بازدید 12221
۱

فلاح: ایراد فنی یزدانی زیاد بود، حذف در کشتی اول خجالت آور است

کد خبر: ۱۰۶۸۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷ 06 August 2021

اکبر فلاح مربی سرشناس کشتی و قهرمان سابق دنیا در خصوص نتایج کشتی آزاد در بازی‌های المپیک توکیو و اینکه آزادکاران نتوانستند در این دوره از بازی‌ها صاحب مدال طلا شوند، عنوان کرد‌: در خصوص اینکه مشکل کار کجا بوده باید همه به ایران بیایند، حرف‌های مربیان و رئیس فدراسیون را بشنویم تا آن موقع نتیجه‌گیری کنیم، اما توقع می‌رفت امسال نتیجه‌ای بهتر از دوره قبل یا همان نتایج تکرار شود.

به گزارش تابناک ورزشی، فلاح افزود: از ۶ وزن کسب ۳ مدال یک مساله نرمال بود، از طرفی یک طلا را برای یزدانی کنار گذاشته بودند. مربیان باید خوب برنامه‌ریزی می‌کردند. رئیس فدراسیون مدیر تیم‌های ملی و سرمربی طوری کار می‌کردند که می‌گفتیم این بار یزدانی قهرمان می‌شود، اما این اتفاق نیفتاد. در خاطرم هست یک دوره هم در وزن ۷۴ کیلو این اتفاق افتاد و ما یک نفر هم نداشتیم بتواند حریف آمریکایی را شکست دهد. با این همه قهرمان، پیشکسوت و مسئول یزدانی نتوانست تیلور را شکست دهد.

قهرمان کشتی جهان در سال ۱۹۹۳ تورنتو در خصوص مبارزه سایر کشتی‌گیران خاطرنشان کرد: از محمدیان توقع مدال می‌رفت، اما نتوانست از فرصت خود استفاده کند. من پیش‌بینی می‌کردم او جزو سه نفر برتر باشد چرا که سال گذشته کشتی گیر آمریکایی را ضربه فنی کرده بود، پشت سر او هم نفرات خوبی بودند، اما معلوم نیست چه گذشت که او کمتر از خودش کشتی گرفت. یا حسین‌خانی، کشتی‌گیری که او را شکست داد در دوره بعد ۱۰ بر صفر باخت. برای ما خجالت آور است که کشتی گیر یک دوره کشتی می‌گیرد. فکر می‌کنم اگر کاروان کشتی آزاد با مربی خودشان می‌رفتند نتیجه دیگری رقم می‌خورد.

مربی بااخلاق کشتی آزاد در پاسخ به این سوال که نقش مربیان را در نتایج آزادکاران چقدر موثر می‌دانید، تصریح کرد: وقتی یک کشتی‌گیر یک دور باخته نمی‌توان همه اشکالات را گردن سرمربی و مربی انداخت. حتی مدیر فنی و رئیس فدراسیون هم در مسائل فنی دخالت می‌کردند. اگر در کشتی فرنگی یک نفر مدال طلا می‌گیرد و همه به بنا تبریک می‌گویند وقتی کشتی‌گیری هم با یک دور مبارزه از دور رقابت‌ها کنار می‌رود باید از بنا سوال کنند. این کشتی‌گیر که با یک مبارزه حذف شده هم کم کاری کرده است.

فلاح در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه فکر می‌کنید با توجه به اینکه همه انتظار مدال طلا از حسن یزدانی داشتند، این فشار‌ها باعث شده تا نتواند در فینال مبارزه خوبی داشته باشد، تصریح کرد: وقتی رشته‌های دیگر فعالیت نمی‌کنند و ما فقط در یکی دو رشته توقع مدال داریم این بار روی این رشته‌ها می‌افتد. آنقدر این بار سنگین بوده که آن‌ها نابود شدند، مانند تکواندو یا وزنه‌برداری که در تکواندو مدال نگرفتیم و در وزنه‌برداری فقط یک نقره گرفتیم.

قهرمان جهان یادآور شد: حالا هم بار ورزش روی یزدانی و کشتی بود، آن‌ها واقعا له شدند. وقتی یزدانی قهرمان دنیا می‌شود می‌بینیم ایرادات فنی هم دارد، اما زمانی که طلا می‌گیرد همه یادشان می‌رود این ایرادات را برطرف کنند. گارد گرفتن حسن یزدانی ایراد داشت، او زیرگیری نمی‌کرد این است که ما ایرادات فنی را نگرفتیم و وقتی یزدانی باخت دیدیم که هم ایراد تکنیک دارد و هم تاکتیک.

این مربی کشتی آزاد در خصوص ادامه فعالیت‌ها برای کسب مدال گفت: از حالا باید نهال المپیک را بکارند، به نوجوانان و جوانان توجه شود و آن‌ها را آماده کنیم نه اینکه شش ماه یا یک سال مانده به المپیک یاد مسابقه بیفتیم. کشتی‌گیران ما خیلی ایرادات فنی داشتند مثل قیاسی که در سرشاخ ایراد داشت. نمی‌دانست از دستان خود چگونه استفاده کند. ما باید اصولی و از حالا کار کنیم در این صورت است که می‌توانیم به نتایج گذشته برگردیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جای تأسف دارد، وقت برد همه سهم خواهی میکنیم و وقت باخت همه چی را زیر سوال میبرید..
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار