عدم ابتلا به بیماری نیست بلکه افراد واکسینه شده نیز مبتلا می‌شوند، اما ممکن است بیماری شان شدت کمتری داشته باشد و به مرگ منجر نشود؛ بنابراین رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌های بهداشتی در کنار واکسن ضروری است.

وی در ادامه گفت: برنامه ما این است که بعداز اینکه روند واکسیناسیون تا حد زیادی پیش رفت، خدمات دیگر را با کارت واکسن انجام دهیم. یعنی «لاک داون هوشمند» ایجاد کنیم. یعنی افراد اگر بخواهند بلیط بگیرند یا هتل رزرو کنند، با کارت واکسن یا کارت ملی انجام دهند. چراکه در برخی کشور‌های همجوار ما، کارت واکسن یکی از روش‌های قرنطینه است.

عین اللهی تصریح کرد: برنامه دیگرمان این است که ستاد اجرایی کرونا را قوی‌تر کرده و افرد بیشتری را دخیل و کمیته‌ها تقویت کنیم، در این راستا از نمایندگان مجلس نیز دعوت کرده ایم.

وی با بیان اینکه کرونا یک بحران ملی است، ادامه داد: به همین دلیل همه سازمان‌ها اعلام آمادگی کرده اند، درواقع کرونا موضوعی بین بخشی است. در انجام واکسیناسیون تغییرات اساسی خواهیم داشت تا همه از جمله ارتش، سپاه، هلال احمر و بسیج و... به میدان بیایند و کمک کنند. برخی وظایف را نیز به استان تفویض خواهیم کرد تا با توجه به شرایط منطقه‌ای خود تصمیم گیری کنند.

وزیر بهداشت در پایان گفت: در این میان از کادر درمانی به دلیل تلاش‌های شبانه روزی تشکر می‌کنم. آن‌ها یک روز هم تعطیل نبودند و همواره در میدان نبرد با ویروس، جنگیدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳۰
یه آدم تازه کار جدید که قبلی ها رو اصلا قبول نداره...
خیلی بده اگه بخوان واکسن رو اجباری کنند!!
اینم یه نادرست مثل تولید ۵۰ میلیون دوز واکسن.
تا دهه فجر سال چند؟
ار کرونا یاب چه خبر ؟
بالا برید پایین بیایید برخی تمایل ندارند به واکسن زدن. یعنی به شما و حتی بهداشت جهانی اعتماد ندارن. شما حق اجبار ندارید . شما تعهد میدید واکسن اگر تبعات داشت دیه بدید؟
بالای 220 هزار نفر به خاطر کرونا در کشور جان سپرده اند این وزیر محترم همان فردی است که نامه واکسن وارد نکنید را امضا کرده است.
خسته نباشید شرمنده می کنید مردم اخه این همه عجله برای چی بذارید سال دیگه عید فطر نهایت تا اون موقع چند هزار نفر میمیرن که اونم اصلا مهم نیست نکنه اب تو دلتون تکون بخوره
من برای واکسن رفتم اما چون به پنیسیلین حساسیت شدید دارم ودکتر عمومی که در محل واکسیناسیون بود گفت نمی توانیم به شما واکسن بزنیم چون ایجاد شوک می کند و مسوولیت آن را قبول نمی کنم. خب من الآن چه کار کنم؟؟؟
عجب آقای عین الهی به. این نتیجه رسیده اند که با بحران مواجه ایم و نعوذبالله به دنبال واردات واکسن هستند چرا این قدر زود آقای دکککتر!!!!!!!ممنون که به فکر ملت شریف هستید
نوشداروی بعد از مرگ سهراب امدی
شما که نامه امضا کرده بودید...... واسفا که چقدر زندگی ما سیاست زده است و این به قیمت جان مردم کوچه و خیابان تمام می‌شود و بس. در ضمن واکسیناسیون باید توی مدت کوتاه (حداکثر2ماه) انجام شود و و اکسیناسیونی که تا بهمن ماه طول بکشد نمی‌تواند خیلی مفید باشد
چرا طلاب بالای ۱۸ سال بدون ثبت نام و جلوتر از بقیه واکسن باید بزنن در حالی که بقیه مردم باید نوبتشون بشه؟
عزیز جان...با حرف نمی‌شه....۱ سال آقای روحانی حرف زد فقط.....بعضی‌ موقعها که می‌خواست طنز بگه مثلا میگفت تا ۴ شنبه یه اتفاقی‌ میفته ویروس مهار می‌شه...........واکسن مشکل رو حل میکنه...اونم وکسان مناسب....نه چینی‌ ....یا وطنی...از ما گفتن....از تو نشنیدن....
با اجازه باور نمیکنیم
حرف نزن عمل کن .
اگر جمعیت هدف را 60 میلیون نفر حساب کنیم، 120 میلیون دوز واکسن نیاز خواهد بود. با محاسبه واکسن های تزریق شده، برای اتمام واکسیناسون تا دهه فجر باید هر هفته حدود 3.7 میلیون دوز واکسن تزریق شود. لطفاً شرح بدهید که این تعداد واکسن تأیید شده را از کجا سفارش قطعی داده اید که اینطور وعده اش را می دهید. نکند وعده های شما بر پایه 50 میلیون دوز معجون برکت است که مخبر گفت در شهریور ماه تحویل می دهد؟
همین که تاریخ دقیق اون هم مناسبتی اعلام میکنه کار دستم اومد !
حتما بقولش عمل میکنه
اتمام رو هم بزارید خود روز ۲۲ بهمن که خاری به چشم دشمنان باشه . بیست یکم نشه ها .
تا بهمن؟؟؟ دنیا تا بهمن ماه دوز سوم رو هم زدن جناب مخالف واردات واکسن
آقای وزیر سلام ، شما را به خدا بسنده به شعار نکنید ، نیروهای داوطلب بسیجی ، هلال احمر ، سپاه و ارتش و حتی پرسنل بازنشسته دولت اگر در فراخوان به آنها توجه داده شود و نصف روز آموزش و پایگاههای بسیج مساجد ، سوله های مدیریت بحران شهرداری ، مدارس و دانشگاهها در صورتیکه بازگشایی نمی شوند ، مجتمع های ورزشی را می توانید تبدیل به مراکز واکسیناسیون کرده یا افراد مشکوک به کرونا را در آنجا بستری کنید که بیمارستانها کمکی جابازکند برای مردمی که درگیر شدیدتری با کرونادارند ، بخدا خیلی راحت می شود کنترل کرد ، اماکنی مثل پارک ولایت با آن وسعت قبلا یک پایگاه خودرویی داشت ، شده دوتا و تا ده تا پایگاه جای دارد ، می توانید به وزارتخانه ها ماموریت و اختیارات بدهید تا هر وزارتخانه برای مدتی کارورزان بهداری یا نیروهای بخش خصوصی درمان را جذب کرده و کارکنان خودرا واکسینه کنند تا فشار از برروی تمامی قسمتهای دولت توزیع شده و کمر شکن نشود تا مردم عادی که دولتی نیستند سریعتر بتوانند واکسینه شوند . ان شاالله خدا کمکتان کند .
تو رو جون هر چی و هر کس دست از سیاسی کاری تو این بخش بردارید
تو این دوسال با جان و مال مردم بازی کردید
الان بعضی دکترها و بیمارستان ها دارن پوست مردم رو میکنن
یکی گفت فلان دعا رو بخوند
یکی گفت تا نیمه شعبان صبر کنید
حالا تو هم میگی تا دهه فجر
باز هم درباره زدن واکسن دارید شعار می دهید تا پایان سال اگر با سرعت پیش بروید هرگز نتوانید واکسن زدن را نمام کنید چرا مسئولین ایران اینقدر نادرست می گویند
حتماتواون روزهامیخواهیدجشن غلبه برویروس منحوس کرونابگیریدواین موفقیت رابه همدیگرتبریک بگویید!؟
سلام. کارت واکسن خیلی ایده خوبی است. امیدواریم عملی شود هرچه سریع تر.
حرف رایگان زدن آسان است
بازم وعده های خنده دار ناشی از جوگیری شروع شد...
جناب وزیر بهداشت جدید

خواهش میکنم ، هیچ قولی و وعده ای که در اختیار و کنترل شما نیست را ندهید

اولا اعتباری نمونده
شما هزار تا رییس دارید و معلوم نیست که اجازه بدهند !!!!!
سلام چرا سالن های ورزشی باز هستند؟
برای واکسیناسیون اولا باید مشوق ها و تنبیه هایی در نظر گرفته بشه
دوما لاک داون هوشمند بهترین روشش اینه که با گوشی تلفن افراد رفت و آمدشون رو کنترل کنید. طرف رفته بود بلیط بخره اصلا مسئول ترمینال هیچ کد ملی ازش نخواست
نمیشه خواهشا تو این یک مورد مناسبتی فکر نکنید و در کوتاهترین زمان واکسیناسیون رو انجام بدین واقعا ؟لاک دان معمولا قبل از واکسیناسیون لازم تر هست تا جلوی همه گیری در جمعیت غیر واکسینه رو کم کنه ، نه بعدش ،
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل