بازدید 52457
دو هزار و پانصد و پنجاه و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»

واکنش نماینده مجلس به اظهارات جنجالی زالی: چه شده که حالا لب باز کرده‌ای؟ / چرا پایداری‌ها معترض به لیست وزیران رییسی شدند؟ / روایت کواکبیان از دیدار با کروبی / انتظار یک اصلاح‌طلب از رئیسی

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: حامد لک با دستبند در دادسرای تبریز؟ / تلاش حسن خمینی برای کناره‌گیری گزینه‌های اصلاحات از انتخابات / شائبه احمدی نژادی بودن را از دولت دور کنید / ماجرای ارسال واکسن چینی از ایران به ونزوئلا چه بود؟ / وزیر پیشنهادی برای آموزش و پرورش از اقوام علم الهدی است؟ و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۶۹۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱ 14 August 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

پای قطعی برق به کمبود اکسیژن هم باز شد

عباد، عضو اتاق بازرگانی تهران:یکی از عوامل کلیدی تولید اکسیژن برق است که متاسفانه در ماه‌های اخیر مدام با قطعی مواجه بوده است.مساله این است که فرایند آغاز به کار دستگاه‌های تولید اکسیژن پس از قطعی برق ممکن است تا یک روز به طول بینجامد تا به راندمان مطلوب برسد؛ بنابراین، با وجود قطعی‌های اخیر، راندمان این دستگاه‌ها بسیار کاهش پیدا کرده است./ایسنا

دانشجویان فعلا واکسینه نمی‌شوند

دکتر سیمین خیاط زاده، مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با اشاره به بخشنامه دکتر علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت کشور مبنی بر عدم اقدام به واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه‌ها تا زمان اعلام رسمی، اظهار کرد: ما اکنون در حال تکمیل واکسیناسیون گروه‌های شغلی حساس و گروه‌های سنی جدید هستیم و هنوز سهمیه‌ای برای دانشجویان اختصاص نیافته است؛ بنابراین، دانشگاه‌ها فعلا نباید تا زمان اعلام سراسری، هیچ اقدامی در راستای واکسیناسیون دانشجویان انجام دهند./ایسنا

شائبه احمدی نژادی بودن را از دولت دور کنید

مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:در فهرست اعضای دولت پیشنهادی خود تجدیدنظر کنید. مطمئن باشید با این افراد نمی‌توانید دولتی قوی که شعارش را داده‌اید داشته باشید. در میان افراد پیشنهادی شما کسانی هستند که هیچ تناسبی با وزارتخانه مورد نظر ندارند و ابواب جمعی آن وزارتخانه نیز از صدر تا ذیل، اهلیت آنها را قبول ندارند. افرادی نیز از بقایای جریان احمدی‌نژادی در فهرست شما حضور دارند که وجود آنها موجب شده منتقدین بگویند روح این جریان در کابینه پیشنهادی شما دمیده شده است.

وزیر پیشنهادی اطلاعات، عامل افشای پرونده های فساد اقتصادی بوده

روزنامه آرمان نوشت: «هر که از ما نیست بر ماست»؛ شاید تعریفی درست از آنچه باشد که در ذهن برخی اعضای جبهه پایداری می‌گذرد و آنان برای رسیدن به قدرت حتی حاضرند شخصیت‌های موفق و شناخته در مسیر مبارزه با فساد را تخریب کنند که نمونه بارز آن نامه قاسم روانبخش خطاب به رئیسی در انتقاد به انتخاب حجت‌الاسلام خطیب به‌عنوان وزیر اطلاعات است.دلیل مخالفت جبهه پایداری با معرفی خطیب به‌ عنوان وزیراطلاعات مشخص است؛ نخست اینکه اعضای این تشکل انتظار داشتند تا شخصی تندرو و دلواپس مانند خودشان برای جلوس بر این کرسی پیشنهاد شود؛ چهره‌ای به نام نصرا.. پژمانفر! همچنین جبهه پایداری تلاش داشت تا گزینه دیگر این جریان به نام سیدمحمود نبویان برکرسی وزارت اطلاعات تکیه بزند.

پایداریچی ها نخستین مخالفان دولت رئیسی

شرق نوشت: کابینه رئیسی با وجود همه انتقادها به آن از سوی چهره‌ها و جریان‌های غیراصولگرا گویا رضایت خود اصولگرایان را هم به دنبال نداشته. از خط‌ونشان مجلس بگیرید تا جبهه پایداری؛ جریانی که حرف و حدیث‌ های زیادی درباره سهم‌خواهی‌شان از کابینه پیش‌تر به گوش می‌رسید.قاسم روانبخش، عضو این جبهه، با انتشار نامه‌ای سرگشاده به رئیسی با انتخاب حجت‌الاسلام خطیب به‌عنوان وزیر اطلاعات مخالفت کرده. مشخص است که این جریان سیاسی که عضو روحانی هم کم ندارد، انتظار داشته وزیر اطلاعات از میان اعضای خودش یا چهره‌های نزدیک به این جبهه انتخاب شود.

ماجرای ارسال واکسن چینی از ایران به ونزوئلا چه بود؟

فیلمی در فضای مجازی مبنی بر ترانزیت و ارسال واکسن چینی از ایران به ونزوئلا منتشر شد که گمرک به این موضوع واکنش نشان داد. مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک بیان کرد: مبدا این کالای ترانزیتی، چین و مقصد آن کاراکاس ونزوئلا بوده و در ایران فقط هواپیما عوض کرده و ترانشیپمنت ( انتقال غیر مستقیم از یک هواپیما به یک هواپیمای دیگر) شده است.به دلیل اینکه تا پرواز بعدی شرایط دمایی تغییر نکند، کالا در سردخانه نگهداری می شود و برای این منظور جایی که فیلم گرفته شده محوطه حوزه ۲ است./باشگاه خبرنگاران

انتظار یک اصلاح‌طلب از رئیسی

یک‌فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است که عمل به شعار فراجناحی طرح شده توسط رئیس جمهور و تمسک به نخبگان، کارشناسان و اداره علمی کشور می‌تواند، بستر نجات و سعادت را مهیا کند. غلامرضا انصاری در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: موفقیت در اداره علمی و حل مشکلات در چارچوب برنامه‌های مدون تدوین شده جزء اصول اصلی دولت داری در عصر مدرن است. وی گفت: ریشه اصلی جمهوری اسلامی که جمهوریت و اسلامیت، آن را متبلور نموده، خواست و اراده مردم است، که در جهان امروز تعریف خود را به نمایش گذاشته است و شامل حق انتخاب، نظارت و برکناری حاکمان در عالی‌ترین و پایین‌ترین سطوح، آزادی بیان، اندیشه و داشتن رفاه اجتماعی، سطح قابل قبولی از رشد اقتصادی، حق اقامه دعوا و انتظار از قضاوت عادلانه و اجرای آن و حفظ کرامت و منزلت انسانی و اجتماعی است. وی گفت: یکی ازشعار اصلی آقای رئیسی، مبارزه جدی با فساد است. قطعاً مبارزه با فساد در چارچوب سازمان‌های رسمی و حکومتی غیر ممکن است و باید احزاب سیاسی وقدرتمند را در بسترجامعه مهیا کرد و رشد انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد را گسترش داد، آزادی بیان و پس از بیان را به صورت جدی محقق، و امکان رشد و بالندگی رسانه‌ها و دسترسی آزاد به آن را ایجاد کرد. وی ادامه داد: از این طریق است که ریشه فساد خشکانده می‌شود. در غیر این صورت، مبارزه بافساد به صورت شعاری جذاب و غیر قابل تحقق در خاطره ملت، ماندگار خواهد بود.

وزیر پیشنهادی برای آموزش و پرورش از اقوام علم الهدی است؟

وزیر پیشنهادی آموش و پرورش گفت: بنده هیچ نسبتی جز برادر دینی با آقای رئیسی ندارم. حسین باغ‌گلی کاندیدای پیشنهادی آموزش و پرورش تصریح کرد، اگر برای خود و خانواده‌ام مستندی به وجود آید که بابت همه مشورت‌ها در مدارس غیردولتی یک ریال دستمزد داشته باشم همین جا استعفا خواهم داد. باغ‌گلی ادامه داد: بنده هیچ نسبتی جز برادر دینی با آقای رئیسی ندارم و حتی دانشجوی خانم علم‌الهدی هم نبوده‌ام و آشنایی من با ایشان در یک همایش علمی بوده است.

توصیه‌های قالیباف به نمایندگان درخصوص رای اعتماد به وزرا

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این که قانون رای اعتماد را به مجلس سپرده و حرف آخر را مجلس می‌زند شکی در آن نیست اما باید انصاف به خرج بدهیم، گفت: این نکته را دوستان فراموش نکنند که رئیس دولت و مدیر اجرایی و رئیس قوه قضاییه، رئیس جمهور محترم هستند و ایشان وظیفه پیشبرد کارها را دارند و با تیم انتخابی خودشان می‌خواهند کار کنند.محمدباقر قالیباف در ابتدای جلسه علنی امروز (شنبه) و پس از اعلام وصول نامه معرفی وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم درباره روند بررسی صلاحیت ها گفت: بلافاصله امروز این لیست به کمیسیون های مجلس ارسال می شود؛ وظیفه ما بررسی برنامه های وزرا در مهلت یک هفته ای در کمیسیون ها و تطبیق آن با اسناد بالادستی و قوانین است لذا کمیسیون ها نقش مهمی دارند.قالیباف ادامه داد: گزارش کمیسیون ها درباره وزرا به صحن بسیار مهم است لذا نظرات خود را روشن و شفاف اعلام کنند که نظراتشان در صحن علنی قرائت می شود. مبنای تصمیم گیری مجلس مبتنی بر توانایی، کارآمدی، پاسخگویی، برنامه، اسناد بالادستی و چابکی در تصمیم گیری است.وی افزود: در بررسی ها به این نکته توجه شود که رییس دولت رییس جمهوری است که وظیفه پیشبرد کارها را به عهده داشته و می خواهد با این تیم کار کند. البته این بدان معنا نیست که مجلس به کل این لیست رای دهد چون در قانون پیش بینی شده که مجلس حرف آخر را در رای اعتماد بزند؛ منتها انصاف داشته که رییس جمهور با انتخاب این تیم می خواهد کارش را انجام دهد. بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی مبتنی بر موارد مندرج بر قانون همچون داشتن تجربه، برنامه، کارآمدی، پاسخگویی و تخصص باشد.

میرتاج‌الدینی پیشنهاد رئیسی را رد کرد

نماینده تبریز در مجلس با اشاره به پیشنهاد رئیس جمهور مبنی بر حضور وی در معاونت پارلمانی دولت اعلام کرد که در مجلس می‌ماند.حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس جمهور دوره سیزدهم مبنی بر حضور وی در معاونت پارلمانی دولت اعلام کرد که در مجلس می‌ماند.این نماینده در پایان از رئیسی تشکر کرد و گفت: به تعامل مجلس و دولت کمک خواهم کرد.

رای نماینده قم به استعفای زاکانی افشا شد

احمد امیرآبادی از رای منفی خود به استعفای زاکانی خبر داد.احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس، در توئیتی نوشت: به استعفای آقای زاکانی رای مخالف دادم. برای ایشان در مسئولیت شهرداری تهران آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

روایت کواکبیان از دیدار با کروبی

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری، از دیدار خود با مهدی کروبی خبر داد.کواکبیان درباره این دیدار نوشت: چهارشنبه بیستم مرداد ۱۴۰۰ توفیق داشتم در منزل جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی کروبی حدود دو ساعتی در خدمت ایشان بوده و با یار دیرین امام وانقلاب گفتگوی مفصلی داشته باشم.

خوشبختانه علیرغم ضعف جسمانی از روحیه بالا و ذهنی خلاق برخوردار است.ایشان با اشاره به تاریخچه مبارزات خویش در نهضت امام خمینی(ره)چگونگی ورود خویش را در مسیر حرکت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران توضیح داد و گفت :از اولین روزهای پس از رحلت آیت الله بروجردی در سال ۱۳۴۰ جزو مقلدین امام خمینی (ره) بودم و با عنایت به این که مرحوم پدرم به فداییان اسلام و مرحوم نواب صفوی ارادت داشت، به مسیر مبارزه و دستگیری و زندان در همان سال ها به رهبری امام خمینی(ره)پیوستم و دروس فقهی را نزد بزرگان حوزه تلمذ کردم.

نکته قابل توجه اینکه جناب آقای کروبی همه حوادث قبل از انقلاب و پس از پیروزی سال ١٣٥٧ را با دقت فراوان و جزء به جزء تشریح نمودند.البته در ادامه نشست نیز ایشان با اشاره به اینکه همه معتقدان به اسلام و انقلاب و نظام باید خودشان را مدیون شهدا و شرمنده خانواده هایشان بدانند، از سختی زندگی و تنگناهای معیشتی مردم و همچنین قربانی شدن بیش از ٥٠٠ نفر در هر روز بر اثر کرونا شدیداً ابراز نگرانی نمودند و مهم ترین دغدغه فعلی خودشان را همین دو موضوع قلمداد کردند.

شایان ذکر است اینجانب نیز در این دیدار از ایشان به خاطر اصل تشویق مردم در انتخابات ٢٨ مرداد سال جاری تشکر کردم و از وضعیت احزاب جبهه اصلاحات و آخرین تحولات مربوط به ترکیب کابینه آقای رئیسی و پیش بینی هایی از چشم انداز سال های پیش رو نکاتی را مطرح نمودم و محتوای مطالبات حزب مردم سالاری از آقایان رئیسی و اژه ای را که در بیانیه پس از انتخابات منتشر شده بود یادآور شدم. در ادامه با اشاره به موضوع میر حسین موسوی وخانم زهرا رهنورد و ایشان گفتم این موضوع را بیش از ده بار در صداوسیما ومجلس و مصاحبه ها و کنگره ها مطرح کرده ام لذا خدا را شاکرم که این موضوع رو به پایان است.

در پایان با بیان اینکه روابط حزب مردم سالاری با حاج اقا کروبی پس از سال ۷۶تا کنون همواره بر قرار بوده و چندین بار از وجودشان در کنگره حزب بهره مند بودیم بر تداوم چنین جلساتی با حضور اعضای حزب مردم سالاری تاکید نمودم که ایشان نیز ازاین پیشنهاد بسیار استقبال کردند.

فعال اصولگرا: هیچ جهت‌گیری سیاسی و طیفی در انتخاب کابینه رئیسی دیده نمی‌شود

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: من تصور نمی کنم این کابینه تحت فشار چیده شده است؛ همانطور که هیچ جهت‌گیری سیاسی و طیفی در انتخاب این اعضا دیده نمی شود. علاوه بر این پیش بینی میکنم همه رای بیاورند و یکی دو نفر قطعا رای نمی گیرند.«ناصر ایمانی»، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت و گو با برنا با اشاره به رای اعتماد به کابینه اظهار کرد: این موضوع که فکر کنید دولتی بدون هیچ فشاری در کشور تشکیل خواهد شد، این یک توهم است. در دوره های قبلی هم همیشه همینطور بوده و در آینده هم همینطور خواهد بود. نمی توانیم بگوییم فشاری روی رییس جمهور نیست اما تعریف فشار خود بحثی دارد. او خاطرنشان کرد: فشار با توصیه و معرفی متفاوت است. حال فرض می گیریم که در بدترین شکلش به نام فشار باشد. این در تمام دولت ها بوده و در این دولت هم خواهد بود و چیز جدیدی نیست و اینکه بگوییم روسای جمهور تسلیم فشار نمی شوند این هم حرف سنگینی است و شاید چنین چیزی هم نباشد و تا حدودی تسلیم فشارها بشوند.

ایمانی تاکید کرد: هر رییس جمهوری که کمتر تسلیم فشارها شود، بیشتر می تواند کابینه دلخواهش را بچیند. کیفیت این کابینه بحث دیگری دارد، ولی واقعا به دور از فشار و با رعایت مصلحت ها بوده است. رعایت مصلحت با فشار متفاوت است؛ هر رییس جمهوری برای معرفی افراد مصلحت هایی را در نظر می گیرد از جمله اینکه امکان رای آوری آن افراد در مجلس امکان پذیر باشد این دیگر فشار نیست و یک واقع نگری است. تنظیم کابینه کار سختی است؛ رییس جمهور هم باید مصالح آن حوزه را ببیند و فرد متخصصی را بیاورد و هم به هماهنگی کل کابینه توجه کند و مسائل دیگری از جمله توجه به مشورت‌ها و نظرات دیگران هم باید در نظر باشد؛ چیدن کابینه کار سختی است.

وزیر پیشنهادی اطلاعات به دلیل کسالت در کمیسیون امنیت ملی حاضر نشد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که جلسه این کمیسیون برای بررسی برنامه وزیر پیشنهادی اطلاعات به دلیل کسالت او به زمان دیگری موکول شد.محمود عباس زاده مشکینی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: امروز قرار بود آقای خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات برای ارائه برنامه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور پیدا کند که به دلیل کسالت او و مشکوک بودن به کرونا این اتفاق نیفاتد و این نشست به زمان دیگری موکول شد.به گفته وی، کمیسیون در این جلسه به بررسی مسائل و تحولات افغانستان با حضور کارشناسان پرداخت.

انتقاد تند نماینده مجلس از زاکانی

مهرداد گودرزوند چگینی، نماینده گیلان و مخالف استعفای زاکانی از مجلس گفت: شما به مردم قم تعهد داده‌اید! در این سه سال باقی مانده چه کسی مسئولیت را قبول می‌کند؟ مردم قم را محروم می‌کنید. رهبری دستور دادند کسی برای کسب شغل دیگری از مجلس نرود.

واکنش مطهری به عکس جنجالی سفرای روسیه و انگلیس

نماینده مردم تهران در مجلس دهم به عکس جنجالی سفرای روسیه و انگلیس واکنش نشان داد.علی مطهری در رشته توئیتی نوشت: اقدام سفیر روسیه در انتشار عکس تحقیرکننده ملت ایران فرصت خوبی است برای بررسی اقدامات دولت شوروی و روسیه در طول عمر انقلاب اسلامی؛ از نقش او و حزب توده در تسخیر سفارت آمریکا و حمایت شدید از صدام و ناخرسندی از به نتیجه رسیدن برجام و تایید آنچه آقای ظریف در فایل صوتی محرمانه درباره روسیه گفت و خلاصه نگرانی همیشگی او از بهبود روابط ایران با غرب، و از ایران به عنوان یک ضربه‌گیر در مقابل آمریکا استفاده کردن تا بدعهدی در تحویل دادن واکسن به ایران؛ آری فرصت خوبی است برای بررسی اینها تا دوست و دشمن خود را بهتر بشناسیم.

پیشنهاد بانوی اصلاح‌طلب به اصلاح‌طلبان: دولت در سایه باشید

چهره سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: دولت باید از تجارب کسانی که در قدرت نیستند ولی سابقه دارند و تجارب اصلح طلبان استفاده کند. این شیوه به رشد و بالندگی کمک می کند و موجب می‌شود همه نسبت به سرزمین خود احساس تعلق خاطر داشته باشند.«اشرف بروجردی»، چهره سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با برنا، در رابطه با فاصله اصلاح طلبان از قدرت و روند ترمیم عقبه اجتماعی در این جریان گفت: قدرت بخشی از سیاست است؛ وقتی کار سیاسی می کنید تماما بر اساس قدرت نیست. اینکه شما به عنوان یک فرد سیاسی باید دغدغه جامعه داشته باشید، دغدغه جامعه را داشتن، به معنی رصد کردن وقایع، حوادث و اتفاقات جامعه است.

او افزود: بخشی از این دغدغه ها در عرصه سیاست بروز و ظهور پیدا می کند. اصلاح طلبان قاعدتا باید حالا که در قدرت نیستند، آن بخش از سیاست را که مربوط به چرخش سیاسی است و مربوط به جایگاه سیاسی آنهاست پیدا کنند و تحلیل بدهند و انسجام خود را حفظ کنند و بتوانند به عنوان یک دولت سایه همواره نظارت لازم را داشته باشند و به کسانی که در قدرت هستند متذکر شوند و اگر احیانا خلافی را شاهد بودند، اعلام کنند.بروجردی تاکید کرد: جامعه یک صدایی جامعه ای نیست که بتواند اصلاح را تجربه کند. مهم این است از کسانی که صاحب نظر هستند استفاده شود. اگر کسانی را که خلاقیت، علم و تجربه لازم را دارند فراموش کنند خودشان متضرر خواهند شد و نمی‌توانند به خوبی کار را پیش ببرند. برخی از این ها چهره هایی هستند که اولین بار است وارد کار اجرایی می شوند. در این شرایط شخص در آزمون و خطا نمی تواند تصمیمات خوبی بگیرد.

او در پایان گفت: دولت باید از تجارب کسانی که در قدرت نیستند ولی سابقه دارند و تجارب اصلح طلبان استفاده کند این شیوه به رشد و بالندگی کمک می کند و موجب می‌شود همه نسبت به سرزمین خود احساس تعلق خاطر داشته باشند. این موضوع کمک می کند تا صدای افراد شنیده شود. ما امیدواریم که دولت از تجارب مجریان بهره لازم را ببرد.

انتقاد بانوی نماینده از نبود زنان در لیست وزرای پیشنهادی

یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از نبود زنان در بین وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم انتقاد کرد.فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین در مطلبی در صفحه توییتر خود با اشاره به لیست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم نوشت: «نامه وزرای پیشنهادی رئیس جمهور در مجلس اعلام وصول شد.‏جای این گلایه هست که چرا از ظرفیت بانوان مدیر متخصص، جهادی و پرتلاش استفاده نشده است. در حالی که انتظار می‌رفت، برای برخی از وزارتخانه‌ها از بانوان استفاده شود، اما در لیست وزرای پیشنهادی نام هیچ بانویی به چشم نمی‌خورد.»امروز محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نامه رییس جمهوری درباره معرفی وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم جهت بررسی صلاحیت و رای اعتماد در مجلس را اعلام وصول کرد.

جمالی نوبندگانی: با طالبان راحت تر می‌شود کنار آمد تا آمریکایی‌ها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم درباره «کمتر بودن خطر طالبان نسبت به آمریکا برای ایران» بیان کرد: طالبان در حد آمریکا نیست. آنها می خواهند به عنوان همسایه دائمی در کنار بقیه کشورهای منطقه حضور داشته باشند. از آن طرف هرچند به نظر می آید طالبان از تجارب سی سال گذشته اش درس هایی گرفته باشد اما اینکه فکر کنیم طالبان از دشمنی های عقیدتی و ایدئولوژیکش دست برداشته باشد، خیر این طور نیست. وی افزود: طالبان می خواهد در افغانستان حاکمیت داشته باشد و تنها در سایه امنیت می تواند به این هدفش برسد؛ بنابراین مجبورند نگاه واقع بینانه نسبت به مسائل داشته باشند. افغانستان به آب های آزاد دسترسی ندارد و امروز بسیاری از گلوگاه های اقتصادی و ترانزیتی افغانستان دست ایران است. با این توضیح می توان نتیجه گرفت راحتر با آنها می شود کنار آمد تا امریکایی ها.جمالی یادآور شد: آمریکایی ها در منطقه و افغانستان از لحاظ اجتماعی و اقتصادی نیازی به ایران ندارد ولی طالبان اگر به عنوان یک دولت هم سر کار بیاید تأمین خیلی از نیازمندی های خود را باید از طریق ایران برطرف کند؛ بنابراین نمی تواند مثل دشمن صرف به ایران نگاه کند.

تلاش حسن خمینی برای کناره‌گیری گزینه‌های اصلاحات از انتخابات

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت خاطرنشان کرد: بعد از عدم احراز صلاحیت ۹ نفر از اصلاح‌طلبان در نهایت دو نفر در صحنه ماندند؛ در چنین شرایطی حسن خمینی به این افراد پیشنهاد می‌کرد که کناره‌گیری کنید و این دامی است که شورای نگهبان برای اصلاحات ایجاد کرده است.

میرلوحی بیان کرد: بنابراین دیدید که شرایط و فضای انتخاباتی پیچیده، عجیب و پر چالش بود و در نهایت این مسیر، محسن مهرعلیزاده به نفع عبدالناصر همتی از ادامه رقابت منصرف شد.وی گفت: اگر فراز و فرودهای این دوره از انتخابات را ثبت و ضبط کنیم، شاید صد نقطه عطف در آن وجود داشته باشد که امثال جلایی پور و دوستانی که هم فکر یا هم حزب او بودند این نقاط را پشت سر گذاشتند. مهم این بود که این افراد با هم شروع کردند، ادامه دادند و بعد از این هم ادامه خواهند داد و مشکل خاصی وجود ندارد که قابل حل و فصل نباشد یا برطرف نشود. عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان اینکه من در جریان روند بحث‌ها، میان اصلاح طلبان بوده‌ام، تاکید کرد: از دید من این مشکلات حل خواهد شد، سال ۹۲ ما اعلام کردیم منافع ملی را بر منافع جریانی ترجیح می‌دهیم و بر همین مبنا در سه انتخابات عمل کردیم.

میرلوحی اظهار کرد: من می‌دانم که در این دوره اختلاف اصلاح طلبان بر سَر این نبود که من یا شخص دیگری باشیم؛ مشکل آن بود که پیش از تصمیم‌گیری‌ها برخی از فعالان اصلاحات به ویژه جوان‌ها پیش بینی می‌کردند که شورای نگهبان صلاحیت گزینه‌های مدنظر جبهه اصلاحات را تأیید نکند.

روزنامه کیهان : سفیر انگلیس بعد از بازداشت شلوار خود را خیس کرد

روزنامه کیهان نوشت: در روزهای گذشته انتشار عکس سفرای انگلیس و روسیه در تهران خبرساز شد. سایمون شرکلیف و لوان جاگاریان در باغ سفارت روسیه نشسته و عکس یادگاری می‌گیرند. در عکس منتشر شده توسط اکانت توییتری سفارت روسیه، دو سفیر به بازسازی دیدار روزولت، استالین و چرچیل در کنفرانس تهران پرداخته و جای خالی نماینده آمریکا را با یک صندلی خالی پرکرده‌اند.

نکته قابل توجه اینجاست که تکلیف انگلیس مشخص و مبرهن است. سایمون شرکلیف، سفیر جدید انگلیس در ایران پیش از آنکه سابقه دیپلماتیک داشته باشد، یک مأمور امنیتی کارکشته است که سابقه مدیریت در بخش امنیت ملی وزارت امور خارجه بریتانیا را در کارنامه دارد.شرکلیف فارغ‌التحصیل دانشگاه کمبریج است که در یمن، نیجریه، افغانستان و عراق نیز سابقه کار داشته است. وی همچنین مسئول بخش مبارزه با تروریسم وزارت خارجه بریتانیا در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ بوده و بعدازآن هم به‌عنوان معاون نمایندگی سفارت انگلیس در نیجریه فعالیت کرده است.

دوره مأموریت شرکلیف در نیجریه نقطه اوج فعالیت‌های گروه تروریستی بوکوحرام نیز محسوب می‌شود. در آن روزها این گروه شورشی-سلفی، دست به کشتار و گروگان‌گیری‌های سریالی در شهرهای مختلف کشور نیجریه می‌زند.

همچنین آخرین مأموریت شرکلیف به مدت یک سال، از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ در یمن بوده است. در این تاریخ انگلیسی‌ها برای اولین بار مستقیم در موقعیت میدانی جنگ یمن حاضر شده و البته ضربات و خسارات شدیدی نیز از مقاومت خوردند.

سایمون شر کلیف چهره امنیتی انگلیسی با پوشش دیپلماتیک از سال ۱۹۹۸ به وزارت خارجه انگلیس پیوسته است، او جایگزین سفیر پرحاشیه قبلی یعنی رابرت مک ایر شده است. مک ایر دی‌ماه ۱۳۹۸ در حاشیه یک تجمع غیرقانونی روبروی دانشگاه امیرکبیر در تهران بازداشت شد. مأموران امنیت ناجا سفیر انگلیس را در حالی بازداشت کردند که در حال فیلم‌برداری در جمع تعدادی آشوبگر بود. وی پس از بازداشت، شلوار خود را خیس کرد.سفارت انگلیس در دوران مدیریت مک ایر محل مهمانی‌های شبانه برخی افراد مشکوک بود، این مهمانی‌های پوششی یادآور نقش شام‌های شبانه انگلوفیل‌ها در دوران مشروطه بوده و مورد اعتراض محافل سیاسی داخلی قرار گرفت.طی سالیان گذشته سفارت انگلیس منشأ اقدامات شیطنت‌آمیزی علیه کشورمان بوده است. برای نمونه در جریان فتنه ۸۸ بنا بر اقاریر «حسین رسام» از کارکنان سفارت انگلیس در تهران، این سفارتخانه و کارکنان آن در اغتشاشات حضور فعال داشتند و برای تداوم آشوب‌ها شبکه‌سازی می‌کردند. درحال حاضر رسام به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار در شبکه تلویزیونی سعودی اینترنشنال به کار گرفته‌شده است.

واکنش تند نماینده مجلس به اظهارات جنجالی زالی

علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در پی اظهارات اخیر علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران، تصاویر مکاتبات وی به‌عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حسن روحانی رئیس دولت دوازدهم در تاریخ ۲۰ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ را منتشر کرد. وی در این توییت خاطرنشان نموده است: این‌ها تصاویر مکاتبات آقای زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به آقای روحانی در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ است که رئیس جمهور هم از اعتبارات کرونا بذل و بخشش کردند. وی افزوده است: آقای زالی! شما که آن روز‌ها برای رئیس جمهورِ «مدظله العالی» از اینجور نامه‌ها میزدی و با رانت دختر خانم جناب رئیس جمهور ۱۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات کرونا را صرف خریداری یک مکان به اصطلاح علمی ِ غیر ضروری کردی، نمی‌دانستی خرید واکسن مهمتر از دلبری کردن برای رئیس دولت است. نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرده است: چه شده که حالا لب باز کرده‌ای؟ چرا حالا که مردم داغدار جان به لب شده اند و خیالت از جابجایی دولت راحت شد، هفت تیر کش شده ای!

ضرغامی: به دنبال توسعه صنعت گردشگری ایرانی اسلامی هستم

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی گردشگری در کمیسیون فرهنگی عنوان کرد که به دنبال توسعه صنعت گردشگری با حفظ هویت ایرانی ـ اسلامی و معرفی فرهنگ اسلامی به گردشگران کشورهای دیگر هستیم.

بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز که با حضور سید عزت‌الله ضرغامی وزیر پیشنهاد‌ی گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، وزیر پیشنهاد‌ی برنامه‌های خود برای تصدی‌گیری از طریق این وزارتخانه را ارائه کرد. وی افزود: در این جلسه وزیر پیشنهاد‌ی گردشگری با تاکید بر توسعه صنعت گردشگری عنوان کرد که ما جدی به دنبال گسترش صنعت گردشگری با حفظ هویت ایرانی ـ اسلامی هستیم.نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: ضرغامی گفت که هدف ما از توسعه صنعت گردشگری ضمن درآمدزایی از این حوزه معرفی فرهنگ ایرانی ـ اسلامی به گردشگران کشورهای دیگر است و ما به دنبال درآمدزایی صرف از این حوزه نیستیم. وزیر پیشنهاد‌ی گردشگری همچنین عنوان کرد ما به دنبال حفظ میراث فرهنگی و بازسازی آنها برای حفظ هویت ایرانی ـ اسلامی خود هستیم و در این مسیر تلاش‌ها و برنامه‌های زیادی خواهیم داشت.

نماینده مجلس:زاکانی که قم قلب را تپنده اسلام می‌داند در آن بماند و خدمت کند

نماینده مجلس یازدهم در مخالفت با استعفای نماینده قم اظهار داشت: نماینده قم، شهرداری تهران را به نمایندگی مردم قم ترجیح می‌دهند؟ مگر نمی‌گویند قم قلب تپنده اسلام است خب در قلب تپنده بمانند و خدمت کنند. رضا باقری بنابی نماینده مجلس یازدهم در صحن علنی امروز ۲۳ مردادماه مجلس شورای اسلامی در مخالفت با استعفای علیرضا زاکانی نماینده قم اظهار داشت: ما از بحث تخصص و تعهد چقدر ضربه دیده‌ایم؟ مگر افراد متخصص که هم متعهد و هم متخصص باشند کم داریم؟ چرا باید شهرداری تهران را وجه المصالحه مسائل سیاسی قرار دهیم مگر شورای قبلی این کار را نکرد و آسیب دیدند؛ افراد سیاسی را آوردند وقتی دیدند نشد آقای حناچی را آورند، باید افراد متخصص را در جایگاه خودشان قرار دهیم.

زاکانی: دفتر کنونی‌ام در قم تعطیل نخواهد شد

علیرضا زاکانی در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش سرمایه اجتماعی در تهران به عنوان مرکز تصمیم گیری نظام اسلامی بیشتر از سایر نقاط دیگر کشور، زشتی خود را نشان داده است. علی رضا زاکانی در نشست علنی امروز (شنبه، ۲۳ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تقاضای استعفایش از نمایندگی استان قم و پذیرفتن شهرداری تهران، گفت: در ۱۲ سال نمایندگی مردم شریف و بزرگ تهران و یک سال خدمتگزاری پرافتخار مردم مهربان، صبور و انقلابی شهر مقدس قم بار‌ها پشت این تریبون قرار گرفتم، نطق سالانه و اضطراری، موافقت و مخالفت با طرح‌ها و لوایح و برنامه وزرا، استیضاح‌های نفس گیر و ارائه گزارش‌های مختلف هر یک خاطره‌ای به یادماندنی برای این همکار و برادر کوچک شما بوده است. وی تصریح کرد: هرچند امروز به ضرورت جابجایی سنگر جهاد، از نمایندگی مردم قم استعفا می‌دهم و از این بابت شرمنده همه این عزیزان بویژه مراجع عظام تقلید و علما هستم، به لطف الهی و مدد حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) ارتباطم را با متن مردم قم و طلاب و علما و فضلا و مراجع عظام تقلید حفظ خواهم کرد تا این مسیر فیض را برای خود نگاه دارم؛ لذا دفتر کنونی‌ام در قم تعطیل نخواهد شد و در صورت حضور در جلسات هیأت دولت، به عنوان عضوی کوچک، مطالبات و نیاز‌های اساسی مردم عزیز، بصیر و صبور و قدرشناس قم را با مشورت دو نماینده عزیز و دو خادم دیگر آستان اهل‌البیت (علیهم السلام) دنبال خواهم نمود.

حامد لک با دستبند در دادسرای تبریز؟

دروازه بان تیم فوتبال پرسپولیس به دنبال پیگیری قضایی صحبت‌های توهین آمیزش به توپ جمع کن بازی با ماشین سازی در تبریز، امروز با دستبند در دادسرای عمومی و انقلاب تبریز حاضر شد. حامد لک، گلر تیم فوتبال پرسپولیس در پی شکایتی که از او بابت ویدیوی منتشر شده مبنی بر توهین به توپ جمع کن بازی با ماشین سازی در تبریز صورت گرفته بود در دادگاه حاضر شد. سینا یوسفی وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی در این خصوص گفت: صبح امروز دروازه بان پرسپولیس به دنبال پیگیری قضایی و همکاری پلیس فتا و دستگاه قصایی استان در شعبه ۲۷ دادسرای تبریز تفهیم اتهام شد. وی ادامه داد: دقایقی پیش نیز وی با دستبند در اتاق دادستان عمومی و انقلاب تبریز حاضر شد و پس از آن گویا قرار بازداشت موقت صادر شده است./ایلنا

رکورد ۵۱ ساله متوفیان تهران شکست

فارس نوشت: جمعه ٢٢ مردادماه ١٤٠٠ عجیب‌ترین روز بهشت زهرای تهران بود و رکورد متوفیان پایتخت شکسته شد. با کمال تاسف جمعه ٢٢ مردادماه ١٤٠٠ عجیب‌ترین روز بهشت زهرای تهران بود؛ چرا از ابتدای کرونا تا به امروز با رکورد فوت کرونایی شکسته شد؟ فوتی های کرونا جمعه ٢١٦ تن بود و در مجموع با تعداد کل فوتی ها، آمار متوفیان ٣٩٠ تن ثبت شد که در  ٥١ سال حیات بهشت زهرا بی‌سابقه بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۴
از هم اکنون ناتوانی دولت جدید در کنترل قیمت ها و اقتصاد مشهود است

بیخودی دنبال نخود سیاه نباشید
همه را به گردن دولت فشل حسن روحانی بندازید و خودتان را خلاص کنید

مردم هم مثل همیشه در صحنه حاضرند


خوشحالم رای ندادم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
هشت سال روحانی گردن احمدی نژاد انداخت
آخرش احمدی نژاد رد صلاحیت شده بیشتر از کاندیدای اصلاح طلبان در آرای باطله رای داشت.
شما که رای ندادی اگرم می دادی بازم شما اصلاح طلبان رایی نداشتید
اگر جمعیت تهران یک هفتم جمعیت کشور باشد و 216 فوتی کرونا در روز داشته باشد، پس تلفات کرونا در سراسر کشور دست کم 1512 نفر می شود و اگر بگوییم در برخی مناطق روستایی با جمعیت پراکنده تلفات کرونا کمتر است، باز هم تعداد تلفات بیش از 1000 نفر در روز و دست کم دو برابر آمار اعلامی است، تازه به شرط آنکه عدد 216 هم درست باشد و کمتر از واقع نباشد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
مرگ و میر بر اساس حدس و پیش بینی نیست.
بی بندباری بهداشتی و شلوغی در تهران و شهرهای مهاجر پذیر مشهد، کرج و قم بسیار بیشتر از دیگر شهرها است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
دوست گرامی 14:11
همین بی بند و باری ها در همه جا وجود دارد و خیلی جاهای پرت و دور افتاده از تهران هم بیشتر است چون نظارت و سختگیری در مورد آنها کمتر است و ممکن است حتی میزان مرگ و میر به نسبت جمعیت بیشتر هم باشد.
یعنی حاضر هستیدبا یک گروه وحشی و متحجر مثل طالبان کنار بیایید اما با آمریکا مذاکره نکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
هر چی باشند نماینده اکثریت مردم افغانستان هستند.
قوم پشتون اکثریت نژادی دارند
چرا کیهان نظر شفاف خودش را در مورد روسیه نمیگه؟
اگر طالبان خوبه پس مواظب دختران بالای ۱۲ سال خودت هم باش
چه نوشابه هایی برای خود باز میکنند این نماینده های مجلس حداقلی،چه حالی میکنن نماینده های حداقلی شورای شهر تهران،و چه مسرورند وزرای پیشنهادی دولت حداقل حداقلی،مردم اکثریت کجای کارند؟
همینی که هست هر کی ناراحته جمع کنه بره ...
فعال اصولگرا ایمانی: "پیش بینی میکنم همه رای بیاورند و یکی دو نفر قطعا رای نمی گیرند!! من تصور نمی کنم این کابینه تحت فشار چیده شده است .... اینکه بگوییم رییس جمهور ها تسلیم فشار نمی شوند این هم حرف سنگینی است و شاید چنین چیزی هم نباشد و تا حدودی تسلیم فشارها بشوند." شما چیزی فهمیدید؟؟!!
الان برای بار سوم برق رفته
۶ ساعت برق نیست
خسته نباشید به دلاوران صنعت برق
برنامه برق اصفهان که داده اند جدا یک برنامه رزرو هم جدا دادند و جالبه رزرو هم میبرند که یعنی حداقل ۴ ساعت خاموشی عادی است
تاسف داره
در این گرمای تابستان علنی روزی ۶ ساعت برق را می برند
اقاجان برق رفتن امروز دیگه شاهکار شده و روزی ۵ ساعت برق نیست دیگه عادی میشه!!!!!
تمام گوشت در فروشگاهها و قصابی ها و یا دارو در داروخانه ها با وضع فعلی میگندد.
به کحا باید فریاد زد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
زاکانی تو که قراره شهردار تهران بشی دایر بودن دفترت در قم چه معنی داره؟هزینه این دفتر از کجا پرداخت میشه و اصلا اسم این دفتر چه خواهد بود؟احتمالا اسمشو میذاری دفتر علیرضا زاکانی شهردار تهران در قم!!!حرکاتت عجیب و غریبه.هرچند ما هم در کشوری عجیب و غریب زندگی میکنیم.
در این مملکت مرسوم هست که دولت جدید یا مجلس جدید و یا هر مدیریت جدیدی بیاید
حضرات نطق شان باز شده واز قبلی
بد بگویند
و بگویند خواستم بگوئیم
اما نگذاشتند
مصلحت ندیدن
اجازه ندادند
وووووو
آقای تاج الدینی
یکبار زمان احمدی نژاد رفتید معاون پارلمانی شدید ...

الان هم که نماینده شده اید، یادتان نرفته که به دلیل خیانت چند نفر از افراد ستادتان به کاندیدای دیگر و همچنین تلاشتان برای عدم قرارگیری یکی از بهترین نمایندگان مجلس و خدمتگزار در لیست بوده است
قدرت طلبی زمان و مکان ندارد اول قم حالا تهران
پس از ازاکانی توقع نداشته باشید از شهرداری تهران بگذرد
البته مشخص نیست زاکانی برای چه دنبال حفظ دفترقم است شاید قرار است از کیسه خلیفه بخشد.
ین دولت که رسما همان دولت احمدی نژاد شد.این مملکت قحط الرجال نیست .
این نماینده ها نمیخوان پیگیر بشن چرا این همه پول بابت واکسن برکت صرف شده و هنوز خبری از واکسن نیست؟ مگه مخبر نگفته بود تا آخر شهریور ۵۰ میلیون دوز واکسن تحویل میدم؟ مگه نگفته بود اینقدر واکسن بیاریم و بسازیم که مردم برن از سوپر مارکت بخرن؟ با همین حرفها وقت رو تلف کردن که امروز به این فاجعه رسیدیم. کسی نمیخواد پیگیری کنه؟ میزتون به خطر میفته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
تازه با اینهمه وعده و وعید و عملی نشدن اونها،پست بالاتر هم گرفته.
تمام وزرا در دولت احمدینژاد پست و مقام داشتند و نتیجه عملکردشون مشخصه
چرا چیزی در مورد سفارت میزبان نمی نویسید
دکتر زالی حقیقتو گفته و بی سوادی ها و نماینده نماهایی مثل این آقا سریع واکنش نشان دادند،اصلا علم و سواد در زمینه پزشکی نداری و رفتار ویروس و بیماری را نمیشناسی حداقل سکوت کن ،،،تاریخ فراموش نمیکنه
واکسن های روز و باکیفیت دنیا رو ببارین برای مردم حتی چندبرابر قیمت.قبل از اینکه همه مون پدرومادرانمونو از دست بدیم
مردم افغانستان باید بین امنیت و پیشرفت با طالبان و دموکراسی مضحک و بدون امنیت با اشرف غنی یکی را انتخاب کنند
این جماعت اصولگرا همواره روحانی را فردی توهین کننده معرفی می کردند اما این روزها با کلمات واصطلاحات وطعنه های بی ادبانه خود ظاهرا در حال ربودن گوی سبقت بی ادبی از ایشان هستند !!
واقعیت این است که مردم و دولت و.. به همدیگر بی اعتماد شده و هر کس ساز خودش را می زند باید قبول کرد مسافرت و زیارت و حرم و عزاداری هر جا که باشد سربسته یا محیط باز و تجمع در صف مرغ و صف واکسن و..... همه تجمع حساب شده و ضد پروتکل های بهداشتی است . همه باید رعایت کنند وگرنه کشتار بیشتری در کشور رقم می خورد...
تابی تیتر رو‌ سانسور قهرمانانه کردی کلک :))
روزنامه کیهان برای تبرئه روس و سفیرش هر چه فحش بلد بود نثار انگلیس و سفیرش کرده .
انگار سفیر روس بچه کوچکی بوده که سقیر انگلیس با یک شیرینی گولش ژده.
اقای کروبی تو همون دو ساعت ملاقات کل وقایع قبل و بعد از انقلاب را با جزئیاتش تعریف کردند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
آره! واقعا
یادشون رفته با سیصد هزار رای! چطور بیانیه میدادن و مردم را توی خیابون میکشوندند تا هنجارشکنی کنند و آسیب ببینند به خاطر خاندان و حزب ایشون! حالا شده نگران مردم! آخی همینقدر مهربون و مردم دوست!
بمباران تخریبی دکتر زالی از طرف تندروهای جبهه پایداری و اصولگرا در مجلس شروع شد !!!

چرا نمی گدارید تا کسی کا از ابتدا با داشتن تخصص و دانش و دلسوزی در بیماری کرونا کار کرده است

حرف بزند ؟؟
واقعا تا کی می خواهید دهان منتقد متعهد دلسوز متخصص را ببندید ،؟
طالبان صد مرتبه بد تر از امریکاست به زودی خواهید دید.
طالبان صد مرتبه بد تر از امریکاست به زودی خواهید دید.
یعنی اینقدر اخبار فاجعه بار و زشت داشتین که باید یه طومار مینوشتم! اخبار مملکت در همه زمینه ها فاجعست! ماه هاست یدونه خبر خوب و خوشحال کننده تو تابناک نخوندم!
راب منفي دادم؟؟؟خجالت بكشيد
مگر هدف خدمت نيست
قحط الرجاله؟
يك نفر ديگر به امور مجلس بزيد
همين مار كردين كرونا از قم پخش شد
عجیب تر و غیر قابل قبول تر از انتخاب زاکانی برای شهرداری تهران

توجیهات سروری نماینده حداقلی شورای شهر تهران
است که با هزار توجیه عجیب تر میخواهد

زاکانی را صاحب صلاحیت علمی و تجربی برای این پست نشان دهد !!!
روزنامه کیهان ...این روزنامه تعطیل شود و کاغذش صرف چاپ دفتر و کتاب برای مدارس !!
زاکانی دفتر من در قم تبدیل به شهر نو میشود
وزیر پیشنهادی آموش و پرورش گفت: بنده هیچ نسبتی جز برادر دینی با آقای رئیسی ندارم با علم الهدی چی؟
دکتر زالی از ابتدا با نظرات کارشناسانه و دلسوزانه و روشنگرانه شاید تنها مسولی بود که با فساد و اشتباه در سیستم درمان اقدام میکرد

و حالا چرا به جای تقدیر مجلس از او و امثال او ، باید نمایندگان حداقلی مثلا انقلابی!؟ به او حمله کنند ؟
و او را نیز به خاموشی و سکوت و تایید اشتباهات متعدد خطرناک فرا بخوانند ؟
واقعا جای تاسف دارد
دکتر زالی از ابتدا با نظرات کارشناسانه و دلسوزانه و روشنگرانه شاید تنها مسولی بود که با فساد و اشتباه در سیستم درمان اقدام میکرد

و حالا چرا به جای تقدیر مجلس از او و امثال او ، باید نمایندگان حداقلی مثلا انقلابی!؟ به او حمله کنند ؟
و او را نیز به خاموشی و سکوت و تایید اشتباهات متعدد خطرناک فرا بخوانند ؟
واقعا جای تاسف دارد
جناب آقای دکتر زالی باید پاسخگوی عملکرد ضعیف شان باشند نه طلبکار دیگر مسوولان! چرا هیچ مشاوره ای به بیسوادان مسلط بر شهرداری ندادند که ترجیح باید استفاده از فضای باز باشد و فضای بسته باید مجهز به تهویه هوای موثر شود؟ دستورالعمل ساده ای که جلوی گسترش ویروس را می گرفت. یک نمونه آن، بازارهای میوه و تره بار شهرداری است در بعضی از آنها حتی بدون هرگونه تغییرات ساختمانی می شد دسترسی عموم را بگونه ای تغییر داد تا تجمع در فضای بسته داخلی شکل نگیرد. و ده ها مورد دیگری که اگر این به اصطلاح مسوولان حداقل هوش متوسط داشتند وضع مان چنین نبود.
مقامات گمان نکنند چون خودشان مراجعه ای به مترو و بازار میوه ندارند پس از گزند پاندمی در امان خواهند ماند هر آن ممکن است جهشی خطرناک رخ دهد و دنیا را بار دیگر و شاید بدتر گرفتار خودش کند.
نماینده قم، شهردار تهران شد!!!
"با طالبان راحت تر می‌شود کنار آمد تا آمریکایی‌ها"
البته در نظر داشته باشید که طالبان بدون شک اگر برای رفع نیازهایش به ایران وابسته باشد قطعا سودای تسخیر ایران را در سر خواهد داشت. و این خام خیالی است که قومی وحشی در همسایگی ما با ما مانند افراد متمدن رفتار کند.
این همان نیازی است که گرگ به گوشت دارد. قطعا آقا گرگه پول برای گوشت نمیدهد آقای جمالی.
ما متوجه نشدیم آقای زاکانی شهردار تهران است یا اینکه در هئیت دولت قصد دارد از منافع شهر قم حمایت کند قصه جالبی است دسیابی به صندلی قدرت
یعنی درستی و یا نادرستی حرفهای زالی مهم نیست؟!
حالا چون قبلا حرف نزده الان هم نباید حرف بزنه ؟
زالی خودش هم مسوول است و باید جواب پس بدهد ، اما حرف‌هایش هم درست است.
حالا از لب باز کردن زالی ناراحتی؟؟
تصور میکنم پرواز از مقصد چین به ونزوئلا از روی اقیانوس آرام خیلی سریعتر و کوتاه مدت تر باشه . چطوری اومدن ایران و پرواز عوض کردن و .... ؟؟ اگه اشتباه میکنم یکی بهم بگه. موضوع کمی بوداره!!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
دقیقا سوال منم همین بود ،منطقی نیست از چین بیاد ایران بعد بره ونزوئلا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
با پول و اعتبار ما واکسن از چین خریدن

و از طریق تهران که ۳۰ درصد دور تر است

به ونزوئلا ارسال میگردد !!!؟؟؟

خوش بحال مردم ونزویلا
آقای زاکانی تحت چه عنوانی دفترش را در قم دایر نگه می داره؟ هزینه اش از کجا تامین میشه؟ ذیل چه سمتی در هیات دولت از قم دفاع می کنه؟ اگر منافع تهران و قم تعارض داشتند کدام یک را ترجیح میده؟
این حرف آقای زاکانی این گونه القا می کنه،((کشور مال خودمونه،هر طور دلمون خواست توش رفتار می کنیم.))
خسته نشیم از این همه رکورد ...
زالى هميشه حرفش رو ميزد شايد شمانميشنيدى، اين چيزهايى هم كه گفته مردم همه ميدونن تازه خيلى چيزا رو نگفته فشارى كه به شما اومده به خاطر اينه كه يك مقام رسمى اين حرفا رو زده وگرنه چيزى نگفته كه كسى نميدونه
روزنامه کیهان : سفیر انگلیس بعد از بازداشت شلوار خود را خیس کرد
چقدر بی ادب. پول نفت چقدر صرف فرهنگ سازی می شود؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
از کی تا حالا ایران در مسیر هوابرد چین به ونزوئلا قرار دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
راهش رو کج کرده اینجا بک نفسی تازه کنه
وزیر پیشنهادی آموش و پرورش گفت: بنده هیچ نسبتی جز برادر دینی با آقای رئیسی ندارم
احتمالا شما تصادفی اهل مشهد هستید.
چه میکنه جناب پروفسور کواکبیان
واکسن ونزوئلا رو خوب اومدی . هر چی که ملتو فرض میکنی خودتی مسئول بی کفایت دزد
گردش گری ایرانی اسلامی!!!!!فاتحه توریسم هم خوانده شد
خدا به داد برسد فقط
رئیسی که از کره ماه نیامده و چهل سال پست و مقام داشته..
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار