بازدید 9128
۲

حضور ورزشکار مرد در مسابقه زنان در المپیک؟

ورزشکار لهستانی از برگزار کننده مسابقات المپیک خواست تا از ورزشکار زن نامبیای تست تستوسترون بگیرند.
کد خبر: ۱۰۶۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸ 03 August 2021

به گزارش تابناک، کریستین امبوما ورزشکار ۱۸ سال اهل نامبیا موفق شد در مرحله نیمه نهایی دو ۲۰۰ متر زنان با ثبت رکورد ۲۱/۹۷ ثانیه راهی فینال این ماده شود.

اما این پایان کار برای این ورزشکار جوان نبوده است، امبوما مبتلا به هایپرآدرونژنیسم است. وضعیتی که در آن بدن بیش از حد طبیعی هورمون های تولید شده توسط تستوسترون را دارد. به همین خاطر همین موضوع حواشی را برای این ورزشکا به وجود آورده است.

مارسین اورباس، دونده سابق لهستانی که ممکن است رکورد ۲۰ ثانیه (۱۹.۹۸) خود را توسط این شرکت کننده از دست بدهد در این خصوص گفت: من می خواهم درخواست کنم تا از امبوما یک آزمایش کامل صورت بگیرد تا مطمئن شویم که او یک زن است. او ویژگی های یک پسر ۱۸ ساله را دارد. مزیت تستوسترون بیشتر امبوما نسبت به سایر شرکت کنندگان با چشم غیر مسلح هم دیده می شود. در ساختار بدن، حالت حرکت، تکنیک، در عین حال در سرعت و استقامت هم به شدت مشخص است.

وی ادامه داد: با پیشرفت و بهبود در تکنیک خود، او به زودی از رکورد ۲۱.۰۰ در ۲۰۰ و ۴۷.۰۰ در ۴۰۰ عبور خواهد کرد. ما همچنان فکر می کنیم که این کار عادلانه و در شرایط برابر است اما این قطعا بی عدالتی آشکار و گستاخانه علیه زنان است. باید از او تست گرفته شود تا عدالت رعایت شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
چهره اش هم مردانه است.
لبخندش،زنانه است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل