فروش سهام عدالت به زودی آغاز خواهد شد

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، سمات با انتشار اطلاعیه‌ای از تصمیم‌گیری در مورد فروش سهام عدالت در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷ 23 August 2021

به گزارش بورس تابناک، حدود یک سال و دو ماه از آزادسازی سهام عدالت گذشته است، فرآیندی که باعث شد مشمولان این سهام به دو دسته مستقیم شامل ۱۹ میلیون سهامدار و غیرمستقیم شامل ۳۰ میلیون سهامدار تقسیم شوند و درحالی که در روزهای نخست آزادسازی مستقیم ها به دلیل شرایط آن روزهای بازار سرمایه به راحتی می توانستند ۳۰ یا ۶۰ درصد سهام خود که آن روزها بیش از ۲۰ میلیون تومان قیمت داشت را بفروشند، روند نزولی بازار بر این افراد سایه انداخت و نه تنها شاهد سقوط آزاد ارزش واقعی سهام عدالت خود شدند، بلکه حق فروش سهام عدالت نیز از آن ها گرفته شد و اینک با توجه به شرایط خوب بازار و روند رو به رشد شاخص کل به نظر میرسد قرار است فروش سهام عدالت از سر گرفته شود!

چند روز پیش فریبا اخوان درباره انصراف افراد از درخواست فروش سهام عدالت گفت: افراد می‌توانند درخواست فروش سهام عدالت خود را با مراجعه به کارگزاری و یا بانکی که درخواست خود را ثبت کردند، لغو کنند.

وی افزود: همچنین افراد می‌توانند با مراجعه به وب سایت sahamedalat.ir و استفاده از گزینه انصراف، نسبت به انصراف از فروش سهام عدالتی که درخواست آن را قبلا ثبت کردند، اقدام کنند.

امروز شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، سمات با انتشار اطلاعیه‌ای از تصمیم‌گیری در مورد فروش سهام عدالت در آینده نزدیک خبر داد.

در این اطلاعیه آمده بود:

آن دسته از مشمولان سهام عدالتی که سفارش فروش سهام خود را در ماه‌های گذشته در درگاه‌های الکترونیکی شرکت‌های کارگزاری و یا سیستم بانکی ثبت کرده اند، اما با توجه به تغییرات قیمتی ایجاد شده از روز ثبت سفارش تاکنون، قصد انصراف دارند، تنها تا پایان هفته جاری (۵ شهریور ماه ۱۴۰۰) مهلت دارند، سفارش‌های خود را لغو کنند. بدیهی است سهامدارانی که سفارش‌های فروش سهام عدالت خود را لغو نکنند، سفارش‌های قبلی آن‌ها معتبر بوده و برای فروش اعمال خواهد شد.

 

منبع: نبض بورس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بازهم مردم راامدتی سرکارمیذاریدودوباره یک راهکارجدیدمیدیددیگه گوشمون ازاین حرفهاپره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم