بازدید 15186
۵

داروی «رمدسیویر» بی‌رویه مصرف می‌شود

رئیس سازمان غذا و دارو درباره چرایی کمبود سرم و رمدسیویر تزریقی توضیح داد.
کد خبر: ۱۰۶۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲ 10 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از وبدا، دکتر محمدرضا شانه‌ساز درباره وضعیت تامین رمدسیویر در داروخانه‌ها گفت: تامین دارو انجام می‌شود، اما وقتی مصرف رمدسیویر در خردادماه ۶۰۰ هزار عدد بوده و اکنون در اواسط مرداد ماه به دو میلیون و ۲۵۰ هزار عدد می‌رسد، نشان می‌دهد که گایدلاین‌ها را برای تجویز دارو درست رعایت نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون افزایش ۴ برابری مصرف رمدسیویر را نسبت به خرداد ماه داشتیم، افزود: دارو باید مطابق گایدلاین‌ها تجویز شود و نظارت بر روی تجویز انجام شود. در هیچ کشوری در دنیا چنین الگوی مصرفی را نمی‌بینیم.

شانه ساز درباره موضوع کمبود سرم تزریقی نیز گفت: در زمینه سرم هم ما پارسال این موضوع را پیش‌بینی می‌کردیم، اما تولیدکننده‌ها به مجلس اعتراض کردند که سازمان غذا و دارو می‌خواهد سرم وارد کند.

بنابر اعلام کانال تلگرامی وبدا، وی ادامه داد: یکی از شرکت‌های بزرگ‌تولید کننده سرم اعلام کرد که دارد تولیدش متوقف می‌شود و بر همین اساس هم ما برای واردات سرم برنامه ریزی کردیم، اما تولیدکننده‌ها به مجلس نامه نوشتند و تعهد تامین کرده و از ما خواسته شد اقدامی برای واردات نشود. در حالی که اگر طبق برنامه‌ریزی خودمان پیش می‌رفتیم، اکنون مشکلی برای سرم نداشتیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۵
شما که ضرر نمیکنید تو بازار ازاد می فروشید و 1000000 تومان ازش به جیب می زنید البته توی دارو خانه های دولتی با نرخ ازاد می فروشید
آخرین مطالعات تکمیلی نشان داده اصولا رمدسویر بی اثر است. در هیچ کشور غربی هم از ان استفاده نمیشود و مردم ما آن را مثل نقل و نبات مصرف و تزریق می کنند.
ما اینیم!
ای انسان نا آگاه ! مگه نمیبینی تعداد افراد مبتلا و مرگ و میر چهار برابر شده. خب مصرف دارو هم چهار برابر میشه.
حتما انتظار داری چون افرادی مثل شما وظایفشون رو در تامین نیازهای ابتدایی مردم و محاظفت از سلامت آنها انجام ندادن و دارو کم شده، الان به این همه مریض دارو تزریق نشه. اگر هم مردن که دیگه تقصیر خودشونه میخواستن نمیرن!
همش بهانه...
اگر بفکر نباشید ما خودمون بالاخره یفکری اساسی می کنیم
جناب متخصص . وقتی مریضی و بستری در بیمارستان زیاده هست وقتی تعداد درگیری ریه افراد زیاد هست باید چیکار کنن ؟؟؟؟ دیگه چه دارویی میشه مصرف کرد ؟؟؟؟؟؟

این همه کشته از کجا میاد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شما که مدیریت بلد نیستی جم کن برو
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست