بازدید 51065
دو هزار و پانصد و پنجاه و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

توصیه سردار علایی به رئیسی درباره نوع رابطه با آمریکا / امام جمعه کرج: سفرای انگلیس و روسیه بدانند ما هم عکس‌های زیادی برای انتشار داریم که تحقیر شوید

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: غیبت نمکی در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا / آمریکا چند شخص و شرکت را به بهانه حمایت از سپاه تحریم کرد / فریدون عباسی: اگر دولت نیاز داشته باشد، افرادی از مجلس به کمکش خواهند رفت/دفاع سروری از انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۶۹۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱ 13 August 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

کشور تحمل تنش تازه ندارد

علی‌اصغر زرگر درباره تصویر توهین‌آمیز سفیر روسیه به خبرآنلاین گفت: نگاه از بالا به پایین دو نماینده سیاسی دولت های روس و انگلیس، این دو رقیب دیرینه نفوذ در ایران به نظر حقیر دارای سیگنال ها و معانی مختلفی میتواند باشد. به طور کلی این موضوع را در پنج بخش عنوان می کنم؛

۱- اولا نشان از این دارد که این دو سفارتخانه موازی با یکدیگر منافع خاص خود را در ایران دنبال  و لذا تحولات ایران را از نزدیک رصد می کنند و در مورد آنها رایزنی نزدیک با هم دارند.

2- علیرغم رقابت های سیاسی و اقتصادی و ژئوپلتیک در ایران و منطقه این عکس نشان از آن دارد که در سطوح بالای مسائل استراتژیک بین المللی دو قدرت اشتراک منافع دارند و در مورد مسایلی مانند برجام و موضع بین المللی ایران از موضع واحد برخوردارند.

۳- نظر به عدم استقرار کامل دولت جدید در ایران، انتشار این عکس نوعی تست و آزمایش عکس العمل رئیس جمهور جدید هم‌ میباشد. اگر دولتی ملی گرا و قدرتمند بر سر کار بود، معقول ترین عکس العمل درخواست اخراج این دو نماینده سیاسی بود. حال باید دید در عمل عکس العمل دولت جدید چیست؟

۴- سیگنال دیگر این تصویر و نگاه از بالا به پایین‌ آن است که ای دولتمردان ایران به هوش باشید، که از نظر سابقه تاریخی ایران مرتع انگلستان است و همان گونه که در دوران جنگ جهانی دوم با شوروی هماهنگ‌ ایران را اشغال و اینجا را محل امنی برای تصمیمات مهم استراتژی جنگ قرار دادیم، امروز هم ایران رها شده نیست و باید بر اساس منافع دو قدرت به برجام برگردد و در این مورد ما هماهنگ و منافع مشترک داریم.

۵- موضوع دیگر اینکه، نمایندگان سیاسی، خصوصا در سطح سفیر و وزیر مختار، معمولا بدون اذن و دستور مرکز نمی توانند چنین تحرکات تحریک آمیزی را در کشور میزبان انجام دهند، مگر آنکه قبلا با محافل اطلاعاتی و سیاسی مرکز به مشورت گذاشته باشند.

بازار هویج در هفته های آتی متعادل می شود

مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار: طی روزهای اخیر قیمت تمامی اقلام به غیر از هویج، سیب زمینی، پیاز، سبزی و لوبیا ۲۰ درصد کاهش یافته است. ازدیاد مصرف هویج به دلیل شیوع ویروس کرونا قیمت این محصول را دچار نوسان کرده است. گرچه هر کیلو هویج با نرخ ۲۰ هزار تومان در مغازه ها باید عرضه شود، متاسفانه برخی مغازه داران با قیمت های بالاتری این محصول را عرضه می کنند. در ایام‌ محرم پیش بینی می شود که قیمت میوه مجدد شکسته شود‌./ باشگاه خبرنگاران جوان

رشد قیمت‌ها در بازار ارز در هفته سوم مردادماه

روند قیمت‌های بازار ارز در هفته‌ای که گذشت، صعودی بود، به طوری که قیمت ارزهای شاخصی چون دلار و یورو به سطح قیمت‌های آبان ۱۳۹۹ بازگشت. قیمت دلار در این هفته به آسانی وارد کانال ۲۶ هزار تومانی شده و به سرعت با رد شدن از مرز ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان به سطح قیمتی دلار در آبان‌ماه سال گذشته بازگشت. در شرایطی هم که مشخص نیست چه برنامه و سیاستی برای مدیریت بازار به کار گرفته خواهد شد، افزایش روند قیمت‌ها دور از انتظار نبود./ایرنا

علم‌الهدی: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) حرام است

امام جمعه مشهد:عزاداری برای امام حسین(ع) بالاترین عبادت است، اما عبادت را نمی‌توان با فعل حرام انجام داد. عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) حرام است و با انجام کار حرام نمی‌توان برای این امام بزرگوار عزاداری کرد. در شرایط کنونی، ماسک نزدن حرام و منکر است. عده‌ای که ماسک نمی‌زنند و فکر می‌کنند شهامت دارند، باید بدانند این شهامت نیست، بلکه تجاهر به معصیت است و شما هم اگر نهی از منکر نکنید، در برابر این معصیت بی‌تفاوت هستید. عزیزان مسئول در عرصه‌های نظامی، امنیتی و انتظامی باید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه نظارت و با متخلفین برخورد کنند. گفته می‌شود حرم شلوغ است. مگر مترو، اتوبوس و ون‌ها شلوغ نیست؟ مگر این‌ها قابل کنترل نیستند؟/ایسنا

درست است که وزیرخارجه دولت زبانش خوب نیست اما کم کم یاد می گیرد!

مجید ابهری، رفتارشناس حامی رییسی در کلاب‌هاوس گفت: می‌گویند آقای عبداللهیان، وزیر خارجه پیشنهادی دولت انگلیسی بلد نیست، مگر بلینکن وزیرخارجه آمریکا فارسی بلد است؟ خب عبداللهیان انگلیسی به مرور یاد می گیرد!

سفیر روس باید اخراج شود، وگرنه طمع ورزی‌های روسیه بیشتر خواهد شد

مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اینکه وزارت امورخارجه کشورمان سفیرروسیه را احضار کرده و او نیز به خاطر عکس موهنی که از خود و سفیر انگلیس درجایگاه ویژه سران کشور‌های روسیه، انگلیس و آمریکا در سفارت روسیه در تهران در دوران اشغال ایران توسط متفقین منتشر کرده عذرخواهی نموده، لازم بود، اما کافی نیست. اکنون در برابر اقدام توهین آمیزی که سفیر روسیه انجام داده اگر برخورد قاطعی با او صورت نگیرد، طمع ورزی‌های روسیه بیشتر خواهد شد و چنین چیزی برای ملت ایران قابل تحمل نیست

ذوالنوری: دولت روحانی دلبستگی زیادی به غرب داشت

مجتبی ذوالنوری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین، گفت: بین ایران و چین یک تفاهم‌نامه ۲۵ سال منعقد شده اما هنوز تبدیل به قراردادهای اجرایی نشده است. وی بیان کرد: دستگاه‌های ذیربط به دنبال آن هستند که قراردادهای اجرایی این تفاهم‌نامه ۲۵ ساله را تهیه و زمینه انعقاد آن را هموار کنند.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی قراردادهای همکاری بین ایران و چین منعقد می‌شود، تصریح کرد: زمان تهیه قراردادهای اجرایی تفاهم‌نامه بین ایران و چین به اراده دولت جدید بستگی دارد.نماینده قم در مجلس با بیان اینکه مجلس از دولت مطالبه خواهد کرد که در این زمینه تسریع شود، گفت: دولت روحانی دلبستگی زیادی به غرب داشت و با این نگاه خود، دوستان جمهوری اسلامی ایران را فراری داد اما قطعاً در دولت رئیسی ارتباط ایران با کشورهای دوست و همسو تقویت می‌شود.

درگذشت چهره شاخص بدنسازی ایران بر اثر ابتلا به کرونا

حسین شیبانی چهره شاخص بدنسازی ایران و دارنده مدال های طلای آسیا و رقابت های آرنولد کلاسیک که مدتی بود بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده بود، صبح امروز (جمعه) درگذشت. بر اساس اعلام نزدیکان وی، در مدتی که شیبانی در بیمارستان بستری بود هیچ یک از مسئولان ورزش سراغی از وی نگرفتند. وی داری کارت حرفه ای NPC و کارت الیت پرو Ifbb بود.

امام جمعه کرج: سفرای انگلیس و روسیه بدانند ما هم عکس های زیادی برای انتشار داریم که تحقیر شوید

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدام اخیر سفرای انگلیس و روسیه در تهران گفت: سفرای این ۲ کشور باید هرچه سریع تر از ملت ایران عذرخواهی کنند. وی تاکید کرد که دستگاه دیپلماسی انقلابی باید در این زمینه با اقتدار برخورد داشته باشد تا شاهد تکرار موارد مشابه نباشیم . آیت الله حسینی همدانی، خطاب به سفرای این کشورها گفت : ما هم عکس های زیادی داریم که تحقیر شوید، که چگونه سربازان اسیر شده شما ترسیده بودند. وی با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد و سقوط دولت مصدق بیان داشت:در آن زمان چون مردم با دولت مصدق همراهی نداشتند با دستور آمریکا دولت مصدق سرنگون شد. آیت الله حسینی همدانی با اشاره به ملی شدن صنعت نفت ایران در زمان دولت مصدق گفت، انگلیس وقتی دید که دستش از غارت نفت ایران قطع شده دست به توطئه های مختلفی زد و ۲۵ سال حکومت دیکتاتوری در ایران شکل گرفت.

امام جمعه تبریز: سفیر جدید انگلیس باید به شدت تنبیه شود

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در برنامه پیام جمعه اظهار داشت: اولین اولویت دولت مردمى، باید رفع مشکلات اقتصادى از طرق تقویت تولید داخلى‌، وارد کردن مردم در میدان اقتصاد، ایجاد اشتغال براى جوانان‌ ، حفظ و تقویت ارزش پول ملّى‌ و حل مشکل گرانى‌ باشد. وی افزود: سفیر جدید انگلیس که سابقه امنیتی دارد، در آغاز مأموریتش باید به شدت تنبیه شود تا مراقب رفتارش باشد. آل هاشم گفت: رفتار سفیر روسیه دور از انتظار بود و انتشار یک متن دو پهلو، این رفتار بی ادبانه را جبران نمی کند. وی باید با صراحت از ملت ایران عذرخواهی کند. امام جمعه تبریز اضافه کرد: جنگ نرم «احساسات را درگیر مى‌کند.» مخاطبان در شرایطى که احساساتى شوند، هم شایعات و فیک‌نیوزها را راحت‌تر مى‌پذیرند و هم امکان رفتارهاى تکانشى بیشترى را دارند.

سید حسن خمینی: انقلابیون مسلمان جریان «متحجر مذهبی» نبودند

سیدحسن خمینی: باید به همگان گفت انقلابیون مسلمانی که قبل از انقلاب مبارزه کردند جریان «متحجر مذهبی» نبودند. انقلاب رویه دیگر جریان «روشنفکر مذهبی» بوده است. آنچه در ادامه واقع شد اگر بعدها لبه تحجر را با خودش همراه داشت، انقلابیون مبارز قبل نبودند. جریان متحجر دزدانه بر سر سفره پیروزی نشست و در بخش هایی پیروز شد. هیچ یک از مبارزین ریشه در یک جریان تحجر نداشته اند و به خاطر همین می بینید که یکی از بزرگترین هجمه ها بحث «انجمن حجتیه» بوده که امام تا آخر هم به آن توجه می دادند. یکی از مشکلات انقلابیون قبل از انقلاب هم با همین جریانات بود. وی در پایان گفت: ما قبل از انقلاب مبارزینی داشتیم که با قاعدینی مواجه می شدند که شماتت می کردند و این گروه شماتت کننده پشت سنگر تحجر و تقدس سنگر گرفته، باید برای نسل های بعد و کسانی که بعدها منشأ اثر می شوند توجه داده شود که قرائت آنها چیزی نبود که در انقلاب توسط امام، شاگردان امام و نسلی که انقلاب کردند ترویج و بیان شد.

واکنش سعید محمد به لیست وزرای پیشنهادی رئیسی

سعید محمد فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به لیست پیشنهادی وزرای رئیسی واکنش نشان داد.سردار سعید محمد در توییتی نوشت:«ضمن عرض تسلیت ایام و آرزوی قبولی عزاداری های هموطنان عزیزانتخاب اعضای کابینه از اختیارات مسلم ریاست محترم جمهور می باشد لذا با ادای احترام، آرزومند موفقیت همه عزیزان معرفی شده در کابینه جهت حل مشکلات مردم عزیز هستم.»گمانه زنی هایی درباره احتمال حضور محمد در کابینه رئیسی یا شهرداری تهران وجود داشت.

نظر غفوری فرد درباره کابینه پیشنهادی رئیسی: آچار به دست هستند

حسن غفوری فرد از اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: به نظر می رسد کابینه پیشنهادی برای خدمت و پر کردن گسل‌های اجتماعی بسیار آماده است.

در مجموع من فکر می کنم یک کابینه کاری و جدی خواهد بود. به قول مهندسان، آچار به دست هستند افرادی چون آقای رستم قاسمی، آقای ضرغامی، آقای محرابیان، آقای سجادی در این سطوح کار کرده اند و فقط پشت میز نشین نبودند و اهل کار هستند.مثلا آقای میرکاظمی قبلا وزیر تجارت بودند، حداقل ۸، ۱۰ نفر از اینها چهره های شناخته شده سیاسی و کاری هستند و ترکیبی از چهره های شناخته و کاری هستند، ‌برعکس کابینه های قبلی که بیشتر حرف و وعده و سخن و سخنرانی بود. به نظر می رسد اینها کابینه کاری باشند و انشالله که موفق شوند مشکلات کشور را حل کنند. آقای رئیسی وقتی در دستگاه قضا و آستان قدس بودند فرد بسیار کاری و فعالی بودند و در مجموع حتما کابینه ایشان از کابینه یازدهم و دوازدهم موفق‌تر خواهند بود.

دفاع سروری از انتخاب زاکانی بعنوان شهردار تهران

عضو شورای شهر تهران همچنین معرفی علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران را این گونه تشریح کرد: ما با انتخاب خود نشان دادیم که او را شایسته ترین فرد برای این موضوع می دانیم و او هرجا بوده منشا تحول ، خلاقیت ، نوآوری و حرکت رو به جلو بوده و خصوصیت مهم او نیز توجه به جوان هاست و زمانی که هیچ بحثی در زمینه جوانگرایی نبوده او در خط مقدم توجه به جوانان حضور داشته است.عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: انشالله با شرایطی که امروز داریم زاکانی یک فرد کاملا جهادی و با ابتکار عمل خواهد بود، او در مرکز پژوهش های مجلس مسائل کشور و تهران را کاملا بررسی کرده است و گزینه بسیار مورد اعتمادی است و من یقین دارم که در آینده نزدیک همه و حتی منتقدان هم اذعان خواهند کرد که این انتخاب، انتخابی شایسته و به جا بوده است.

سخنگوی طالبان: دیپلمات‌های ایرانی در امنیت هستند

سخنگوی طالبان تاکید کرد: تمامی دیپلمات ها از جمله جمهوری اسلامی ایران در امنیت هستند و کسی با آنها کاری ندارد.ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در گفت‌وگو با پیک افغانستان گفت: تصریح می‌کنیم که تمام دیپلمات های کشورهای خارجی که در افغانستان بوده در امنیت هستند و با هیچ مشکلی مواجه نمی شوند، به خصوص دیپلمات های کشور جمهوری اسلامی ایران که در هرات و سایر مناطق هستند از امنیت برخوردارند و کسی با آنها کاری ندارد.وی خاطرنشان کرد: ما هم به امنیت آنها اولویت داده و متوجه هستیم، مشکلی ان‌شاءالله نخواهد بود.

توصیه سردار علائی به رئیسی درباره نوع رابطه با آمریکا

علایی در ادامه به چالش دیگر سیاست خارجی دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: چالش بزرگ دیگر این است که بالاخره ایران با آمریکا می‌خواهد چه کند؟ آمریکایی‌ها نشان داده‌اند در این چهار دهه بزرگترین مزاحم و مانع پیشرفت و توسعه ایران هستند و مساله چگونگی رابطه ایران و آمریکا غیر از موضوع هسته‌ای همچنان یکی از چالش‌ها خواهد بود.نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: نظام سلطه‌گر آمریکا جلوی مبادلات کشورهای مختلف با ایران را گرفته است، بطوریکه حتی کشورهای دوست هم حاضر نیستند با ایران، مبادلات رسمی انجام دهند و پول‌های ایران را برگردانند. این موضوع از مهمترین چالش‌های دولت سیزدهم است.علایی یادآور شد: یکی دیگر از چالش‌هایی که از گذشته باقی مانده، لزوم تغییر در سیاست خارجی ایران و محاسبه هزینه و فایده سیاست‌ها و تصمیمات است. معتقدم همانطور که در گذشته با شوروی روابط خوبی نداشتیم و در اواخر جنگ تحمیلی بازنگری انجام شد، مساله کاهش تنش با آمریکا هم باید با لحاظ تامین منافع ملی ایران مورد بازنگری قرار گیرد.

نظر جعفرزاده درباره رای اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیسی

نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: در ابتدای زمان مشخص شدن شرایط خوب آقای رییسی در انتخابات هر کسی از دیواری بالا آمد و پرچمی بلند کرد و می گفت من در ستاد آقای رییسی هستم.«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی»، نماینده ادوار مجلس، در گفت و گو با برنا در رابطه با رای اعتماد به وزرای آیت الله رییسی اظهار کرد: فشار روی آقای رییسی واقعا زیاد است. بعد از ردصلاحیت ها مسجل شد که آقای رییسی قطعا رییس جمهور خواهد شد و هر کسی به هر طریقی، خودش را به ایشان وصل کرد. او افزود: اگر افرادی مثل آقای لاریجانی و دیگران تایید صلاحیت می شدند قطعا این افراد در انتخابات همراه آقای رییسی نبودند ولی به محض مشخص شدن شرایط خوب آقای رییسی، هر کسی از دیواری بالا آمد و پرچمی بلند کرد و می گفت من در ستاد آقای رییسی هستم.

نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: همان زمان پیش بینی می شد این افراد بخاطر کابینه به آقای رییسی فشار زیادی می آورند. امروز جریان های مختلف پیروزی آقای رییسی را به حساب خودشان می گذارند، ولی واقعا مساله به این شکل نبود و شرایط آقای رییسی مساعد بود شعارهای خوبی می داد و وعده فساد ستیزی باعث می شد رغبت به ایشان حتی در طیف های مخالف هم، وجود داشته باشد.او ادامه داد: امروز آقای رییسی کابینه ای را معرفی کرده است که شرایط برای او بسیار بسیار سخت است و زمان برای او کم است و مطالبه گری و فشار بر ایشان زیاد است. امروز باید تلاش شود و به آقای رییسی کمک شود تا کابینه او رای بیاورد. من در تمام مصاحبه هایم در همه دولت ها تنها یک حرف داشتم کابینه را باید خود رییس جمهور انتخاب کند. چون در قانون آمده و مجلس باید به کابینه دولت رای بدهد وقتی رای داد سختگیری زیادی نکند و مجلس از نقش نظارتی خود استفاده کند نه از نقش تاییدیه اش.

ابطحی: دین طالبانی دختران را غنیمت جنگی می داند

محمدعلی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز در توئیتی نوشت: چه اضطرابی دارند پدرانی که در افغانستان دختر دارند. دین طالبانی دختران را غنیمت جنگی می داند.

فریدون عباسی: اگر دولت نیاز داشته باشد افرادی از مجلس به کمکش خواهند رفت

نماینده مردم کازرون در مجلس گفت: این طور نیست که اگر تعداد انگشت شماری از مجلس بخواهند به دستگاه اجرایی بروند وقفه ای در کار مجلس ایجاد شود. اگر دولت جمهوری اسلامی نیاز داشته باشد افرادی از مجلس به کمک دولت خواهند رفت.«فریدون عباسی»، نماینده مردم کازرون در مجلس، در گفت وگو با برنا در رابطه با "ویژگی ها وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم" گفت: افرادی که قرار است در دستگاه اجرایی فعالیتی داشته باشند فقط مجری بودنشان کافی نیست یعنی اینکه فقط افراد اجرایی انتخاب شوند کفایت نمی کند این افراد باید حتما قابلیت مواجهه با نخبگان را داشته باشند، یعنی بتوانند از افراد صاحب نظر در کشور کمک فکری بگیرند و راهبردهای نظام را اخذ کنند و ریل گذاری مجلس را بپذیرند و بتوانند اجرا کنند. افراد قرار است یک وزارتخانه که عمدتا وزارتخانه های تخصصی هستند را اداره کنند و باید آدم های کارکرده و باسابقه باشند.او در ادامه در رابطه با حضور تعدادی از نمایندگان در کابینه دولت سیزدهم گفت: این طور نیست که اگر تعداد انگشت شماری از مجلس بخواهند به دستگاه اجرایی بروند وقفه ای در کار مجلس ایجاد شود. اگر دولت جمهوری اسلامی نیاز داشته باشد افرادی از مجلس به کمک دولت خواهند رفت. خیلی ساده است تا موقعی که نماینده جدیدی برای آن حوزه ها انتخاب نشده است این افراد اگر از مجلس بیرون بروند هم برای آن حوزه های انتخابیه می توانند انجام وظیفه کنند.

پاسخ عراقچی به «راب» درباره آزادی ۱۰ زندانی

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران خطاب به وزیر خارجه انگلیس نوشت: شما بهتر از هر کس دیگری می‌دانید توافق برای آزادی ۱۰ زندانی هفته‌ها پیش به سرانجام رسید، ولی دوستان شما در واشنگتن مانع شدند.

آمریکا چند شخص و شرکت را به بهانه حمایت از سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده چند فرد و شخص را به بهانه مشارکت در یک «شبکه قاچاق نفت» که از نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمایت می‌کند تحریم کرده است.

آمریکا یک فرد، چهار شرکت و یک نفتکش را به بهانه حمایت از نیروی قدس سپاه تحریم کرد.

اسامی افراد و شرکت‌های تحریم‌شده به شرح زیر است:
«محمود رشید الحسبی»، تبعه عمان، به بهانه ارتباط با نیروی قدس سپاه
شرکت «نیمر اینترنشنال ال‌.‌ال.سی»، مستقر در عمان، به بهانه ارتباط با محمود رشید الحسبی
شرکت Orbit Petrochemicals Trading LLC، مستقر در عمان به بهانه ارتباط با شرکت «نیمر اینترنشنال ال‌.‌ال.سی»

شرکت Bravery Maritime Corporation، ثبت‌شده در لیبریا، به بهانه ارتباط با محمود رشید الحسبی
شرکت Nimr International S.R.L، مستقر در رومانی، به بهانه ارتباط با محمود رشید الحسبی
نفتکش «Oman Pride»، تحت پرچم لیبری به بهانه ارتباط با Bravery Maritime Corporation

مولوی عبدالحمید: طالبان دارای ریشۀ مردمی است

امام‌ جمعه زاهدان با بیان اینکه «طالبان دارای ریشۀ مردمی هستند»، پیشروی‌های گستردۀ آنها در افغانستان را «نتیجۀ حمایت‌های مردمی» دانست و گفت: پیشروی‌های گسترده و سریع طالبان که بخش‌های زیادی از افغانستان را به تصرف خودشان درآورده‌اند بیانگر این است که این حرکت ریشۀ مردمی دارد و از نصرت خدا و حمایت‌های مردمی برخوردار است.

غیبت نمکی در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا

جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، صبح امروز به ریاست رئیسی، رئیس جمهور برگزار شد. آنطور که از تصاویر منتشرشده در سایت ریاست جمهوری پیداست، سعید نمکی در این جلسه حضور نداشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۳
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۷۰
آقای عبدالحمید
آیا غنیمت گرفتن دختران ۱۲ به بالا هم از حمایت مردم افغانستان برخوردار است؟
سخنان و تفکر مولوی عبدالحمید بسیار خطرناک است و نیروهای امنیتی باید هوشیار باشند.
لطفا بزرگان کشور در مورد کرونا این هفته تصمیم جدی بگیرند و هیات ها را تعطیل کنند..
ظریف وضعیت زبانش اون بود و با همه دقتی که به خرج داد آخرش اون طرفی ها توانستند از قرارداد برجام یک واژه " spirit" بیرون بکشند و این همه ماجرا رو به وجود بیارن!
این یکی که دیگه زبان انگلیسی بلد نیست و می خواد توی این چهار سال یاد بگیره!خدا به داد ملت ایران برسه!!
این حرکت دو تا سفیر کنایه به امریکا بود که بیرون ش کردن . چقدر تحلیلهاتون ضغیف ه
چه عجب بلاخره چشممون به جمال یه "سردار" روشن شد که حرف دل مردم رو می زنه!
کدام مسول شب می تواند راحت بخوابد
مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: .......در برابر اقدام توهین آمیزی که سفیر روسیه انجام داده اگر برخورد قاطعی با او صورت نگیرد، طمع ورزی‌های روسیه بیشتر خواهد شد و چنین چیزی برای ملت ایران قابل تحمل نیست....

بنظر من مسیح مهاجری درست گفته، هر دو سفیر باید بعنوان عنصر نا مطلوب اخراج گردند.
چرا نمی خواهیم واقعیت را قبول کنیم؟ ا عکس مشترک سفیران این دو کشور بیانگر هیچ موضوع عجیب و تازه ای نیست
در صحت این ادعا همین بس که هیچکدام از دو کشور مزبور بابت آن عکس توهین آمیز، با قلدری تمام عذر خواهی رسمی نکردند
اقای المهدی میگوید در مراسم عزاداری هرکس شرایط بهداشتی را انجام ندهد گناه کرده اگر زمان روحانی بود برعکس بود امام جمعه می‌فرماید ماهم عکسهای زیادی از روسیه وانگلیس داریم اگر منتشر شوند آبرویشان میروداگر روحانی بود می‌گفتند دولت ووزیر خارجه عرضه ندارند جوابشان را بدهند سردار علایی میفرماید بهتر است تنش با امریکا کمتر شود ومثل روسیه با انها هم کنار بیاییم ایا اگر روحانی بود هم این حرف ها زده میشد که اگر مقاومت این اقایان وامثال ایشان نبود حداقل برجام به نتیجه رسیده بود ومردم اینقدر سختی نمیکشیدند
دفاع سروری از انتخاب زاکانی بعنوان شهردار تهران!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقا لطفاً یکی از مقالات پژوهشی آقای زاکانی راجع به تهران را منتشر بفرمایید
اگر عکسی داشتی تاالان منتشر میکردی
آقای ابهری جگونه نابلدی زبان فارسی وزیر خارجه آمریکا را پیش زبان انگلیسی آقای امبر غبداللهیان می گذارید؟ کسی انتظار بلد بودن تمامی زبان های رایج دنیا را از وزیر امور خارجه ندارد ولی ایشان بایستی به زبان انگلیسی که زبان بین المللی است تسلط داشته باشد. وزارتحانه دیپلماسی یک کشور که آموزشگاه زیان نیست.
باید به سروری گفت در کدام زمینه رو جلو حرکت کردیم؟بهداشت و درمان؟امنیت احتماعی و اقتصادی؟اخلاق؟اموزش و پرورش؟قیمت های خورد و خوراک و مسکن؟و در تمام اینها زاکانی چه کار مثبت ورو به جلویی برای کشور انجام داده؟این ادم حتی مخالف ورود واکسن به کشور بوده.
یه زمانی میخواستیم به کسی فحش بدیم میگفتیم برو هویج الان به هرکی بگی هویج کلی کیف میکنه
سفیر انگلیس درسش رو خوب بلده . ما هم باید درسمون رو خوب بلد باشیم. سفیر روسیه در ترکیه به قتل رسید اما روسها قطع رابطه نکردن ما بودیم چکار می کردیم یادمون باشه در عرصه روابط بین الملل هر پاسخی باید به فراخور باشه .
عزیزان افغان زیاد نگران طالبان نباشند یه چند دهه اجازه بدید حکومت تشکیل بدهند خود بخود نابود خواهند شد اسلحه و..... غیره هم موثر نخواهد بود
واقعاً من نمی دانم بعضی ها دنبال چه می گردند سفیر انگلیس عذرخواهی کرده است آنوقت برخی افراد در این شرایط بحرانی دنبال تنش و بحران و بنزین ریختن روی آتش هستند تو را به خدا دست بردارید از این تفکرات
خدا در قرآن بوضوح اشاره می کند که اگر دشمنان شما باز ایستادند شما هم باز ایستید و افراط نکنید. تازه معلوم نیست الان انگلیس دشمن است یا یک دوست نامطمئن!!!
پرسشم این است افغانستان با ایران هم مرز است یا سوریه؟ خطر تروریست ها برای ایران در افغانستان بیشتر است یا سوریه؟
چرا هیچ خبری از لشگر فاطمیون که به ادعای ظریف داوطلبانه!!!!! از افغانستان راهی سوریه شدند تا با تروریست ها بجنگند الان در نبرد با طالبان دیده نمی شود؟
چرا ایران در افغانستان دخالت نظامی نمی کند تا در عمق ۱۰ کیلومتری از خاک افغانستان یک حریم امن درست کند و مردم افغانستان از دست تروریست های طالبان به آنجا پناه ببرند؟
طالبان از دختر های ازدواج نکرده و زن های بیوه ثبت نام کرده تا به عقد اجباری سربازانش دراورد.
چرا برخی ها مترو و اتوبوس را با حرم مقایسه می کنند؟! به ما می گویید که مترو و اتوبوس جزء ضروریات است و نمی شود تک تک افراد را به صف کرد و فهمید که آیا برای خوشگذارنی سوار مترو شده اند یا کار واجب دارند؟ ولی همه ما یقین داریم که اگر کسی وارد حرم نشود هیچ نیاز ضروری از او سلب نمی شود.
همین رفتارباعث دین گریزی مردم شده است و اگر بخاطر وجود ائمه و خدا باوری مردم نبود تمام ایمان مردم بواسطه عده ای از دست رفته بود
جناب ابهری پست وزارت خارجه را با کلاس زبان اشتباه گرفته اند. وزیر امور خارجه‌ باید تسلط کامل به زبان رایج دنیا داشته باشد. فارسی زبان رایج دنیا نیست.
جناب ابهری پست وزارت خارجه را با کلاس زبان اشتباه گرفته اند. وزیر امور خارجه‌ باید تسلط کامل به زبان رایج دنیا داشته باشد. فارسی زبان رایج دنیا نیست.
نمکی با عملکردش باعث کشتار مردمی شد که به علت عدم دسترسی به واکسن معتبر و نبود دارو و تجهیزات پزشکی و تخت بیمارستانی‌کافی از بین رفتند

ایشان دارای سهامی در چند شرکت دارویی با مدیریت خانم نراقی بودند

که از ابتدا نباید انتخاب می شدند
و حالا هم حتما باید محاکمه و مجازات گردد
مگر بلینکن وزیرخارجه آمریکا فارسی بلد است؟....از اون حرفا بود
امام جمعه کرج منظورتان از اینکه شما هم عکس دارید ؟!!!!!کدام عکس است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
درست است که وزیرخارجه دولت زبانش خوب نیست اما کم کم یاد می گیرد:
جناب ابهري عزيز : آقاي عبدالهيان بيش از 30سال است كه در وزارت امور خارجه است و درپست هاي مختلف سمت داشته و در تمام مقاطع تحصيلي تا دكترا تحصيلاتش مرتبط با امور خارجه بوده ولي در طي 30سال يك مكالمه ساده انگليسي ياد نگرفته .چطور انتظار داريد مردم يك همچنين وزيري را بپذيرند.
در مسئوليت وزارت امورخارجه اولين نكته مهم دانستن بسيار عالي زبان انگليسي است تا بفهمد و بتواند از منافع كشور دفاع كند.
در نشستهاي چند جانبه بين المللي رئيس جمهور مي تواند مترجم داشته باشد ولي وزير امور خارجه بايد خودش از پس كار بر بيادولي ظاهرا" ايشان ........
مگر در این مملکت وزارتخانه ها طبق قانون عمل نمیکنند؟
چرا با تغییر وزیر عملکرد عوض میشود؟!
او هرجا بوده منشا تحول ، خلاقیت ، نوآوری و حرکت رو به جلو بوده !!!!!!
خصوصا در مرکز پژوهشهای مجلس که صدای دیگر نمایندگان رو درآورد. حداقل شهامت داشته باشید حقیقت را بگویید ، گرچه مردم خودشان میدانند ...
از بابت قیمت هویج خیلی نگران بودم خیلی ممنون که متعادل می کنید..
بافرمایش آقای ابهری کاملاً موافقم که فرمودندوزیرپیشنهادی امورخارجه لازم نیست زبان انگلیسی بدانندکمااینکه وزیرخارجه
آمریکاهم فارسی نمیداندواین باآن در چون وزیرخارجه امریکا
هرکشوری میرودزبان انگلیسی حرف میرندوزیرخارجه ماهم هرجا رفت حتماًزبان فارسی حرف خواهدزداگرخارجیها خواستند
بفهمندکه‌ایشان‌ جه میگویندبروندفارسی یادبگیرند
به جای حرف زدن عکسها را منتشر کنید
آقای مولوی عبدالحمید اینکه برای بدست گرفتن حکومت دست به هر جنایتی بزنی اسمش نصرت الهی نیست طالبان می توانست بصورت یک حزب یا گروه در کنار دیگر احزاب افغانی حاضر شود و اگر مردمی بود و نصرت الهی داشت حتما برنده انتخابات بود
واقعا صحبت های سردار علایی منطقی و درست است .
واقعا صحبت های سردار علایی منطقی و درست است .
" بازار هویج در هفته های آتی متعادل می شود " حالا دیگه دغدغه ما شده هویج.
کنایه خوبی زده است آقای دکتر مجید ابهری. واقعا قحط الرجال بود که ایشان را انتخاب کردند؟؟؟؟؟؟؟؟
طالبان ریشه مردمی دارد؟ بسم الله. در انتخابات شرکت کنند.
این نصرت خدا که آقای مولوی عبدالحمید گفته است را من درست نفهمیدم. یعنی سر بریدن فرزند در پیش پای مادر، منفجر کردن کودکان در مدارس و به بردگی گرفتن دختران با تاییدات الهی انجام می شود؟ لطفا روشنگری کنند.
یک فرهنگی هستم واقعا وزیری که برای اموزش و پرورش با این همه مشکلات انتخاب شده نه اینکه مشکلات معلمان حل نمی شه بلکه چندین برابر میشه ایشون حتی یک ساعت هم در اموزش و پرورش کار نکرده . نمی دونیم این آقا چه هنری داره که به سمت وزارتخونه به این مهمی انتخاب شده؟
مطابق قانون تحصیلات تکمیلی، مدرک تافل و یا معادل آن از الزامات دوره دکترا است. این چه دکترهایی هستند که بلد نیستند النگلیسی صحبت کنند!؟
طفلک دختران افغان!!!
نمیتوان وحشی گری وجنایات را از طالبان زدود آنها واقعا ازتمدن بی نسیبند کسی که دختران ۱۲ ساله را به غنیمت میبرد اگرپدر باشید میفهمید پدران افغان چه میکشند خداوند رحمشان کند
روز بخیر ، لطفا به جناب ابهری رفتار شناس بفرمائید ، شما بنظر نه تنها طرفدار جناب رئیسی نیستید بلکه با
این توجیه شما قطعا دشمن قسم خورده ایشان بشمار میروید
مگر کلاس زبان است که وزیر امور خارجه که در بیوگرافی ایشان دکتری روابط بین الملل ذکر شده زبان انگلیسی مسلط نیستند
این بزرگ‌ترین ضعف یک وزیر امور خارجه است که براحتی در جلسات مشترک با همتایان مورد مضحکه قرار خواهد گرفت
و بهمین دلیل تا مترجم بخواهد حرف یکی را برایشان ترجمه کنه از حرف یکی دیکه باز میماند

آقای ظریف خوب یا بد با سابقه تحصیل در امریکا و حداقل 40 سال تجربه دیپلماسی و داشتن معونینی مسلط بربان و کار باید که که بقول آقای ابهری«««« زبان انگلیسی بلد نیست و یاد می‌گیرد»»»»
باید وزیر امور خارجه باشد ؟
ما به فکر ساماندهی هویج باشیم بهتره...
آفرین به مدیر مسئول محترم روزنامه جمهوری اسلامی . چه خوب گفته اند چون این اتفاق در سفارت روسیه و بدعوت سفیر روسیه افتاده و سفیر انگلیس در این قضیه ظاهرا میهمان بوده
هر چند بهتر از من میدانید که این انگلیسی‌ها چطور کل دنیا را سر انگشتان بازی می‌دهند
سفیر انگلیس باید بشدت تنبیه شود ولی سفیر روسبه فقط باید عذرخواهی کند.
پس شعار نه شرقی نه غربی چی شد
واقعا چقدر مملکت بی در و پیکر شده ، آیا دخالت در امور سیاسی جز وضاعف امام جمعه های محترم قرار گرفته
گویا ایشان در جریان نیستند که این اتفاق در سفارت دوست ایشان سفارت روسیه و بدعوت سفیر روسیه افتاده
به چه دلیل ایشان در مورد اخراج سفیر روسیه که بانی اصلی است مطلبی عنوان نکرده اند ؟
چرا کسی از دیوار سفارت روسیه بالا نمیره، کجان اون کفن پوشان
با سلام واحترام
نظر سردار علائی درخصوص لزوم بازنگری در روابط باآمریکا وکاهش تنش برای حفظ منافع ملی، کاملا درست ومنطقی است.امیدواریم دولت رئیسی به آن عمل کند. واسیر تندروهایی نظیر جلیلی نشود.
واقعا برخی اظهارنظرها آنقدر قوی و منطقی است که آدم میخکوب می شود، واقعا هیچ کس می تواند به این دانشمندان جوابی بدهد ؟؟؟؟!!! دانشمندانی که گفته اند :
مگر بلینکن وزیرخارجه آمریکا فارسی بلد است؟
گفته می‌شود حرم شلوغ است. مگر مترو، اتوبوس و ون‌ها شلوغ نیست؟
سردا علایی باید به جای توصیه به رییس جمهور پاسخگوی سانحه هواپیمای ای تی ار در یاسوج و نیمه کاره گذاشتن و پروژه ها در مصلی و شرکت هواپیمایی آسمان باشه
ای بابا ای بابا
این طالبان منحوس با کمک امریکا بوجود آمد و جز بدبختی و بیچارگی برای مردم افغانستان چیزی نداشت حالا یه نفر می گه حمایت مردمی و نصرت خدا را دارد ؟؟؟؟؟؟ خدایا ما به خودت پناه می بریم خدایا شر طالبان را از سر افغانستان کم کن و خودت آنها را از شر طالبان نجات بده
شهردار تهران بر خلاف قانون تخصص مرتبط ندارد....... مشکلی نیست، قانون را عوض می کنیم!!!
وزیر خارجه زبان خارجی نمی داند ........ اشکالی ندارد، کم کم یاد می گیرد!!!!
آقای رئیسی به هوش باشید، دیگه فرصتی برای آزمون و خطا نداریم حتی یک روز
مرگ بر روسیه و انگلیس
وقتی فرت و فرت مدرک دکترا می دادند به نیروهای شون، فکر نمی کردند شاید روزی وزیر بشن و اصلأ نمی دانستند و هنوز هم نمی دانند که برای مدرک دکترا باید آیلتس داشت
مجید ابهری، رفتارشناس
مگر بلینکن وزیرخارجه آمریکا فارسی بلد است؟ خب عبداللهیان انگلیسی به مرور یاد می گیرد!
لطفا به رفتار شناس دیگری مراجعه کنید جهت رفتار غیر عقلانی خودتون چرا چون که هنوز نفهمیدی روابط بین المللی دنیا با زبان مشترک انگلیسه . خدا به داد رئیسب برسه با این دلسوزای ....
از ما و سایر وزارتخارجه ای و اشنا به مسائل اقای امیر عداللعیان بسیار ادم خوبی است ولی فاقد سابقه کار اجرائی است بهتر بود ایشان بعنوان معاون خاورمیانه وزارت خارجه انتخاب ذمی شدند تا با فراق بال به موضوعات برسند اینطوری دست و بال ایشان را بستند ضمنا اقای باقری معاون اروپا و امریکا و بین اللمل خوب بود. چه کسانی به اقای رئیسی مشورت می دهند خدا و کشور و مردم را هم در نظر بگیرید نمایندگان مجلس درست انتخاب کنید.
وزير امورخارجه اي كه اينگليسي بلد نيست و شهردار كلان شهري كه سابقه اجرايي در امور شهري ندارد ! خدايا اين كشور را خودت حفظ كن !
کشور دوست و دشمن وجود ندارد این منافع کشور ها است که سیاست را رقم می‌زنند.
زیاد خودتون رو سر قضیه این دو سفیر ناراحت نکنید . شکر خوردن . اونا دنبال عصبانی کردن ملت آن حالا به هر طریق . ما هم جوابی در خور عملشون باید بدیم نه بیشتر و نه کمتر
آقای مجید ابهری، لینکه آمریکایی فارسی بلد نیست مشکلی نیست برای اینکه در جامعه بین الملل با زبان فارسی صحبت نمی کنند بلکه انگلیسی صحبت می کنن. آیا یه وزیر امور خارجه نباید پرستیژ داشته باشد و در جلسات مثل آقای ظریف هم حرف آنها را متوجه شود و هم بتونه از حق ایران با زبان خودش دفاع کند. اینکه فردی مثل ایشان تا الان زبان یاد نگرفته اشکال دارد . آیا در این دوره وزارت وقت داره که کلاس زبان بره. 5 سال طول می کشه تا یه دانش آموز مغز آزاد زبان یاد بگیره. بعدش این آقا با مغز مغشوشه چطوری زبان را زود می خواهد فرا گیرد. یه چیزی بگید درست دربیاد
امريكا راسيستم اداره ميكند نه فرد
ايران بايست در مذاكره اين موضوع را در نظر بگيرد
بين اوباما ترامپ ،بايدن و نفر بعدى خيلى تفاوت نيست مگر ده در صد
سالی که نکوست از بهارش پیداست
وزیر خارجه ای که نتواند انگلیسی صحبت کند افتضاح است تنها تخصص کابینه رئیسی مخالفت با واردات واکسن امریکایی است جالب است چنین سابقه ای
اقای اعلایی فعلا اخبارشان به سبک قبلی در همان خبر آن لاین منعکس کنند؟!!!
جای یک هویج روی صندلی وسطی خالیه.اتفاقا الان نایاب هم هست.
چرا بقیه کشور را هم به شیوه مذکور اداره نکنیم؟
می توانیم یک پسر بچه ۱۲ را همه کاره مملکت کنیم، هم توی وزارت خارجه زبان یاد میگیرد، هم توی وزارت علوم، علوم را یاد میگیرد، فرهنگستان زبان فارسی را هم بدهیم به او تا فارسیش خوب بشود. تازه می توانیم ارتش و سپاه را هم به او بدهیم علوم نظامی را هم یاد بگیرد. خیلی هم عالی می شود. استدلال به این محکمی!!!!!!!!
غیر قابل انتشار ها رو عشقه
رفتارشناس مشاور رییسی!! ای بابا نکنه بقیه مشاورها اینجوری باشند
بازار هویج در هفته های آتی متعادل می شود
خدایا چه بگویم که نگفتنش بهتر آست که ما گیر همخ جی هستیم.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار