بازدید 5980

آیا با حذف یارانه آرد جلوی تخلفات نانوایی گرفته می‌شود؟

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خراسان شمالی، در خصوص احتکار آرد و نان برای دام گفت: این مسئله نه تنها در استان ما بلکه در استان‌های همجوار نیز اتفاق می‌افتد، بنابراین اگر یارانه آرد برداشته شود به طور حتم جلوی بسیاری از مشکلات گرفته می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷ 08 August 2021

آیا با حذف یارانه آرد جلوی تخلفات نانوایی گرفته می‌شود؟

سید جلال موسوی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خراسان شمالی، در گفتگو با خبرنگار« تابناک» در خصوص صف‌های طولانی در نانوایی‌ها اظهار کرد: خوشبختانه آنچنان شاهد صف‌های طولانی در خراسان شمالی نیستیم تقریبا مشکلی در این زمینه وجود ندارد، شاید در یکی دو مورد که به دلیل بهتر بودن کیفیت نانشان باشد ولی در کل خیلی شلوغ نیست.
وی تصریح کرد: سرانه مصوبه کشوری به ازای هر نفر 7.5 کیلو آرد است یعنی 9 کیلو گندم است که به 7.5 کیلو آرد تبدیل می‌شود. ما در خراسان شمالی به ازای هر نفر 9.5 کیلو آرد توزیع می‌کنیم یعنی به ازای هر نفر دو کیلو در ماه اضافه می کینم طبق آنچه که مصوب شده است. اگر جعمیت 863 هزار و 92 نفری بجنورد را به 2 ضرب کنید حدود هزار و 700 تن آرد اضافه می‌شود.
موسوی در خصوص احتکار آرد و نان برای دام گفت: این مسئله نه تنها در استان ما بلکه در استان‌های همجوار نیز اتفاق می‌افتد استان‌هایی کار اصلی مردمشان دامپروری و کشاورزی است. مثل خراسان شمالی، گلستان، مازندران و... گندم تولیدی خود را برای مصرف خود نگهداری می‌کند و هم اینکه نان اضافه بر مصرف خود را برای دام‌هایشان تهیه می‌کنند. با توجه به وسعت زیاد استان متاسفانه نظارت کافی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خراسان شمالی، اضافه کرد: هزار و 400 نانوایی در این استان داریم که بازرسی و نظارت انجام می‌شود حتی ما در این زمینه نظارت می‌کنیم با وجود اینکه شرح و وظایف ما نیست؛ بلکه وظیفه وزارت صمت و تعزیرات است. از آنجا که یارانه به آرد تعلق می‌گیرد نظارت و کنترل شدیدی باید برای آن صورت گیرد.
وی افزود: هنوز قیمت نان در این استان واقعی نشده است بلکه مقدار کمی افزایش یافته است قیمت بربری 850 هزار تومان و لواش 350 هزار تومان است در حالیکه در تهران زیر 2هزار تومان نیست.
موسوی گفت: ما ازاین سرانه‌ای که سهمیه استان است آرد را توزیع می‌کنیم اما بعد از توزیع اتفاقات زیادی رخ می‌دهد، بنابراین اگر یارانه آرد برداشته شود به طور حتم جلوی بسیاری از مشکلات گرفته می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست