بازدید 65326
دو هزار و پانصد و چهل و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

سه فرمان پیشنهادی جلیلی به رئیسی در روز اول دولت / نظر آیت الله جوادی آملی درباره مدیریت فضای مجازی / علی لاریجانی خطاب به شورای نگهبان: مُهرِ محرمانه را بردارید / لیستی از سمت‌ها که به زاکانی پیشنهاد شد

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: احتمال ازسرگیری مذاکرات احیای برجام از اواسط شهریور / فراخوان فضائلی از نخبگان / هاشمی طبا: همین کسانی که می‌گویند انقلابی هستیم، چوب لای چرخ دولت رئیسی می‌گذارند / بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت در جلسات هفته آینده مجلس / درخواست حق‌شناس از رئیسی درخصوص رفع تحریم‌ها و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۶۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲ 07 August 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

علم الهدی: کرونا بهانه‌ای شده است تا بسیاری از ضد دینان، علیه محرم و عاشورا تبلیغ کنند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی امروز در دیدار با اعضای ستاد برگزاری مراسم عزاداری محرم، با بیان این‌که اثرگذاری کربلا و عاشورا هم در مسائل تثبیت نظام اسلامی و هم در مقابل استکبار مساله مهمی است، اظهار کرد: کرونا بهانه‌ای شده است تا بسیاری از ضد دینان علیه محرم و عاشورا تبلیغ کنند. آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، موضوع مشکل‌ساز در این مسائل را سوژه شدن هیئات توسط دشمن دانست و ادامه داد: هیئات مذهبی، محور عزاداری سیدالشهدا (علیه‌السلام) هستند؛ پس باید مراقب عملکرد خودشان باشند تا در شرایط این بیماری، بشود بر اساس پروتکل‌های بهداشتی مراسم مذهبی را برگزار کرد، هیئات باید مراقب باشند تا سوژه عملیات روانی دشمن قرار نگیرند.

انتقاد رئیسی از نحوه مدیریت کرونا

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با بیان اینکه برای تغییر این وضعیت نیازمند اقدام جهادی و جهشی هستیم، تاکید کرد: کار مسئولان اجرایی کشور فقط توصیه نیست و باید ضمانت اجرایی مناسب هم برای تصمیمات گرفته شده درنظر گرفته شود. رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید از انفعال در نحوه مقابله با کرونا خارج شویم و رویکردهای فعالانه اتخاذ شود، تصریح کرد: ضروری است که سازوکارهای متناسب برای بسیج نیروهای داوطلب و نهادهای مردمی طراحی شود. رئیسی با اشاره به ضرورت دریافت پیشنهادهای تخصصی دانشگاه های علوم پزشکی و تجربیات عملی دستگاه های اجرایی سراسر کشور برای نهایی کردن طرح تحول در مقابله با کرونا، خاطرنشان کرد: دانشگاه های علوم پزشکی و استانداری‌های سراسر کشور هرچه زودتر تجارب یک سال و نیم اخیر در مقابله با کرونا، موانع پیش روی و پیشنهادهای تحولی خود را به وزارت بهداشت و وزارت کشور ارسال نمایند.

پاسخ فرمانده هوافضای سپاه به تهدید اسرائیل: چنین غلطی نخواهند کرد

سردار امیر علی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به ادعای رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها در خصوص نقش داشتن جمهوری اسلامی ایران در مورد هدف قرار گرفتن کشتی متعلق به این رژیم در دریای عمان و تهدید عنوان شده مبنی بر اینکه «به این حمله پاسخ قریب‌الوقوعی می‌دهیم»، تصریح کرد: ایران امتحان پس داده است و نیازی به آزمایش مجدد ندارد؛ اگر دوست دارند، ایران را آزمایش کند. وی گفت: آنها پیش از این ما را آزمایش کردند و می دانند که با چه پاسخی روبرو خواهند بود؛ ما هم قدرت و هم اراده به کارگیری از قدرت را داریم؛ بنابراین بدانند که اگر بخواهند جسارتی علیه جمهوری اسلامی ایران بکنند، حتماً جواب سختی خواهیم داد و آن ها چنین غلطی نخواهند کرد.

زاکانی: وزارت بهداشت، وزارت رفاه و شهرداری تهران شهرداری پیشنهاد شده و شهرداری را انتخاب می‌کنم

زاکانی در نشست با جمعی از اساتید، نخبگان و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تعدادی از اعضای شورای شهر تهران موضوع شهرداری تهران را با من مطرح کردند و من  این موضوع را به صحبت با سران قوا منوط کردم، افزود: در صحبت با رییس مجلس و رئیس جمهور، ایشان پیشنهاد، وزارت رفاه، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ریاست دفتر ریاست جمهوری را مطرح کردند. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بین حضور در شهرداری تهران و حضور در کابینه نتیجه گرفتم که در شرایط کنونی و افزایش نارضایتی‌های مردم از شهرداری تهران و نیاز تهران به تحول فرهنگی و اجتماعی در شهرداری تهران حاضر شوم.

خبر عدم امضای اعتبار نامه رییسی توسط آملی لاریجانی تایید شد

هادی طحان نظیف، سخنگوی نگهبان در واکنش به امضا نکردن اعتبار نامه ابراهیم رییسی، رییس جمهور توسط آملی لاریجانی، عضو شورای نگهبان گفت که این موضوع از نظر قانونی خدشه ای در اعتبارنامه ایجاد نمی کند. هادی طحان نظیف  در نشست خبری خود همچنین گفت که باید این نکته را هم بگویم که اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب قبل از مراسم تنفیذ امضا شد./«انتخاب»

علی لاریجانی خطاب به شورای نگهبان: مُهرِ محرمانه نامه‌ عدم احراز صلاحیت من را بردارید

دفتر لاریحانی درباره اظهارات امروز هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان اطلاعیه ای صادر کرده است. متن پاسخ دفتر لاریجانی به شرح زیر است: سخنگوی شورای نگهبان در اولین نشست خبری خود فرموده‌اند: «دلایل عدم احراز صلاحیت آقای علی لاریجانی به ایشان اعلام شده است».  متن زیر، تکمله‌ی دکتر علی لاریجانی است در ادامه‌ی اظهارات سخن‌گوی محترم:
شورای محترم نگهبان
با سلام؛
احتراماً سخنگوی محترم آن شورا اعلام فرمودند، دلایل عدم احراز اینجانب را اعلام نموده‌اید. متاسفانه نامه‌ای که اخیراً برای اینجانب ارسال فرمودید با مهر محرمانه است که از طریق اینجانب به دلیل محرمانگی قانوناً قابل انتشار نیست؛ مرحمت فرمایید مهر محرمانه نامه را حذف نمایید تا بتوانم نامه‌ی شورا را برای اطلاع عموم علنی نمایم.
بنده‌ی خدا؛ علی لاریجانی
۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۰ »

نظر آیت الله جوادی آملی درباره مدیریت فضای مجازی

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت: اگر آدم درستی باشیم، نباید ترسی از فضای مجازی داشته باشیم. این مرجع تقلید با انتشار یک مطلب در شبکه اجتماعی توئیتر آورده است: اگر واقعا ما آدم درستی باشیم، ترسی نداریم که فضای مجازی چه چیزی را می‌خواهد منتشر کند. در ادامه این مطلب آمده‌ است: اگر کسی چیزهای دروغی را منتشر کرد، محاکمه بشود اما ما اگر با طهارت زندگی کنیم، از دنیای مجازی باکی نیست. به نظر می رسد این توییت برگرفته از اظهارات اخیر آیت الله جوادی آملی در دیدار با رییس قوه قضائیه بوده است. این مرجع تقلید در این دیدار گفته: «درباره فضای مجازی اگر واقعاً ما آدم های صالحی باشیم ترسی نداشته باشیم که دیگری بگوید این چه چیزی را می خواهند منتشر کند؟ ما وقتی که درست باشیم حرف ما، گفتار ما، رفتار ما، مطابق باشد اینها چه چیزی را منتشر می کنند؟ اگر یک سلسله چیزهای خلاف را منتشر کنند که آن راه دارد و می شود از آنها جلوگیری کرد، مثلا اگر کسی چیزهایی دروغی را منتشر کرد، محاکمه بشود بعد دیگران حسابش را می کنند، اما ما اگر با طهارت زندگی بکنیم، از دنیا مجازی باکی نیست». (دیدار رییس قوه قضائیه، 6/5/1400)

پای میوه های ممنوعه به کشور باز شد

آمارهای گمرک از افزایش واردات عجیب برخی از اقلام غیر ضروری به ارزش ۴ میلیارد دلار خبر می‌دهد.در سال ۹۰ وزارت جهاد کشاورزی واردات هر نوع میوه گرمسیری به جز انبه، نارگیل، موز و آناناس را ممنوع کرد و به گمرک مجوز ترخیص آن‌ها را نداد، اما با وجود این ممنوعیت‌ها در سال ۹۹ بیش از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صرف واردات میوه‌های گرمسیری از جمله پشن فروت و لیچی شده است! در حالی که بررسی‌ها نشان می‌دهد، علاوه بر واردات پشن فروت و لیچی، پوره‌های حاصل از آن‌ها هم وارد کشور می‌شوند و طبق آمار رسمی گمرک سالانه مقدار زیادی ارز صرف واردات این اقلام می‌شود، به عنوان مثال در بهار ۱۴۰۰، ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار صرف واردات پشن فروت و لیچی شده است./باشگاه خبرنگاران

ماجرای عجیب حقوق ۳۵۰ میلیونی روحانی

شرق نوشت: دیروز حجت‌الاسلام حسن نوروزی، نماینده اصولگرای مجلس، درباره بازنشستگی حسن روحانی با بیان اینکه کنترل‌کردن افزایش‌های بی‌رویه حقوق‌ها واجب است، تصریح کرد: این درآمدهای شرکت‌ آب، برق و بانک‌های خصوصی باید کنترل شوند؛ اینکه رئیس‌جمهور برای بازنشستگی ماهی ۳۵۰ میلیون دریافت کند غلط است؛ اگر ۲۵ تا ۳۰ میلیون باشد اشکالی ندارد اما ۳۵۰ میلیون باید کاسته شود. درباره حواشی حقوق حسن روحانی چندی پیش روابط‌عمومی نهاد ریاست‌جمهوری اطلاعیه‌ای منتشر کرد و به توضیح آنچه در دستمزد حسن روحانی بعد از بازنشستگی رخ خواهد داد، توضیح داد که حال برداشت اشتباه از رقم 350 میلیون تومانی ناشی از نخواندن آن توضیحات است.

وقتی لاریجانی رد صلاحیت می‌شود، تکلیف اصلاح طلبان روشن است

غلامعلی رجایی، چهره سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: نسخه آقای هاشمی برای برجام کماکان نسخه شفابخش ماست و باید مصوبه مجلس توسط خود مجلس با مصوبه جدیدی اصلاح شود.اصلاح طلبی امروز بیشتر یک جریان نخبگانی سیاسی است تا جریانی مردمی و کسانی که به سبد رای آنها میل می کنند، آرا خاکستری است که چندان سیاسی نیستند و معمولا در تقابل با مردم به جناحی مایل شده و رای می دهند. در این دوره اصلاح طلبان نتوانستند اقبالی از آرا خاکستری داشته باشند نوع چینش در این دوره همه جوره اصلاح طلبان را از رسیدن به پاستور باز داشت وقتی لاریجانی رد صلاحیت می شود تکلیف اصلاح طلبان روشن است./برنا

مراسم تحلیف، نماد اشرافی گری بود

مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:آقای رئیسی در زمان ثبت‌نام برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد من رقیب هیچ جناح و فردی نیستم و رقیب من فقط فساد و اشرافی‌گری است. این شعار خوب اگر بخواهد عملی شود، رئیس‌ جمهور جدید باید از تشریفات بپرهیزد و این پرهیز را از روز ورود به دفتر کار خود شروع کند.مراسم تحلیف آقای رئیسی، متأسفانه با اقداماتی همراه بود که نه‌تنها نشانی از پارسائی نداشت بلکه نمادی از آلوده شدن به تشریفات زاید بود.

افرادی که دستورالعمل مجالس عزاداری را ابلاغ کرده اند،حتی یک بار هیات نرفته اند

اعتماد نوشت:تعداد فوتی‌های رسمی به بالای ۴۵۰ رسیده است و اگر تعداد واقعی را براساس محاسبات دقیق انجام شده سال گذشته حساب کنیم، روزانه چهار رقمی خواهد بود. مرگ و میر به افراد میانسال و جوان نیز رسیده است. در چنین شرایطی کاشف به عمل آمده است که با دستورالعمل ستاد کرونا مراسم محرم برقرار می‌شود. در فضای بسته یک‌سوم ظرفیت یا در فضای باز یک‌چهارم ظرفیت یعنی چه؟ مگر هواپیما و اتوبوس و سینماست که تعداد صندلی آن مشخص باشد؟ به علاوه مگر افراد جای ثابتی می‌نشینند که کنترل شوند؟ ظاهرا نویسنده دستورالعمل یک بار هم در هیات عزاداری حضور نداشته، یا داشته و خواسته با نوشتن این ضوابطِ بی‌ضمانت اجرا از خودش رفع تکلیف کند.

سه فرمان پیشنهادی جلیلی به رئیسی در روز اول دولت

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با انتشار یک توئیت «سه فرمان پیشنهادی به رئیس جمهور در روز اول دولت سیزدهم» را مطرح کرد.سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و یکی از کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با انتشار یک ویدئو از جلسات دولت سایه در صفحه توئیتری خود، سه اقدام را به عنوان «سه فرمان پیشنهادی به رئیس جمهور در روز اول دولت سیزدهم» مطرح کرد.

جلیلی نوشت: «سه فرمان پیشنهادی به رئیس جمهور در روز اول دولت سیزدهم؛

۱. انتشار عمومی اطلاعات مدیران و اعضای هیئت مدیره شرکت‌های دولتی

۲. اجرای طرح سفر

۳‌ الکترونیکی کردن پرونده‌های سلامت»

درخواست حق‌شناس از رئیسی درخصوص رفع تحریم‌ها

یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: من فکر می کنم اگر آقای رییسی بخواهد وارد بحثی جدی برای عبور از موانع شود و سد، پیش روی ملت به نام تحریم ها را رفع کند، هیچ راهی جز برجام ندارد. «محمدجواد حق شناس»، چهره سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با برنا در رابطه با سنگ اندازی برخی طرح ها بر سر راه دولت ها گفت: من فکر می کنم اگر آقای رییسی بخواهد وارد بحثی جدی برای عبور از موانع شود و سد پیش روی ملت به نام تحریم ها را رفع کند، هیچ راهی جز برجام ندارد و باید بتواند با زبانی که مناسب حال بین المللی است از حقوق مردم ایران دفاع کند تا بتواند، از رنج و سختی و فلاکت و نخوتی که به واسطه تحریم ها سهم مردم ایران شده، جلوگیری کند.او افزود: رییسی برای اینکه بتواند به رویکردی کارامد برسد ابتدا به یک توافق و هماهنگی حداکثری در داخل کشور نیاز دارد. در این مرحله آقای رییسی باید به کشورهای غربی بگوید که رسیدن به توافق نیازمند توافق در سطح کلان تری است که آقای روحانی و نمایندگان وزارت خارجه نمی توانستند به تنهایی آن را نمایندگی کنند. در این مرحله آقای رییسی باید بتواند مساله را حل کند. با اختیار تام و بدون وجود موانعی که در گذشته شاهد شکل گرفتن آنها برای دولت روحانی بودیم، این موقعیت را رفع کند و بتواند در مذاکرات به نتیجه معقول برسد.حق شناس با تاکید بر لزوم اجماع ملی در شرایط فعلی کشور گفت: آقای رییسی به نوعی حوزه ای از قدرت را نمایندگی می کند؛ اجزای این حوزه قدرت چه در قوه مقننه و چه در قوه قضاییه و چه قوه مجریه جایگاه خود را در نتیجه سیاست ها پیدا کرده و نشسته اند. لذا در اینجا برای هماهنگی حداکثری و تلاش برای اینکه برخی از رقابت های درونی، جناح های قدرت و دیدگاه ها مانعی برای ایشان درست نکند باید کار را با گفتگو پیش ببرد.

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت در جلسات هفته آینده مجلس

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که در صورت ارائه فهرست کابینه پیشنهادی دولت جدید تا فردا، بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در جلسات هفته آینده مجلس انجام خواهد شد.حسینعلی حاجی دلیگانی اظهار کرد: چنانچه تا فردا (یکشنبه) برنامه کلی و خط مشی دولت به همراه اسامی وزرا و سوابق شان به مجلس برسد در جلسه فردا اعلام وصول خواهد شد و پس از آن سوابق افراد به کمیسیون های تخصصی ذیربط ارسال می شود تا کمیسیون ها بررسی خود را انجام داده و گزارش آن را تا پایان هفته به هیأت رئیسه ارائه کنند.وی افزود: بر همین اساس پیش بینی ما این است که مجلس از شنبه آینده یعنی ۲۳ مردادماه تا سه شنبه ۲۶ مرداد حداقل در دو شیفت کاری و شاید در سه شیفت کاری کار بررسی و رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی را انجام خواهد داد و در نهایت نظر خود را در خصوص کابینه پیشنهادی اعلام و اعمال می کند.وی در پاسخ به سوالی درباره نگاه مجلس نسبت به کابینه احتمالی دولت آینده گفت: بستگی دارد چه افرادی به طور قطعی معرفی شوند. پس از معرفی افراد مجلس در چارچوب قانون، سوابق اجرایی، علمی و شایستگی های افراد را مورد بررسی قرار می دهد.

اظهارات عضو شورای شهر درباره انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران

منتخب شورای ششم تهران توضیحاتی درباره زمان فعالیت شهردار جدید تهران و مدت اعتبار امضاهای حناچی در شهرداری ارائه داد.ناصر امانی عضو شورای ششم شهر تهران درباره جلسه امروز شورای شهری‌ها اظهار داشت: جلسه‌ای که صبح امروز برگزار شد در واقع بیشتر در مورد دستور جلسه صحن فردای شورای شهر بود.وی افزود: قرار است فردا زاکانی برنامه‌های خود را در صحن شورا ارائه کند و پس از رأی‌گیری نتیجه انتخاب شهردار رسماً اعلام شود.

عضو شورای شهر تهران در مورد اینکه کمیسیون‌های تخصصی شورای ششم از چه زمانی تشکیل می‌شود گفت: امروز در جلسه تمایل اعضا به اینکه در چه کمیسیون‌هایی باشد گرفته شد و هیأت رئیسه پیشنهادها را در این زمینه بررسی می‌کند و سرانجام در این زمینه نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.امانی در مورد اینکه تا چه زمانی پیروز حناچی شهردار تهران است گفت: مهدی چمران رئیس شورای شهر قرار شده با پیروز حناچی صحبت کند تا نظر اعضاء را به ایشان بگویند و حناچی تصمیم در این زمینه داشته باشد که آیا تمایل به ارائه خدمت تا زمانی که شهردار جدید آغاز به کار کند دارد یا خیر و اگر نتیجه منفی است سرپرست انتخاب شود.وی در پاسخ به این پرسش که شهردار جدید تهران از چه زمانی فعالیت خود را رسماً آغاز خواهد کرد گفت: بعد از قبول استعفای آقای زاکانی از سوی مجلس و یا صدور حکم توسط وزیر کشور، شهردار جدید فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.عضو شورای شهر تهران در مورد اینکه امضاهای حناچی تا چه زمانی در شهرداری اعتبار دارد گفت: بر اساس جمع‌بندی جلسه صبح امروز و نظر اکثر اعضاء، تا زمانی که شورا سرپرست برای شهرداری انتخاب نکرده مشکل قانونی برای امضای اسناد توسط حناچی وجود ندارد.

هاشمی طباء: همین کسانی که می گویند انقلابی هستیم چوب لای چرخ دولت رئیسی می‌گذارند

هاشمی‌طبا در پاسخ به اینکه به حل مسائل و مشکلات حل شدنی در دولت رئیسی چقدر می‌توان امیدوار بود، گفت: «مساله زیاد است اما همه آنها قابلیت حل دارد و فقط این‌هایی که گفتم است که اگر الان که خیلی هم دیر شده، نجنبیم دیگر قابل حل نیست. زمین نشست کرده را چطور باید برگرداند؟! ما به دست خودمان کارون را به این روز انداخته‎ایم و درست نمی‌کنیم، درحالی که باید این‌ها را حل کرد». وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا رئیسی از لحاظ سیاسی با توجه به همسویی با سایر قوا مسیر همواری دارد یا با مشکلاتی مواجه خواهد شد، گفت: «اتفاقا مشکل از جانب کسانی است که می‌گویند ما اصولگرا و انقلابی و ... هستیم. لذا یقینا برای آقای رئیسی هم مشکلاتی ایجاد خواهد شد و چوب لای چرخ او خواهند گذاشت». هاشمی طبا البته سرنوشت دولت رئیسی را با دولت احمدی‌نژاد یکی ندانست و گفت: «آقای احمدی نژاد مشکلات اساسی شخصیتی داشت که آقای رئیسی الحمدالله فاقد آن مشکلات است و به همین خاطر سرنوشت دولتش مثل احمدی‌نژاد نخواهد بود.»

فراخوان فضائلی از نخبگان

مهدی فضائلی در توئیتی نوشت؛ رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ: مسئله‌ی اصلی، کلید اصلی، اینجا است؛ حضور مردم در همه‌ی مسائل، حل‌کننده‌ی مشکلات است.و حضور مردم هیچ جایگزین دیگری ندارد.پ.ن: نخبگان در باره چگونگی حضور و نقش آفرینی مردم در عرصه های مختلف راهکار ارائه کنند.

کشته‌ شدن سرکرده گروهک تروریستی حزب دموکرات کردستان ایران

برخی گزارش‌های دریافتی از کشته‌شدن یکی از سرکردگان گروهک تروریستی موسوم به «حزب دموکرات کردستان ایران» در منطقه کردستان عراق خبر می‌دهند.پایگاه خبری «صابرین‌نیوز» خبر داد که گروهی ناشناس،‌ «موسی باباخانی» رهبر تروریستی حزب دموکرات کردستان ایران را که تحت حمایت سازمان تروریستی موساد رژیم صهیونیستی بوده در هتلی در اربیل عراق ترور کرده‌اند.بر اساس گزارش‌ها، این تروریست تجزیه‌طلب ابتدا از اعضای گروهک تروریستی «حدکا» ( حزب دموکرات کردستان ایران ) بود که چند سال پیش بر اثر اختلافاتی به گروهک تروریستی دیگری تحت عنوان «حدک» ( حزب دموکرات کردستان ) پیوست و از افراد فعال عملیاتی و تبلیغاتی در کادر مرکزی این گروهک علیه ایران بود.

انتقاد شدید مطهری از کدخدایی

نماینده تهران در مجلس دهم، خطاب به کدخدایی سخنگوی پیشین شورای نگهبان نوشت: جناب عالی در ایجاد انحراف از جمهوری اسلامیِ مورد نظر امام (ره) و شهید مطهری نقش اساسی داشته اید.علی مطهری نوشت: «آقای کدخدایی گفته اند من، هم سخنگو بودم و هم سخن نگو. می گویم همان قسمتی که سخن نگو بودید از عواملی است که جمهوری بودن نظام را در انتخابات مجلس یازدهم و ریاست جمهوری از صحنه خارج کرد. جناب عالی در ایجاد این انحراف از جمهوری اسلامیِ مورد نظر امام (ره) و شهید مطهری نقش اساسی داشته اید.»

احتمال ازسرگیری مذاکرات احیای برجام از اواسط شهریور

یک مقام ارشد اروپایی گفته که بهترین حدس وی این است که گفت‌وگوهای احیای توافق هسته‌ای ایران اوایل ماه سپتامبر (اواسط شهریور) از سرگرفته شود.خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» در پیامی در صفحه خود در توییتر نوشت: « یک مقام ارشد اروپایی گفت که بهترین حدس وی این است که گفت‌وگوها با ایران در وین در اوایل سپتامبر از سرگرفته شود».این مقام اروپایی تاکید کرد که این تنها حدس وی بوده و ابراز امیدواری کرد، این موضوع زمانی که کابینه دولت جدید به طور کامل تشکیل و مورد تایید قرار بگیرد، روی دهد.این خبر در حالی منتشر می‌شود که طبق اعلام «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا او از فرصت حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در تهران، برای انجام رایزنی‌‌ها درباره مسائل مختلف از قبیل برجام استفاده کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶۳
بس که شما دوست داشتنی هستی اقای زاکانی!
اقای زاکانی بهتره که شما حرف نزنی چون وقتی که حرف میزنی خیلی ها متوجه میشن که پشت پرده چه خبره.
مثل توي فيلمها پيشنهاد رياست و مقام را بابت قول قرارهاشون ميدن و كاري به تخصص و تحقيق جهت كساني كه لايق پست از نظر علمي باشند ندارند
به چه روزی افتاده ایم که به زاکانی چهار پست در سطح وزارت پیشنهاد می شود!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
هر کی هر کیه
با پستهای پیشنهاد شده به زاکانی متوجه میشیم1_بارم قرار نیست تخصص افراد در انتصابشون هیچ نقشی داشته باشه2_ کنار رفتن زاکانی به نفع رئیسی خیلی برا رئیسی مهم بودهکه لیستی از مناصب مهم رو بهش تعارف زده 3_ تو تیم رئیسی قحط الرجال داره داد میزنه4_در شورای شهر تهران در دوره ی جدید هم اتفاقات عجیبی رخ داده
چقدر قحط الرجال است که به زاکانی( طبق ادعای خودش ) برای سه وزارتخانه
و یک رییس دفتر رییس جمهوری و شهرداری تهران پیشنهاد باز داده اند !!!!

تا خودش هر طور مایل بود ، انتخاب کند !!!!

واقعا اگر صحت داشته باشد ، که باید خون گریست و به بیابان ها با پای برهنه فرار کرد !!!!
زاکانی: وزارت بهداشت، وزارت رفاه و شهرداری تهران شهرداری پیشنهاد شده و شهرداری را انتخاب می‌کنم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این آقای زاکانی وقتی هیچ خبری نبود در مجلس پیداش نمیشد چند ماه که دنبال برنامه های ریاست جمهوری بود ، بعد هم که در جریان تدوین برنامه های پیشنهادی برای شهرداری شد خوب ایشان آیا پول و امکاناتی که از مجلس میگیره و هیچ حضوری در مجلس نداره شرعاً و قانوناً درست ؟
آقای زاکانی،
تقسیم قدرت ....
التماس برای قدرت ...
خنده داره و تاسف برانگیز
با وقاحت تمام قبل از انتخابات میگن من همینجا میمونم، بعد از انتخابات هم ایشون رو با التماس بردن شهرداری
یادشون رفته برای پست مقام رزومه میدادن این طرف و اون طرف، یه روز شهرداری، یه روز وزارت، یه روز سازمان انرژی اتمی، آخه سوابق ایشون چه قدر مرتبطه

اگر خیلی عالی هستن ایشون، چرا یه شرکت خصوصی مثل اسنپ و دیجیکالا و ... نمیاد از تجارب ایشون استفاده کنه؟ چون میدونن این کاره نیست و تو دنیای واقعی شوخی بازی نداریم که به خاطر عقیده یه نفر رو، اونم بی هیچ مهارت و تجربه ای، مدیر جای به این بزرگی و مهمی کنیم.

دوستان، ، امیدی نیست، حیف، صد حیف، هزاران هزار حیف...
"زاکانی: وزارت بهداشت، وزارت رفاه و شهرداری تهران شهرداری پیشنهاد شده و شهرداری را انتخاب می‌کنم"

بالاخره پوششی ها وسوپر پوششی ها باید سهم خود را بگیرند!!! واقعا" دم همتی گرم
ولا شهرداری چه ربطی به کار فرهنگی داره ؟ ثانیا کابینه مگه گوشت قربانی هستش که هر کس سهمی داشته باشه پس تخصص و تجربه و برنامه چی میشه ...
خوب پدر جان اجازه می دادی خود جلیلی رئیس جمهور می شد. طفلک حسرت به دل موند.
این ترکیب « فرمان پیشنهادی» چه صیغه‌ای
امریه؟ التماسی؟ ....
زاکانی از میان گزینه های پیشنهادی ( شغلها ). بدترین را انتخاب کرده است

وخسر الدنیا والاخره خواهد شد . زیرا تخصص مورد نیاز کلانشهر

تهران را برای تصدیگری شهرداری تهران را ندارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
چقدر ساده ای بنده خدا
آقای زاکانی چقدر آپشن داشتن.کاندیدای پوششی انقدر دستمزدش بالاست؟
مسیح مهاجری می دانم که بد جور داری می سوزی....
ابوالمشاغل دولت رئیسی زاکانی خواهد بود .
اقای لارجیانی شما حرف نزن که مجلس شفاف نکردی برجام محرمانه تلقی کردی و هزاران کار محرمان پشت پرده انجام دادی دهن مارا باز نکنید
خوش بحالت آقای زاکانی چقدر پبشنهاد داری! دوباره قحط الرجالی مملکتو فرا گرفت!
به خداوندی خدا قسم میخورم که این مملکت هیچ تغییری نخواهد کرد. هیچ فرقی بین احمدی نژاد و روحانی و رییسی نیست. بعد از ۴ سال خواهیم دید.
حالا چه اصراری است که زاکانی پست بگیره؟
مگر رئیس مرکز پژوهشهای مجلس چشه؟
مگر هر کس تو انتخابات ریاست جمهوری تایید صلاحیت شد یا به نفع کسی انصراف داد باید پست بگیره؟
اگر مردم ایشون رو قبول داشتن که تو نظر سنجی های قبل از انتخابات مشخص بود
آقای مطهری لجبازترین فرد در بین سیاسیون البته خودش از سیاست هیچ اطلاعی ندارم چون سیاست مدار نیست سیاست رو هست
زمان جنگ، بعضی وقتها موقعیت هایی پیش می آمد که از نیروهای داوطلب برای رفتن روی مین یا رفع موانع درخواست میکردند.
جایی دیدم که یکی از گردانها پای کار رسیده بود و به همین موقعیت دچار شده بود. فرمانده گردان لحظاتی را با خدای خود خلوت میکند و به محضر بانوی دو عالم توسل پیدا میکند و پس از لحظاتی موفق به راهنمائی گردان میشود و پیروزمند ظاهری و باطنی از آن معرکه به در می آیند.
اگر هنوز مسئولینی بر سر کار بیایند که به جای فشار آوردن بر مردم ایمانشان واقعی باشد و توسلشان مقبول، کشور از معرکه ها به راحتی عبور خواهد کرد.
جلیلی چکاره مملکت است؟

که به رییس جمهور ، فرمان ۳ ماده از میدهد ؟

و زاکانی هم فقط به شهرداری تهران رصایت داده اند !!!

واقعا باید خون گریست ؟!
لاریجانی ها برای همیشه از صحنه سیاسی کشور تموم شدن
زاکانی: وزارت بهداشت، وزارت رفاه و شهرداری تهران شهرداری پیشنهاد شده و شهرداری را انتخاب می‌کنم
بله چون نان و آب دارد،
معنی فرمان پیشنهادی چیست؟ فرمان یعنی امر؟ نکنه رییس دولت سایه رییس است و نه رییسی؟؟؟؟؟
پاسخ ها
what
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
فرمان پیشنهادی یعنی پیشنهاد میکنم این فرمان هارو بده که نتیجه بگیری
آقای جلیلی یک دفعه از سایه بیرون نیا . کم کم.
جناب لاریجانی مهر محرمانه را نادیده بگیر ومحتوای نامه را افشا کن مردم نا محرم نیستند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
اگه این کار رو بکنه به جرم افشای اطلاعات محرمانه الف چوب توی حلقش می کنن.
سه فرمان جلیلی؟..... یاد ده فرمان حضرت موسی افتادم . چه خبرتونه ؟. آقای ریسی از همتون کار بلد تره .
مبارک جناب زاکانی با این همه فرصت خدمت . آقای ذاکانی حالا کمی آروم گرفته آید. فرصت خدمت دارید سریع یکی را بردارید و شروع کنید به خدمت به مردم.
تنها وجه اشتراک "وزارت بهداشت" - "وزارت رفاه" - "شهرداری تهران"، زاکانی است!
"حتما" مشکلات حل خواهد شد!!!
آقای لاریجانی دنبال چی می گردی؟
نمی خوای بازنشست بشی!!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
به دنبال حق ضایع شده و رو کردن دست مهندسان
اقای جلیلی الکترونیکی کردن پرونده های سلامت الان جز مشکلات مردمه؟ به خاطر همین بود که میگفتن شما برنامه هاتون قویه؟
واقعا باید به جلیلی مدال داد اخه تمام اطلاعات شرکتهای دولتی که در سازمان بورس پذیرفته شدن در سایت کدال هست
پرونده سلامت الکترونیکی چه کمکی به سلامت مردم دارد
الان در این شرایط قید فوریت معیشت و کرونا هست
از اسم پدرت شهید مطهری اینهمه مایه نذار بس است
زاکانی خوشبحالت . بهترین جا و بهترین شغلها در انتظارته با درآمد سرشار .
خوشم میاد فهمیدی شهرداری همون جایی که کلی درامد داره . برو خالشو ببر.
خدایا قربونت برم در این شرایط کرونا و تحریم تنها مشگل ملت یکی سفر رفتن است و یکی سرک کشیدن به هیئت مدیره تازه منصوب شرکت ها لابد اصلا نمی‌شود این شرکت ها را خصوصی کرد که نیازی به این کارها نباشد
زاکانی نمایندگی مردم قم را رها کرد ؟
سلام نظرسنجی طرح شود تا لاریجانی ها متوجه عدم توجه عموم مردم شوند و نارضایتی مردم از عدم عملکرد کافی شان
علم الهدی: کرونا بهانه‌ای شده است تا بسیاری از ضد دینان، علیه محرم و عاشورا تبلیغ کنند
اولا 72تن در بک روز کشته شدن 1400ساله مردم عزادار شدن البته این از برکت خون امام حسین بود و هست پس یعنی اگر چنین حماسه ای وجود واقعی نداشتتا به حال از تاریخ حذف شده بود .. دوما شما در روز با توجه به عدم تامین به موقع واکسن از ابتدا تا کنون میانگین روزی حدود400 نفر کشته شد شما چه کردید واسه امت امام حسین مگر سردار سلیمانی نگفت ما ملت امام حسینیم . به نضرت حاج اقا امام حسین اگر بود اول خودش و خانوادش واکسن کرونا میزد
آقای مطهری سلام؛ تو رو خدا برو به زندگیت و خانواده محترمت برس؛ بخاطر کرونا سفر که نمیتونی بری؛ اما بعضی وقتا کمی استراحت برای اعصاب و روان انسان لازم و ضروریه.
دولت بی تدبیری‌وناامیدی برای کنترل اعتراضات به گرانی از کرونا و ستادش سواستفاده و کشور را امنیتی کرد
نباید مردم را فلج کرد
آرام آرام طی ۶ماه باید محدودیتهای کرونا کم‌ شود تا شرایط اقتصادی عادی گردد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
کدام محدودیت وجود دارد که می خواهید کم شود؟؟؟
جناب علم الهدی ، شما خودتون و کل خانواده تون دو نوبت واکسن تان را زدید
و دسترسی به کل ویتامین و محافط و بهترین بیمارستان و دارو و درمان رایگان دارید

و از این کرونا و بدبختی و درد و عداب و کشتار و بیکاری و بی پولی که مردم گرفتار هستند ، ظاهرا خبر ندارید
و یا براتون مهم نبست
خوش به حال اقای زاکانی واقعا !!! چون در زمانی که خیلی از جوانان تحصیل کرده بیکار هستند و انها که کار دارند و هر ششماه قرارداد امضا میکنند و در هراس از دست دادن کارشان هستند!!! ایشان چندین پیشنهاد کار آنچنانی را یکجا دریافت میکنند !
البته در هر حال شهردار شدن ایشان مبارک باشد .
امیداست همانطور که قبلا هم عملکردشان نشان داده است در این جایگاه بدون توجه به تمایل جناج حمایت کننده شان با فساد نهادینه در شهرداری تهران که منشا بسیاری از فسادهای دیگر است از طرف هر قشر و گروه و جناحی که انجام شود مبارزه کنند .
اولویت آقای رئیسی باید ابتدا پیوستن کامل به FATF باشد و بعد سعی در رفع تحریم ها و سپس جذب اعتماد بین المللی برای جذب سرمایه گذاری خارجی.... در کنار این امر جذب نخبگان علمی، دانشگاهی و صنعتی و کنار گذاشتن مدیران نالایق....
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
آرزوی محال
با سلام واحترام
مهمترین فرمان پیشنهادی به اقای ریسی از نظر مردم" فرمان بازگشت به مذاکرات وتلاش برای رفع تحریم" است. ولی متاسفانه اقای جلیلی که چندین سال مذاکرات را طولانی کرد واخرش هم به نتیجه نرساند از این مهم غافل است.لذا از اقای ریسی می خواهیم که دور ایشان را یک خط پر رنگ بکشند.
کارمندان ستادی پتروشیمی های منطقه ماهشهر علیرغم وضعیت سیاه کرونا وعلیرغم دستورستادبحران مبنی بر حضور ۵۰درصدی به اجبار اضافه کار به محل کار میارن
زاکانی شهرداری انتخاب کرده که اولا" پر پوله وبسیار راحت تر از وزارت خانه است .
آقای جلیلی پس رفع مشکلات و بدبختی های مردم چی ؟!!! این اولولیت نداره؟!!!!!!!!!
زاکانی یک نیروی همه فن حریف
مواظب خودت باش از ریاست جمهوری تا پزشکی .....تا نمایندگی تا وزارت بهداشت تا وزارت رفاه تا شهرداری تهران
همه این ها یعنی بی مبنا بودن در انتخاب مدیران بعد چه انتظاراتی مردم دارن
واقعا چرا تابناک این همه توهین به یک شخص را منتشر میکند؟
جناب زاکانی، این دور از اخلاق بود که از ما مردم قم رأی گرفتید و وقتی که جای دیگه بهتون پیشنهاد شد، فی الفور خودتون به جای مطلوبتان رسانید؛ حداقل اساس سیاست را حفظ می کردید و در ظاهر هم که شده به اعتماد مردم قم احترام می گذاشتید ؛ و می گذاشتید یک دوره نمایندگی تان تمام میشد بعد رای مردم قم را سکوی بلند پروازی خودتان برای شهرداری شهر محل زندگی تان قرار می دادید.
باز به آقای لاریجانی که چند دوره به انتخاب مردم قم پایبند بود و به آن احترام گذاشت
برای وارد کردن داروهای حیاتی و واکسن بهانه کمبود ارز و تحریم ولی برای وارد کردن آناناس و نارگیل و موز و انبه و انواع لوازم آرایش بی کیفیت و سایر آشغالهای چینی هیچ مشکل و مانعی نیست
اتوبوس روحانی سوار کرد ورفت اتوبوس رییسی پیاده کرد...ووو این چرخه همچنان ادامه دارد
قحطی آدم که میگن همینه که به زاکانی سه تا پست مهم پیشنهاد میشه بدون هیچ سابقه اجرایی مرتبط!
باش تا صبح دولتت بدمد
این زاکانی و زاکانی ها چرا کرونا دلتا پلاس نمی گیرند ؟
آقای لاریجانی بس 40 سال در قدرت بودن کمی هم استراحت و تامل کن . دست کم نشان بده خیلی برای شما پست مهم نیست .
خدا گواه می گیرم نه پست سمتی دارم ونه داشته ام ولی توده مردم مخصوصا نیروهای انقلاب و باز ماندگان جنگ
دل خوش از شما ندارند همه را تحریک نکن .
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها