بازدید 52578
بمباران افکار عمومی در روز‌های وخیم کرونایی

ادعا‌های فرمانده ستاد کرونای تهران، واکنش وزیر خارجه را به دنبال داشت! / بیانیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: فیلم، «تقطیع» شده و «مورد تایید» دکتر زالی نیست!

باز هم «فیلم تقطیع شده» و «برداشت نامناسب رسانه ای» موجبات ناراحتی یکی از مسئولان را فراهم آورد؛ این بار مسئولی که اظهاراتش به ساعت نکشیده با پاسخ دیگر مسئولان مواجه شده، اما اشکال را نه متوجه خود می‌داند و نه متوجه آن‌هایی که واکنش نشان داده اند و ترجیح می‌دهد تاکتیکی آزموده، هرچند نخ نما را به کار بگیرد!
کد خبر: ۱۰۶۹۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۰ 12 August 2021
تابناک اجتماعی
باز هم «فیلم تقطیع شده» و «برداشت نامناسب رسانه ای» موجبات ناراحتی یکی از مسئولان را فراهم آورد؛ این بار مسئولی که اظهاراتش به ساعت نکشیده با پاسخ دیگر مسئولان مواجه شده، اما اشکال را نه متوجه خود می‌داند و نه متوجه آن‌هایی که واکنش نشان داده اند و ترجیح می‌دهد تاکتیکی آزموده، هرچند نخ نما را به کار بگیرد!

به گزارش «تابناک»، در روز‌هایی که شیوع کرونا و بیماری ناشی از آن یعنی کووید ۱۹ در کشورمان به وضعیت فوق بحرانی رسیده و شمار مبتلایان، افراد بستری، بیماران بدحال و مرگ و میر ناشی از این بیماری مدام افزایش می‌یابد و رکورد می‌شکند، بناگاه خبری منتشر می‌شود که همه را میخکوب می‌کند؛ طرح ادعا‌های عجیب توسط فرمانده ستاد کرونای تهران.

شاید بهتر است پیش از هر چیز، برش‌هایی از اظهارات دکتر زالی را مرور کنیم که در جمع شماری از خبرنگاران و به مناسبت تقدیر از ایشان به مناسبت روز خبرنگار (با تاخیر چند روزه) بیان شده است،

* وقتی اولین مورد کرونا در قم مشاهده شد خواهان قرنطینه قم شدم و گفتم انتخابات شهر قم تعطیل شود، اما بعضی‌ها مرا مسخره کردند و گفتند این بیماری را به راحتی کنترل می‌کنیم.

* وقتی کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به ایران آمدند، ما به جای مشورت با آن‌ها مدام از آن‌ها می‌خواستیم در رسانه‌ها از نظام سلامت ایران تعریف کنند.

* آمار‌های مرگ و میر را از سازمان جهانی بهداشت پنهان کردیم.

* کمک‌های جهانی و پزشکان بدون مرز را از فرودگاه برگرداندیم، در حالی که اطلاعات چندانی درباره ویروس نداشتیم و از مشاوره‌های بین المللی استفاده نکردیم.

* چرا چین که دوست صمیمی ماست به ما واکسن کافی نمی‌دهد؟

* دلتا ۳ ماه در هند طول کشید، آن‌ها بسرعت همه را واکسینه کردند.

* نباید غصه قیمت واکسن را بخوریم حتی باید دو برابر قیمت بخریم و مردم را واکسینه کنیم.

* ۷۲۰ میلیون یورو خرج رمدسیویر [داروی گران قیمت و تزریقی برای مهار شدت بیماری کووید ۱۹]کردیم؛ این پول را باید خرج واکسن می‌کردیم.

* هیچ راهی نداریم جز دو هفته تعطیلی که از همین امروز باید آغاز شود.

* فقط برای ۵ روز ذخیره واکسن داریم و نمی‌توانیم سرعت را زیاد کنیم؛ اگر واکسن زیاد بود، مراکز را دو برابر می‌کردیم.

* نیرو‌های طرح تحول سلامت چهار ماه است حقوق نگرفته اند.

* افراد حاضر در ستاد کرونا در محیط نیستند و نمی‌توانند تصمیم درست بگیرند.

* سفیران ما در کشور‌های خارجی بدنبال تأمین واکسن نبودند، با سفیر ژاپن صحبت کردم گفت اصلا سفیر ایران دنبال واکسن نیامده است، این چه دیپلماسی است؟!
 
ادعا‌های فرمانده ستاد کرونای تهران واکسن وزیر خارجه را به دنبال داشت! / بیانیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: فیلم، «تقطیع» شده و «مورد تایید» دکتر زالی نیست!

از پنهان کردن آمار مرگ و میر کرونا در ایران تا کمبود واکسن که به زعم وی نتیجه تن ندادن مسئولان به قیمت آن بوده، در حالی که مبالغ هنگفت تری صرف خرید و واردات یکی از دارو‌های کرونایی به کشور شده و در نهایت، نقد عملکرد وزارت خارجه در خصوص خرید و واردات واکسن، حرف‌های زالی آنقدر عجیب بود که در چشم بر هم زدنی تکثیر شده، دست به دست شود و به رویت جمعیت بزرگی در ایران و دیگر کشور‌های جهان برسد!

ادعا‌هایی که برخی شان مربوط به یک سال و نیم پیش و روز‌های نخست شیوع ویروس و بیماری در کشورمان هستند، اما ۱۸ ماه زمانی نیست که بتواند هضمشان را ساده کند، به ویژه وقتی می‌بینیم که فرمانده ستاد کرونای تهران، مدعی دستکاری در آمار مرگ و میر کرونا در کشور هم شده که و حتی از آن مهم تر، تلویحا ادعا کرده که با قرنطینه قم می‌شد جلوی شیوع ویروس را گرفت، حال آنکه بعد‌ها بشریت فهمید که کرونا راهش را به جزایر دورافتاده در اقیانوس‌ها هم پیدا کرده و می‌کند.

نکته قابل تامل و به روز در اظهارات وی، اما آنجایی بود که در خصوص واکسن سخن گفته بود. اینکه واکسن وارد نشده، چون مسئولان آن را اقدامی هزینه بر تصور کردند و ضعف شدید دستگاه دیپلماسی کشورمان هم به این نقیصه دامن زد تا به وضعیت امروز برسیم. ادعایی که زالی کوشید با یادآوری گفت و گویش با یکی از سفرای کشورمان بر آن مهر تایید بزند، غافل از آنکه تاکید وی بر این موضوع موجب می‌شود نه وزارت بهداشت، که وزارت امور خارجه نخستین واکنش را به ادعاهایش نشان دهد.

ادعا‌های فرمانده ستاد کرونای تهران واکسن وزیر خارجه را به دنبال داشت! / بیانیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: فیلم، «تقطیع» شده و «مورد تایید» دکتر زالی نیست!
پاسخ عضو اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین به زالی
محمدجواد ظریف که ظاهرا در نتیجه بازتاب وسیع سخنان زالی، خیلی زود از ادعا‌های مطرح توسط وی آگاه شده، با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی، یادآور شد که «شرایط کرونا وخیم است و نیاز به کوشش و همدلی ملی داریم» و بعد در ادامه تاکید کرد که «بخاطر منافع ملی و رعایت حرمت مردم» سکوت کرده «ولی در موضوع تامین واکسن و مبارزه با کرونا که با جان ملت دلاور ایران سروکار دارد»، سکوت غیرممکن شده است.

وزیر امور خارجه با این مقدمه به طرح سوالاتی پرداخت که به نوعی پاسخشان در بطن سوال مستتر بود؛ از جمله این سوالات که «اولین بار چه کسی در دولت بحث کرونا را مطرح کرد؛ چه پاسخی به او داده شد؟ کدام دستگاه پیشنهاد تمهید واردات واکسن از چین را در شهریور گذشته مطرح کرد؟ دقیقا همان کاری که بعد از آن تاریخ امارات (برای سینوفارم) و ترکیه (برای سینوواک) انجام دادند؟ چه کسانی گفتند مردم ما موش آزمایشگاهی نیستند؟»

وی در ادامه با طرح این سوال که «کدام وزیر واکسن اسپوتنیک را در سفرش از روسیه گرفت؟»، به واردات نخستین محموله واکسن به کشور توسط وزارت خارجه اشاره کرد که سنگ بنای شروع برنامه واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در کشورمان در ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ شد؛ اقدامی که به تاکید وزیر خارجه، یکی از خدمات وزارت خانه تحت امرش در این خصوص بوده و افزون بر آن، شامل واردات دستگاه‌ها و مواد اولیه تولید واکسن هم می‌شود.

ظریف در ادامه با یادآوری تمهیدات وزارت خارجه در خرید و اهدای بیش از ۲۴ میلیون واکسن خارجی و نهایی شدن واردات انبوه و مستمر واکسن در هفته‌های آینده، به سفرش در پاییز گذشته به کوبا اشاره کرده که دستاورد آن، تولید واکسن مشترک میان ایران و آن کشور شده است و حتی از این فراتر، به نهایی شدن خرید ۲۰ میلیون دوز واکسن از اروپا اشاره کرده که یک دستگاه داخلی در کشورمان مانع از تحقق آن شده است!

ادعا‌های فرمانده ستاد کرونای تهران واکسن وزیر خارجه را به دنبال داشت! / بیانیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: فیلم، «تقطیع» شده و «مورد تایید» دکتر زالی نیست!
واکنش دستیار وزیر امور خارجه به اظهارات زالی
اظهاراتی که از یک سو نشان می‌داد برخی ادعا‌های مطرح از سوی زالی درست نیستند و حتی فاصله چشمگیری با واقعیت دارند و از سوی دیگر، ابهامات و سوالات زیادی به افکار عمومی اهدا کرد. ابهاماتی که به سرعت و در پی اظهار نظر برخی دیگر از مسئولان به سرعت افزایش یافته و تکثیر شدند؛ از جمله طرح این ادعا که مجموعه‌ای مدعی شد از سال گذشته آماده واردات انبوه واکسن از چین بوده و مانعش شده اند، در حالی که وزیر خارجه مدعی است، همه واردات از چین به واسطه وزارت تحت امر وی محقق شده است.

بلبشویی که نقطه شروع آن، اظهارات و ادعا‌های عجیب زالی است که بعید است آثار سوء آن‌ها به این زودی دست از سر کشورمان بردارد و چه بسا برخی از آن‌ها برای همیشه در افکار عمومی کشورمان رسوب کند؛ از جمله رد کردن اکیپ پزشکان بدون مرز، در حالی که با یک تحقیق ساده می‌توان دریافت که آن‌ها گروهی چند نفره و متشکل از چند پزشک عمومی بودند با کمی تجهیزات ساده دم دستی، نه اکیپی بزرگ از پزشکان که مثلا تجربه مقابله با بیماری‌های ویروسی یا تنفسی داشته باشند یا به تجهیزاتی خاص مجهز باشند!

یا این نکته کلیدی‌تر که آمار‌های کرونایی در کشورمان مخدوش است، چون رئیس ستاد کرونای پایتخت می‌گوید که مخدوش است! خدشه‌ای که البته مستندی برایش ارائه نشده، اما با وجود این، بعید است که زدودنش از افکار عمومی به این سادگی و در کوتاه مدت شدنی باشد. خدشه‌ای که دست بر قضا به عملکرد شخص زالی و همه همکارانش هم وارد است و طرح آن به فاصله یکسال و نیم از شیوع بیماری و در زمانی که دولت تغییر کرده و احتمالا بسیاری از مدیرانش (از جمله روسای ستاد‌های کرونای استانی و چه بسا جمع بزرگی از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان ها) به ایستگاه آخر در مناسب خود رسیده اند، به شدت شائبه برانگیز و ابهام آفرین است.

ابهامی آسیب زا که نه دشمنان و نه حتی منتقدان داخلی دولت، که رئیس ستاد ملی کرونای تهران با انبوه ادعاهایش آفریده است، بی آنکه توضیح دهد مستند مدعاهایش چیست و کجاست؟ مدیر ارشدی که تاکید کرده در روز‌های شروع هراس آور بیماری در کشورمان و بسیاری از کشور‌های جهان، مسئولان کشورمان در تلاش بودند تا از زبان کارشناسان سازمان بهداشت جهانی، تعریف و تمجید بشنوند و بس!

سخنانی که موجبات شگفتی بسیاری را فراهم آورد و واکنش شماری از دیپلمات‌های ارشد کشورمان را در پی داشت و در نهایت به تقدیر و تشکر مفصل سخنگوی سازمان غذا و داروی کشورمان از وزارت خارجه در خصوص واردات واکسن در رسانه ملی منجر شد تا در نهایت زالی و مدیران تحت امرش که دیده بودند فیلم اظهارات وی هم منتشر شده و قابل تکذیب نیست، سراغ تاکتیکی بروند که پیشتر هم مورد استفاده برخی از مسئولان قرار گرفته است؛ فیلمِ تقطیع شده!
 

این را می‌شود از بیانیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دریافت که زالی ریاست آن را عهده دار است و اظهارات و ادعا‌های عجیب وی در برنامه‌ای که توسط ایشان ترتیب داده شده بود بیان شده و در آن آمده: «از آن جایی که این جلسه کاملاً غیر رسمی و صرفاً با هدف تقدیر از تعداد محدودی از خبرنگاران برگزار شده بود، برخی از صحبت‌های دکتر زالی تقطیع شده و انتخابی از برخی کانال‌ها منتشر شده است.

این در حالی است که به هیچ عنوان این بخش تقطیع شده مورد تأیید دکتر زالی نبوده و‌ این نوع انتخاب خاص از برخی صحبت‌های غیر رسمی، موجب سوء تفاهم و برداشت نامناسب رسانه‌ای شده است... این نوع انتشار ناقص و خام که با اهداف خاص غیر علمی و غیر اخلاقی صورت می‌پذیرد به مصلحت ملت شریف ایران نیست... به منظور ابهام زدایی و تصحیح برخی موارد مطروحه، دکتر زالی به زودی و طی مصاحبه‌ای با رسانه‌های رسمی به ارائه توضیحات و جزییات بیشتری خواهد پرداخت.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۶۰
حقیقت همیشه تلخ است

تکذیب حقیقت هرگز ممکن نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
تابناک مدعی شده که سندی برای مخدوش بودن آمارهای فوتی ها وجود ندارد. اگر خبرنگار واقعی هستید، فقط یک روز صبح تا شب به بهشت زهرا بروید و تعداد فوت شده ها را بشمارید تا رسوا شود هر چه
نادرستگو هست
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
چرا اخلاق اسلامی در کشور و به خصوص رسانه های رسمی به محاق رفته. چرا در چنین مصایب انسانی که تمام ملل دنیا را فارغ از انکه دولت انها دوست یا دشمن دولت ما هستند سیاست را وارد می کنیم. یادمان هست که صدا وسیما و اقای کامران نجف زاده و دیگر فرستادگان صدا وسیما چه اندازه از کامیون های یخچال دار برای نگهداری اجساد در بیمارستانهای نیویورک و لندن و ایتالیا و...در بدو ورود ویروس گزارش و تحلیل و ... می داد و صحبت از فشل بودن سیستم درمانی امریکا یا اروپا یا ... می کرد. حالا متاسفانه در مشهد و همه شهرهای ایران انهم بعد از تقریبا دو سال از پیدایش این ویروس در کره زمین ما شاهد این هستیم و می خوانیم در شهرهای ایران به دلیل کمبود سردخانه که جان باختگان را در برابر باد کولر قرار دادند. دردناک است. دشمنی در سیاست را به همه چیز تعمیم ندهیم. این فاجعه انسانی است که امریکایی و کانادایی و ژاپنی و ایرانی و مشهدی و تهرانی و... نمی شناسد. همه درگیر هستیم و همه باید به هم کمک کنیم. نه اینکه خط و خطوط سیاسی برای همکاری در زمینه واکسن و همکاری بکشیم.
آنهایی که با واردات واکسن مخالفت کردند این حرفها را تکذیب میکنند
ولی مردم همه چیز را میدانند
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
کسی با واردات واکسن مخالفت نکرده دوست عزیز مثل اینکه شما در ایران تشریف ندارید با واردات واکسنهای آمریکایی و انگلیسی مخالفت شده الان هم روزانه واردات واکسن انجام میشود.
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
الان خط دو برکت راه افتاده برای چی واردات داریم و ارز از کشور خارج میکنیم؟ر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
محمود جان ما الان در پوشش واکسیناسیون صد و چهلم کشور جهان و هم ردیف فقیر رین کشورهای آفریقایی هستیم. برکت هم واکسنی بدون مدارک علمی و تایید نشده هست. کدام واردات واکسن به شکل گسترده انجام شده؟؟؟؟
ناشناس
| Romania |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
۱۳:۳۱
شما که در ایران تشریف دارید بگید هر کسی مخالفت کرده بیاد جواب از دست دادن عزیزان مردم را بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
محمود جان . از قضا بزرگترین تولید کنندگان واکسن همین انگلیس و آمریکاست و دز مورد سوال شما که چرا واکسن وارد کنیم. چون روزانه ۵۰۰ نفر میمیرند . دلیلی مهم تر از جان انسان ها هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
عمو جان 6 ماه بصورت غیر رسمی جلو واردات را گرفتند چون ستاد اجرایی می گفت که تا مرداد 50 میلیون واکسن می دهد که تا الان یک میلیون داده با هزار حرف و حدیث!! برای همین واردات از سر گرفته شد
چه زود ماه از پشت ابر بیرون زد !!!!!؟؟؟!؟!!!؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
همه چی بر سر پول هست. خواستند فلان بنیاد و ستاد از این نمد ، کلاه درست کنند برای خودشون و جان عزیزان ما را گرفتند
بودجه چند صد میلیارد تومانی که برای تولید واکسن داخلی هزینه شده از جیب مبارک ملت بدبخت بود نه مسئولان
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
مگر هزینه انجام شده هدر رفته ؟ واکسنی مطمئن و با اتکا به متخصصان داخلی تولید شده و تولید آن توانست تحریمهای واردات واکسن را هم بشکند ک ذره مطالعه و تحقیق کنید زیان نمیبینید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
یک میلیارد دلار یعنی بیست و پنج هزار میلیارد تومن فقط واکسن برکت آب خورده، بقیه واکسن ها پیش کش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
برکت واکسن مبارکی است که با دانش روز دنیا و تلاش داخلی ایجاد شده. قدر زحمات بچه های خودمون رو بدونیم.
ناشناس
| Switzerland |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
محمود عزیز هدر نرفته؟ پس کو واکسن؟ الان که آمار کرونا ایران سر به فلک کشیده باید این واکسن ها جامعه رو امن کرده باشه اما همچین اتفاقی نیافتاده!!!
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
محمود جان خوبی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
پاسخ به محمود
یعنی الات تو تحقیق کردی یا انچه پشت تریبون شنیدی میگی؟ دوست عزیز واکسن ایرانی مواد اولیه ان ازچین میاید ددرواقع واکسن چینی هست با لیبل کووبرکت
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
محمود تو وزیر بهداشتی؟ کوری که قرار شده 120 میلیون دوز واکسن وارد بشه؟ نمی بینی اینهمه کشته رو؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
به محمود
پولی که به برکت برای مونتاژ واکسن داده شد !؟

میشد کل جمعیت ۷۵ میلیونی هدف را با بهترین

واکسن ماهها پیش همچون ترکیه و امارات

واکسینه کرد

و حداقل ۵۰ هزار نفر از قربانیان تا حالا زنده مانده بودند

و بماند در اینده چند ده هزار نفر دیگر قربانی شوند
مسعود
| Poland |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
آقای محمود، چطور برای خرید 720 میلیون یورو رمدیسیویر تحریم نبودیم، واسه خرید واکسن تحریمیم؟ مگه نگفتن ورود واکسن آمریکایی ممنوعه؟ کدوم تحریم؟ کدوم برکت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
جرات نداری نظراتی که به نظر اصلی نوشتن را درج کنی ولی دم به دم نظرات ضد محمود میذاری؟
علی
| United States of America |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
به اونهایی که از کمپ تیرانا خطراتشون رو اینجا میزارن و قصدشون فقط دل مردم روخالی کنن. اولأ که مگر پشت گردنتونو ببینید که بتونید دل مردم. و خالی کنید. در ثانی مگر واکسن خریدن برای ایران به سادگی خریدن توسط امارات و ترکیه هست. اونا که تحریم نیستن. ما باید اول تحریم رو دور بزنیم که اربابتون نفهمه چه جوری پولهای ایران جا به جا میشه و واکسن وارد کشور میشه. همون ارباب حامیه حقوق بشرتون رو میگم ها. همونی که قبل از انقلاب سرهنگهاشون رو تو خیابون‌های تهران ترور می‌کردید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
مگر کشورهای دیگر که واکسن تولید کرده اند، مجانی برایشان تمام شده؟ آنها هم بودجه صرف کرده اند چون این بیماری احتمالا دایمی است. پس تولید داخلی آن کاملا کار درستی بوده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
محمود جون از خواب بیدار شو. یک کشور نمی تواند همه چیز را خودش بسازد. واکسن هم تحریم نبوده و نیست. خودشان نخریدند تا برکت بیاید که نیامد
هر هفته از یک واکسن تولید داخل رونمایی کردید ولی معلوم شد داستان چیز دیگری است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
کلا برای ساخت ۸ مدل واکسن داخلی

که فقط یک مدل و انهم تنها یک میلیون برکت تزریق شد
چندین صد هزار میلیارد تومان هزینه شد !؟

که میشد با نصف آن مبلع ۱۵۰ میلیون دوز واکسن درجه عالی

جهانی برای ۷۵ میلیون نفر خریداری کرد !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
محمود كجا رفتي ؟ جواب اين دوستمون موند كه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
همچین میگه واکسن مبارکی است ، انگار فردا باید بریم بهش سجده کنیم
با چه علمی واکسن کشته ویروسی را میگید علم روز دنیا؟
:)
زالی نادرست میگه. اتهام زدن و افترا زدن به دولت روحانی هیچ ترس و واهمه ای نداره که تشویق هم به دنبال داره. اگر راست میگه باید اسم اشخاص ؛ سازمانها، وزارتخانه ها و ارگان ها رو بگه تا بیاند جواب بدند. دروغ میگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
اصلا بحث روحانی مطرح نیست!! کدام حرف زالی دروغه؟ واکسن وارد کردند؟در واکسیناسیون صد و چهلمین کشور جهان هستیم. در مورد کشته ها آمار دروغ ندادند؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
اگر آقای زالی راست می گن، پس چرا تا حالا چیزی نگفته بودن؟
در مبارزه با کرونا هم رفوزه شدیم!
از دست و پا زدن مسوولین مشخصه که سخنان آقای زالی چقدر حقیقت دارد خدا که حقیقت رو میداند جواب خدا رو چطوری میدید .....
دکتر زالی از اول تنها مسؤولی بود که اصلا نه جناحی صحبت کرد نه به خاطر جون مردم کوتاه اومد،حالا دوباره یکی حقیقت و گفته بمبارانش کنین،اگه چندتا مسؤول عین دکتر زالی بودن،مطمئنا چندهزار نفر کمتر فوت میکردن،یه روزی تمام کسایی که با جون مردم معامله کردن باید جوابگو باشن ،تابناک نظر یه پزشک درمانده که تا دمه مرگ رفت رو بنویس
رد کردن اکیپ پزشکان بدون مرز عدم واردات واکسن از آمریکا و انگلیس و حتی فرانسه کار غلطی نبود چون واقعا ریسک بسیار بزرگی محسوب میشد و میشود .

اما فقط یک سئوال دار م:اگر وزیری قدرت اعمال فشار و اجرای دستورات مشروع خود را ندارد ،آیا نباید استعفا دهد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
اولا ریسک اش مطمئنا بیش از وضع موجود نبود. ثانیا مگر واکسن خودمان که به حکایت تصاویردر شرایط غیر بهداشتی هم ساخته می شود ریسک ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
اگر هم ریسک بود که نبود می بایست برای آنکه احتمال می دادیم به کمک آنها جان حتی یک نفر را نجات دهیم ریسک می کردیم ..... حتی یک نفر
در مخدوش بودن آمار کرونا شک نکنید فقط با یک حساب سرانگشتی قابل اثبات است. مگر ما حدود ۲۵۰ شهر قرمز نداریم؟ یعنی بطور متوسط در هرکدام از این شهرها فقط دو نفر فوت می کنند؟! اگه اینطور باشد که خیلی عالیست!!
آقای ظریف پس چرا ترکیه و امارات واکسن گرفتند و الان هم واکسن نداریم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
این سوال رو از اونایی بپرس که بخاطر رانت فراوان به عنوان واکسن داخلی زمان طلایی واردات واکسن رو از دست دادن.
شما الان از چی میخکوب شدین مثلا خیلی تعجب اوره اینجور مملکت داری تو کشور ما؟ پول برا کارای واجبتر لازم دارن ...
تابناک جمله تو اصلاح کن واکسن وزیر خارجه ؟
حرف های دکتر زالی عین واقعیته. تابناک داری سعی میکنی روی چیزی ماله بکشی که همه مردم خودشون دارن هر روز میبینن.
بنظر بنده عوامل مؤثر درجریان کرونا عبارتند۱-هواپیمای ماهان در رابطه باچین ۲-قرنطینه نکردن قم۳-پیشگیری غیرکارشناسی از ورود واکسن از هرجا۴-عدم توانمندی وقول نادرست سرعت تهیه واکن۵- عدم رعایت شرایط کرونا بوسیله مردم وعدم سخنگیری دولت ۶- ضعف وزیر بهداشت شاید بعلت پزشک نبودن
ادعا‌های فرمانده ستاد کرونای تهران واکسن وزیر خارجه را به دنبال داشت! / بیانیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: فیلم، «تقطیع» شده و «مورد تایید» دکتر زالی نیست!


سلام
صبح بخبر
بنویسیم واکنش وزیر خارجه را به دنبال داشت
یعنی اصلاح کنیم
عجله در انتشار بدون ویرایش متن، این مسائل را به دنبال دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
دقیقا ... این نشون می ده که تابناک چه عجله ای در پاسخ داشته و مثل خیلی مسئولین دیگر هول شده است
همه حرف هایی که دکتر زالی زدند رو خود مردم از قبل می دانستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
احتمالا ایشان هم به تازگی از مردم شنیده اند که چنین با تاخیر اعلام می فرمایند
الان مهم نیست که کی چه میگوید وچه کسی تکذیب میکند وسخنان چه کسی تقطیع میشود.انچه مهم است و مردم بعینه آنرا به خوبی احساس میکنند .این است که آنچه را که میبینند.با کشوهای همجوار مقایسه میکنند..آمار بالای تلفات.در میان کمبود دارو ونیاز های اولیه مثل سرم واکسیژن.تاخیر در واکسینایون وووو را مردم از چشم مدیریت نا کارآمدوسودجویان فرصت طلب.میبنند
همه چیز مشخصه

مردم می دونن فقط یک عده قلیلی هنوز سرشون رو زیر برف کردن تا نبینن بعضی هم می بینن ولی ترجیح دادن برای منافعشون خودشون رو به ندیدن بزنن
مشکل اینه مردم محرم نیستند! از اولشم محرم نبودن و بعد از این هم محرم نخواهند بود که حقایق رو بدونن!
بگو گفتم، تقطیع دیگه چه صیغه ای است؟
فعلا دنبال مقصر نگردین ملت بدبخت رو دریابین.تاریخ خودش در آینده مقصر رو پیدا خواهد کرد
با درود:تابناک محترم شما هم یکی به نعل میزنی ویکی به میخ حالا هم مثل سالیان خاتمه دوره دولتهای قبل همه نواقص به گردن آن دولت قبل میندازیدتاصورت مساله پاک شودولی آنچه هویداست گذشت زمان وتاریخ وقضاوت خواهدنمودوهمچنین نداشتن رسانه آزادکه بازنگردوسویه واقعیتهای نظرات مردم وانعکاس آن به مسولین باشدوجودنداشته ،درهرحال امروزبنده وتمامی اعضاخانواده ام درگیراین ویروس شده وباصرف هزینه هنگفت ونایاب بودن بعضی داروهاوسرگردانی وبناچارتجمع مردم درداروخانه های خاص وازهمه مهمتردردست نبودن بموقع واکسن ازیکسال ونیم پیش تاکنون برای تزریق ،براستی حالادیگرهرشهروندعادی وروستایی می فهمدمشکل درکجابوده است که اکنون مردم بخصوص طبقه ضعیف مانندبرگ خزان جانشان راقربانی ندانمکاریهای تصمیمات نابجای کرده اند.
و اینجاست که به شدت ماله کش ها وارد میدان میشوند... منظورم دقیقا خبرنگاران و دقیقا رسانه های خبری هست..
تابناک باید قبول کنی درسخنان زالی نکات بسیارمهمی نهفته است اگر ....
باز یک حقیقت گفته شد و با شروع هجمه ها گفتند متن کامل نیست!!!
وضعیت فعلی کرونا و واکسیناسیون قطره چکانی خود نشان از صحت گفته های دکتر زالی دارد
كاش اظهار نظر هاي وقعي و بدون سانسور ما رو هم درج ميكردي تابي
نه اينكه خودت جواب بدي و نحليل سياسي كني

همه ي دنيا ميدونن در ايران چه اتفاقي افتاد
حالا زالي خيلي ساده به بعضي هاش اون هم سر پوشيده اشاره كرده

ولي هيچ كسي به منشاء اين همه هرج و مرج هيچ اشاره اي نميكنه
چون ميترسند
كساني كه در روي كاعذ هيچ مسئوليتي ندارند
ولي در واقعيت تمام تصميمالت رو براي ديگران ديكته ميكنند

الان بايد پاسخگو باشند
كوبيدن زالي اشتابه مرگبار ديگريست..................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
درود
اینهمه ملیون دوز واکسن قرار داد بستن، پس کو؟!!
اکه تکذیب نمیشدش جای تعجب داشت
این تاکتیک شما، نخ نما شده و همین گزارش نشون میده همه صحبت های زالی صحیح هست
سلام من کاری به سیاست ندارم ولی این دفعه اول نیست که یک مسول یا مدیر حرفی میزند و بعد میگوید تقطیع شده یا مورد تایید نیست یا.....
سخنان رییس محترم کمیته امداد. سخنان دکتر ظریف و حالا این مورد آخه این صدای خود شماست خود شما بیان کردید مسولیت آن را هم قبول کنید اگر واقعیت است پای حرف خود بمانید اگر هم راست نیست که هیچ.
هرگاه تکذیب شد و یا گفتند که فیلم تقطیع شده مطمئن باشید که صحبت ها و داستان ها درست است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
دقیقا
جالبه که خود ظریف هم یه سری حرفهای غیر رسمی زده بود که منظورش درد دل بود و همین حرفها رو زد که غیر رسمی بود
در خصوص گفته دکتر زالی فکر کنید .
دکتر زالی: وقتی اولین مورد کرونا در شهر قم مشاهده شد خواهان قرنطینه شهر قم شدم و گفتم انتخابات شهر قم تعطیل شود اما بعضی ها مرا مسخره کرده اند و گفتند این بیماری راکنترل میکنیم .
سپس دکتر زالی گفتند : کمک های جهانی و پزشکان بدون مرز را از فرودگاه برگرداندیم در حالی که ( اطلاعات چندانی در باره میروس نداشتیم ) و از مشاوره بین المللی استفاده نکردیم .
اقای زالی لطفا جواب دهند وقتی که اطلاعاتی راجه به ویروس نداشتند چگونه میخواستند شهر قم قرنطینه کنند؟ ایا امکان وجود ویروس در شهرهای دیگر نبوده و شناخته نشده باشد؟
یادتان هست اوایل یک سری معتقد بودند حمله ویروسی است یا ویروس دست ساز است و یکسری امریکا را و امریکا چین را مسئول ساخت و نشر ان میدانستند ؟
بنظر میرسد اقلی زالی هنوز ویروس را نشناخته است.! و انچه را بروز داده ناشی از توهم ندانستن ان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
اتفاقا این ویروس با این همه جهش مشخصه برنامه ریزی شده است و از چین و یا امریکا و به احتمال بسیار زیاد غیر عامدانه به بیرون آزمایشگاه منتشر شده است.
با سلام واحترام
به نظر اظهارات دکتر زالی درست بوده، وحالا بافشار می خواهند نظرش را تغییر دهد.
جناب آقای ظریف ، از شما بعید است ، شمائی که یک تنه در مقابل غولهای دیپلمات‌های شش کشور نشستید و فرجام را درست یا غلط به سرانجام رساندید . چرا پیرو مکتب آقای احمدی نژاد شده و بکم بکم گفتید
مواردی که شما سربسته اعلام کردید بهیچ وجه جنبه سیاسی و محرمانه ندارد
چرا پرچم دار روشنگری نمی شوید و با مستندات و بطور کامل و صریح بیان نمی کنید ؟ این وظیفه شما است
که پنهان کاری نکنید و اجازه ندهید که کماکان مردم غریبه باشند و تعدادی چند هر کاری که بخواهند انجام دهند.
به امید رسا شدن صدای شما برای رفع مشکل مردم و جلوگیری از ادامه اتفاقات ناصواب در آینده
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
تو فکر میکنی ظریف با مردمه؟
بوی بهبود ز اوضاع جهان می شنوم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
شما بوها را درست تشخیص نمی دهید امیدوارم کرونا گرفته باشید
مشکل شما با حرف حق چیست؟ دارد می گوید مدیریت اشتباه بود. واکسن وارد نکردند حالا باید چند برابر آن را خرج دوا و درمان " نچندان موثر" کنند. این دولت روحانی بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
تقصیر کار هم دولت بود و هم افراد خارج از دولت
ایشان بهتره برود با دختر اقای روحانی پروژه بنفش افتتاح کنه مردم هم یک فکری بحال خود شان می کنند؟!.
توجیح و تکذیب و بیانیه نویسی برای رد اظهارات زالی شروع شد !!!!

ولی مردم که خودشان در گیر این بیماری و کشتار ان ظرف ۱۸ ماه گذشته هستند خوب میدانند که :


ما الان مدتی است که بالاترین امار تلفات را داریم

و در مقابل کمترین تعداد واکسیناسیون جمعی را داریم

در امار مقایسه ای تعداد مرگ امسال با ده سال گذشته کشوری تعداد ۲۰۰ هزار نفر بیشتر شده است که جای بحث دارد !!!؟؟؟

ادعاهای متعدد و بزرگ مبنی بر تولید داخلی ۸ نوع واکسن ، تنها یک میلیون واکسن داخلی از یک نوع تزریق شده است

در داخل با کمبود شدید سرم و آب مقطر و اکسیژن و تجهیزات پزشکی و تخت
بیمارستانی مواجه هستیم

و داروهای موثر بیشتر در بازار سیاه موجود است

و درمان یک بیمار در بیمارستان غیر دولتی تا ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد

تعداد بیماران و تلفات در بین مسولان به نسبت جمعیت مردم عادی بشدت کاهش و نزدیک به صفر رسیده که جای سوال و تردید دارد !!!!
هفته ای چند هزار نفر می میرند بعد شما نگران آسیب زا بودن صحبت های زالی هستید؟!! خود پیداست از زانوی تو، نیازی نیست که زالی یا هر مسوول دیگری افشاگری کنه، نتیجه مدیریت بحران کرونا با مرگ روزانه حدود 600 نفر (آمار رسمی) کاملا هویدا هست. یک صحبت هم با آقای ظریف: بزرگوار چقدر عصبانی شدی، شما 8 سال انواع توهین ها را تحمل کردی آخر هم به عذرخواهی افتادی حالا چطور با یک انتقاد ساده انقدر ناراحت و خشمگین شدی!!
با جون مردم بازی کردید و میکنید بعد انتظار دارید مردم بهتون اعتماد بکنند؟
از هر فامیل و خانواده ای یک یا چند نفر فوت شدن بخاطر شماها
واقعیت هارو گفته
همه این مشکلات متوجه شخص اول مملکت هست. شما هم بعنوان خبرنگار وظیفه دارید حقایق و مسببان اصلی را معرفی کنید.
خیلی هم حرفهای دکتر زالی اشتباه نبود تازه به نظرم خیلی از واقعیتها را نگفتند و فقط بخش کوچکی را اعلام کردند
همینکه همه ناراحت شدند نشون میده همه حرفها واقعیت داشته
تجربه حقیر می گوید آقای زالی حقیقت را گفته است. چون جامعه حقیقت گریز شده به ایشان حمله می شود و به قول شیخ اشراق حق را در ابعاد گوناگون باید دید. ایشان در خط مقدم و در بعد خودش هر آنچه گذشت را گفت و خوب گفت و درست گفت و گفته های جناب ظریف و حقیقیت در نگاه ظریف حقایق خط مقدم را تکذیب نخواهد کرد و بلکه تایید می کند و این نوشته بسیار ضد حق می باشد
دشمن دانا بلندت می کند بر زمینت میزند نادان دوست
جناب افای دکتر زالی با فرض محال فرض براینکه تمام فرمایشات شما درست چرا حدود دوسال سکوت کردید
در حالیکه مصاحبه شما فرار رو به جلو است
اگر ضعفی بوده جنابعالی شریک مهمی در این ضعف هستید
هر انسان ازاده ای با خواندن نوشته های جناب اقای دکتر ظریف پی میبرد که وزارت امور خارجه در امر مهم حمایت از مبارزه با کرونا از وزارت خانه های پیشتاز بوده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
این حرف ها را دکتر زالی بارها زدند و هیچکدام جدید نیست، سکوتی در کار نبوده
این اقای زالی چرا پس از انتشار لیست وزرا لب به سخن باز کرده؟ فکر می کرد در لیست وزرا جای می گیرد؟ .................... عور امار فوت شدگان کرونا را زیاد گفتین نه کم(انهایی که سکته کرده بودند و یا از بیماریهای دیگری فوت شده بودند بجای کرونایی قالب کردین و..
با سلام لطفا" برای این جمله خود مستند ارائه دهید. " آن‌ها گروهی چند نفره و متشکل از چند پزشک عمومی بودند با کمی تجهیزات ساده دم دستی، نه اکیپی بزرگ از پزشکان که مثلا تجربه مقابله با بیماری‌های ویروسی یا تنفسی داشته باشند یا به تجهیزاتی خاص مجهز باشند!"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
یک مثل عامیانه میگه در بیابان لنگه کفش کهنه هم غنیمته
چرا توضیح اضافی میدی؟ اگه ریگی ته کفشتون نیست، اصل فایل صوتی ایشون را بگذارید تا مردم خودشون بشنوند....
ای بابا
چقدر این روزها فیلم تقطیع میشه
یکی مصاحبه میکنه و سوتی میده و بعد با یه تقطیع شده سر و تهشو هم میاره
بالاخره اين صحبت ها رو كرده حالا شما كاملش بگزارين و نه قطع شده ان. كه مردم خودشان قضاوت كنند
مگه همین بیست روز پیش تو صدا و سیمای میلی قرار نشد به آمریکا واکسن صادر کنیم ؟
چی شد پس ؟
چقدر بودجه گرفتند و به اسم ساخت واکسن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
تازه کرونا یاب هم داریم که تکنولوژی اش رو محرمانه نگه داشتیم
بعنوان یک عضو کادر درمان حق با زالی است...بیخود شلوغ نکنید
پاسخ ها
بردیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
والا ستادی های درمان بیشتر درحال لابی کردن و انحصاری دارو هستند وعملیاتی های درمان هم دراثر کار بیش از حد درحال فرسایش
اينكه ميگويند مطالب در جلسه غير رسمي گفته شده كه بيشتر گواه بر تاييد مطالب هست تا رد ان
فقط خدا انشالله سزای اینها را که با این مدیریت افتضاح خانواده های بسیاری را داغدار کردند را بدهد. خدا به خانواده این عزیزان صبر عنایت فرماید صبری عظیم جهت تحمل اینهمه عدم مدیریت در این کشور و عدم پاسخگویی.
همه کسانی که ادعا کردند واکسن و کرونا یاب ساخته اند و همه کسانی که با گزارش های غلط به مقامات ارشد کشور جلوی واردات واکسن را گرفتند و کل این تیم مدیریت کرونا به کل باید به جرم قتل عمد دهها هزار نفر از مردم ایران محاکمه و مجازات شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
مستعان حسابش جداست. واقعاً کرونا پیدا می کرد
حرف های اقای زالی مطالبی نیست که نتوان رد آنها را در رسانه های این دوره کرونا نیافت . فقط به یک نکته اشاره می کنم. قدیمها میگفتند که سرچشمه با یک بیل خاک میتوان جلو اب را گرفت ولی اگر نگرفتی در پائین دست سیلاب می شود همه چیز را خراب میکند. آن عده کم که برای یاری امده بودند میتوانستند همان یک بیل خاک برای سرچشمه باشند.
بابا وقتی مسئولی حتی نمیتونه یا نمیتونه درست حرف بزنه چه اصراری هست که سر کار باشه بهتره کنار گذاشته بشه .
تابناک اون "غیر قابل انتشار"هایی که از تیغ می گذرونی و نمیاری بالا حرف دل اکثریت مردم هست.
ما چیزی که میبینیم قضاوت میکنیم نه گفتار مسئولین را . آنچه که دیده میشود متاسفانه خیلی بدتر از آن است که میگویند
مرگ صدها نفر انسان بی گناه در هر روز که دائما در حال زیاد شدن است و هیچ عکس العمل جهادی هم در مقابل آن نمیبینیم
آقایان سکوت کنید بروید به کارتان برسید. اگر به من بود همه را عوض میکردم چون که میدانم هیچ مزیتی بر جانشینانتان ندارید.
بهتر نیست یک قانونی تصویب کنید که کسی حق نداشته باشه ناقص و گزینشی اطلاعات را نشر بده. بهتر از اینه که تهمت بزنن با اعصاب مردم بازی بکنند و کلی حاشیه دیگه و در آخر بگن اشتباه شد
در واقع ظریف باید اینگونه پاسخ میداد که وقتی سیاست کلی عدم ورود واکسن از کشورهای غربی است، سفرا باید چه کار میکردند؟ اگر سفیری سر خود برای واکسن مذاکره میکرد، آیا سه سوته عزل نمیشد؟ بنابراین دوستان عزیز بی دلیل به همدیگر نپرید مردم همه چیز را میدانند. فقط کاری بکنید که درد مردم کمی کاهش یابد و اگر اکنون مجوز واردات واکسن تسهیل شده، از این به بعد به فکر کاهش کشته ها در آینده باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
جواب بهتری هم می توانستند بدهند مثل این که ما خودمان انتخاب کردیم که کرونا بگیریم و بمیریم. چون هر چه از دوست (چین)می رسد نیکوست
پنهان کاری
دروغ
غرور
ندانم کاری
اسمش رو هر چی میخواهید بذارید.
همه دنبال ماست مالی کردن موضوع هستند ، حتی نگارنده ی مطلب
اما مردم آگاه تر از آنند و واقعیت های جامعه را از نزدیک می بینند و لمس می کنند . در اینکه آمار مرگ و میر غلط است هیچ شکی نیست
زالی باید محاکمه شود چون این حرفها را یکسال و نیم قبل باید رسانه ای میکرد نه الان که افکار عمومی دنیال مقصر می گردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
حرف هاش تکراریه ، قبلن هم این ها را گفته بود
ما از مسئولان خودمون به خدا شکایت می کنیم . خدا خودش می داند که کدامشان و تا چه حدی مقصر هستند . آسیبی که با ندانم کاریها و بی مسئولیتی آنها به مردم وارد شد در تاریخ ماندگار خواهد شد خیلی ها مریض شدند خیلی ها هم فوت کردند و بازماندگان هیچوقت نمی توانند مسئولان خطاکار را ببخشند
از نشانه های بی سوادی در ادارۀ کشور همین بس که یک پزشک می شود مدیر
زالی از روز اول نشان داد که مرد میدان است و کنار مردم ایران ایستاده است. درود و سلام بر دکتر زالی
همه شما مسئولین در کشته شدن هزران ایرانی بر اثر کرونا مقصر هستند
سلام من کاری به سیاست ندارم ولی این دفعه اول نیست که یک مسول یا مدیر حرفی میزند و بعد میگوید تقطیع شده یا مورد تایید نیست یا.....
سخنان رییس محترم کمیته امداد. سخنان دکتر ظریف و حالا این مورد آخه این صدای خود شماست خود شما بیان کردید مسولیت آن را هم قبول کنید اگر واقعیت است پای حرف خود
مگه نمیگین فیلم تقطیع شده هست؟؟ شما فیلم کاملش رو تو اینترنت بگذارید تا معلوم بشه کی راست میگه کی دروغ؟؟
این عذر رو نیارید نخ نما شده. هر کی میاد یه حرفی میزنه و میبینه بر خلاف پیش بینی بر ضد خودش شده میاد میگه حرفم سانسور شدست. یا میگه 2 ساعت حرف زدم این فقط دو دقیقه رو نشون دادن. خب اگه راست میگین فایل کامل صوتی یا تصویری رو بگذارید.
دیگه دوره بزن در رو تموم شده حرفی میزنی یا کاری میکنی منتظر عواقبش باش
کی بود کی بود من نبودم!!!
مردم از همه چیز آگاه هستند و میدانند پشت پرده شیوع کرونا در کشور چیست،بیخود خودتان را تبرئه نکنید
این آقایی که در دوران مسئولیتش این اتفافات افتاده بیاد مرد ومردانه (ونه در حد یک پزشک که اگر ادعا ها صحت داشته باشد بایستی همانوقت استعفا می داد) توضیح دهد چه کسی مانع شد وچه کسی دستور داد که مانع شوند ویا دستور داد آمار غلط بدهند.آزاده باشیم...
همه حرف های دکتر زالی درست است.اینجا ایران است.
اظهارات هرچه بود دودش به چشم مردم رفت تمام.
یه بازی دیگه!!!
درست یا غلط خوراک خوبی برای روزهای متمادی برای شبکه منوتو و ایران اینترنشنال و بی بی سی و امثالهم جور شد. علی برکت الله از مدیران ناکارامد روحانی که هنوز سر کار هستند.
این دعواها چه دردی از مردمی که دارند می میرند , دوا می کند؟ این مسئولین همه متعلق به یک کشورند و مسبب وضع موجود هستند. ورای اینکه هر کدام به دنبال تطهیر خود و مقصر جلوه دادن دیگری است ولی در کل همه آنها باعث به وجود آمدن وضعیت موجود هستند و ناکارامد
وای بر کسانی که با سیاست بازی جان مردم را گرفتند
خیلی ممنون از دکتر زالی بخاطر شجاعتش و اینکه وجدانش راضی نشد در این بحبوحه طوفان کرونا مثل خیلی از ترسوهاعمل کنه!!!
آقای زالی اومدی بتمن بازی دربیاری ولی سقوط کردی
کلا جدی نگرفتند مسئولین، وگر نه کار به اینجا نمیرسید.مردم هم از طرفی خسته شدن و نگاه به تصمیمات مسئولین کردن، اینم نتیجش، حالا جهنم بعد تاسوعا و عاشورا هم باید نشست و دید که علتش را کی گردن کی میندازه
خدایا ممنونم بخاطر آگاهی که به ما مردم دادی و این چیزارو ما خودمونم از قبل میدونستیم و اینا با تاکتیک بچه مدرسه ای میخوان جمعش کنن
مگه تقطیع نشده شما کاملشو بزار
چرا سعی می کنید طرف رو تحت فشار قرار بدین تا بگه اشتباه شده!!! کی با مردم رو راست و صادق و دلسوز بودین؟ انصافا یه کم به حرف مردم گوش کنید. ایمان داشته باشید که جمع راه درست رو میره .
کرونا رو زیاد گنده نکنید
روزی ۵۰۰ تا فوتی که چیزی نیست برای کشور ۸۰ میلیونی
......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
حتی اگر خیلی خوشبینانه در نظر بگیرم و از هر صد هزار نفر در روز دو نفر بمیرند حداقل روزی هزار و هفتصد نفر می میرند .
در مورد نامه 192 نفر هم تحقیق کنید که چگونه زاکانی و زهره الهیان و مرندی با نوشتن نامه به رییس جمهور در مورد منع کردم ورود واکسن تاکید میکردند و رسانه های اصولگرا انرا شدیدا پوشش دادند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
درود
مقابله باکرونا همدلی سرعت عمل دقت عمل استفاده از همه سرمایه ها میخواهد که نداریم ما
این حرفها بسیار وحشتناک، سیاه و غیرقابل هضم است.. راست یا دروغ، همان بهتر که روش خاک بریزیم و فراموشش کنیم.
اقای زالی و دوستان وزارت بهداشتی و کرونا یاب ها و بعضی از دوسنان کم اطلاع تر که پزشکی را برای پست گرفتن خودندن دنبال تطهیر خودشان می گرددند واگرنه الان این حرفها را نمی زدند
عزیزان مردم روتختهای بیمارستانها دارن جون میدن و شماها دارین باهم جنگ زرگری میکنین.تاریخ این روزهای کشور را همیشه بیاد خواهد داشت.
در کشورهای حاشیه خلیج مرگ ومیر صفر شده و ما تبدیل به اولین کشور درامار مرگ شدیم.
پوششی ها برن کنار و مسئولین اصلی این وضعیت پاسخگو باشن.
چیزی را که ما می دانستیم دکتر زالی فقط گفت حالا هی بیایید بگید تقطیع شده بوده و کذیب کنید و بیانیه بدهید و شعار
مقصر اصلى خبر گزاريها هستند كه حقيقت را عريان نميكنند
حقیقت همیشه تلخه! اما حقیقت چیه؟
صحبت های زالی؟ ادعای تقطیع صحبت ها؟ تکذیبیه ظریف؟ اجازه ندادن آمریکا به پرداخت پول واکسن از پول های بلوکه؟ پرداخت پولی که واکسنش را ندادند؟
اجازه ورود واکسن خارجی به ایران بعد از قدرت ساخت ایران؟
مناسب یا مناصب؟
فیلم صحبت های زالی منتشر شده و مشخصه هیچ تقطیعی صورت نگرفته.
چقدر باید حقیر باشید که طاقت شنیدن یک حرف درست را هم ندارید
کسانیکه با گفته های ایشان مخالف هستند و سیاست کشور را در خصوص کنترل کرونا درست می دانند اگر پدر مادر خواهر و بردار آنها هم الان در قبرستان خوابیده بودند باز هم همانقدر با قدرت از این سیاست ها دفاع می کردند؟
ملت ایران خواهش می کند که نگران تشویش و یا ازرده خاطر مردم نباشید و هرگز کارهایتان را برای اسایش مردم بیان نکنید که برای خودتان و ریاستتان و زندگی خودتان است نه برای مردم ....
هر روز 8 عاشورا در کشور اتفاق می افتد اما کسی بخودش نمی گیرد .... !
چرا نظرات دلبخواهی منتشر می کنی ...
در این اوضاع بد کرونایی و اوضاع بد اقتصادی دعواهای سیاسی و سیاسی کاری ها و قدرت طلبی ها چه معنا دارد؟ آیا خودتان خسته نشده اید؟
یعنی یکنفر هم که تو مملکت پیدا میشه راست میگه سریع ماله کشا پیداشون میشه که نه دروغ میگه حرفاش این معنی رو نمیداده!
مملکت رو سراسر دروووووووغ گرفته! میترسم خود امام زمانم ظهور کنه دستگیرش کنن بگن نه دروغ میگه نشر اکاذیب کرده!
باور کنید مردم عادی کوچه و بازار هم حقیقت را میدانند و مقصرین فاجعه کرونا که قابل جلوگیری بود را می‌شناسند. کتمان حقیقت و پیچاندن واقعیت چیزی را عوض نمیکند . باز هم میگویم...مردم همه چیز را به خوبی میدانند.....
دکتر زالی انسان صادقی است و در مقابل ظریف سیاس است.
* ۷۲۰ میلیون یورو خرج رمدسیویر [داروی گران قیمت و تزریقی برای مهار شدت بیماری کووید ۱۹]کردیم؛ این پول را باید خرج واکسن می‌کردیم
با همین پول میتوانستند ۲۴۰ میلیون واکسن استرازنکا بخرند.
چرا با دستگاه کرونا یاب و با اقتدار یک مشت محکم بر دهان این ویروس زده و ان را سر جایش نمیشانید چرا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار