بازدید 40340
دو هزار و پانصد و شصت و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

سردار جلالی: درگیر شش مدل جنگ سایبری هستیم / آخرین وضعیت در مورد صدور حکم شهرداری زاکانی / «زخم کاری» کار دست هاشمی داد؟!

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند کوچکی‌ نژاد: هیات‌ رئیسه مجلس، پای دلال‌ها را از جلسات رأی اعتماد قطع کرد / طالبان یک خطر درازمدت است / عضو کارگزاران: برخی از برنامه‌های رئیسی قابل اجرا نیست / گوشت قرمز در یک ماه گذشته چقدر گران شد؟ و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۷۱۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴ 23 August 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

گوشت قرمز در یک ماه گذشته چقدر گران شد؟

شاخص قیمت گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها در مرداد ماه ۱۴۰۰ نسبت به ماه قبل با افزایش ۵.۵ درصدی همراه بوده است و نسبت ماه مشابه سال قبل افزایش ۵۶.۹ درصدی را نشان می‌دهد./باشگاه خبرنگاران

تهران رکورد دار کشف ماینرهای غیر مجاز

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق: بیشترین آمار کشفیات دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز (ماینر) در تهران و سپس در آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و لرستان است./صدا و سیما

 واکنش احمدی نژاد به عکس یادگاری‌اش با سربازان آمریکایی

رئیس دولت های نهم و دهم در گفتگویی با یک شبکه رسانه ای خارجی به سفر خود به عراق و عکس یادگاری با نظامیان آمریکایی پرداخته است. محمود احمدی نژاد در ادامه گفتگوهایش با رسانه های خارجی، اخیرا با شبکه الرشید عراق گفتگو کرده است که سایت منتسب به او آن را منتشر کرده است.
سوال: آقای رئیس جمهور؛ یادتان می آید در سفری که به عراق داشتید، سربازان آمریکایی می خواستند با شما عکس یادگاری بگیرند؟
احمدی نژاد: بله. من هر جای دنیا که می روم همین گونه است. همه می خواهند عکس بیندازند. البته من آنها را نمی شناختم.
سوال: با توجه به اینکه آنها نظامی بودند، آیا برای شما مشکل آفرین نبود؟
احمدی نژاد: نگاه ما انسانی است. مگر رابطه انسانی، با شغل انسان ها تغییر می کند؟ آنها که خودشان تصمیم گیر نبودند، مامورینی بودند که از طرف یک فرماندهی به آنجا اعزام شده بودند.

کنایه روح‌الامینی به وزیر پیشنهادی کار

عبدالحسین روح الامینی در مخالفت با حجت‌الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شاید آشنایی من با آقای عبدالملکی عزیز به سال ۹۴ و هیات گزینش لیست اصولگرایان در تهران بازمی‌گردد، آنجا مبارزه کردیم چندین جوان از جمله ایشان در لیست قرار بگیرند. وی گفت: گفته می‌شود بعضی‌ها شب قبل از ارائه کابینه یک جای دیگری بودند اما صبح برای یک وزارتخانه دیگری معرفی شدند. من به نظرم تفاوت ابعاد کار با محیط کار مانند کمیته امداد و حوزه چند ساحتی بسیار متفاوت است. این نماینده مجلس با اشاره به سخنان امام جمعه مشهد درخصوص رأی اعتماد به وزرا عنوان کرد: رونوشت می‌دهیم خدمت آقای علم‌الهدی که بله این گردن مجلس است، چراکه رئیس‌جمهور پیشنهاد می‌دهند و مجلس انتخاب می‌کند.

آیا برای انتقال دختر و داماد وزیر پیشنهادی بهداشت پارتی بازی شده؟

بررسی صلاحیت بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار جلسه امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. توسلی نماینده مخالف در بخشی از سخنانش گفت: دخترخانم و داماد شما، دکتر رضایی محل خدمتشان در دماوند تعیین شد ولی یک هفته قبل بعد از ۲.۵ سال به تهران منتقل شدند. انشاءالله رانت و پارتی بازی وجود نداشته ولی چرا همزمان با معرفی شما هر دو این بزرگواران به تهران منتقل شدند؟

ادعای آمریکا درباره هدف قرار دادن پهپاد ایرانی در سوریه

مقامات آمریکایی مدعی هستند، روز گذشته یک پهپاد ایرانی را در شرق سوریه آماج قرار داده اند.به گزارش جروزالم پست، مقامات آمریکایی مدعی هستند یک جنگنده متعلق به این کشور توانسته روز گذشته یک هواپیمای بدون سرنشین ایرانی را در آسمان سوریه منهدم کند. آن‌ها می‌گویند این هواپیما از انواع پیشرفته پهپاد‌های موجود در جهان بوده است.وین ماروتو، سخنگوی ائتلاف ارتش آمریکا در این باره گفت: هواپیما‌های ائتلاف روز گذشته موفق شدند یک هواپیمای بدون سرنشین ایران را رهگیری و در منطقه مرزی با سوریه آماج قرار دهند.لوکاس تاملینسون، خبرنگار فاکس نیوز هم در باره این خبر مدعی شد: روز گذشته یک هواپیمای بدون سرنشین ایران پس از گشت زنی بسیار نزدیک در محدوده یک پایگاه نظامی آمریکایی که محل استقرار بیش از ۹۰۰ نظامی این کشور است آماج قرار گرفت و سرنگون شد.مقامات آمریکایی می‌گویند هواپیما‌های بدون سرنشین ایران که در عراق و سوریه گشت زنی می‌کنند، تهدیدی آشکار علیه امنیت نظامیان این کشور است.

طالبان: به ایرانی‌ها در نقطه صفر مرزی ویزا می‌دهیم

طالبان اعلام کرده، به ایرانی هایی که قصد سفر به افغانستان دارند، ویزا می دهد.طالبان در یک بیانیه اعلام کرده است، برای ایرانی ها خواهان ورود به افغانستان در نقطه‌ی مرزی ویزا صادر می‌شود. تنها ویزای معتبر گمرک اسلام قلعه در نقطه صفر مرزی است.

عضو کارگزاران: برخی از برنامه‌های رئیسی قابل اجرا نیست

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: گفته می‌شود مجلس با توجه به تخصص مردم به وزرای پیشنهادی رای بدهد؛ اما نباید از این مجلس توقع داشت بر اساس تخصص و کارآمدی وزرات تایید یا رد کنند.محمدعلی نمازی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره برنامه ارائه شده از سوی رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی گفت: آن چیزی که آقای رئیسی اعلام می‌کند به مجلس ارائه داده، برنامه دقیقی نیست، چون یک برنامه زمانی دقیق می‌شود که در هنگام شروع ابزار، امکانات و سرمایه مورد نیاز در آن پیش‌بینی و اهداف زمان‌بندی شده باشد.این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: در یک برنامه باید در مورد میزان سرمایه، تعامل با کشورهای دیگر در خارج و تعامل با ملت در داخل و همچنین به کار بردن نیروی انسانی در زمان‌بندی مشخص به اهداف برسیم.وی یادآور شد: آقای رئیسی در صحبت‌هایشان همیشه مطرح کرده‌اند که می‌خواهیم در یک سال یک میلیون شغل ایجاد کنیم؛ برای اجرایی شدن چنین امری راهکار کاملا مشخص است، معتقدم هر فرصت شغلی نیاز به سرمایه دارد. امروز درآمدهای فعلی کشور کفاف هزینه‌های جاری را نمی‌دهد و همین امروز کشور با ۴۰۰ میلیارد تومن کسری بودجه رو به رو است که این کسری‌ها و بدهی‌ها باید داده شود؛ با این وجود، آیا چیزی می‌ماند که صرف ایجاد فرصت شغلی شود؟

سردار جلالی: درگیر شش مدل جنگ سایبری هستیم

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه درگیر شش مدل جنگ سایبری هستیم اظهار داشت: از منظر پدافند غیرعامل، تضمین تداوم کارکردهای اساسی فضای سایبری کشور و ضرورت آمادگی در برابر تهدیدات دو ضرورت حیاتی در حوزه زیرساختهای ارتباطی است.

طالبان یک خطر درازمدت است

خانیکی تأکید کرد: باید ببینیم اینجا اخلاق، دین، زبان، فرهنگ و ابعاد و عوامل انسانی مثل حقوق شهروندان و حقوق اساسی چه قدر مورد ملاحظه یا تهدید می شود. برداشت من این است که اسلام طالبانی یک خطر درازمدت برای افغانستان و همه کشورهای منطقه و جهان است. به خاطر اینکه ابعاد انسانی، اخلاقی و حقوقی دین، فرهنگ و زبان نادیده گرفته می شود و یا حداقل فقط به عنوان یک سیاست مورد توجه قرار می گیرد. اسلام طالبانی یا هر نگرشی که بنای آن بر خشونت، زور و نادیده گرفتن حقوق زنان، جوانان و اندیشمندان باشد و عناصری که برای زندگی انسان جدید ضروری است مثل آموزش، فعالیت مدنی، استفاده آزاد از رسانه و ارتباطات آزاد را محدود کند، باید یک خطر دید.عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در پایان گفت: خلاصه حرف من در مورد افغانستان این است که به جنبه های فرهنگی کار و زمینه ها و الزامات فرهنگی که مخاطراتش حوزه فرهنگ، علم، ارتباطات، حقوق اساسی و اخلاق را مورد توجه قرار می دهد، حداقل در کنار سیاست، اگر نگوییم بیشتر از سیاست، به آن هم باید توجه کرد.

کوچکی‌ نژاد: هیات‌ رئیسه مجلس پای دلال‌ها را از جلسات رأی اعتماد قطع کرد

نماینده مردم رشت در مجلس از اقدام هیات‌رئیسه مجلس مبنی بر حضور وزرای پیشنهادی در ۲۷۰ جلسه کمیسیون‌های تخصصی تشکر کرد و گفت: هیات‌رئیسه مجلس پای دلال‌ها را از جلسات رأی اعتماد قطع کرد.در پایان جلسه علنی نوبت عصر روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس، در تذکری نسبت به ساز و کار حضور وزرا در جریان بررسی رأی اعتماد، تشکر کرد و گفت: این ساز و کار جدید موجب شد وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌ها حضور یافته و نظرات خود را بیان کنند، در دولت‌های گذشته هر وزیری که به مجلس یا کمیسیون می‌آمد ۱۰، ۱۵ دلال وی را همراهی می‌کردند، تا جایی که صندلی برای نشستن نمایندگان وجود نداشت، با تدبیری که مجلس یازدهم انجام داد، این مشکل حل شد.وی همچنین نسبت به عدم قرائت گزارش کمیسیون‌های برنامه و بودجه در مورد وزرای پیشنهای انتقاد کرد.در ادامه، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: کمیسیون برنامه و بودجه با اغلب وزرای پیشنهادی مرتبط است، لذا این کار شدنی نبود که در مورد همه وزرا نظر کمیسیون برنامه و بودجه قرائت شود.

آخرین وضعیت در مورد صدور حکم شهرداری زاکانی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: حکم علیرضا زاکانی به‌عنوان شهردار تهران توسط وزیر کشور جدید صادر می‌شود.مهدی چمران در رابطه با رایزنی‌های انجام‌شده با وزارت کشور برای تسریع در فرآیند صدور حکم زاکانی شهردار جدید تهران اظهار کرد: این جلسات طبق روال مرتباً انجام می‌شود و موضوعات مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرد.وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که در پیش داریم و تغییرات در بدنه دولت و تغییرات وزرا پیش‌بینی می‌شود صدور حکم علیرضا زاکانی توسط وزیر کشور جدید انجام شود.رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: البته هیچ مشکلی در فرآیند صدور حکم زاکانی شهردار جدید تهران نیست و یک فرآیند اداری است و ان‌شاءالله با حضور وزیر جدید این اتفاق خواهد افتاد.

«زخم کاری» کار دست هاشمی داد؟!

قسمت اول برنامه «نشان ارادت» که قرار بود با حضور سید جواد هاشمی به عنوان مهمان امروز پخش شود، با اطلاعیه روابط عمومی برنامه، به دلیل مشکلات فنی پخش نخواهد شد و این برنامه با حضور شهرام عبدلی جایگزین آن شده است.شنیده می‌شود حضور سیدجواد هاشمی در قسمت اخیر سریال «زخم کاری» مانع از پخش برنامه شده و حواشی به وجود آمده برایش در عدم پخش این برنامه بی تاثیر نبوده است!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۸
بررسی صلاحیت وزرا در مجلس بدون توضیح بسیار آبکی است و جنبه رفع تکلیف دارد
جنگ سایبری کدومه؟ مردم دارن‌ میمیرن ا...
جناب چمران ، با زیرکی و مکاری خاص خودش !!!

توپ مشکوک و پر هزینه و درد سر ساز ، زاکانی را با بغل پای

حساب شده به سمت وزیر کشور آتی پاسکاری کرد !!!!

جل الخالق به این دنیای سیاست عجیب ما !!!!؟؟؟؟؟؟
وزیر اسبق بهداشت هم برای دختر و دامادش همین پارتی بازی را کرده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
بدون پارتی بازی امکان نداره
صدور حکم شهرداری برای زاکانی، نیازمند ایجاد تغییرات در "آیین نامه ی اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار" است که تغییرات آن صرفا تهران و زاکانی را شامل نمی شود و دامنه ی این تغییرات به سایر شهرهای بزرگ و کوچک خواهد رسید.
حذف شرایط مدرک تحصیلی مرتبط و سابقه ی کاری در شهرداری، عملا آن آیین نامه و ماده 72 "قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران" را بی اثر خواهد کرد.

مواردی که ذکر کردم اینهاست
بند (چ) ماده 3 آیین‌نامه، داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی مرتبط و نه سال سابقه مدیریت ارشد برای تصدی پست شهرداری تهران لازم است.
‌ماده 72 - شرایط احراز تصدی سمت شهردار طبق آیین‌نامه‌ای خواهد بود که بنا به پیشنهاد وزارت کشور به تصویب هیأت دولت خواهد رسید.

......................
به هر حال، در این مورد هر تصمیمی که گرفته شود آثار آن ملی خواهد بود. قطعا منطقی نیست که آیین نامه شهردار شدن یک پزشک برای تهران را بپذیرد و شهردار شدن یک پزشک برای شهرها کوچک را رد کند. با این تغییرات عملا شرایط حرفه ای و تحصیلی مرتبط، برای شهرداری کان لم یکن می گردد و آثار آن در سالها و دوره های بعد در همه کشور مشاهده خواهد شد. مگر اینکه بخشنامه را برای ساعاتی تغییر دهند و بعد از صدور حکم شهرداری زاکانی، دوباره آنرا به حالت قبل برگردانند
اما اینکه نمایندگان مجلس به جای آنکه بر اساس وظایف نمایندگی خود پیگیر اجرای ماده 72 قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران باشند، به دنبال آن هستند که هر طور شده زاکانی شهردار شود جای سوال دارد. ماده 72 مصوب مجلس است و نمایندگان باید به دنبال اجرای آن باشند و نه اینکه درخواست هایی را مطرح کنند که عملا این ماده ار از حیز انتفاع خارج کند

......
تابناک جان لطفا اینرا منتشر کن، چرا که تا به امروز کسی موضوع را از این منظر تحلیل نکرده است و بد نیست نمایندگان مجلس، تعارض ذاتی ِ درخواست هایشان با شأن نمایندگی و شأن نظارتیشان بر اجرای قوانین را متوجه شوند
این موضوع زاکانی خیلی لوس و بچه بازی شده.علنا شده رفیق بازی و باندبازی و یارکشی مدرسه ای!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
شورای شهر تهران را به دلیل زیر پا گذاشتن قانون مصوب کشور باید مواخذه و محاکمه کرد
مگر میشود کسی با علم به عمل خلاف کاری را انجام دهد و قانون از جرمش صرف نظر نماید
ترکیه تا یکروز برای حکومت افعانستان کار می‌کرد امروز هم با طالبان شریک می شود ما با دولت قبلی افغانستان هم چندان صمیمی نبودیم با طالبان هم نیامده بد و بیراه می گوییم بابا اگر مردم افغان دلشان می خواهد هر کس بالا سرشان باشد شما هم به فکر منافع اقتصاد و منافع خودمان باشید
بیا تا بهت بگم چرا به تهران منتقل شدند.
کدوم شش مدل؟ توضیح ندادن که!.
خدایی کی فکرشو میکرد یه روزی نیم تنه لخت هاشمی تو این مملکت مشکل ساززززز بشه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
ولی خودمونیم خیلی بی ریخت بود.
فربد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
این جلالی ونقدی اگر اظهار نظرنکنند سنگین ترند
حساسیت جامعه در مقوله حجاب زیادی مسخره شده، بجاي این در سایر کارها حساسیت بود خیلی بهتر بود. گیر دادن به حجاب مرد دیگه کژروی هست.
حکم آقای "بلدم بلدم" را بزنید
مردم کار ندارند که شش تا یا شصت تا جنگ سایبری و جود داره ، توی عمل نشون بدین که با حملات تونستین مقابله کنید و دو تا ضربه کاری هم به دشمنان ما زدین. آیا هر روز باید شاهد حمله به منابع انسانی و مالی این سرزمین باشیم؟
از قدیم گفتند :

انگشت مکن حلقه به در کوفتن کس

تا کس نکند حلقه به در کوفتنت مشت

ویا اینکه :

نزن در کسی را که می زنند درت را

ویا :

یک دشمن زیاد است و هزار دوست کم .

و یا :
دست بالای دست بسیار است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
ضرب المثل را شنیدی ولی بد نوشتی وبلد نبودی
نزن درخونه مردمرا باانگشت که میکوبنددرخونتو بامشت
تابناک چرا خودسانسوری میکنی ؟
خبر هک دوربین های زندان اوین رو بزن
یعنی آقای زاکانی میتواندبعنوان شهردارفسادورانت وپارتی بازی وشهرفروشی وحتی خیابان فروشی درشهرداری راکه
نهادینه شده ریشه کند بخصوص درمنطقه یک شهرداری که البته بایستی بایک جراحی بزرگ همراه باشدبخصوص درسطح
مدیران اگرموفق شودکاربزرگی نکرده بلکه معجزه کرده ما که همیشه به امیدزنده هستیم برایمان ساده است که به امیدمعجزه
آنهم درشهرداری باشیم تابناک محترم منتشرکنید ممکنست نفعش برای شهروندان بیشترازضررش برای شماباشد
طالبان دشمن ایران و دست نشانده عربستان و روسیه و چین در همسایگی ما برای فشار به ایران در موقع لزوم است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
اتفاقا دست نشانده آمریکاست
کوچکی‌ نژاد: هیئت‌ رئیسه مجلس پای دلال‌ها را از جلسات رأی اعتماد قطع کرد?????????????????????/
یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
یعنی کشور دست دلال هاست
«رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: حکم علیرضا زاکانی به‌عنوان شهردار تهران توسط وزیر کشور جدید صادر می‌شود» خوب بگو وزیر کشور فعلی زیر بار کار خلاف نمی رود منتظر خودی ها هستیم.
هر گلی که آقای رییسی در حدود ۴۰ سال در قوه قضاییه زد حالا هم در دولت میزنه و بی خودی حرص نخورید
خانیکی تأکید کرد: باید ببینیم اخلاق، دین، زبان، فرهنگ و ابعاد و عوامل انسانی مثل حقوق شهروندان و حقوق اساسی اینجا چه قدر مورد ملاحظه می شود یا مورد تهدید قرار می گیرد.

آقای خانیکی مسئله زبان فقط در کشورهای دیگر برای شما اهمیت دارد؟ چون زبان دری به خطر افتاده است!؟ آیا تا به حال از تضییع حقوق زبانی اتنیک های ایرانی مثل زبان ترکی و غیره نیز دفاع کرده اید!؟
عدم انتشار نظرات مردم خود گویای همه چیز است
چرا حقوق باز نشستگان را پرداخت نمی کنید
چرا حقوق باز نشستگان را پرداخت نمی کنید
چرا حقوق باز نشستگان را پرداخت نمی کنید
زاکانی!!! کی در شورای شهر جرئت بازخواست او را دارد؟؟؟؟!!!
از زندان اوین و بد رفتاری با زندانیان چه خبر
۱
من نمیتوانم متوجه شوم که چرا باید برای شهردار شدن آقای زاکانی قانون را عوض کرد؟
چه تافته جدا بافته ای هستند که قانون ( که باید توسط همه محترم باشد) باید عوش شود که ایشان بتوانند شهردار شوند؟!
این تمسخر قانون را چگونه میتوان توجیه کرد؟
شاید هم ایشان در برابر قانون برابرترند!
زاکانی قراره مزد بگیره
ولی در شهرداری تهران جایگاه مزد براش نیست چرا اصرار میکنید؟
من میخوام برم ابغانستان
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل