بازدید 5421
۱

حمله مرگبار با تبر در بازار گرگان

کد خبر: ۱۰۶۸۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶ 05 August 2021

مرد معتاد که با تبر و چاقو به کسبه و رهگذران در یکی از خیابان‌های گرگان حمله کرده و باعث قتل یک پسر 17 ساله و مجروح شدن 9 نفر دیگر شده بود با دخالت پلیس دستگیر شد.

به ‌گزارش ایران، عصر سه‌شنبه 12 مرداد مردی معتاد با ظاهری آشفته در حالی که در یک دست تبر و در دست دیگرش یک چاقو بود در ضلع شمالی بازار چهارراه میدان گرگان در اقدامی جنون‌آمیز ناگهان به مردم حمله کرد.

این فرد با مجروح کردن کسبه و رهگذران جلو می‌رفت و عربده می‌کشید او پس از حمله به یکی از مشتریان قهوه خانه و یک میوه فروش، به‌سمت تقاطع چهارراه میدان حرکت کرد. در این راه تعدادی از رهگذران را نیز زخمی کرد. او در ادامه وارد زیارتگاه عباسعلی گرگان شد و پس از حمله به به یک مغازه دار و تهدید مردم توسط پلیس دستگیر شد.

سرهنگ فرزاد تاجره، جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان در تشریح این خبر گفت: ساعت ۱۸ و ۵۰ دقیقه سه‌شنبه در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی حمله این فرد به مردم، گزارش شد که در نتیجه آن، ۱۰ نفر دچار آسیب شده و یک جوان ۱۷ ساله به علت شدت جراحات جان باخت. با حضور پلیس در محل مشاهده شد فردی با تبر و چاقو در حال درگیری با تعدادی از رهگذران بوده که طی آن چند نفر از شهروندان مجروح شدند.

متهم با مشاهده مأموران قصد حمله‌ور شدن به‌ سمت پلیس را داشت که مأموران ضمن رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به شلیک تیر هوایی کردند که در این لحظه متهم اقدام به فرار کرد اما با سرعت عمل مأموران، متهم که مسلح به سلاح سرد تبر و کارد بود در عملیاتی ضربتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

در این حادثه یکی از شهروندان به‌علت شدت جراحات وارده فوت کرد و ۹ نفر نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند که حال دو نفر از آنها بدحال گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه با اخذ دستورات قضایی تحقیقات در حال انجام است، گفت: علت و انگیزه این حادثه در حال بررسی است.

کاسبان محدوده‌ای که مورد حمله این فرد قرار گرفته‌اند گفتند که عربده کشی و حملات این مهاجم به مردم ۱۵ دقیقه به طول انجامید و برخی از بازاریان اظهار کردند که با دیدن صحنه‌های خون آلود از ترس و اضطراب نمی‌توانستند با پلیس تماس بگیرند.

کسبه و حاضران در محل حادثه به خبرنگار ایرنا گفتند: این محدوده به محلی برای خرید و فروش کالاهای سرقتی و فروش مواد افیونی تبدیل شده و با وجود گزارش این موارد به دستگاه‌های متولی تاکنون اقدام مؤثری برای حل این مشکل انجام نشده است.

سرهنگ مجتبی مروتی، رئیس پلیس آگاهی استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فردی که این حادثه را به‌وجود آورده کارتن‌خواب بوده و از لحاظ روحی و روانی وضعیت آشفته‌ای دارد که البته این موضوع توسط پزشکی قانونی در حال بررسی است.

رئیس پلیس آگاهی گلستان افزود: این فرد به‌منظور تهیه قرص برای آرامش خودش به این محل مراجعه کرده بوده که در آنجا با یک نفر درگیری لفظی پیدا می‌کند و در ابتدا با تیغ موکت‌بری به‌سمت مردم حمله‌ور می‌شود و بعد از آنکه تیغه موکت بری شکست، از همان بساط پهن شده در محل، ۲ وسیله برنده برمی‌دارد و دوباره شروع به حمله می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان بیان کرد: این فرد هیچ خصومتی با افراد زخمی شده نداشته و تنها به‌خاطر مسائل روحی و روانی این کار را انجام داده است. از همان شب پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: مهارت کنترل خشم در جوانان پایین است که باید با ارائه آموزش‌های مستمر در مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و استفاده از ظرفیت‌های دیگر از جمله افزایش نظارت خانواده‌ها، از حجم این مشکلات کاست.

حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری گلستان از رسیدگی ویژه و فوری به پرونده ضارب در یکی از خیابان‌های گرگان خبر داد و گفت: با کسانی که به جان و مال مردم تعرض کنند با قاطعیت تمام برخورد خواهد شد.

پرونده متهم این حادثه دلخراش نیز به‌صورت ویژه در دادسرای مرکز استان رسیدگی می‌شود.وی با بیان اینکه متهم با حضور سریع پلیس دستگیر شده افزود: تحقیقات برای بررسی علت و انگیزه این فرد آغاز شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تیشرت ضد قمه از نون شب بیشتر برای همه لازمه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان