بازدید 12776

وزیر پیشنهادی ارتباطات در این حوزه تخصصی ندارد

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات تحصیلکرده رشته کامپیوتر بوده و در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تخصصی ندارد.
کد خبر: ۱۰۷۱۳۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 22 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمود عباس‌زاده مشکینی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: مردم آذربایجان انتظار داشتند چند وزیر زیربنایی از این خطه در کابینه حضور داشته باشند. پیامبر اکرم (ص) فرمودند اگر در یک جامعه‌ای کارگزارانی انتخاب کنیم که شایسته‌تر از آنان در جمع باشند خیانت است.

وی در ادامه اظهار کرد: ما امروز باید مانند یک پزشک جراح عمل کنیم بر روی مریض پارچه انداخته و فقط موضع جراحی را ارزیابی کنیم. بحث کنونی ما نیز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. این وزارتخانه یک وزارتخانه‌ زیربنایی بوده شاهراه سایر وزارتخانه‌ها جهت پیمودن توسعه به شمار می‌رود.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید برای هر وزارتخانه به صورت اهم و برای وزارتخانه ارتباطات به صورت اخص از نیرویی استفاده کنیم که واجد دو مولفه خواستن و توانستن باشد. وزیر پیشنهادی مولفه خواستن و انگیزه را دارد اما در خصوص تخصص، متاسفانه ایشان در حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تخصصی ندارد. وزیر پیشنهادی تحصیلکرده رشته کامپیوتر یا IT است در حالی که ما در وزارتخانه متخصص ICT می‌خواهیم. بیش از ۹۵ درصد وظایف این وزارتخانه زیرساختی است.

عباس‌زاده مشکینی در ادامه تاکید کرد: ما باید به فرق بین متخصص ICT به IT توجه داشته باشیم چرا که مانند فرق بین پزشک و مهندس پزشکی می‌باشد. پزشک می‌تواند از دستگاه سی تی اسکن استفاده کند اما نمی‌تواند دستگاه را بسازد یا تعمیر کند. در این وزارتخانه ما نیاز به یک متخصص بین‌رشته‌ای داریم. ایشان یک روز سابقه کار در این وزارتخانه را ندارند.

وی اضافه کرد: وزیر پیشنهادی نمی‌تواند وزارتخانه‌ای را که از یکصد هزار کارمند و مهندس و متخصص تشکیل شده و بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد را مدیریت کند. در این حالت باید وزارتخانه را به صورت اتوپایلت پیش ببرد.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: این وزارتخانه حداقل ۲۰ میلیارد دلار تجهیزات زیربنایی دارد و نیاز به وزیری متخصص دارد. یک وزارتخانه استراتژیک نیازمند تفکر، تجربه و تخصص استراتژیک می‌باشد. از سویی دیگر شفافیت یک مولفه مهم برای وزارت است. آقای زارع پور بنده شنیده‌ام که شما در جایی گفته‌اید که مخالف روح طرح صیانت هستید و در جایی دیگر گفته‌اید که موافق آن هستید. از شما خواهش می‌کنم پشت این تریبون شفاف به همه اعلام کنید که با این طرح مخالف هستید یا موافق؟.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۱
مگه ما تو ایران تخصص هم لازم داریم؟؟؟چه مردم پر توقع شدن.
واسه "صیانت" اومده. تخصص نمیخاد.
تخصص که ملاک نیست باید تعهد داشته باشه وانقلابی باشه.
البته ایشون ظاهرا ازاسترالیا که دانشگاه های معتبری داره مدرک گرفته ومثل خیلی ها مدرکشو از مغازه های مدرک فروشی نگرفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
جناب جمال خان. ایشان زمانی که مسئولیت مدیریت داشته است در کدام آزمون یا کنکور منصفانه شرکت کرده است که به استرالیا برای تحصیل اعزام شده است؟ آیا شما دیده‌اید این را کسی پاسخ بگوید.
خیلی سخت نگیر الان هم تو بقیه استان ها مردم خطه شما حضور دارند پس آخرش همونی که شما میگی میشه
گفته در هیچ شبکه اجتماعی عضو نیست احتمالا ایمیل داشته باشه. همین برای و زیر شدن کافی نیست.؟
ایول
طبق قانون اساسی نمایندگان مجلس نماینده کل مردم .ایرانند.ولی چنداشکال که یکیش عدم فعالیت مناسب شورای عالی استانها ویکی هم عدم توجیه نمایندگان وسعی آنان برای جلب نظرمردم حوزه انتخابیشان باعث شده نمایندگان اینچنینی به جای مسائل کلان مملکتی به مسائل محلی بپردازند. البته آنهم ازنوع عوام فریبانه اش ولو مضر وحتی خطرناک
گر چه وزیر قبلی هم تخصص نداشت تو حوزه مخابرات... ولی حداقل روشنفکرتر و یا حداقل تظاهر به روشنفکری می کرد//
وقتی تخصصی در حوزه ای ندارید برای چیارتباطات و فناوری اطلاعات حرفی می زنید که میزان سوادتون مشخص بشود
ارتباطات و فناوری اطلاعات زیر مجموعه رشته کامپیوتر هست
ضمنا موضوع دکترا ، پایان نامه دکترا و مقالات ایشان رو حداقل یک نگاه می کردید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل