بازدید 4509

با انواع آسانسور و کاربردهای آن آشنا شوید!

امروزه آسانسورها به بخشی مهمی از زندگی روزمره تبدیل شده اند، به ویژه برای کسانی که در ساختمان های بلند کار می کنند و یا در آنجا زندگی می کنند.
کد خبر: ۱۰۶۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱ 03 August 2021

با انواع آسانسور و کاربردهای آن آشنا شوید!

امروزه آسانسورها به بخشی مهمی از زندگی روزمره تبدیل شده اند، به ویژه برای کسانی که در ساختمان های بلند کار می کنند و یا در آنجا زندگی می کنند. انواع مختلفی از آسانسور وجود دارد که هریک کاربرد های مختلفی دارد و برای اهداف خاصی طراحی شده است.

در معرفی انواع آسانسور با در نظر گرفتن مکانیسم چاله، به آسانسورهای هیدرولیک، آسانسورهای کششی، آسانسور های بالا برنده، آسانسور های شیشه ای و آسانسور خودروبر تقسیم می شوند. در ادامه به توضیح انواع بیشتر آسانسور می پردازیم:

  • آسانسورهای مسافربر:

آسانسورهای مسافربر برای جابجایی افراد طراحی شده اند و می توانند در اشکال مختلف ارائه شوند. از آنجا که این آسانسورها مسافران را جابجا می کنند، باید از استانداردهای خاصی جهت اطمینان از ایمنی برخوردار باشند. آنها با اندازه های مختلف میتوانند تعداد مختلفی مسافر را جابجا کنند. این آسانسورها  با طراحی های متنوع ، چه در داخل و چه در خارج از کابین ، ساخته  میشوند. بنابراین طراحی این آسانسور ها می تواند با طرح و سبک فضای اطراف خود هماهنگ باشد. این آسانسورها در محیط های مختلف از مراکز خرید گرفته تا اقامتگاه های خصوصی ظاهر می شوند. آنها همچنین سریعتر از سایر آسانسورها حرکت می کنند زیرا اغلب در ساختمانهای بلند استفاده می شوند. جایی که مسافران ممکن است از چندین طبقه در حال رفت و آمد باشند.

  • آسانسورهای شیشه ای:

آسانسورهای شیشه ای نوعی آسانسور مسافربری هستند که دیوارها و درهای شیشه ای دارند. از آنها می توان در شرایطی که آسانسور تعداد متناسبی مسافر جابجا میکند استفاده کرد. آنها نمایی شیک و لاکچری ایجاد میکنند و اغلب به دلیل زیبایی خود انتخاب می شوند. این آسانسورها میتوانند در حالی که یک وسیله برای حمل و نقل افراد هستند راهی برای حفظ سبک‌ ساختمان نیز باشند.

  • آسانسورهای خودروبر

از آسانسور خودروبر برای انتقال عمودی وسایل نقلیه و خودرو ها به داخل ساختمان استفاده می شود. آسانسورهای اتومبیل بر می توانند هزینه های کلی را کاهش دهند زیرا برای پارک همان تعداد اتومبیل زمین کمتری لازم است.

  • آسانسورهای خدماتی:

آسانسورهای خدماتی انواع مختلف کالاها را حمل می کنند. این آسانسورها معمولاً برای حمل مسافر طراحی نشده اند و این بدان معناست که ممکن است این آسانسورها از استانداردهای یکسانی که برای بالابرهای مسافری لازم است، برخوردار نباشند.

  • پیشخدمت های خاموش :

پیشخدمت های خاموش اغلب در محیط آشپزخانه ، در رستوران ها ، کافه ها ، هتل ها و غیره استفاده می شوند. این آسانسورهای کوچک برای حمل غذا از آشپزخانه به منطقه سرو استفاده می شود. آنها همچنین می توانند در محیط های دیگر مانند بیمارستان یا مطب استفاده شوند.

  • آسانسورهای بارکش:

آسانسورهای بارکش برای حمل کالاهای بزرگتر بر روی یک واگن برقی و قفسه های رولی طراحی شده اند. آنها اغلب در مغازه ها و یا هر محیط دیگری که ممکن است نیاز باشند، یافت می شوند.

با انواع آسانسور و کاربردهای آن آشنا شوید!

  • آسانسورهای مخصوص افراد ناتوان:

آسانسورهای معلولان و یا (افراد ناتوان) می توانند انواع مختلفی داشته باشند و در دسته های مختلف قرار می گیرند. آنها به منظور حمل و نقل افرادی که دارای مشکلات حرکتی هستند، طراحی شده اند.

  • آسانسورهای راه پله :

آسانسورهای راه پله بیشتر در خانه ها استفاده می شوند و راهی آسان برای حرکت و بالا رفتن از پله ها فراهم می کنند. به این صورت که معمولا افراد روی یک صندلی برقی می نشینند و بین طبقه های ساختمان جابجا می شوند. اما این نوع آسانسور ها برای افرادی که روی ویلچر می نشینند، مناسب نمیباشد.

  • پله برقی :

آسانسورهای پله ای مانند( پله برقی ) می توانند آسانسورهای ساده ای باشند زیرا معمولاً در صورت وجود چند پله برقی قابل استفاده هستند. آنها میتوانند شامل ؛یک یا دو پله یا یک شیب کوچک در داخل یا خارج ساختمان باشند.پله برقی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد و ممکن است به سادگی یک سکوی کوچک یا دارای طراحی ای  پیچیده تر باشد.

  • آسانسور های اضطراری:

به طور کلی استفاده از آسانسور در هنگام آتش سوزی در ساختمان مناسب نیست. زیرا همیشه خطر گرفتار شدن افراد در آسانسوری وجود دارد که در اثر آتش سوزی بی حرکت شده است. با این حال، در برخی شرایط ممکن است آسانسور به عنوان ابزاری جهت تخلیه اضطراری افراد ارائه شود.

  • آسانسورهای آتش نشانی:

آسانسورهایی که برای حفاظت بیشتر طراحی شده اند. با آپشن هایی که از آنها برای کنترل مستقیم آتش و خدمات نجات در مقابله با آتش استفاده می شوند. اگر ساختمان دارای طبقات بالاتر از 18 متر باشد و یا بیش از 10 متر پایین تر از سطح دسترسی خودروهای آتش نشانی قرار داشته باشد، آسانسور آتش نشانی مورد نیاز است.

با انواع آسانسور و کاربردهای آن آشنا شوید!

شرکت الماس آسانسور با ارایه خدمات با بالاترین کیفیت در زمینه طراحی و اجرا و استانداردسازی انواع آسانسور با برخورداری از کادر مجرب طی سالیان متوالی پیشرو در صنعت آسانسور و پله برقی بوده و ایمنی، زیبایی، آسایش و اطمینان را برای مشتریان خود به ارمغان آورده است. این شرکت با بیش از 10 نمایندگی فعال در استان های البرز – گیلان – آذربایجان شرقی – قزوین و کشورهای افغانستان – ترکیه توانسته افتخارات متعددی را در این صنعت کسب نماید.

  • اجرای بیش از 900 دستگاه از انواع آسانسورهای کششی – گیرلس – MRL – هیدرولیک و خودروبر
  • سرویس و نگهداری صدها دستگاه آسانسور از ارگان های دولتی و خصوصی
  • افتخار طراحی و اجرای یکی از عظیم ترین خودروبر ها به ارتفاع 45 متر و با سیستم 4 به 1
  • افتخار طراحی و اجرای آسانسورهای هیدرولیکی 3 درب با سیستم ضد حریق و ضد زلزله
  • رتبه ی اول فروش و خدمات پس از فروش در سال 1398 و جز 10 شرکت ممتاز در صنعت آسانسور
  • دارای مجوزات لازم از سندیکای آسانسور و پله برقی – دارای پروانه طراحی و مونتاژ از وزارت صنعت معدن تجارت عضو اتاق بازرگانی کشور و عضو نظام مهندسی
  • نمایندگی پک کامل وبر ( گیرلس – MRL )

09120310467- 02122224106

وب سایت:  https://www.fsaelevator.ir

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل