بازدید 5057

هشدار درباره طوفان سهمگین در شمال و شرق آمریکا

طوفان سهمگین گرمسیری "هنری" در آمریکا زندگی بیش از ۴۰ میلیون آمریکایی در مناطق شمال شرقی این کشور را در معرض تهدید قرار داده است.
کد خبر: ۱۰۷۱۳۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱ 22 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رسانه های آمریکا، این نخستین طوفان در نیو انگلند در دوره زمانی بیش از سی سال گذشته به شمار می رود. در ایالت های کنتیکت، ماساچوست و رود آیلند وضعیت فوق العاده اعلام شده و برخی خانه‌ها در مسیر این طوفان تخلیه شده است.

نزدیک شدن این طوفان به نیویورک، موجب تخلیه "سنترال پارک" در منهتن نیویورک شد که قرار بود شنبه شب در آن کنسرت برگزار شود.

"اندرو کومو" فرماندار نیویورک از ساکنان نیویورک خواست آمادگی های لازم را داشته باشند و هشدار داد که باران و بادهای شدید ناشی از طوفان هنری می تواند به اندازه ابر طوفان سندی در بخشهایی از ایالت ویرانگر باشد.

فرماندار نیویورک که پس از رسوایی آزار جنسی تا دو روز دیگر از سمت خود کنار می رود، هشدار داد که انتظار می رود بارش شدید باران در دره رود هادسون مشکلاتی را ایجاد کند.

سرویس دهی به برخی از شعبه های سیستم راه آهن شهری نیویورک یکشنبه متوقف می شود.

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهوری با فرمانداران شمال شرقی در این باره گفتگو کرده و کتی هوکول جانشین اندرو کومو نیز در این گفتگو حضور داشته است.

آنها در مورد نحوه همکاری نزدیک فرمانداران با آژانس فوریت های اضطراری فدرال و گارد ملی به منظور آماده سازی و آمادگی برای واکنش به اثرات طوفان که می تواند شامل قطع برق گسترده ، افزایش طوفان ساحلی و سیلاب باشد، گفتگو کردند.

گروهی از کارشناسان بین دولتی سازمان ملل با عنوان «هیات بین دولتی درمورد تغییرات اقلیمی» به تازگی هشدار داد که سطح انتشار گازهای گلخانه ای در حال حاضر به حدی بالاست که اختلالات آب و هوایی را برای چند دهه، اگر نگوییم چند قرن تضمین می کند.به عبارت دیگر، امواج گرمای مرگبار، طوفان های شدید و دیگر شرایط جوی که در حال حاضر اتفاق می افتد، شدیدتر خواهد شد.

تاثیرات آب و هوایی همچون امواج گرما، خشکسالی، سیل، طوفان و افزایش سطح آب دریاها در هر منطقه از کره زمین شدید است و با هر درجه از گرم شدن شدت می یابد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل این گزارش را علامتی هشداردهنده برای بشریت دانست و گفت: زنگ های هشدار، گوشخراش است.

وی افزود: این گزارش باید زنگ خطری برای انتشار سوخت های فسیلی و زغال سنگ باشد، قبل از آنکه سیاره ما را نابود کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست