بازدید 22707
پیمانه اقتصادی

رئیس اتحادیه مشاوران املاک: متوسط قیمت مسکن در تهران ۲۶ میلیون است/ کاهش ارزش پول «افغانی» با فرار رئیس بانک مرکزی افغانستان/ پیشنهاد استخدام به هکری که ۶۰۰ میلیون دلار رمزارز سرقت کرد/ ۲۰۶ از خط تولید خودروسازان خارج شد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون قیمت جهانی طلا افزایش یافت، قیمت نفت خام همچنان کاهشی است، ایران قیمت رسمی فروش نفت را برای آسیایی‌ها افزایش داد، دلار صعودی شد، بودجه ۱۴۰۰ باید در اولین فرصت اصلاح شود و قیمت گوسفند زنده چقدر شد، را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۷۰۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ 18 August 2021
تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون قیمت جهانی طلا افزایش یافت، قیمت نفت خام همچنان کاهشی است، ایران قیمت رسمی فروش نفت را برای آسیایی‌ها افزایش داد، دلار صعودی شد، بودجه ۱۴۰۰ باید در اولین فرصت اصلاح شود و قیمت گوسفند زنده چقدر شد، را در بر دارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک: متوسط قیمت مسکن در تهران ۲۶ میلیون است

 
مصطفی‌قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به کم‌کاری دولت قبل در بخش مسکن کشور، اظهار کرد:‌متاسفانه در دولت گذشته رسم این بود که مسئولان کم‌کاری خود را به گردن این و آن می‌انداختند. آیا الان که کشور حدود ۵ میلیون واحد مسکونی کمبود دارد، مشاوران املاک مقصرند؟ وی با اشاره به این‌که گزارش‌های بانک مرکزی از بازار مسکن اشتباه است، گفت: این بانک در آخرین گزارش خود اعلام کرده متوسط قیمت مسکن تهران به متری ۳۰ میلیون و ۴۴ هزار تومان  تومان افزایش یافته است، در حالی که متوسط قیمت تهران ۲۶ تا ۲۷ میلیون تومان است. به نقل از تسنیم، وی با بیان این‌که زور اتحادیه املاک به بانک مرکزی و مرکز آمار ایران نمی‌رسد، تصریح کرد: داده‌های بانک مرکزی از تحولات بخش مسکن مبنای درستی ندارد و بازار را به هم می‌ریزد. قلی‌خسروی درباره بازار اجاره مسکن نیز افزود: متاسفانه دخالت‌های دولت در این بخش باعث شد تابستان امسال نرخ اجاره‌بها حدود ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.
 
رئیس اتحادیه مشاوران املاک: متوسط قیمت مسکن در تهران ۲۶ میلیون است/ کاهش ارزش پول «افغانی» با فرار رئیس بانک مرکزی افغانستان/ پیشنهاد استخدام به هکری که ۶۰۰ میلیون دلار رمزارز سرقت کرد/ ۲۰۶ از خط تولید خودروسازان خارج شد؟


رئیس اتحادیه مشاوران املاک پیشتر با اشاره به این‌که گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن دقیق نیست، اظهار کرد: بانک مرکزی اعلام می‌کند که از آمار خام سامانه املاک و مستغلات (کد رهگیری) برای تهیه گزارش‌های خود استفاده می‌کند. این بانک از طریق اتاق ایران آمار خام سامانه را استفاده می‌کند، اما باید به این نکته اشاره کنیم ۶۰ درصد معاملات بازار مسکن در این سامانه ثبت می‌شود و بانک مرکزی با حدس و گمان گزارش خود را از بازار مسکن تهیه می‌کند. وی تصریح کرد: بانک مرکزی با گزارش‌های اشتباه خود، باعث تشنج در بازار مسکن می‌شود.
 

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

 
قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، چهارشنبه، در حالی رشد کرد که تقویت ارزش دلار نتوانست مانع بالا رفتن قیمت طلا به علت نگرانی از کرونای دلتا شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک: متوسط قیمت مسکن در تهران ۲۶ میلیون است/ کاهش ارزش پول «افغانی» با فرار رئیس بانک مرکزی افغانستان/ پیشنهاد استخدام به هکری که ۶۰۰ میلیون دلار رمزارز سرقت کرد/ ۲۰۶ از خط تولید خودروسازان خارج شد؟

تا ساعت ۱۱:۰۰ به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، با ۰.۳۴ درصد افزایش نسبت به قیمت بسته شده دیشب به ۱،۷۹۲.۱۱ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۳۲ درصد رشد کرد و به ۱،۷۹۳.۵۰ دلار رسید. این در حالی اتفاق افتاد که دلار در معاملات دیشب به بالاترین رکورد ۹ ماهه خود در برابر ارز‌های مهم جهان رسید و در معاملات امروز هم در همین سطح ماند. تقویت ارزش دلار باعث می‌شود که قیمت طلا برای دارندگان ارز‌های دیگر گران‌تر شده و تقاضای خرید آن کاهش یابد و قیمت طلا پایین بیاید. اما در معاملات امروز عامل نگرانی از بحران کرونای دلتا بود که تأثیرگذاری بیشتری بر بازار‌ها داشت و باعث شد سرمایه‌گذاران نگران به سوی خرید طلا به عنوان سرمایه‌ای امن هجوم آورده و قیمت آن را تقویت کنند.

پیشنهاد استخدام به هکری که ۶۰۰ میلیون دلار رمزارز سرقت کرد!

 
راشاتودی: بورس رمزارز پلی نتورک که اخیراً ۶۱۱ میلیون دلار رمزارز آن به سرقت رفته بود از هکری که این سرقت را انجام داده بود، خواسته است به عنوان مشاور امنیت این شبکه فعالیت کند. این شرکت رمزارز در هفته گذشته در توئیتر خود خبر داد که سه آدرس را شناسایی کرده که رمزارز‌های دزدیده شده به آن انتقال یافته‌اند؛ هرچند نزدیک به نیمی از رمزارز‌های دزدیده شده ۲۴ ساعت پس از سرقت، توسط هکر بازگردانده شدند.

تا به این لحظه، همه رمزارز‌های سرقت شده به جز ۳۳ میلیون دلار آن به این بورس بازگردانده شده‌اند. شرکت پلی نتورک در بیانیه‌ای علام کرد: برای اینکه آقای «کلاه سفید» را مورد تقدیر قرار داده و او را به ادامه مشارکت در پیشبرد امنیت دنیای بلاک‌چین در کنار پلی نتورک تشویق کنیم به این وسیله از آقای کلاه سفید می‌خواهیم ریاست مشاوران ایمنی پلی نتورک را به عهده گرفته و پاداش ۵۰۰ هزار دلاری ما برای کمک در بازگرداندن سرمایه‌های کاربران را قبول کند. آقای کلاه سفید از لحاظ فنی به هکری اخلاق مدار گفته می‌شود که هرازچندگاهی به دنبال آسیب‌پذیری‌های امنیتی سیستم‌ها می‌گردد که می‌توانند آن سیستم را در معرض حملات سایبری قرار دهند. پس از حمله هفته گذشته پلی نتورک همچنان نمی‌تواند ۲۰۰ میلیون دلار از رمزارز‌های به سرقت رفته را که در حسابی قفل شده‌اند بازیابی کند، چون برای این کار نیازمند پسورد است. گزارش ها حاکی از آن است که این شرکت تا همه رمزارز‌ها بازگردانده نشوند، نمی‌تواند سیستم خود را ارتقا دهد. یک منبع آگاه خبر می‌دهد هکر این شرکت گفته است وقتی که همه آماده باشند کلید حساب را تحویل خواهد داد.

قیمت نفت خام همچنان کاهشی است

 
قیمت نفت خام در معاملات امروز، چهارشنبه در حالی برای پنجمین روز متوالی افت کرد که نگرانی از گسترش سریع کرونای دلتا و ایجاد محدودیت‌های ترافیکی و قرنطینه‌ای جدید بر شاخص‌ها فشار وارد کرده است. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، تا ساعت ۹:۳۰ به وقت تهران، ۰.۱ درصد نسبت به قیمت بسته شده دیشب افت کرد و به ۶۸.۹۸ دلار رسید. این شاخص در معاملات دیشب با ۰.۷ درصد افت بسته شده بود. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین آمریکا هم ۰.۱ درصد نسبت به قیمت بسته شده دیشب پایین آمد و به ۶۶.۵۳ دلار رسید. شاخص نفت آمریکا در پایان معاملات دیشب یک درصد سقوط کرده بود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک: متوسط قیمت مسکن در تهران ۲۶ میلیون است/ کاهش ارزش پول «افغانی» با فرار رئیس بانک مرکزی افغانستان/ پیشنهاد استخدام به هکری که ۶۰۰ میلیون دلار رمزارز سرقت کرد/ ۲۰۶ از خط تولید خودروسازان خارج شد؟


هنینگ گلویستین، مدیر بخش انرژی گروه اوراسیا می‌گوید: تقاضای نفت خام جولای با توجه به کند شدن بخش صنعت و خرده‌فروشی چین و وقوع سیلاب‌های متعدد در جهان و همچنین بسته شدن بنادر و کاهش سهمیه واردات پالایشگاه‌های خصوصی توسط دولت‌ها، بسیار ضعیف بود. او اضافه کرد: در هند تأثیرات منفی اقتصادی موج دوم کرونا همچنان بر رفتار‌های مصرف‌کنندگان سوخت و میزان مسافرت دیده می‌شود.

ایران قیمت رسمی فروش نفت را برای آسیایی‌ها افزایش داد

 
شرکت ملی نفت ایران قیمت نفت خام سبک، نفت خام سنگین و سروش را در ماه سپتامبر برای عرضه به مشتریان آسیایی نسبت به ماه اوت ۲۵ سنت و قیمت نفت خام سروش را ۲۰ سنت افزایش داد. قیمت نفت خام سبک ایران دو دلار و ۶۵ سنت، نفت خام سنگین ایران یک دلار و ۵۵ سنت و قیمت نفت سروش یک دلار و ۶۰ سنت بالاتر از نرخ قیمت پایه منطقه‌ای عمان/دوبی در سپتامبر تعیین شد. شرکت سعودی آرامکو ۲ اوت (۱۱ مردادماه) نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که قیمت رسمی فروش انواع نفت خام خود در ماه سپتامبر را برای عرضه به مشتریان آسیایی نسبت به ماه اوت افزایش داده است.

کاهش ارزش پول «افغانی» با فرار رئیس بانک مرکزی افغانستان

 
راشاتودی: روز سه شنبه روند سقوط افغانی، پول ملی افغانستان، با تسلط طالبان بر پایتخت کابل ادامه یافت. اجمل احمدی، رئیس بانک مرکزی این کشور، از کشور فرار کرده است. با توجه به پیام‌های این رییس کل در توییتر، به این بانک مرکزی اعلام شده که دیگر هیچ گونه عرضه دلار وجود نخواهد داشت که این امر باعث کاهش توانایی این تنظیم کننده در تقویت پول ملی و ایجاد وحشت بیشتر در سراسر کشور می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک: متوسط قیمت مسکن در تهران ۲۶ میلیون است/ کاهش ارزش پول «افغانی» با فرار رئیس بانک مرکزی افغانستان/ پیشنهاد استخدام به هکری که ۶۰۰ میلیون دلار رمزارز سرقت کرد/ ۲۰۶ از خط تولید خودروسازان خارج شد؟

بر اساس داده‌های بلومبرگ، افغانی روز سه شنبه ۱.۷ درصد کاهش یافت و به ۸۳.۵۰۱۳ در برابر دلار آمریکا رسید که چهارمین روز کاهش را نشان می‌دهد. احمدی نوشت: نرخ ارز از ثبات ۸۱ به ۱۰۰ و سپس به ۸۶ رسید. من شنبه جلسه‌هایی برگزار کردم تا به بانک‌ها و صرافی‌ها اطمینان دهم که آن‌ها را آرام کنند. آشفتگی سیاسی افغانستان در تعطیلات آخر هفته، به بازار‌های همسایه اش پاکستان سرایت کرد؛ جایی که اوراق قرضه دلار دولتی سال ۲۰۳۱ در روز دوشنبه ۱.۸ سنت کاهش یافت که بیشترین افت را از زمان قیمت گذاری در ماه مارس نشان می‌دهد. در همین حال، گزارش شده که اوراق قرضه دلار پاکستان روز دوشنبه بیشترین ضرر را در آسیا متحمل شده است. ارزش اوراق بهادار روز سه شنبه ۰.۲ سنت افزایش یافت و به ۱۰۰.۵ سنت رسید.

دلار صعودی شد

 
شاخص دلار دوباره کانال ۹۳ واحدی را پس گرفت. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز‌های جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۵۵ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۱۳۲ واحد بسته شد.

بودجه ۱۴۰۰ باید در اولین فرصت اصلاح شود

 
جعفر قادری عضو کمیسیون کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص چالش‌های پیش روی میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه و سید احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: در حوزه‌های مشترک بین وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه بحث کسری بودجه به عنوان یک چالش جدی است. اینکه این کسری از چه محلی تامین می‌شود محل بحث است. از جمله مسیر‌های این تامین مالی افزایش مالیات‌ها، فروش سهام عدالت، فروش اموال دولت و انتشار اسناد خزانه است که باید دید از کدام مسیر‌ها برای این منظور استفاده خواهد شد.  به هر صورت این‌ها موضوعاتی است که مشکلات و دغدغه‌های مشترک وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیگر چالش‌های مشترک پیش روی سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد گفت: بحث هزینه‌هایی که باید از طریق خزانه برای پروژه‌های مختلف پرداخت شود، هزینه‌های جاری دستگاه‌ها و تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی از طریق مشارکت‌های مردمی یا روش‌های دیگر تامین مالی از جمله مسائل مختلفی است که مورد توجه این دو مجموعه است. وی در پاسخ به سوالی در خصوص راهکار‌های تامین کسری بودجه گفت: باید در اولین فرصت بودجه اصلاح شود و هزینه‌های اضافی و برخی تعهدات غیرضروری دولت در حوزه هدفمندی یارانه‌ها حذف شوند. در عین حال، منابعی که از محل هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شود و منابعی که برای تامین مالی دولت وجود دارد، یک کاسه دربیاید تا از این طریق بخشی از کسری بودجه جبران شود. /تسنیم

قیمت گوسفند زنده چقدر شد؟

 
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: قیمت گوشت گوسفندی در ایام محرم نسبت به قبل، تغییر چندانی نداشته است. علی اصغر ملکی افزود: با توجه به شرایط کرونا، بازار گوشت چندان پر رونق نیست و قیمت‌ها در بازار نسبت به قبل تفاوت چندانی ندارد.  نسبت به شرایط عادی تقاضا برای گوشت بیش از ۳۵ درصد کاهش یافته؛ ضمن اینکه گوشت به اندازه کافی در فروشگاه‌ها موجود است. رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی افزود: در حال حاضر گوسفند زنده نر با وزن ۵۰ تا ۵۵ کیلوگرم به ازای هر کیلو ۶۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود و قیمت هر کیلو گوسفندماده نیز ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان است.

۲۰۶ از خط تولید خودروسازان خارج شد؟

 
احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در خصوص نحوه قیمت گذاری خودرو‌های داخلی و اینکه آیا خودروسازان می‌توانند خود اقدام به قیمت گذاری خودرو کنند، گفت: شورای رقابت، وظیفه قیمت گذاری خودرو‌های داخلی دارد؛ اما متاسفانه اکنون زیر قیمت تمام شده نرخ تعیین می‌کند. زیان خودروسازان بالغ بر ۸۵ هزار میلیارد تومان شده است. ما می‌گوییم باید از تجربه دهه ۷۰ استفاده کنند و اجازه دهند خودرو در حاشیه بازار به فروش رود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک: متوسط قیمت مسکن در تهران ۲۶ میلیون است/ کاهش ارزش پول «افغانی» با فرار رئیس بانک مرکزی افغانستان/ پیشنهاد استخدام به هکری که ۶۰۰ میلیون دلار رمزارز سرقت کرد/ ۲۰۶ از خط تولید خودروسازان خارج شد؟

دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به آمار تولید خودروسازان و کاهش تولید برخی از خودرو‌های داخلی و اینکه آیا برخی از خودرو‌های داخلی مانند پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در طرح‌های پیش فروش و فروش فوق العاده دیگر حضور ندارد، قرار است از خط تولید خارج شود، گفت: این جزئیات باید از خودروساز پرسیده شود؛ اما آنچه مسلم است، اینکه خودروسازان سعی می‌کنند خودرو‌های جدید به بازار عرضه شود؛ به طور مثال اکنون خودروسازان، خودرو‌های جدید تارا و شاهین را به بازار عرضه می‌کنند. بر اساس استاندارد‌های اجباری کشور، ممکن است برخی از خودرو‌ها استاندارد لازم را نگیرند و از خط تولید خارج شوند. این ادعا وجود ندارد که ۲۰۶ استاندارد لازم را ندارد، اما به هر ترتیب، برنامه هر شرکت را تولیدکننده مشخص می‌کند و تصمیم می‌گیرد چه خودرویی را تولید کند. /باشگاه خبرنگاران جوان
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
چرا مشاوران املاک اتحادیه دارند اما مستاجران املاک خیر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
چرا یه شیر یه گله گوزن با شاخ تیز رو پاره پوره میکنه؟
چی شد پس؟! مجلس انقلابی و دولت هم انقلابی!! خب نتیجش چی شد؟! ظاهرا خود آقای رییسی هم خیلی تمایلی به اینکه زودتر وزرا انتخاب بشن و کارا رو دست بگیره نداره و قیمتها هم هر روز برای خودشون جولان میدن! البته در کنار جولان کرونا!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
بعنی شما باز هم فریب این شعار ها را خوردی؟؟ عجب.
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
حال میکنه با بدبختی مردم
رستم که بیاد قیمت مسکن 50 درصد ریزش میکند نفروشی بد ضرر می کنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
دو زار بده اش به همین خیال باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
باشه:))
واقعا قیمت متوسط ۲۶ میلیون تومان برای مسکن، مفت است. درود بر مسئولین دلسوز کشور، چون من کارمند هستم و هر سال میتوانم یک آپارتمان دوخوابه خریداری کنم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
کجای دنیایک کارمندمیتواندنقداًبعدازسالها کارکردن خانه بخرد مشکل ماآنست که میخواهیم همه چیزبسرعت داشته باشیم پرتمام کشورهای پیشرفته دنیابانکها وامهای درازمدت گاهاًبابازپرداخت سی ساله به کارمندوافرادحقوق بگیرمیدهمدکه اگرمابل. باشند خانه بخرند مامیخواهیم نقداًدربهترین نقاط شهرهاخامه بخریم آنهم عجله داریم که بمحض استخدام شدن صاحب مسکن شخصی شویم وبعد هم باکمک دولتی همچون یارانه هازندگی کنیم واگرهم لازم شد گاهگاهی اندگی برای سرگرمی کارکنیم این چیزی است غیرممکن ومملکت خراب کن بایدسعی‌وتلاش کردکه هم خودمان‌باکاروتلاش پیشرفت کنیم وهم کشورمان بخصوص اکنون که قراراست ازخیردرآمدنفت بگذریم
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
واسه هر متر مربع میگه گل پسر...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
حرف زدن که هزینه نداره این ها برای این که دیده بشن هر از چند گاهی یک چیزی میگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
متری
تا انجائیکه من می دانم قبل از سقوط دولت در افغانستان یک واحد پول افغانی به تومان ما نزدیک به 337 تومان ارزش داشت و اکنون 335 تومان ارزش دارد . این معنی ریزش را بکار نبرید. از بس ما به ریزشهای پول خودمان عادت کرده ایم دیگه معنی واقعی ریزش را نمی فهمیم که در دنیا اگر حتی یک هزارم درصد ارزش پولشان کاهش یافت می گویند ارزش پولشان ریزش کرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
والا راست میگی باید این حرف رو برای پول خودمون استفاده کنن. . افغانستان جنگ شده سقوط کرده رییس بانک مرکزیش فرار کرده دلار به بانک مرکزی نمیدن تازه قیمت دلار شده ۸۷ افغانی .مگه تو مملکت ما چه اتفاقاتی افتاده که یک دلار برابر دویست و هفتاد هزار
ریال رسمی کشوره؟ یعنی ایران ۳۱۰۳ برابر از افغانستان وضعش بدتره!!!! واقعا جای تبریک داره بخدا
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
ممنون از توضیح شما.من واقعا فکر کردم ارزش پول افغانی به یک‌دهم هفته گذشته رسیده!!! ریزش ارزش داریم تا ریزش ارزش
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
خوب عزیزم اونا تازه کارن و هنوز مثل شما یاد نگرفتن بازارها رو پیش بینی کنن (یعنی در واقع بهم بریزن) و روزی 1000 تومن ببرن روی قیمت دلار. یکم بگذره اونام یاد میگیرانو
قطعاً اصلی ترین عامل گرانی های کاذب توهمی مسکن املاکی ها هستند و اصلاً اینکه عنوان شود مسکن متری 26، 27 میلیون تومان است با متری 30 میلیون تومان فرقی بحال خریدارن نمی کند همانطور که اگر قیمت متوسط به زیر متری 15،16 میلیون هم اعلام شود بازهم خریداری نخواهد بود!
بهتر است تلاش نمایند قیمت را به ارزش واقعی مسکن براساس هزینه ساخت و یا کمتر از آن برسانند نه اینکه قیمتهای کاذب را معقول جلوه دهند!
قیمت مسکن یا باید واقعی و براساس هزینه ساخت حداکثر متری 2 میلیون تومان محاسبه شود و یا اگر قرار است بازار تعیین کننده باشد آنوقت خریدار با قیمتهای بسیار کمتر از 95% قیمتهای کنونی حاضر به خرید خواهد بود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
متری دومیلبون تومان بیشترشهراری عوارض میگیرد
بایستی قیمت مصالح ساختمانی رامفت ورایگان ونیزکارگران درتمام زمینه های وابسته به ساحتمان مفت وصلواتی کارکنندکه‌منظورشماحاصل‌شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
فقط اسکلت ساختمان با قیمتهای کنونی متری سه میلیون تموم میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
شما بفرمایید مصالح ساختمانی و کارگر را از کجا تهیه می کنید که مسکن انقدر ارزان تمام می شود ادرس بده مشتری بشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
جناب کارشناس الان کمترین هزینه ساخت (فقط هزینه متریال ساخت) هم بالای متری 2 تومن در میاد. حالا هزینه انواع استانداردها، اشتراک آب و برق و گاز و تلفن، هزینه های شهرداری و اداره ثبت و ... رو هم بذار روش تا هزینه واقعی تولید در بیاد. تازه سود سازنده و قیمت خود زمین هم هست که باید به اینها اضافه بشه. بنگاه املاک مشکل نیست، مشکل دلالان املاک هستند که خیلی هاشون در همین بنگاه ها حضور دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
اینائیکه قیمت مصالح و مزد کارگر و تعرفه شهرداری رو بهانه 10 الی 20 برابری قیمت نسبت به ارزش واقعی مسکن می دونن نیت درستی برای عرضه مسکن به قیمت و ارزش واقعی مسکن ندارند! بلکه هدفشون فقط سودجوئیه و بس!
هر چقدر هم قیمت مصالح و مزد کارگر و غیره رو قیمت مسکن سرشکن کنی بازهم قیمت مسکن از یکدهم قیمت
کذائی متری 26 تا 30 میلیون تومان پائین تره!
به قول احمدی نژاد بالاخره این اهن قراضه ها کیلویی چند؟هنوز هم دارند ضرر میکنند...ماشالله رو که نیست
دلالان خودرو مثل دبیر انجمن . . . و شورای رقابت حرفهایی می زنند که درک درستی از قدرت خرید مردم ندارند . 206 تیپ دو ( 2سال ) پیش 83 میلیون بود الان 3 برابر گران شده بعد میگن قیمت گذاری باید توسط خودرو سازها و در حاشیه بازار تعیین بشه . چطور خوردوسازهای خارجی بهترین خودرو را با قیمت مناسب و کیفیت عالی به مشتریان می دهند . ولع و حرص خودروسازها برای درآمد بیشتر و پاس کردن هزینه های جاری و خودساخته و پاسخ ندادن به تقاضای بازار علت گرانی خودرو است . آیا زیان و بدهی خودروسازان باید از جیب مردم پرداخت شود ؟ حالا هم هر روز خودروهای گرانتر به بازار روانه می کنند مردم تو همین 206 به پائینش موندن .
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۰۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
من یک ماشین اپل با هفت سال کارانتی و هفت سال سرویس مجانی گرفتم دارم در ماه دارم حقوق سه روز خودم را پرداخت می کنم سال ۲۰۲۱ فول سیستم حالا حساب کنید که یک کارگر توی ایران یک ماشین خوب بخواهد بخرد چقدر از حقوقش را باید پرداخت کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
ایران خودرو برای ایجاد فضا و فشار آوردن برای افزایش قیمت خودروهای پرتیراژ پژو و سمند، عمداً تیراژ این محصولات رو از 2-3 ماه قبل 25 درصد کاهش داده. ....
با این مسئولین و جماعت خواب و خواب زده میانگین قیمت مسکن باید هم همین باشه ! ! !
شما زیاد به افغانستان توجه نکنید
اونجا جنگ هست _ دولت نیست _ و هزار تا بدبختی

شما اینو مشخص کنید چرا در کشور خودمان با دولت جدید قیمت دلار شده بالای 27000 تومان - جند درصد سقوط
خوب شد حسن روحانی رفت - دیگه همه چی شد گلستان
تلفات کرونا بالای 600 نفر - قیمت مایحتاج مردم هم هر چی شد
خدا رو شکر دولت ، مجلس ، قوه همه یه دسته این مهم است
آقایان مسئولین، لطفا یک نفر از شما این معادله چند مجهولی را برای تشحیذ ذهن ملت توضیح که یک کارگر و یا یک کارمند با حقوق 3 و یا 4 تومنی در این مملکت کی صاحب خانه خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
وقت گل نی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
خرید خانه که پیشکش و محال اندر محال است

بگویید چطور زنده بمانیم و از گرسنگی نمیریم
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
سوالت اشتباهه
از نظر آنها شما نیاز به خانه و خوراک و... نداری
چرا 206 قراره از تولید خارج بشه ؟ شگرد جدید خودروسازها اینه که چرا 206 را ارزان بفروشن همون قطعات و لوازم و مواد اولیه 206 تیپ2 رو روی 206 تیپ 5 و 207 آی سوار می کنن و چند برابر سود میکنن . چطور همین خودروها به کشورهای دیگه ارزونتر صادر میشه ؟ و خودروهای خارجی در مقایسه با خوردوهای ما ارزن تره و اینجا گرانتر ؟ خودرو ساز میخواد سازه خودشو بزنه و از قیمت بازار عقب نمونه و به قیمت بازار خودرو بفروشه .
همینی که هست هر کی ناراحته جمع کنه بره ...
تو اصلاً بگو متری کمتر از 4 یا 5 میلیون تومان کیه که بخره؟! حالا فرض کن متری 26 تا 27 میلیون تومان باشه بنظرت این قیمتها واقعیه و مردم باید بریزن و بخرن؟! قبل آذر 96 کسی با اون قیمتها مسکن نمی خرید حالا چطور فکر می کنی باید با این قیمتهای خیالبافانه باید بخرن؟!
هر وقت قیمت مسکن رسید به کمتر از قیمتهای سال 86 اونوقت شاید خریدی باشه.
اونائیکه این قیمتهای رؤیائی رو می دن باید بشینن تا بیان بخرن!!!
هم املاکی ها مقصرند این قیمتها هستن و هم بانک مرکزی و بقیه مافیای مسکن!
افغانستان نه دولت داره نه نفت و گاز الانم که متلاشی شده اما پولش 400 برابر ما ارزش داره الان هر یک افغانی بخای بخری باید 400 تومن پول بدی!
هر افعانی 3350 ریال هست با این اوضاع افغانستان
مملکت ما این همه معادن و چاه نفت داره هر دلار برابر 270000 ریال هست الان
پول افغانستان 80 برابر ما ارزش داره
شما قیمت تمام شده را اصلاح کن ،هزینه تامین مالی و هزینه شرکت را وارد قیمت تمام شده نکن .
سلام
نرخ برابری ارزها حاکی از باارزش وبی ارزش بودن آنها نیست. آنچه مهم است حفظ ارزش برابری است. وقتی گفته میشه صد ین ژاپن مثلا یک دلار این بدان معنی نیست که دلار آمریکا صدبرابر قویتر از ینه.ممکنه درشرایطی ین پول قویتری باشه.ژاپن پولش رااینطور تعریف کرده. می تونه یک رفرم پولی انجام بده وپولش را طوری تعریف کنه که هرین بشه ده دلار. الآن دینار کویت برابر چنددلاره نمیشه گفت پول کویت قویتر از دلار ه. و....
چطوریه که خودروسازان ایرانی همیشه زیان می کنند؟ شما که قیمت رو دولا پهنا حساب می کنید. درِ این فرغون سازی را ببندید از خارج ماشین وارد کنید به کارگر ها هم‌ از محل صرفه جویی حقوق بدین بشینن خونه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر