بازدید 24942
رئیس سازمان غذا و دارو

اجازه واردات واکسن‌های فایزر و مدرنا را می‌دهیم/ مافیای واردات سنگ اندازی می‌کنند/ ایران سومین کشور تولید کننده رمدسیویر در دنیا/ صدور پنج معرفی نامه برای شرکت مد نظر اتاق بازرگانی تهران

اکنون برای مصرف رمدسیویر در کشور به اندازه سه ماه موجودی داریم و حتی در صورت مصرف، میزان بالای این دارو ذخیره داریم. ما بررسی‌هایمان را انجام می‌دهیم. یک محموله‌ای هم سرم وارداتی بود که ما به محض اینکه شاهد کمبود سرم بودیم، ظرف پنج روز سرم را به کشور رساندیم و به هر حال واردکنندگان ما از طریق مرز‌های زمینی و دریایی رساندند. از آنجایی که سرم حجیم و سنگین است، هوایی آن صرفه ندارد.
کد خبر: ۱۰۷۰۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲ 16 August 2021
تابناک اجتماعی
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ما مطابق فرمایش های مقام معظم رهبری درباره واردات واکسن حرکت می‌کنیم، گفت: ما اجازه واردات فایزر و مدرنا را از منابع مجاز آن‌ها داده‌ایم و خواهیم داد و نام یک واکسن باعث ممنوعیت و محدودیت نمی‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر محمدرضا شانه ساز در نشست آنلاین خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤالی درباره واردات واکسن فایزر گفت: خرید و فروش واکسن در دنیا بین دولت‌ها صورت می‌گیرد. حتی فایزر اعلام کرد که ما فقط به دولت‌ها فایزر را تحویل دادیم و هیچ بخش خصوصی در خرید و فروش دخیل نیست.
 
اجازه واردات واکسن های فایزر و مدرنا را می‌دهیم/

وی با بیان اینکه ما مطابق فرمایش های مقام معظم رهبری درباره واردات واکسن حرکت می‌کنیم، گفت: ما اجازه واردات فایزر و مدرنا را از منابع مجاز آن‌ها داده‌ایم و خواهیم داد و نام یک واکسن باعث ممنوعیت و محدودیت نمی‌شود بلکه منبع آن باید مورد اعتماد باشد.
 
رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: سازمان غذا و دارو مسئولیت حمایت از تولید داخل و مدیریت ارز مورد نیاز در کشور را بر عهده دارد، به طوری که طی برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد، برنامه‌ریزی در جهت حمایت از تولید داخلی بوده است. سازمان غذا و دارو، متولی تامین اقلام سلامت محور بوده و وظیفه ما دسترسی آسان مردم به کالا‌های سلامت محور و در عین حال مسئولیت حمایت از تولید داخل و مدیریت ارز مورد نیاز در کشور را هم بر  عهده دارد.
 
وی افزود: در سال ٩٧ برنامه‌ریزی در جهت حمایت از تولید داخلی در قالب تشکیل قرارگاهی که مقابله با تحریم‌های ظالمانه را سرلوحه خود قرار داده بود، در دستور کار قرار گرفت. ماحصل اقدامات این بود که ارزبری ما در مجموع ارز نیمایی و بانکی در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۷ از ۴.۲ میلیارد به ٢.٨ میلیارد کاهش پیدا کرد که عدد بسیار بزرگ و قابل توجهی است و اگر ارزبری ۵۶٠ میلیون دلاری کرونا و اقلام مرتبط با آن در سال ۱۳۹۹ نبود، رکورد بی‌سابقه‌ای به جا می‌ماند.

شانه ساز ادامه داد: ما بازار واردات کالا‌های مشابه داخل را کوچک و از تولید داخل حمایت کردیم تا جایی که امکان داشت و فضا را برای تولید داخلی باز کردیم، اشتغالزایی ایجاد شد. ٣٠ درصد ارزبری واردات را کاهش و در مقابل ١٠ درصد ارزبری تولید داخل را در سه حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و شیرخشک افزایش دادیم که این در راستای سیاست حمایت از تولید داخل بود. حدود ۲۱ درصد بازار واردکنندگان ما کوچک شد. این اقدامات نشان دهنده عزم جدی وزارت بهداشت در حمایت از تولید داخلی بود.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: ماحصل این اقدامات، برخورد با تخلفات و امضا‌های طلایی بود. با این حال در قالب آنچه  مردم به عنوان مافیا می‌شناسند، مخالفت‌های جدی در این سال‌ها و به خصوص در ایام پایانی کار دولت برای دست اندرکاران نظام سلامت کردند. در عین حال، ما از اسفند ۹۸ با پدیده بی سابقه بین المللی به نام کرونا برخورد کردیم. اینکه چه شد، تولید ماسک از ١۵٠ هزار در روز ظرف کمتر از دو ماه به ۴٠ تا ۴۵ میلیون در روز ارتقا پیدا کرد و تامین ونتیلاتور، اکسیژن ساز و دارو‌های مورد نیاز برای مقابله با بیماری کرونا، مهم است که هر کدام از آن‌ها افتخار بزرگی برای کشور و جامعه نخبگانی است.

وی گفت: به محض اینکه در دنیا گفتند داروی رمدسیویر در درمان کرونا موثر است، ما سومین کشور جهان بودیم که این دارو و ماده اولیه آن را تولید کردیم. همچنین داروی اکتمرا و فاویپیراویر به تولید رسید. این افتخارات بزرگی است. طبیعی است که این سیاست‌ها با منافع عده‌ای برخورد می‌کند؛ منافع تجاری که نگاهشان به سلامت بیشتر اقتصادی است. البته ما تجار بسیار پاکدستی داریم که یار نظام سلامت طی این مدت بودند و حتی با قبول زیان‌ها نگذاشتند مشکلی برای کشور پیش بیاید که از آن‌ها تشکر می‌کنیم. اتفاقات رخداده، موجب شد در راستای سیاست‌های کلان کشور پیش رویم.

شانه ساز با اشاره به برخی هجمه‌ها علیه وزیر و وزارت بهداشت گفت: به هر حال، وقتی ما جلوی واردات کالا‌های مشابه تولید داخل را می‌گیریم، به منافع عده‌ای برمی‌خورد و این افراد اقدامات جدی علیه ما، وزارت بهداشت و شخص وزیر شروع کرده و با صرف هزینه، اخبار کذب را منتشر می‌کنند. ما در فاصله تغییر دو دولت، خیز پنجم کرونا را داشتیم و بی سابقه‌ترین و شدیدترین حمله ویروس به کشور و مردم‌مان بود و متاسفانه بسیاری از مردم و همکارانمان درگیر شدند. باید توجه کرد که در این پیک، مصرف رمدسیویر در ٧٢ ساعت، ده برابر افزایش یافت و مصرف سرم هم مطابق آن افزایش یافت و تولیدکنندگانی که قبلا متعهد به تامین سرم شده بودند، به دلیل بار زیادی که ایجاد شد، نتوانستند به تعهد خود عمل کنند.

وی درباره بحث تولید واکسن کرونا نیز گفت: از نوروز ٩٩ برنامه‌ریزی در وزارت بهداشت با مدیریت دکتر نمکی برای تولید واکسن و نیز زیرساخت‌های فراوانی ایجاد شد و اکنون هفت شرکت تولید را با پلتفرم‌های مختلف به مراحل مطالعات بالینی رساندند؛ دو واکسن مجوز مصرف دریافتند کردند که این اقدامات بزرگی بوده است.

شانه ساز گفت: در عین حال ما برای واردات بر خلاف شایعات مطرح، از هیچ تلاشی فروگذار نکردیم. همچنین ما ۴٧ معرفی نامه به بخش خصوصی دادیم که پنج معرفی نامه به شرکتی که از سوی اتاق بازرگانی تهران معرفی شده بود، ارائه و صادر کردیم. همه اقدامات در جهت تامین واکسن بود.
 
اجازه واردات واکسن های فایزر و مدرنا را می‌دهیم/ مافیای واردات سنگ اندازی می‌کنند/ ایران سومین کشور تولید کننده رمدسیویر در دنیا/ صدور ۵ معرفی نامه برای شرکت مد نظر اتاق بازرگانی تهران

شانه ساز با اشاره به برخی اخبار مبنی بر رسوب دارو و مواد اولیه در گمرگ گفت: بحثی که در زمینه گمرکات طی این چند روز اخیر مطرح شد و به نوعی در ادامه تحرکاتی است که علیه وزارت بهداشت راه افتاده بود، عمدتا در جهت واردات کالا‌های مشابه تولید داخلی است. ما از جمعه شب و بامداد شنبه، دو بار از انبار‌ها به اتفاق همکارانمان بازدید داشتیم. آنچه در انبار‌ها دیده شد، جدای از اینکه بسیاری از اقلام ارتباطی به ما نداشت و بذر یا مواد خوارکی مانند خیارشور و کشک و ... بخش عمده‌ای هم دارو‌ها و واکسن‌های دامی بود، یک بخشی هم دارو بود. آنچه دیده شد، هیچ یک از اقلام مرتبط با کرونا نبود.
 
وی افزود: حتی ما در همان جا دیدیم که یک محموله‌ای برای مواد اولیه فاویپیراویر چند ساعت قبلش رسیده بود و فردا صبحش که ما مجددا برای بازدید رفتیم، ترخیص شده بود. محموله‌ای هم شامل تعداد زیادی رمدسیویر بود که بدون مجوز سازمان غذا و دارو و از یک منبع تایید نشده، بود و نیاز به بررسی دارد. به هر حال داروست و ما درگیر جنگ‌های بیولوژیک در دنیا هستیم و باید مراقب باشیم که هر دارویی وارد کشور نشود.

شانه ساز ادامه داد: در عین حال ما اکنون برای مصرف رمدسیویر در کشور به اندازه سه ماه و حتی در صورت مصرف میزان بالای این دارو ذخیره داریم. ما بررسی‌هایمان را انجام می‌دهیم. یک محموله‌ای هم سرم وارداتی بود که ما به محض اینکه شاهد کمبود سرم بودیم، ظرف پنج روز سرم را به کشور رساندیم؛ واردکنندگان ما از طریق مرز‌های زمینی و دریایی رساندند. زیرا از آنجایی که سرم حجیم و سنگین است، هوایی آن صرفه ندارد و بسیار گران می‌شود که زمینی و دریایی اقدام کردیم و تا امروز سه میلیون سرم وارد کشور شده است. به همین دلیل از چند روز قبل لغو موقت توزیع سرم از داروخانه‌های شهری را برداشتیم.

وی گفت: همچنین برخی داروخانه‌های شهری هم داروی رمدسیویر می‌گیرند و بعد توزیع در همه داروخانه‌ها انجام می‌شود. اکنون رمدسیویر در چند صد داروخانه در شهر تهران و به همین میزان در استان‌ها عرضه می‌شود.

شانه ساز گفت: در زمینه سرم هم محموله‌ای در گمرک مانده بود که آن هم از یک منبع تایید نشده بود که همکارانمان در حال بررسی هستند. وقتی از یک منبع تایید شده واردات انجام شود، نیاز به آزمایش های خاص نداریم و بدون هیچ معطلی پای پرواز ترخیص می‌شود، اما وقتی واردات از منابع تایید نشده است، باید یکسری آزمایش و بررسی‌های ویژه انجام دهیم که زمان‌بر است.

وی افزود: در حالی که سازمان جهانی بهداشت حرف از وجود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون واکسن فیک می‌زند، ما باید مراقبت‌های خود را داشته باشیم و نمی‌شود و سهل و ساده با این موضوع برخورد کرد. به هر صورت اقدامات انجام شده، بازار را به یک ثبات نسبی قابل قبولی رسانده است.
 
شانه ساز با بیان اینکه مصرف رمدسیویر طی ۷۲ ساعت ده برابر شد، گفت: این عددی نیست که هر کشوری بتواند انعطاف لازم  برای پوشش آن داشته باشد. دیدیم که چند روز تجمعاتی وجود داشت و مراجعه به داروخانه‌ها زیاد شده بود. یک موضوع هم بحث تقاضای القایی است و بسیاری از دارو‌هایی که تجویز می‌شد، مطابق دستورالعمل‌های علمی نبود. اگر می‌گوییم مصرف ده برابر شده، به این معنا نبود که بیمارانمان ده برابر شده است. به هر حال مقداری بحث‌های اقتصادی و تجویز‌ها و فروش نابجا مطرح شد و افرادی به اسم تشکل منافع شخصی و صنفی را مطرح کردند، در حالی که اولویت منافع مردم است.

شانه‌ساز همچنین گفت: باید توجه کرد که فرآیند تولید دارو‌ها متفاوت است. باید توجه کرد که برخی دارو‌ها مانند رمدسیویر فرایندی دارند که می‌توان به سرعت تولید آن‌ها را به سرعت افزایش دهیم. اما برخی دارو‌ها فرآیند تولیدشان بیولوژیک است و پروسه‌اش زمان می‌برد و برای تولید ۲۰ هزار عدد از این دارو ۱۶ تا ۲۰ روز زمان نیاز است و حتی گاهی به دلایلی تا دو ماه هم طول می‌کشد؛ بنابراین وقتی می‌گوییم تولید یک داروی بیولوژیک از ۲۰ هزار تولید به ۴۲ هزار تولید رسیده است، توجه داشته باشید که فرایندش بسیار زمانبر و گران قیمت است. واقعیت این است که در دنیا این دارو‌ها را به سهولتی که در کشور ما تجویز می‌شود، تجویز نمی‌کنند. باید در این زمینه اطلاع رسانی شود تا بیمارانی که واقعا به این دارو نیاز دارند، دچار مشکل نشوند. باید دقت عمل در زمینه گایدلاین نویسی و نظارت بر تجویز انجام شود تا شاهد هرز رفتن منابع نباشیم.

شانه‌ساز درباره بحث آیین‌نامه تاسیس داروخانه‌ها نیز گفت: به هر حال بعد از کشمکش‌های فراوانی که به دنبال شکایت تعدادی از متقاضیان تاسیس داروخانه به دیوان عدالت انجام شد، آیین‌نامه ابتدا با کمک دست‌اندرکاران و افراد درگیر و بعد با بررسی‌های کامل و مفصل حقوقی تنظیم شد. تلاش بر این بود که در تنظیم این آیین‌نامه به گونه‌ای انجام شود تا هم خواسته‌های دستگاه‌ها برآورده شود و هم از سیاست‌های سلامت در زمینه سطح‌بندی غفلت نشود.
 
وی افزود: خوشبختانه اکنون آیین‌نامه تدوین شده و به امضای وزیر بهداشت رسید. طبیعی است که تعدادی از همکارانی که قبلا داروخانه داشتند، با تصور اینکه ممکن است تعداد زیادی داروخانه در اطراف آن‌ها تاسیس شود و با توجه به محدودیت‌های اقتصادی و قیمت‌گذاری که در حوزه دارو انجام می‌شود، نگرانی‌هایی برایشان ایجاد شد که البته مطمئنم بخش مهمی از این نگرانی‌ها به دلیل ندانستن ابعاد دقیق مهندسی این آیین‌نامه است. به هر حال ضابطه آیین‌نامه تدوین شده و ابلاغ می‌شود. امیدواریم نظر دستگاه‌های نظارتی و قانونی تامین شده و همکارانی هم که داروخانه دارند، این نگرانی را به سرعت متوجه باشند که بجا نیست و جوی که به راه افتاده، عمدتا جو است و واقعیت ندارد.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره اظهارات ضد و نقیض درباره واکسن برکت نیز گفت: هیچ موضوع ضد و نقیضی وجود ندارد. کسانی که در صنعت کار کرده‌اند، می‌دانند که وقتی خط تولید فرآورده جدیدی می‌خواهد راه بیفتد، هماهنگ شدن همه ابعاد تولید زمان‌بر است. خصوصا برای فرآورده حساس و های‌تکی مانند واکسن. دوستان برنامه ریزی داشتند، زیرساخت‌هایی ایجاد شده و نیاز به هماهنگی میان اجزای مختلف است. ما با برکت اختلاف نظری نداریم. واکسنی که تولید و تحویل می‌شود، دو هفته زمان می‌برد تا ارزیابی‌اش در آزمایشگاه‌های مرجع غذا و دارو نهایی شود.
 
وی افزود: به عنوان مثال برکت اعلام می‌کند که تاکنون ۵ میلیون تحویل داده‌ام، سازمان غذا و دارو میزانی را که ارزیابی کرده اعلام می‌کند و اجازه مصرف همان میزان را می‌دهد. معاونت بهداشتی هم می‌گوید من از این میزانی که به دستم رسیده، میزانی را تزریق کردم و مابقی در انبار دانشگاه‌های علوم پزشکی است. ممکن است افرادی که از بیرون این اعداد را می‌شنوید، تصور کنید که اعداد باهم تناقض دارد، اما تناقض نیست بلکه زنجیره‌ای که در زمینه تولید، تایید و مصرف واکسن وجود دارد، اعداد مختلفی دارد. جالب و نگران‌کننده اینجاست، کسانی این مباحث را مطرح می‌کنند که می‌دانند داستان چیست و دانسته می‌خواهند افکار عمومی را مشوش کنند که امیدوارم با این توضیحات نگرانی مردم برطرف شود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۸۰
اینجا دیگر پای جان مردم درکار است اگر راست میگویید یک بار نام یکی از این مافیای فساد را افشا کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
!!یعنی فقط برای اینکه ( یک نفر) ناراحت نشوند ؟؟

دهها هزار نفر را بیش از بیش به کشتن دادید ؟
جناب نمکی و جناب مخبر

و یا بخاطر درامد چند هزار میلیارد تومانی ببشتر

و یا برای فخر فروشی دروغین برای ساخت واکسنی که اصلا وجود نداشته است !!؟؟؟

حالا چطوری راضی شدند !!؟؟؟

خیلی سخت بود !!؟؟؟

ایا این تصمیم گیری با تاخیر کشنده دهها هزار نفر واقعا انصاف و وجدان و اخلاق درش بود ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
ایران سومین کشور تولید کننده رمدسیور در دنیا
تو خودت دنیایی هستی.
باز حرف های حرف های اشتباه و غلط.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
فقط وقت را تلف کردید و جان ده ها هزار نفر گرفته شد.
آخرش هم مجبور شدید برید واکسن بگیرید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
مگر اجازش تا حالا دست شما بوده؟
ناشناس
| Singapore |
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
نمیشه از قدرتش میترسیم
این مافیا ها وگانکسترها را چرا معرفی نمی کنید؟
چرا کسی سوال نمیکند اینه چه کسانی هیتند؟
چطور یک فرد عادی حرف نامربوطی بزند در عرض چند ساعت میتوان پیدایش کرد ولی در این امور نمی توان؟چطور از مرگ ومیر ها و زجر مردم بدبخت بی خبریم؟
ایا سکوت کنندگان خائن و جنایتکار نیستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
چون چشمشان دوربین است ، نزدیک را نمی توانند ببینند!
ناشناس
| Singapore |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
چون خودیند
مافیای دارو، خودرو، لوازم خانگی، گوشت، سیب زمینی، آهن، سیمان، ........... اگر قرار مافیاها تصمیم بگیرند شما مسئولان و مدیران برای چه خدمتی از بیت المال حقوق های ..... می گیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
والبته هویج
ناشناس
| Singapore |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
جاده صاف کن نشونند
پس تا الان چرا مجوز ندادید؟ این همه کشته برای چی آخه؟
پاسخ ها
علی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
خودشون از طرف ما تصمیم میگیرن واکسن امریکایی نزنیم، خودشون از طرف ما برامون اکانت روبیکا میسازن، خودشون از طرف ما برگ رای پر میکنن، لامصب اصلا نمیذارن ما دست به سیاه سفید بزنیم آدم شرمنده ی این محبتا میشه واقعا ...
نوشدارویی پس از مرگ سهراب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
دیر شده خیلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
طبق معمول رایج در این حکومت

هم پیاز کشتار چند ده هرار نفری را خوردیم

و هم چوب خسارت بیماران و بیکاری و تورم و گرانی و بی ابرویی جهانی را خوردیم

و هم پول ساخت واکسنهای متعددی که اصلا وجود نداشتند
و داروهاییکه اصلا نیازی نبود استفاده شود
اگر واکسنها را زود زده بودیم
را دو دستی پرداخت کردیم !!!!؟؟؟

مدیریت جهانی به شکل جمهوری اسلامی ایران
خداپدرتان رابیامرزدبجنیدتاهمه گرفتارنشده ایم ازواکسنهائی که نام بردید‌علاوه براینکه موردتائید اف دی ا امریکااست نیزجزو
اندک واکسنهائی است که موردتائیدسازمان بهداشت جهانی هم هست واردکنیدتاجلوشیوع برق آسای بیماری رابگیرید مطمئنا میتوانیدازایرانیان میهن دوست مقیم خارجمان هم کمک بگیرید
پاسخ ها
مهدی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
هم fadaهم خود امریکا هم واکسناشون همه عامل امپریالیستن مرگ بر واکسن امریکایی
اینهمه از هموطنان نازنینمون رو ازمون گرفتید تازه فایزر و مدرنا رفع ممنوعیت شده؟
حتماً مي بايست هزاران نفر ايراني مي مردند تا با واردات واكسن فايزر و مدرنا موافقت مي كرديد؟!!! چرا از روز اول موافقت نكرديد؟ از آن روز تا الان چه چيز عوض شده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
رئیس جمهور عوض شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
در پاسخ به 12:28 ایشون قبل از صحبت واکسن گفتن ک طبق فرمایش های رئیس جمهور حرکت میکنیم?لطفا دوباره متن رو بخونین
این چه جور مدیریت منابع ارزی و حمایت از داخل است که چند برابر هزینه واردات واکسن تا الان داروی کرونا وارد کردید و چند ده هزار نفر را هم به کشتن دادید؟ تا زمانی که مدیران در قبال نتیجه تصمیماتشان مسئول نباشند و بابت ناکارامدی محاکمه نشوند، وضع اداره کشور به همین شکل خواهد بود.
شما فقط خوبی
شما فقط خوبی
همه می دانند که برای مسئولین محترم، جان شهروندان ایرانی در اولویت قرار دارد و ایدئولوژی اولویت آخر است.
برادر خوب عمل نکردید یک نگاهی به کشورهای دور برمان در خصوص تزریق واکسن بیندازید ودر صدها را مقایسه نمائید
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
میشه شما که نگاه کردین، روشنگری بفرمایین که کدام یک از کشورهای همسایه تونستن درصد بالایی از مردمشون رو واکسن بزنن؟
باشه
اگر از روز اول واکسن درست حسابی مثل فایزر یا مدرنا وارد میشد الان شاهد این همه مرگ و‌میر نبودیم. حتی کادر درمان که دو دوز واکسن هم زدندخیلیها دوباره مبتلا شدند و چند نفر هم فوت شدند. چه کسی مسئول مرگ این افراد است.
گروگانگیری وزارت بهداشت از مردم در عدم واردات و دیر مجوز دادن به واکسن داخلی
کلاه شرعی دیگر همانند آسترازنکا این بار با واکسن فایزر و مدرنا
که هر سه مورد جز خطرناک ترین واکسن ها هم هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
امان از نادانی
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
میشه شما لطف کنین همون برکت رو بزنین؟
دست از سر مردمم بردارین تو هر چیزی شرع وارد میکنین بی حساب و کتاب
ناشناس
| France |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
رو‌هوا حرف نزن!
واکسن فایزر حالا حلال شد ؟ پس تا الان مافیا دوست نداشت فایزر وارد بشه ؟
خیلی جالبه تا فهمیدن واکسن برکت در مقایس صنعتی تولید و در اختیار مردم قرار گرفت تحریم واکسن کرونا حتی امریکایی را علنا برداشتند و گفتند فروش آن به ایران آزاد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
رو نیست که شماها دارین سنگ پای قزوینه!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
کجا قرار گرفت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
از توهم بیا بیرون
ناشناس
| Singapore |
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
هنوز در خوابی وقتی خودشون هم میگن که خط تولیدمونو نتونستیم راه بندازیم باز قبول نمیکنی
لطفا صحبت نکنید. فقط اینو می تونم بگم که قابل انتشار باشه
بر خلاف ادعای شما نام فایزر و مدرنا مانع واردات این واکسن ها به کشور شد، حالام داره دیر میشه جناب دکتر، 10000فوتی در دنیا 650 نفرشون هموطنان مان. هنوز دردتون نگرفته؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
چطور دوستش واکسن انگلیسی هم نام دارد وارد می شد!!!
در ضمن در همان آمریکا روزانه700 نفر فوت می کنند با این که می‌گویند همه هم زدن
فایزر و مدرنا باید ۶ ماه پیش وارد میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
اگر هم فایزر ومدرنا وارد کنند قبول تزریق آن جرات میخواهدامکان دارد مانند کیسه خون های آلوده وارداتی از فرانسه آلوده باشد
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
قبلا اشکال داشت حالا نداره
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا
تابناکی های عزیز میدانم که با معاون اول نان و نمک خوردید ولی منصفانه از ایشان بخواهید اولا میزان هزینه کووبرکت و دوما علت عدم تحقق قولهایشان را شفاف مطرح کنند .
در کجای دنیا برای ساخت واکسن از ساخت سوله شروع میکنند تمام شرکتهای تولید کننده واکسن در دنیا اینکاره بوده و زیرساختهای موحود را چه در بخش تحقیق و چه تولید و مدیریت استانداردها که بسیار پر هزینه و مبتنی بر تجربه چند ده ساله است داشته اند .
مافیایی که این مرد ازشون نام میبره همه از خودشونن
پس عده ای دارند از فروش رمدسیور سود کلانی به جیب می زنند و جلوی واردات واکسن را هرطور شده می گیرند
مافیای دارو همین آقای شانه ساز و تیم وزرات بهداشت هست
بی خود به مردم آدرس غلط ندهید!
اقای شانه ساز مردم اگاه هستند دلایل شما در رابطه با حمایت از تولید واشتغال وارزبری داروهای وارداتی وواکسن های موثر موردتایید بهداشت جهانی درمقابل جان صدها ایرانی پشیزی ارزش ندارد ،میلیاردها ارز این مملکت وملت برای غربا هزینه می گردد ،چراوقتی به ایرانی می رسید جان هموطنان رامایع سوداگری های شما قرار می دهید .ا
یراد اینگونه بهانه ها برای مردم اهمیتی ندارد خود را برای پاسخگویی اینده درمقابل ظلمی که به مردم روا داشته اید اماده کنید .چطور سرم ودارو وسایر اقلام ضروری مورد نیاز مردم به وفور در بازار ازاد با چندین برابر قیمت دردسترس است ولی مردم درصف های داروخانه ها فریادشان به اسمان بلند است ولی فریاد رسی نیست وزیر بانمک شما وقتی برای دادرسی ملت ندارد زیرا مشغول رایزنی درمورد حفظ یک روز بیشتر صندلی ننگین خود است .
یه عادت غلط مسولان ج ا متأسفانه بهانه گیری و احساس گزینی شما که نمی تونی اداره کنی بکش کنار بهانه مسخره چیه دشمن نذاشت تحریمیم و از این چرت و پرت ها.
اخرین خیانت آقای نمکی، کلا شهر تبریز امروز در سطح شهر واکسن نداشت، مردم به هرجا مراجعه کردند، روز تعطیل خیلی هم سفر کردند بخاطر واکسن و پیدا نکردند، ایشان طوری برنامه ریخته بود که در روز های اخر صدارتش واکسن هم تمام شود و مردم را به نظام جمهوری اسلامی بد بین نماید چرا چنین خیانتی کردی
مساله همین بود که روحانی نباید این واکسن ها را وارد می کرد.
وگرنه واکسن آمریکایی و انگلیسی چه مشکلی برای مردم داشت؟
متاسفانه این دولت، حتی به تاکیدات مقام رهبری هم پایبند نیست.
معلوم شد که جاش بیفته، این دولت کلا تمام فرامایشات مقام رهبری را می ذاره کنار.
حالا ببینین که مشکل ما با آمریکا هم حل خواهد شد.

فقط بدبخت این مردم هستن که اینجور باید لت و پار بشن......
جهل و نادانی تا کجا.....کل دنیا از فایزر استقبال میکنه بعد کشور ما بخاطر مغزهای فریز شده کلی از هموطن هارو به کام‌مرگ‌کشوند تازه میگن فایزر وارد‌کنیم! بسه دیگه‌مردم‌رو بدبخت کردید با ایدولوژی مسخره با کل دنیا سر جنگ‌دارید هر روز همه‌چی گرونتر بازار کسادتر آینده‌مبهم‌تر مردم افسرده تر کمی به خودتون بیاید حق ایرانی این‌نیست
ایران سومین کشور تولید کننده رمدسیویر در دنیا
از اینهمه حرافی خسته نشدید...؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
در تولید واکسن که شاهکار کردیم! حالا نوبت مدسیویر شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
رمدسیور۴ میلیون
بالاخره تسلیم آمریکا شدید
طبق معمول گره ای راکه بادست میشدبازکرددارندبادندان بازمیکنند!
مرد حسابی با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه ایران تو همچی حرف اول را می زند نمی دانم چرا توی زندگی مردم نمود پیدا نمی کند بیایید واقعیت را بپذیریم
اقای زالی : هفتصد و بیست میلیون یورو رمدسویر به کشور وارد شده پس جریان تولید داخلی ان چیست اگر خود کفا هستیم چرا وارد می کنید .
نتیجه سیاسی کاری و مافیا و فساد در مقوله جان مردم همین می شود که شاهد هستیم. 665 مرگ در یک روز که بنا به اظهارات مسئولین وزارت بهداشت بایستی در 3 ضرب کنیم یعنی حدودا 2000 مرگ در اثر کرونا در یک روز
این یعنی فاجعه مدیریتی
علی برکت الله
چرا تا الان ممنوع بود؟!!!! مگه آمریکایی نیستن؟
چرا روی اعصاب له شده مردم را میروید.اصلا فایزر ومدرنا دقیقا ساخت کجاست؟ اگر ساخت کشور های امریکا وانگلیس است که نمیتوان وارد کرد .اگر ساخت کشور های دیگر است پس چرا تا حالا وارد نشده؟اگر کشور های دیگرتحت لیسانس این دو کشور تولید میکنند.قطعا با همان فرمول است.باز هم برمیگردد به مشکل اول.
در مورد جان انسانها صرفه کردن مطرح نیست چطور اگر از خودتان باشد حاضرید یک دانه سرم را هم با هواپیمای اختصاصی بیاورید حالا که صد هزار نفر حداقل با ندانم کاری و بی لیاقتی مسئولان در تمام رده ها مرده اند واردات واکسن را آزاد کردید روز قیامت پاسخی دارید ؟؟؟ چطور مسئولیت مرگ این همه انسان را بر گردن می گیرید
"اجازه واردات واکسن‌های فایزر و مدرنا را می‌دهیم"
خیلی زحمت کشیدید. البته هنوز هم جیب مافیای دارو به حدی گشاد هست که باز هم صبر کنید و بروید داروی کرونا و پارچه برای کفن اموات وارد کنید. حالا چرا این قدر عجله؟
تکلیف دهها هزار نفری که به خاطر ممنوع کردن تامین فایزر و مدرنا و آسترازانکا جانشان را از دست دادند چه می شود؟ چه کسی پاسخ گو و مقصر مرگ این انسان ها است؟
واقعا ‌مرگ تک تک افراد گردن شماست نشد یه‌کار درست انحام بدید ...
مسخره است مى گوييد واردات با هواپيما صرفه نداره ، انگار جان مردمه ، تمام هواپيما هاى كشورمان بايد به خدمت واردات واكسن و سرم و داروهاى مورد لازم قرار بگيرد ، و افراديكه تا حالا تخلف كردن بايد محاكمه علنى شوند و به دست مردم مجازات شوند ، واقعا كه،
همونجوری که مصرف قند اول حرام و بعد حلال اعلام شد. فایزر هم ......
....
واردكننده انحصارى سالها جان مردم را نشانه گرفتهاند
لطفا اسامی این مافیاها را اعلام کنید ...............
کی؟ تاریخ داده کی واکسن درست حسابی میاد؟ احتمالا سال دیگه
بی تدبیری ،‌مافیا و دلال ، سه بلای افتاده به جون این ملت
مافیای واردات سنگ اندازی می‌کنند:
این بار مافیای وغاردات، به هر طرف و نقطه که نگاه میکنیم صحبت از مافیا، رانتريال سلطان، اختلاس، ... چرا و چگونه به اینجا رسیده ایم. معیارها و باورهای ما دقیقاً نفطه روبرو این عملکردهاست. امیدوارم امیداورم که گرانی همه جانبه، اعم از گرانی، کم فروشی، پایین آمدن کیفیتها برای بالا تر رفتن سود و ... که از آغاز سال به یکبار سرعت و شدت غیر قابل پیش بینی به خود خد گرفت اشأعبه اینکه دولت دوازدهم گرانی تا یک دهه را انجام داد و دولت دسیزهم میاید تا این گرانیها را تسبیت کند. ایکاش مسئولین بلند پایه کمی هم در مورد دلایل بی لرزشی پول بصورت و برنامه هیی که نشان دهنده بی ارتباطی گرانیها در دولت قبل و تسبیت این گرانیها در دولت جدید، حرفهایی دلگرم کننده و اقعی به مردم بزنند. هر جند غرب و اسرائیل و منطقا گوش بزنگ هستند که از هر حرف و عملکرد مثبت یک بحران و یاس و نوامیدی برای مردم بسازند. ایکالش مسئولین اول کار کنند و بعد صحبت کنند، تا بعد مجبور نباشد، صحبت از تحریم کنند، صحبت عدم همکاری معامله گران با ایران بزنند، صحبت از برگشت پول دستگاه خریداری شده بزنند و ... چرا اول حرف میزنید چرا کمتر حرف نمیزنید و بیشتر عمل کنید شما که میدانیم طرف مقابل بسیجی سراسری را برعلیه نقطه قوت کشور کرده است. از قدیم گفته اند "زبان سرخ سر سبز میدهد برباد". "کم گوی گزیده گوی چون دُر که دشمن گوش وایساده". عجیب است که بعد از مسئولین نمیتوانند حرف نزنند!!
فکر کنم جزیره‌ی سیسیل هم اینقدر مافیا نداشته باشه!!!!
ایران ماشالله فقط مقام کسب میکنه البته تو رویای مسولین مثلا نفر اول تولید واکسن دنیا که هستیم به قول نمکی قطب واکسن دنیا بعد نفر سوم دارو رمدسیویر یا شناسایی کرونا با در فلان و آنتن که اوایل کرونا مارو اول کرد تو جهان بعد اقتصادمون هم که از سوییس و آلمان بهتر شد و بعد یه دوره به مردم فقیر آمریکا دارو صادر میکردیم و اوایل کرونا هی کشورا زنگ میزدن پاستور و خونه وزیر بهداشت میپرسیدن چجوری کرونا رو کنترل کردیم به اونا هم بگیم و .......اگه بخوام همه رو بگم یه ده صفحه وعده و وعید میشه ولی همه اینا حتی تو کاغذ نه توعمل تو کاغذ هم بهش پرداختن رویایی دست نیافتنیست واقعا بعد هشت سال وعده خجالت نمیکشین دوباره نفر سوم دارو رمدسیویر هستیم!!!!!!واقعا قبل حرف زدن یه موجودی از داروخانه ها بگیریم زیاد زمانبر نیست بخدا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی