بازدید 82178
دو هزار و پانصد و پنجاه و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»

شرط اصلی شهردار شدن زاکانی مشخص شد / توصیف مصباحی‌مقدم از وزیران پیشنهادی رئیسی / کوثری: اگر قرار است ما موشک نداشته باشیم، هیچ‌کس نباید داشته باشد / اصلاح‌طلبان و لاریجانی به هم می‌رسند؟

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: تقدیر موسوی‌ تبریزی از اژه‌ای / انتظار روحانی اصلاح‌طلب از دولت رئیسی: نسبت به چند دولت پیشین یک سر و گردن بالاتر باشد / واکنش رئیس‌جمهور به اختلاف نرخ تورم بانک مرکزی و مرکز آمار ایران / پرده‌برداری الکنو از نقش داورزنی در ترکیب تیم ملی و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۷۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳ 15 August 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

ارزیابی کوهکن از کابینه پیشنهادی رئیسی

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه سطحی، جناحی و صفر و صدی به کابینه رئیسی نباید داشت. محسن کوهکن در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی خود از کابینه پیشنهادی رئیس جمهور اظهار کرد: انتخاب کابینه با پیچیدگی‌ها و واقعیت‌هایی روبه روست که همه روسای جمهور را درگیر خود می‌کند. در گذشته این پیچیدگی‌ها وجود داشته و در آینده هم وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: فرض کنید رئیس جمهور منتخب براساس تمام معیار‌های لازم، تمام گزینه‌هایی که اشخاص و گروه‌ها به او معرفی کرده اند، بررسی می‌کند و به یک جمع ۳۰ نفره می‌رسد؛ اما همه آن‌ها متولد زنجان، تبریز، اصفهان یا تهران هستند. آیا او می‌تواند بدون در نظر گرفتن مصلحت دیگری، همه آن افراد را انتخاب کند؟ در این شرایط، رئیس جمهور می‌تواند بگوید که کابینه خود را براساس معیار‌های لازم بررسی کرده و به این افراد رسیده است؟ آیا او می‌تواند مصالح دیگری را در نظر نگیرد؟ بنابراین چنین پیچیدگی‌هایی در انتخاب هیأت وزیران وجود دارد و باید به این نکته هم توجه شود که در انتخاب هیأت وزیران، اتحاد و انسجام که خمیرمایه موفقیت دولت است در نظر گرفته شود؛ بنابراین، اولین نتیجه گیری این است که ما نباید صرفا براساس معیار‌های کمی در مورد کابینه به جمع بندی رسیده و در مورد آن‌ها قضاوت کنیم.

کوهکن درباره پیر یا جوان بودن کابینه هم خاطرنشان کرد: نیروی جوان و باتجربه هم محاسن و هم معایبی دارند. البته من معتقدم نیروی جوان را نباید صرفا در مقوله سن و سال خلاصه کرد. دلیل من هم فرمایش مقام معظم رهبری درباره شهید سلیمانی است که فرمودند این شهید روحیه جوان و جهادی داشت. جوان بودن یعنی احساس پاک و مردم نگر در فرد نمرده باشد و او در مسئولیتی که دارد، تلاش کند تا حداکثر خدمت را با بهترین کیفیت و بدون منت بر مردم انجام دهد؛ بنابراین نباید نگاه یک بُعدی در این زمینه داشت که فرد کم تجربه است. برخی از همین جوانان فهم دقیقی از مسائل دارند.

 

 مردم از سه روز پیش خود را به شمال رسانده اند اما تازه قرار است از امروز جلوی ترددها گرفته شود

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه مردم از سه روز پیش از طریق جاده‌ها راهی استان‌های شمالی و سایر استان‌ها شده اند. سید کاظم دلخوش در تذکری شفاهی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه از سه روز قبل اعلام کردند که به خاطر کرونا تعطیلی اعمال خواهد شد، اما تازه قرار است از ساعت ۱۲ ظهر امروز پلیس راه جلوی تردد‌ها را بگیرد، متاسفانه همه مردم راهی استان‌های شمالی و سایر استان‌ها شده اند و وضعیت راه‌ها مشخص است. وی در ادامه اظهار کرد: این نحوه برخورد و کنترل کرونا نیست. افرادی که ساک هایشان آماده بود از سه روز پیش از طریق جاده‌ها خود را به استان‌های شمالی و سایر استان‌ها رساندند. مگر مجلس در ستاد کرونا نماینده ندارد؟ این نحوه تصمیم گیری نادرست است. کشتار‌ها در حال افزایش است؛ باید قاطع برخورد کنند.

نماینده مجلس: استان‌های شمالی از قرمز گذشته و سیاه شده اند

یک عضو مجمع نمایندگان استان گلستان با بیان اینکه وضعیت استان های شمالی از نظر کرونا سیاه است، گفت که از مردم می خواهیم پروتکل ها را رعایت کنند و در خانه بمانند. رحمت الله نوروری در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه در نشست خبری با اشاره به تصمیم ستاد کرونا برای تعطیلی ۵ روزه کشور گفت: در شرایطی ستاد کرونا تصمیم به تعطیلات ۵ روزه کشور گرفته که تهمیدات لازم برای جلوگیری از ورود مسافران به استان های شمالی اتخاذ نشده است. به نوشته ایسنا، وی افزود: از روز گذشته راه های هراز، چالوس، فیروزکوه و رشت با حجم ترافیک بالا مواجه است؛ آن هم در شرایطی که استانهای شمالی کشور به خصوص گلستان از وضعیت قرمز گذشته و وارد وضعیت سیاه شده است.

درگیری بین طالبان و نیروهای مرزی ایران در مرز اسلام‌قلعه صحت ندارد

تسنیم نوشت: برخی رسانه‌های مخالف در پی تحولات اخیر افغانستان، شایعه‌ای مبنی بر درگیری طالبان و نیروهای کشورمان در مرز دوغارون منتشر کرده‌اند که منابع امنیتی آن را به‌ صراحت رد کرده‌اند. منابع امنیتی گزارش‌های برخی رسانه‌های مخالف مبنی بر احتمال درگیری بین طالبان و نیروهای مرزی ایران در مرز «اسلام‌قلعه» را رد کردند. منابع امنیتی به خبرگزاری تسنیم، گفتند که براساس بررسی‌ها، یکی از اعضای طالبان اشتباهی وارد خاک ایران شده بود که نیروهای مرزبانی ضمن آگاهی بخشیدن به وی در خصوص مسائل و قوانین مرزی او را امروز تحویل طرف مقابل دادند. منابع تصریح کردند که هیچ موضوع خصومت‌آمیز و یا درگیری بین طالبان و نیروهای مرزبانی صورت نگرفته است.

نظرسنجی ایسپا: حدود ۴۴ درصد مردم معتقدند وضعیت کشور در سال آینده یا بدتر می‌شود یا تغییر نمی‌کند

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) با انجام یک نظرسنجی در سطح ملی، میزان امیدواری مردم نسبت به آینده کشور را بررسی کرد. در این نظرسنجی ۴۱.۳ درصد از پاسخگویان گفته‌اند در سال آینده وضعیت کشور نسبت به الان بهتر می‌شود. در مقابل ۲۸.۸ درصد معتقد بودند وضعیت کشور در سال آینده نسبت به الان بدتر می‌شود. ۱۴.۸ درصد بیان کرده‌اند وضعیت سال آینده کشور نسبت به الان تغییر نمی‌کند. ۱۴.۳ درصد از پاسخگویان پیش بینی از وضعیت آینده کشور نداشته‌اند و گزینه «نمی‌دانم» انتخاب کرده‌اند. ۰.۹ درصد از پاسخگویان به این سوال پاسخ نداده‌اند. براساس اعلام ایسپا، این نظرسنجی در روزهای ۱۷ تا ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ در مقیاس ملی انجام شده است. اطلاعات این نظرسنجی با رعایت اصول علمی و با در نظر گرفتن جمعیت ۱۸ سال به بالای کل کشور (اعم از مناطق شهری و روستایی) با تعداد نمونه ۱۵۷۰ نفر به شیوه مصاحبه تلفنی گردآوری شده است.

پرده‌برداری الکنو از نقش داورزنی در ترکیب تیم ملی

ولادیمیر آلکنو در گفت‌وگویی اعلام کرده که داورزنی به فرهاد قائمی قول حضور در المپیک را داده بود. آلکنو در مصاحبه با رسانه ورزشی روسیه در مورد مشکلات کار با تیم ایران و عملکرد تیم ملی روسیه در توکیو صحبت هایی را انجام داده و گفت: فضا متشنج بود. رسوایی بزرگی در ایران رخ داد زیرا در ایران قائمی را یک ستاره می دانند. مشکل این بود که رئیس فدراسیون بدون مشورت با ما بازیکن را به محل تیم ملی فراخواند و همچنین به او قول حضور در ترکیب المپیک را داد. در ایران متخصصان زیادی وجود دارند. ظاهراً، شخصی قائمی را برای دریافت بهتر به تیم ملی توصیه کرد و این درحالی بود که این والیبالیست در بهار رسماً به کار خود در تیم ملی پایان داد چون به من گفته شد او آسیب جدی دیده است!

زمان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیسی مشخص شد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم دستور کار جلسه بعدی مجلس خواهد بود.عبدالرضا مصری در پایان جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با اعلام پایان جلسه گفت: جلسه بعدی مجلس ساعت ۷:۴۵ شنبه سی‌ام مرداد ۱۴۰۰ و دستور کار آن رسیدگی به خط مشی و اصول کلی برنامه دولت سیزدهم و صلاحیت وزرای پیشنهادی خواهد بود.

تذکر یک نماینده درباره طرح شفافیت آرا

نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد، باید هر چه سریعتر طرح شفافیت آرا در دستور کار مجلس قرار گیرد.حجت الاسلام جواد نیک بین در جلسه علنی امروز ( یکشنبه) در تذکری شفاهی و در جریان بررسی کلیات طرح انتزاع بخش ساختمان شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل «وزارت حمل و نقل» و «وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین» اظهار کرد: وقتی هیأت رئیسه و رئیس مجلس اولویت‌های مورد نیاز کشور را رعایت نکنند، صحن مجلس این گونه به هم می‌ریزد.وی شفافیت آرا را یکی از وعده های نمایندگان به مردم بیان کرد و افزود: شفافیت آرا از آسیب ضربه تعارض منافع به مردم جلوگیری می‌کند، پس چرا طرح شفافیت آرا که از فساد جلوگیری می کند به صحن علنی مجلس نمی‌آید تا سر و صداها از بین برود و همه با استدلال و منطق صحبت کنند؟ این نماینده مجلس گفت، خیلی از حرف‌هایی که رسانه‌ها مطرح می‌کنند و خودی‌ها و بی‌خودی‌ها می‌گویند به خاطر عدم طرح شفافیت آراست. ابتدای کار مجلس کلیات شفافیت آرا رأی آورد اما چندین ماه است که در کمیسیون تخصصی معطل مانده، این موضوع هر چه سریع تر در دستور کار مجلس قرار گیرد که ای کاش قبل از بررسی صلاحیت وزرا این اتفاق رخ می داد.

اصلاح‌طلبان و لاریجانی به هم می‌رسند؟

نماینده پیشین مجلس درباره احتمال استفاده از علی لاریجانی توسط اصلاح‌طلبان در آینده توضیحاتی را ارائه کرد.محمدرضا خباز نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، درباره احتمال استفاده از علی لاریجانی توسط اصلاح‌طلبان در آینده گفت: اصلاح طلبان همانطور که ظرف این ۴۰ سال در درون نظام و با برنامه برای اداره کشور فعالیت کردند باز هم فعالیت خواهند داشت.

وی با اشاره به انتخابات خردادماه ادامه داد: یکی از نفراتی که صلاحیتش در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ برای شورای نگهبان احراز نشد علی لاریجانی بود، البته باید گفت وی پیشینه اصولگرایی دارد و از جمله اصولگرایان معتدل است و این یعنی فقط نیم‌نگاهی هم به اصلاح‌طلبی دارد، بنابراین یک قدم به اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر است مثل حسن روحانی که پیشینه اصولگرایی دارد و جزو جامعه روحانیت بود، البته که هیچ گاه هم نگفته که اصلاح‌طلبم؛ اما معتدل بود و معتقد به اینکه نمی‌توان جامعه را با یک جناح اداره کرد که اصلاح‌طلبان هم همین عقیده را دارند.

وی افزود: اگر بخواهیم بگوییم لاریجانی می‌تواند نقش روحانی در انتخابات ۹۲ و ۹۶ را برای اصلاحات بازی کند پاسخ این است که بله می‌تواند، البته در این انتخاباتی که گذشت مجموعه اصلاح طلبان به این نتیجه رسیده بودند که ما کاندیدای اصلاح‌طلب معرفی کنیم و اگر رای آورد مدیریتش را بپذیریم و مسئول کامیابی‌ها و ناکامی‌های او باشیم؛ حال فرضیه این است که در آینده چه پیش می‌آید که این موضوع را نمی‌توان به خوبی پیش‌بینی کرد و اینکه بگوییم آیا اصلاح‌طلبان در آینده روی آقای علی لاریجانی حساب باز خواهند کرد یا نه این موضوع امری محال است؟ پاسخ این سوال بستگی به زمان دارد، همانطور که از آقای روحانی در انتخابات ۹۲ و ۹۶ استفاده شد که حتی اصلاح‌طلبان از کاندیدای اصلی خود یعنی محمدرضا عارف گذشتند و ممکن است در آینده هم این کار را انجام دهند، اما از الان نمی‌توان برای ۴ سال آینده تصمیم گرفت و باید دید آقای لاریجانی چه رفتاری در آینده از خود نشان خواهد داد.

کوثری: اگر قرار است ما موشک نداشته باشیم، هیچ‌کس نباید داشته باشد

نماینده مردم تهران در مورد آینده مذاکرات ایران با ۱+۵ گفت: ما هیچ گاه مذاکره را رد نمی‌کنیم حتی مقام معظم رهبری نیز مذاکره را رد نکردند، اما گفتند که نمی‌شود به این‌ها اطمینان کرد، در حال حاضر و در دولت سیزدهم نیز مذاکرات ادامه پیدا می‌کند و بحث اینکه مذاکره ادامه پیدا نکند مطرح نیست. محمداسماعیل کوثری در گفتگو با عصر ایران اظهار کرد: مسئله این است که در این رابطه به هیچ عنوان باج نخواهیم داد. اگر سلاح هسته‌ای بد است برای همه کشور‌ها و خود آمریکا هم باید بد باشد. ما که سلاح هسته‌ای نمی‌خواهیم، اما می‌خواهیم از تکنولوژی و فناوری و فواید هسته‌ای برای امور غیر نظامی استفاده کنیم.

آن‌ها می‌گویند شما این تکنولوژی را نداشته باشید، می‌گویند در منطقه نفوذ و موشک نداشته باشید. اگر قرار است ما موشک نداشته باشیم آن‌ها هم نباید داشته باشند.
وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی آمد که تمام این حرف‌های غیر منطقی را پشت سر بگذارد ما تحت هیچ شرایطی زیر بار حرف غیرمنطفی نمی‌رویم آن‌ها می‌خواهند زور بگویند و روی موضوعی پافشاری‌های بیخود کنند. می‌گویند شما نباید این تکنولوژی را داشته باشید. ما نیز می‌گوییم شما برای خودتان این‌ها را مشخص می‌کنید، حق ما برخورداری از این تکنولوژی و سایر موضوعات است.

کوثری تصریح کرد: از مسائل حقوق بشری حرف می‌زنند عامل این همه جنایت در حال حاضر در افغانستان کیست؟ عامل بوجود آمدن طالبان در افغانستان کیست؟ آن‌ها می‌گویند شما این جنایات ما را فراموش کنید و به هر آنچه ما می‌گوییم گوش دهید. وی در پایان خاطرنشان کرد: مذاکره انجام می‌شود، اما تا آن‌ها نخواهند انصاف به خرج بدهند ما نیز زیربار نمی‌رویم.

 

توصیف مصباحی‌مقدم از وزیران پیشنهادی رئیسی

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره ترکیب کابینه پیشنهادی آیت الله سید ابراهیم رییسی به مجلس شورای اسلامی، کابینه را ترکیبی از نیروهای نسبتا جوان و با سوابق اجرایی و متخصص ارزیابی کرد.عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: افرادی که معرفی شده‌اند تقریباً بی‌حاشیه و بدون برچسب‌ سیاسی هستند و می‌توان گفت که وزیران پیشنهادی ترکیبی معتدل را تشکیل می‌دهند.مصباحی مقدم با اشاره به انتصاب محمد مخبر و غلامحسین اسماعیلی به عنوان معاون اول و رییس دفتر رییس جمهوری گفت: آقای مخبر دارای تجربیات بسیار موفق و طولانی مدت هستند، آقای اسماعیلی را هم حدود ۳۰ سال است که می‌شناسم و تجربیات او در قوه قضاییه بسیار چشمگیر و موفقیت‌آمیز بوده است.وی، رویکرد دولت رییسی را با دولت‌های قبل متفاوت دانست و گفت: همین موضوع که ۸ سال کشور به گونه‌ای اداره شده و حالا می‌خواهد چرخش، تحول و تغییر در آن پدید آید چالش بزرگی پیش روی وزیران پیشنهادی است.

ورود نیروهای طالبان به کنسولگری ایران در مزار شریف تکذیب شد

هیچ نیرویی از طالبان وارد کنسولگری ایران در مزار شریف نشده و تنها فردی از این گروه از بیرون با کارمند محلی آن‌جا احوال‌پرسی کرده است.در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر ورود نیروهای طالبان به کنسولگری کشورمان در مزارشریف و صحبت با کارمند کنسولگری خبرنگار ایسنا اطلاع یافت که فردی که با اعضای کنسولگری در حال صحبت است شخص محلی و مورد اعتماد می‌باشد که جهت کسب اطلاع از مساعد بودن شرایط و حال کارمند محلی(افغانستانی) کنسولگری مراجعه کرده است.در واقع هیچ نیروی طالبان وارد کنسولگری نشده و تنها این شخص از جلوی درب اصلی کنسولگری در حال احوالپرسی بوده است .بر اساس این گزارش و بنا بر اطلاع خبرنگار ایسنا در حال حاضر هیچ دیپلماتی در سرکنسولگری ایران در مزارشریف نیست و چند هفته است فعالیت‌ها در این کنسولگری به کابل منتقل شده است.

واکنش رئیس‌جمهور به اختلاف نرخ تورم بانک مرکزی و مرکز آمار ایران

رییس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت اختلاف موجود در نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی و مرکز آمار ایران را موجب تضییع حقوق مردم دانست و گفت: نرخ تورم با حقوق مردم ارتباط مستقیم دارد و اختلاف موجود در این رابطه موجب تضییع حق الناس است که نباید به سهولت از کنار آن گذشت و باید برای رسیدن به آمار متقن، تدبیر شود. متناسب سازی حقوق با تورم، امری ضروری است و صرفا به یک قشر تعلق ندارد و باید همه گروه های شغلی را شامل شود.

لوح یادبودی که رئیس‌ دستگاه قضا تحویل نگرفت

رئیس قوه قضاییه لوح یادبودی که منقش به تصویرش بود را نپذیرفت و گفت: راضی نیستم عکس من در یک اداره باشد.در پایان نشست رئیس دستگاه قضا با آزادگان، قرار بود لوح یادبودی از سوی آزادگان دستگاه قضا منقش به تصویر حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای و سخنان وی درباره ایثارگران تقدیم رئیس قوه قضاییه شود که رئیس دستگاه قضا ضمن تقدیر از اهداکنندگان لوح، از پذیرش آن امتناع کرد.رئیس قوه قضاییه سپس خطاب به تمام مسئولان بخش‌های مختلف قضایی اعلام کرد: به هیچ وجه راضی نیستم عکس من در یک اداره و یا روی تابلو‌ها و لوح‌های یادبود باشد.

انتظار روحانی اصلاح‌طلب از دولت رئیسی: نسبت به چند دولت پیشین یک سر و گردن بالاتر باشد

یک چهره سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: امروز چهل سال از پیروزی انقلاب گذشته و دولت های متعددی را پشت سر گذاشته ایم، طبیعی است که دیگر مثل اول انقلاب نیست و نیروها صفر کیلومتر نیستند. ما انتظار داریم آقای رییسی در انتخاب کابینه اش افراد منتخب را غربال کند و به افراد نمره بدهد و کسانی که بالاترین‌ نمره را دارند و بهترین مدیران کشور هستند، گزینش شوند و دولت آقای رییسی نسبت به چند دولت پیشین یک سر و گردن بالاتر باشد.

«محسن رهامی»، چهره سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با برنا در رابطه با لزوم همراهی اصلاح طلبان با دولت آیت الله رییسی و اداره کشور و تعامل با دولت گفت: ما در دوره انتقال هستیم؛ از یک طرف نظارت می کنیم که آقای رییسی چه کسانی را می آورد و این افرادی که می آورند نسبت به دولت های قبلی چه مزیت هایی و چه ضعف هایی دارند. ما در ابتدای انقلاب تجربه حکومت داری نداشتیم و کمتر افراد با تجربه ای را در داخل جریان انقلاب داشتیم. شاید همین، دلیلی بود که امام آقای بازرگان را انتخاب کردند چون آقای بازرگان و دوستانشان کسانی بودند که با تفاوت هایی، نسبتا تجربه مدیریت کشوری داشتند.

او افزود: امروز چهل سال از پیروزی انقلاب گذشته و دولت های متعددی را پشت سر گذاشته ایم، طبیعی است که دیگر مثل اول انقلاب نیست و نیروها صفر کیلومتر نیستند. ما انتظار داریم آقای رییسی در انتخاب کابینه اش افراد منتخب را غربال کند و به افراد نمره بدهد و کسانی که بالاترین‌ نمره را دارند و بهترین مدیران کشور هستند، گزینش شوند و دولت آقای رییسی نسبت به چند دولت پیشین یک سر و گردن بالاتر باشد. مهمترین کار این است که همه جریان های سیاسی حتی اصلاح طلبان کمک کنند. بیشترین اهمیت در انتخاب همکاران آقای رییسی این است که کسانیکه، معرفی شده اند باید یک سر و گردن از وزرای دولت های قبلی بالاتر باشند.رهامی تاکید کرد: طبیعی است که ما در این مرحله جز نظارت و مشورت کاری نداریم؛ ما نظرمان را اعلام می کنیم و باید همکاری کنیم چون در نهایت این دولت، دولت ایران خواهد بود نه دولت اصولگرایان. کشور با مشکلات سختی روبرو است بخصوص بحران کم سابقه کرونا که تهدیدی جدی برای جان مردم و امنیت انسانی است و ما در این مرحله مشورت می دهیم و حداقل این است که باید چند ماهی مجال بدهیم و ببینیم ایشان چه کاری می کند.

نماینده اهواز: با تقسیم خوزستان مخالفیم

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تشکیل خوزستان جنوبی نه در صحن علنی و نه در هیچ فراکسیونی، نه بررسی شده و نه تایید شده است.سید کریم حسینی با اشاره به جزئیات اعلام وصول طرح تشکیل استان خوزستان جنوبی اظهار کرد: این طرحی است که سال گذشته، یکی از نمایندگان جنوب استان خوزستان به عنوان نظر شخصی خودش، ارائه داد. به هیچ وجه هم سایر نمایندگان خوزستان با این طرح همراهی نکردند.وی افزود: همان موقع هم به ایشان گفتیم که این طرح اصلا به صلاح نیست و طرح پخته‌ای نیست.نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز اعلام وصول این طرح بنا بر این بوده که طرح‌هایی که توسط نمایندگان داده می‌شود در یک سیکل قرار می‌گیرند و توسط هیات رئیسه مجلس خوانده می‌شوند و این طرح نیز که امروز خوانده شد از بابت این بود که در نوبت بوده است و به عنوان یک طرح عادی توسط هیات رئیسه خوانده شد.وی افزود: بلافاصله ما با این همکارمان صحبت کردیم و به وی گفتیم که قرار بود این طرح ارائه نشود و ایشان نیز گفت که من این طرح را به عنوان یک طرح عادی داده‌ام.

تقدیر موسوی‌ تبریزی از اژه‌ای

دبیرکل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: ورود ویژه ‌قوه قضائیه به پرونده‌های کثیرالشاکی در جامعه امیدآفرین خواهد بود.آیت‌الله سید‌حسین موسوی تبریزی درباره ورود رئیس قوه قضاییه به «اصلاح برخی رویه‌های غلط یا همراه با اشکال در ساختار عدلیه» و موضوع مهم «پرونده‌های کثیرالشاکی»، گفت: احقاق حقوق عامه یکی از اصول مهم در دستگاه قضاست و آنچه باید در جامعه تحقق پیدا کند، حقوق مردم است. حل و فصل پرونده‌های کثیرالشاکی نیز از آن جهت که مرتبط با حقوق و منافع و دارایی‌های مردم است، نیازمند توجه جدی مسئولان قضایی است.

دبیرکل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم تأکید کرد: رسیدگی و حل و فصل سریع و دقیق پرونده‌های کثیرالشاکی و استرداد دارایی‌های مالباختگان در این قبیل پرونده‌ها، نقش حائز اهمیتی در رفع و رجوع مشکلات طیف قابل توجهی از مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی دارد.وی اظهار داشت: حضور میدانی رئیس دستگاه قضا و ورود ویژه و تخصصی وی به پرونده‌های کثیرالشاکی در تثبیت آبروی قوه قضائیه بسیار مهم است و اثرات آن را می‌توان در آینده دید و این دست اقدامات حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اژه‌ای در جامعه امیدآفرین خواهد بود.آیت‌الله موسوی تبریزی تصریح کرد: همچنین حضور میدانی و بررسی بدون واسطه وضعیت زندان‌ها از جانب حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای اقدامی بسیار ارزشمند و مهم می‌باشد و این امر، بسیار در بحث گره‌گشایی از مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنها مفید است.

شرط اصلی شهردار شدن زاکانی مشخص شد

معاون استاندار تهران گفت تا قانون اصلاح نشود، زاکانی نمی تواند شهردار شود؛ تحصیلات و سوابق او با مصوبه هیات وزیران و دستورالعمل وزارت کشور مغایر است.عبدالرضا چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: تحصیلات و سوابق آقای زاکانی مغایر با مصوبه هیات وزیران و دستورالعمل وزارت کشور است و ملاک ما نیز در حال حاضر مصوبه هیات وزیران و دستورالعمل وزارت کشور است.معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: تحصیلات و سوابق آقای زاکانی مغایر با مصوبه هیات وزیران و دستورالعمل وزارت کشور است و ملاک ما نیز در حال حاضر مصوبه هیات وزیران و دستورالعمل وزارت کشور است.

پیام هشدار آمیز رئیس دولت اصلاحات درباره طالبان

  حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی در پیامی در واکنش به تحولات افغانستان نوشت:

به نام خداوند مهربان

باد مخالفی که سالها است زندگی بی‌بهار مردم #افغانستان را خزانی‌تر کرده است، با ظهور و قدرت نمایی دوبارهٔ طالبان، به صورت طوفانی سهمگین بخش‌هایی از سرزمین رنجور کشور همسایه ما را در می‌نوردد تا به‌جای امید به زندگی امن و رو به پیشرفت، واپس‌گرایی، وحشت و پایمال کردن حقوق اولیه انسان‌ها را بر این ملت مظلوم تحمیل کند.

فراتر از همه ملاحظات و حتی الزام‌های سیاسی و امنیتی که به هر حال سیاستمداران بر مبنای واقعیت‌ها و مصلحت‌ها در نظر می‌گیرند و موضع خود را اعلام و اعمال کنند، از نظر فرهنگ و اخلاق و دغدغه نسبت به هویت انسانی و سرنوشت انسان ذی‌حق در جامعهٔ مدرن اگر به موضوع بنگریم سخت نگران می‌شویم.

نگران از وضع حال و آیندهٔ مردم شریف افغانستان و حقوق اساسی و نحوهٔ زندگی شهروندان، بخصوص #زنان، #جوانان و فرهیختگان که بسیاری از آنان در بیم از آینده به جای ماندن در وطن و خدمت به آن، از هم‌اکنون راهِ گریز از این طوفان را می‌جویند.

نگران #اسلام عزیز و خیانتی که نسبت به آن به نام اسلام می‌شود و نگران سقوط همه معیارهای انسانی، عقلانی، اخلاقی و فرهنگی.

«اسلام طالبانی» چنانکه صریحاً از سوی نمایندگان آن اعلام و در عمل نیز نشان داده است نماد گونه‌ای پندار ناروا و اندیشهٔ واپس‌گرا و رفتارهای غیرمردم‌سالارانه است که حاصلی جز بدبختی مردم و عقب افتادگی مضاعف سرزمینی که بر آن حاکم گردد نخواهد داشت و این امر به هیچ وجه برای هیچ آزاداندیشِ مردم دوستی، و هیچ انسانی آنان که پای‌بند اسلام عقلانی، رحمانی، عدالت خواه و توسعه‌نگر باشد، قابل قبول و تحمل نیست.

و چه فاصلهٔ زیادی است میان اسلامی که بر گفت‌وگو، منطق، حقوق و کرامت انسان تأکید می‌کند و به‌اصطلاح اسلامی که جز به ستیز با هرچه عقلی، اخلاقی و مردمی است نمی‌اندیشد.

گرایش ضد شیعی این بینش فرقه‌ای گرچه خطر مضاعفی را متوجه شیعیان در افغانستان می‌کند، ولی در اینجا سخنِ من متوجه مشکل فرقه‌ای و طایفه‌ای نیست، بلکه بیانگر نگرانی نسبت به سرنوشت بشر به طور کلی و حال و آیندهٔ مردم شریف افغانستان از هر قوم و قبیله و طایفه و مذهب است.

افغانستان عزیز مهد کهن فرهنگ، دانش، هنر و تمدّن بشری است و ما در هم پیوندی تاریخی، فرهنگی، دینی و زبانی امروز معنای از دست رفتن این منابع معنوی و ثروت انسانی آن سرزمین را با تمام وجود حس می کنیم و بیشتر نگران آن هستیم.

وجود بینش‌های فردی و جریان‌های سیاسی چون #طالبان و #داعش که به‌نحوی فرآوردهٔ قدرت‌های سلطه‌طلب و مورد حمایت آنها و دست‌کم مورد بهره‌برداری سوء آنها در جهت منافع خودشان بوده است، بیشترین تهدید برای رشد خشونت و افراطی گری در دوران ما بوده و هست. این جریان در عمل علاوه بر همه رنج‌ها و محرومیت‌هایی که بر ملت‌های مظلوم تحمیل کرده، این بهانه را نیز به اسلام‌ستیزان و دامن‌زنندگان به اسلام هراسی داده است و اگر اسلام همان‌ است که این فرقه‌ها می‌گویند و می‌کنند، به‌راستی نباید از اسلام هراس داشت؟

گرچه از سیاستمداران که نه به انسان، بلکه به آنچه آن را سود خود به حساب می‌آورند می‌اندیشند چندان امیدی نیست، ولی آیا نمی‌توان برای رهایی انسان، بخصوص انسان افغانستانی از این درد و رنج بزرگ، به وجدان متحد همه انسان‌دوستان، بخصوص آنان که به حقیقت الهی،رحمانی، انسانی اسلام باور دارند امیدوار باشیم؟

سیدمحمد خاتمی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸۶
اگر ملاک سوابق و تحصیلات باشه که هیچ مسئولی الان نباید اون جائی باشه که هست.
مهم نیست به زودی به محض اینکه وزرا ازمجلس رای گرفتند وزیر کشور اولین مصوبه اش تغییر قانون شهردار وتخصص ان هست مثل پارسال درباره قانون ریاست جمهوری مجلس اقدام کرد
بقیه هم موشک دارن هم واکسن هم برق هم اب هم‌ شکم سیر. اما اگر قرار باشد فقط موشک داشته باشیم همان بهتر که ان را هم نداشته باشیم. موفق باشید.
پاسخ ها
منصور
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
مثل کره شمالی...
چه عجب پیغامی از آقای خاتمی گذاشتین!رییس دولت اصلاحات رو امروز با نام کامل ایشون نوشتین!آفتاب از کدوم طرف س زده؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
حالا ایشون نگران اسلام و مردم افغانستان شدند و البته خود این مردم طالبان را راضی شدند و البته این سخنان جناب ایشان معنا دار و جهت دهی شده است. کسی که غیریت کشور و مردمش رو نداره ننگ بر او باد که با این اراجیف مشکل ساز هستند تا حلال مشکلات کشور
اگر قانون به خاطر اینکه زاکانی شهردار شود

تغییر یابد واویلا . بدعتی جدید رخ میدهد که

با روحیه فساد ستیزی زاکانی در تضاد خواهد بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
میز مهمه و نه روحیه
اصلاح‌طلبان با اینکچهره ها برای مردم ارزشی ندارند مهره های الکی وفرسوده بایدداز این گروه عبور کرددنو اصلاح طلبی
روال همیشگی انتخابات : نفر اول رییس جمهور
نفر دوم شهردار
نفر سوم ....
نفر چهارم ....
نفر پنجم ....


هیچکس تنها نیست .
چطور مجلس شورای اسلامی از تمام دستگاههای دولتی درخواست شفاف بودن در کار و گفتار و رفتار دارد ولی نمایندگان مجلس و رییس ان نمی خواهند در کارشان شفاف باشند
اولا معاون استانداردرحدی نیست که جلوی شهردارشدن کسی رو درتهران بگیره.ثانیا همین معاون هم تا یکی دوماه دیگه عوض میشه .ثالثا مگه تحصیلات شهرداران سابق چه بود؟ قالیباف نظامی بود کرباسچی روحانی بود(هرچندلباسشو نمیپوشید) حبیبی سیکل بود.زاکانی هم تحصیلات تانزدیک دیپلم داره که جنگ شد رفت جبهه. پس زاکانی شهردار میشه ومردم تهران هم باید 4سال ایشونو تحمل کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
حدو اندازه معاون بحث نیست صحبت از قانون هست البته خندم می گیره می گم قانون چون افراد مهم هستند
یک ابهام جالب درتهران وجود دارد که معلوم نیست مقام استاندارش بالاتره یا شهردارش.اینو خود مسئولان شهرداری استانداری وزارت کشور و.....هم نمیدونند.البته اهمیت شهرداری خیلی بیشتره اونم به خاطر درامدعظیمش(حدود50 تریلیون) ولی ازلحاظ مقام اداری کاملا مبهمه که مقام شهردار بالاتره یا استاندار.
سرنوشت افغانستان باید درس عبرت غربگرایانن شود
یعنی واقعا باید قبول کرد ، که در کشور انقدر قحط الرجال است
که در بین ۸۵ میلیون نفر ، یک نفر واجد شرایط لازم و کافی از نطر تحصیلات و تجربه برای شهرداری

تهران را نتوانستیم پیدا کنیم !!!!؟؟؟؟؟

و فقط باید قانون مصوب و منطقی موجود را بنفع جناب زاکانی که اصلا صلاحیت کافی را ندارند تغییر بدهبم ،!!؟؟؟
نمکی 1 میلیارد دلار گرفت نا درکارخانجات دوستاش واکسن درست کنه برای همین تا تونست جلوی واردات واکسنو گرفت(همانطورکه اول وزارتش هم واردات داروهای گران بیماران صعب العلاج راممنوع کرد) تا چند روز دیگه کابینه عوض میشه ولی نباید بذارن این یارو بره تو یک شغل بی سرصدا وهمه چی تموم بشه. بلکه آقای رییسی باید به وعده خود برای مبارزه با مفسدان عمل واینو بده قوه قضاییه که همکاران سابقشن یه مجازاتی بکنن این نمکی رو که تو این نیم دوره وزارتش هرچی بلا سرمردم آورده عوضش ذربیاد. نذارین با یه تودیع ومعارفه قسر دربره.
همینی که هست هر کی ناراحته جمع کنه بره ...
فعلا آقایون توی امور مملکت گیر کردند و فرصت فکر کردن به همسایه را ندارند.
کلا نادرست گفتن برای مسئولان عادی شده است.
ویلا های لاکچری خودی ها در مازندران ثروت های باد آورده ماشینهای آخرین مدل 4% خودی های سوپر میلیادر نیازمند تردد در جاده های منتهی به شمال است مردم غیر خودی آه ندارند که با ناله سودا کنند
انگار هنوز سید محمد خاتمی تنها سیاستمدار برجسته ایرانی است که اهمیت اشتراکات فرهنگی، زبانی و دینی ایران و افغانستان را می داند.

هر کشور دیگری بود از این اشتراکات بیشتر استفاده می کرد.
زاکانی به کی وصله که حتی حاضرن قوانین رو بخاطرش دستکاری کنن؟واقعا خودش خجالت نمیکشه که عین بچه لوس ها رفتار میکنه؟یه زمانی از این انتصاب ها مخفیانه انجام میشد اما اینجوری دیگه واقعا نوبره!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
بگم؟
پس الحمدلله مشکل جناب ذاکانی هم که حل میشه! جای نگرانی نیست. در کشور ما از همه ضعیف تر، قانونه!!!!!! حتما حل میشه، تازه باید دید چه در کار بوده که قانون رو اینطوری نوشتن که ذاکانی عزیز معطل بمونه، شک نکنید حتما دستی در کار بوده!!!!
کل کشور تعطیل ولی اجحاف در حق نیروهایی که همیشه در آماده باش هستند مثل نیروی انتظامی و وزارت بهداشت و .......... وبقیه ای که فقط کیف می کنند و حقوق می گیرند به نظرم یک عدالتی باید باشد و حق و حقوق این افراد که زحمت کشان هستند به درستی پرداخت شود !!!!!!!!!!!!!
کل کشور تعطیل ولی اجحاف در حق نیروهایی که همیشه در آماده باش هستند مثل نیروی انتظامی و وزارت بهداشت و .......... وبقیه ای که فقط کیف می کنند و حقوق می گیرند به نظرم یک عدالتی باید باشد و حق و حقوق این افراد که زحمت کشان هستند به درستی پرداخت شود !!!!!!!!!!!!!
پیشروی طالبان در همسایگی ایران
گسترش کرونا در ایران
شهردار شدن زاکانی
مصیبت چهارم؟
اگر قرار است مذاکره بشه برای جی تاخیر می اندازند خیلی وضع کشور گل بلبل است ؟این تاخیر به ضرر ایران است هم در فروختن نفت وهم در آزادی دارایی های ایرانتا آنها مگر اینکه اصلا نمی خواهند مذاکره کنند
سران محترم
شما رو به جدت شما بزرگواران قسم دست از لجاجت بردارید ،نزدیک به ۷۰۰ نفر پرپر شدن ، پدر و مادر ها یکی کی پر و پر میشون ، خانوده ها کدوم درد رو تحمل کنند .کرونا . تورم ، فقر و...چرا واکسن وارد نمیکنید ،.امروز رکورد کشور هند یک میلیاردی رو زدیم آیا درک میکنیدد
یک بچه هم می فهمد اینطور علیه طالبان صحبت کردن نه به مصلحت است و نه کمکی به مردم افغانستان می کند. آن روزی که آمریکائیها در منطقه در حال طراحی و توطئه برای این روزها بودند چرا ساکت بودی آقای خاتمی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
مرحبا آفرین حرف دلم رو گفتی
درود بر شرفت
و لعنت بر زبانی که بی موقع باز شود
آقای رییسی عزیز اگه میخواهید دولتی عاقبت بخیر داشته باشید از ظرفیت دکتر ظریف بعنوان انسانی پاک استفاده کنید ،
بدون شک یکی از علل بدبختی همه دولتها خلق و خوی خودکامگی انهاست، به غیر از دولت خاتمی که واقعا فراجناحی بود وهمه قشر در کابینه بود سایر دولت‌ها تک حزبی بودن
دریغ از یک خبر امیدوارکننده برای مردم
ما باید نسبت به قدرت گرفتن طالبان در افغانستان حساسیت بیشتری داشته باشیم . به حرفهایی که اینان پیش از رسیدن به قدرت میزنند نمیتوان ۱۰۰ درصد اعتماد کرد . کنترل طالبان بیشتر از آنکه در دست آمریکا باشد در دست پاکستان است و کنترل پاکستان بیشتر در دست عربستان است ( به استقبال بن سلمان در پاکستان توجه داسته باشید) با انکه طالبان از طرف خیلی از کشورها حمایت میشود حتی مصر هم بر آنها نفوذ دارد ولی نفوذ اصلی دست پاکستان است بنابراین راه حل سیاسی برای مصون ماندن از طالبان آن است که مذاکرات ما با عربستان به میانجیگری عراق باید بیش از پیش مورد توجه قرارگیرد و به نتایج کاملا ملموس و حقیقی و مطلوب برسد. اتحاد ایران با عربستان از اتحاد با تمامی کشورهای خاورمیانه بیشتر اهمیت دارد . اتحاد ایران با عربستان همراهی دیگر کشورهای غربی را به دنبال خواهد داشت . ملک سلمان بیمار و پیر شده است و به زودی درمیگذرد و رقابت در خاندان سعودی و جدال شاهزادگان بر سر جانشینی ملک سلمان اجتناب ناپذیر است اگر پیش از فوت ملک سلمان ما با عربستان که اکنون بیشتر در دست بن سلمان است بتوانیم به اتحاد برسیم با حمایت ایران بن سلمان راحتتر جانشینی پدرش را در عربستان تثبیت میکند و برای این کار او نیاز به چند پیروزی در زمینه سیاست خارجی دارد که بایستی این امتیاز در مذاکرات ما با عربستان به او داده شود در عوض او نیز این کمک را همیشه در نظر خواهد داشت . اعراب سعودی با اعراب شام و عراق تفاوت اخلاقی دارند و قابل اعتمادتر هستند و کمتر به عهد و پیمانهای خود خیانت میکنند . بنا براین اتحاد با عربستان میتواند به قدرت بیشتر ایران منجر شود به صورتی که کمترین برخورد با طالبان را تجربه کند . آمریکا و اسرائیل برای ایران خواب دیده اند که البته به اذن خدا خیر خواهد بود !!!
در همین رابطه گذشته از دیپلماسی به قول آقای ظریف رحمت اله علیه !!! میدان شرط اصلی است و فعلا در دنیا حرف حق از لوله تفنگ و توپ در میاید متاسفانه . لذا آن نماینده که گفته اگر ما موشک نداشته باشیم هیچ کس نباید داشته باشد غلط است . باید ایشان بگوید اگر همه هم موشک نداشته باشند ما باید داشته باشیم !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
یادمان باشدبهترین دوستان مادرمنطقه ترکیه پاکستان امارات عربستان وبعدسایرینند البته اگرمابخواهیم ودشمنان مشترک رضایت دهند
آقا من موندم این طالبانا که تو هم می لولن چرا کرونا نمی گیرن ؟!! نکنه فایزر ومدنا زدن ؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
ویروسهای قوی تر از کرونا در مغزشان جولان می دهد
جناب رییسی تنها کسی که میتونه گره برجام رو باز کنه ظریف هست و بس ، از ظرفیت او برای سربلندی دولت خود و ملت استفاده کنید.،
درود بر خاتمي
توصیف های مصباحی مقدم..... یادتون به دولت احمدی نژاد اومد....
همین خاتمی چرا برای جنگ واشغال قره باغ سکوت کرده بود
این تعطیلات فقط نابود کننده سلامت جامعه هست ، مناسفانه از مسافت ها زیاد می‌شود
این تعطیلات فقط نابود کننده سلامت جامعه هست ، مناسفانه از مسافت ها زیاد می‌شود
لازم است نیروهای ارتش در مرز افغانستان مستقر شوند چون به گروه طالبان به هیچ وجه نمی‌شود اعتماد کرد خصوصا که به سلاح های پیشرفته دست یافته اند، به هیچ‌وجه بر روی قول اینها نمی‌شود اعتماد کرد و صحبت از خراسان بزرگ می‌کنند.عقل سلیم می‌گوید بایستی آمادگی داشت.مردمان پشتو و پاکستانی های پشتو اصلا قابل اعتماد نیستند.
شماچطور از خطر داعش هیچ حرفی نزدی
قرار بود قانون وصل الخطاب باشد حالا برای شهردار شدن یک نفر قانون عوض می شود ایشان ملاک تصمیم گیری شدن نه قانون
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
منظورتان فصل الخطاب است؟!
خاتمی ایران رو آباد کرد حالا فکر افغانستانه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
امروز که باید گفت دریغ از دوران ایشان
چه جالب قانون را تغییر میدهید!
کمی تا قسمتی ابری احساس می کنم این وسط ها یه چیزی اشتباه است ؟!
شما چه نظری دارید؟
" شهید محمود صارمی " را بیاد آورید.
واقعا نمکی و مخبر و روحانی و بقیه کسانی که با اتخاذ تصمیم های اشتباه و سهل انگاری محض

باعث این تعداد قربانی اضافه بر مردم تحمیل کردند شرمنده و پشیمان و عداب وجدان نیستند ؟؟

قطعا چنانچه کشور را معطل ساخت واکسن های متعدد فرضی !؟ نکرده بودند و واردات را همچون سایر کشورها انجام داده بودند

چندین هزار نفر از قربانیان الان زنده و در اغوش خانواده شان و بستگان و اطرافیان خود بودند؟
قضاوت در خصوص کابینه پیشنهادی رییس جمهور زود است
آقای خاتمی اگر به زعم بعضی ها رئیس جمهور خوبی نبود (که به نظر بود ولی نگذاشتند کار کنه) سخن ور خوبی هستند و به نکات ارزشمندی اشاره می کنند ... ولی کو گوش شنوا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
دل خوشی داره بابا
اینکه میفرمایند مردم از سه روز پیش خود را به شمال رسانده اند اما تازه قرار است از امروز جلوی ترددها گرفته شود هنوز هم دیر نشده است، نیروی انتظامی با همکاری بسیج محلات تو تمام شهرها و روستاهای شمال و دیگر شهرهای مسافر پذیر گشت زنی کنند و هر چی پلاک غیر بومی هست حتی اونایی که تو خونه ها و ویلاهاشون پارک کردن رو اولا 2 هفته بخوابونن، ثانیا یک جریمه دندون شکن بکنن تا بچه زرنگها یکم ماستاشونو کیسه کنن.
شرط شهردار شدن زاکانی مشخص شد، ایشون از مجلس هم استعفا داد یعنی مطمئنه که شهردار میشه. پس قانون به خاطر فرد تغییر میکنه و نتیجه این میشه که میگیم دریغ از پارسال....
خاتمی خوب گفته. واپس گرایی طالبان ظلم به انسانیت است.
به قول خودتان داعش به مرزهایمان رسیده بود و حضور ایران در عراق برای امنیت مرز ها بود
حالا که طالبان با ایران هم مرز شده چی؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
طالبان بر خلاف داعش هیچ وقت برای کشورهای دیگه خط و نشان نکشیده! و یک نیروی داخلی هست، اگر تغییر رویه داد اونوقت به حسابش می رسیم
تابناک آدم قحط بود که بیانه رئیس دولت افسادات را منتشر کردید. حال شما خوب در سلامتی بسر می برید یا کرونا هوش و حواس شما را برده است. این آقا زمانی که در قدرت بود رفتارش با آدم های مومن و مذهبی بدتر از ... بود. و دائم برای غیرمذهبی ها و ا غش و ضعف می کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
متر بگیر دستت اندازه کن‌ببین زمان‌سید فساد بیشتری بوده یا بعد او‌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
اتفاقا سالمترین حکومت در زمان خاتمی بود زیرا ایشان فردی آگاه به مسایل روز جامعه بشری و ایران می باشند..با گفتن این چرندیات نمیتونی دولتت های فاسد پرور کنونی را مطهر کنی
با سلام و احترام از برادر بسیار عزیز و دلسوزم جناب آقای زاکانی می خواهم با توجه به عدم تخصص لازم جهت احراز شهرداری تهران و با توجه به تبلیغات مسموم بر علیه ایشان در صورتیکه صلاح بدانند از سمت خودشان استعفا دهند و به کار تخصصی خودشان به پردازند مطمئن باشند که این امر از چشم دوستداران ایشان پنهان نخواهد ماند.ازشورای شهرتهران بزرگ هم تقاضا دارم در امر انتخاب شهردار تهران تجدید نظر فرمایند و فرد لایق و با تخصص و تجربه کافی که کم هم نیستند را به شهرداری برگزینند.باتشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
این بحث زاکانی هم جالبه
واقعا از این شورای شهر باید گلایه کرد در وهله اول که واقعا چرا؟؟؟؟؟؟
درموردشهردارشدن آقای زاکانی چون اکثراًایشان رانمیشناسیم
فقط میدانیم که تحصیلاتی دارندبامدرک پزشکی هسته ای اینرا
هم بااطلاعاتی که سایتهاداده اندفهمیده ایم ولی سئوالی که
بنظرهمه میآیدانستکه اولاً شهرداربودن چه مدرکی میخواهدوثانیاً
مگرکدامیک ازشهرداران قبلی چنان مدرکی داشتند وفکرمیکنم
شهروندان به مدرک وفردی که قراراست شهردارشودکمترین اعتنارامیکنندبرای آنها مهم آنستکه فردی درست کارباشداهل
رانت نباشد اهل زدوبندنباشداهل شهرفروشی وخیابان فروشی وفضای سبزفروشی‌به دوستان وآشنایان نباشدوبتواندقاطعانه بافساددرسازمان مبارزه کندبخصوص درمنطقه یک تهران هر
چندکسی ادعانمیکندکه‌ ایشان قادربه چنین مسئولیتی باشند
ولی هرگزنبایدناامیدبودودرضمن بجای پرداختن به مدرک ومسائل
حاشیه ای به لیاقت وقاطعیت افراددربرخوردبارانت و فسادتوجه کردذکرمطلب فوق هرگزبمنظوردفاع ازایشان ویاکس دیگری نبوده بلکه بیشتربمنظورآگاه کردن خودمان ازاینکه مااکثرااصل رافدای فرعیات میکنیم عرض شد
سخن آقای خاتمی مثل همیشه متین و درسته اما تحولی که از بیرون بخواهد منشا تغییر در دیدگاه مردم خسته از جنگ افغانستان باشد محکوم به شکست است شاید افغان ها چند سالی فارغ از جنگ در ثباتی هرچند طالبانی فرصتی برای زیستن بیابند به تفکر چگونه زیستن که منشا تحول درونی و اثرگذار است برسند
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
مرگ بهتر از زیستن در حکومتهای طالبانی است این بارها تجربه شده
نماینده گان شهرهای شمالی باید روزی که زمین‌های کشاورزی دا به تهرانی ها فروختند فکر امروز را می کردنند اقتصاد بیشتر نقاط شمال با مسافران تهرانی می چرخد تازه همانطور که می شد از تهران جلوی مسافران را گرفت از دروازه شهرهای خودتان هم می توانید اگر بخواهید
حالا نمی شد یک پست دیگری به این کاندیدای پوششی داد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
این نظر شورای شهر بود مشکل شما چی هست؟
شرط اصلی شهردار شدن زاکانی
تغییر یک قانون به نفع یک شخص
اقای زاکانی فساد همینه اینقدر دم از مبارزه با فساد میزنی
همین مجلس 20 روز پیش وزیر را توبیخ کرد بخاطر رعایت نکردن همین قانون
‏یکی نامه نوشته واکسن وارد نکنید، قراره بشه وزیر بهداشت!
اون یکی گفته تا فلان موقع ۵۰ میلیون واکسن تحویل میدم، یک میلیون هم تحویل نداده، شده معاون اول!
یکی با ۱ میلیون تومان میخواد شغل ایجاد کنه، قراره بشه وزیر کار!
یکی هم گفته معلم رو حذف کنید مادرا رو جایگزین کنید قراره بشه وزیر آموزش و پرورش!

خُب من رو هم بکنید وزیر ورزش، ۲۰ ساله برنامه دارم از شنبه برم باشگاه و نرفتم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
ممنون خندیدممممممممممممممممممم
آفرین به رئیس دستگاه قضا
فرض کنید رئیس جمهور منتخب براساس تمام معیار‌های لازم، تمام گزینه‌هایی که اشخاص و گروه‌ها به او معرفی کرده اند، بررسی می‌کند و به یک جمع ۳۰ نفره می‌رسد؛ اما همه آن‌ها متولد زنجان، تبریز، اصفهان یا تهران هستند. آیا او می‌تواند بدون در نظر گرفتن مصلحت دیگری، همه آن افراد را انتخاب کند؟
نه خیر نمی تواند انها حتما باید متولد اصفهان، تهران، یزد، کرمان، مشهد و یا سمنان باشند!
با سلام رئیس دولت اصلاحات با توجه به تفکرات قدیمی خود نسبت به جریان طالبان در جایگای نیست که در باره طالبان نو اینچنین پیام دهد .
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
طالبان نو؟! اگر پیکان سال ۴۵ نو شود طالبانان و دوستدارانشان نو نخواهند شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
طالبان نو را هم خواهیم دید
همچون معجزه هزاره احمدی نزاد
مداکرات جلیلی
منع کردن واردات واکسن کرونا
خرید واکسن و موشک‌روسی
چاپلوسی از چین و نیامدن نماینده اش در مراسم
هزینه کردن دهها میلیارد دلار در سوریه و اخراج
اعزام ناو به ونزویلا و ندادن اجازه ورود و برگشت
پیش بینی هایی که تماما عیر علمی و از روی لجبازی کودکانه و خودخواهی بودند
برترین موشک ساز ولی لنگ پوشک
قصد ارسال میلیونها واکسن به امریکا و دیگر هیچ
عدم ساخت یک اتومبیل ملی و فقط ادعا
نابودی خاک زر خیز خوزستان بخاطر لجبازی با علم
بردن اسناد و مدارک سری در روز روشن
و ترور بهترین دانسمندان در خیابانها توسط اسراییل
وجود ۳۰ درصد زیر خط فقر مطلق
نابودی اکثر دشتهای کشور
خشکی اکثر دریاچه ها و کم ابی رودخانه ها
بردن کارخانه فولاد از لب دریا به وسط کویر
و هزاران اشتباه و خیانت و بی کفایتی و بیسوادی و نادانی و پر از ادعاهای بزرگ توخالی و گنده
گویی ها و شعارهای پر هزینه و نتیجه فروپاشی و ورشکستگی کشور و مردم
و ثروتمند شدن میلیارد دلاری اکثر مسولان در خارج از کشور
که قبل از انقلاب یک دوچرخه هم نداستند
حرف حق تلخ است هر چقدر می توانی سانسور و یا غیرقابل انتشارش کن.
میترسیم اقای میرکاظمی سازمان برنامه را مثل وزارت نفت خراب کند با عزل مدیران کارامد چون رویه اش هست ومثل احمد نژاد سازمان برنامه را از بین ببرد مگر مملکت قحط الرجال است که ای جور افراد غیر مدیر به کار گمارده شوند
همینکه یک‌ قانون را عوض میکنن که یک‌نفری را که صلاحیت نداره بهش پست و‌مقام ‌بدهید یعنی فساد یعنی مافیا! مردم را چی فرض کردین؟
معاون استاندار تهران گفت تا قانون اصلاح نشود، زاکانی نمی تواند شهردار شود.
یعنی ایشان اینقدر پارتی کلفت دارند که قانون مملکت را بخاطر اینکه ایشان دوست داره شهردار بشه عوض میکنند؟ پس اینکه میگفنمد همه در برابر قانون برابرند فقط یک شوخی بود یا اینکه آقای زاکانی بدلایلی از بقیه ملت برابرتر است؟
بی خود نیست که مردم ما قانون گریز شدند. چون قانون فقط برای مردم عادیست و اصولگرایان از قانون معافند !!!!!!
بعضی مسئولا ترکین و شمالن و بدون ماسک عشق و حال می‌کنند و کرونا را منتقل می‌کنند و می‌گن تقصیر هیئت‌های عزاداریه که چرت می‌گن، اونجا اکثرا ماسک می‌زنن و فاصله رعایت می‌کند.
.
اگر مردم به ناحق تو بیمارستان کشته شدند، ان شاءالله مسبباش، نتونن بعد کرونا یه زندگی خوب داشته باشن و هر روز برای مرگشون دعا کنند.
1-مصباحی مقدم گفته ترکیب افراد کابینه بدون برچسب سیاسی و معتدل هستند. نمردیم و معنی معتدل و غیر وابسته به گروههای سیاسی را فهمیدیم.
2-شرط اصلی شهردار شدن زاکانی مشخص شد: تغییر قانون. خوب اون که مهم نیست عوضش می کنیم. حتی اگر تغییرش زمان می بره فعلا شهرداری را به زاکانی میدیم و سر فرصت قانون را تغییر می دیم.
3-پیام هشدار آمیز رئیس دولت اصلاحات در باره طالبان. کجای کار هستی آقای خاتمی. اونها از قبل توافق شون را انجام دادند و با روسیه بزرگ هم در این زمینه هماهنگ شدند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار