بازدید 9083

طلا وارد مدار ریزشی شد

قیمت طلا در بازارهای جهانی در ۲۴ ساعت گذشته ریزش ۵ دلاری را رقم زد و این اتفاق در حالی افتاد که پیش بینی تحلیلگران حاکی از افزایش قیمت طلا در هفته های پیش رو است.
کد خبر: ۱۰۶۷۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰ 02 August 2021

 

به گزارش  تابناک به نقل از خبرآنلاین، طلا در ۲۴ ساعت گذشته ریزش قیمت بیش از ۵ دلاری را رقم زده است و هر اونس از آن به قیمت هزار و ۸۰۸ دلار و ۲۳ سنت رسیده است؛ گفتنی است که بررسی روند قیمت طلا در یک ماه اخیر حاکی از افزایش قیمت ۱.۲۳ درصدی و یا ۲۲ دلار و ۳۶ سنتی آن است اما در ۶ ماه اخیر قیمت طلا در بازار های جهانی روند نزولی را در پیش داشته است و هر اونس از آن در بازارهای جهانی ۲۰ دلار و ۴۸ سنت و یا به عبارتی ۱.۱۲ درصد ارزان شده است و بررسی روند یک ساله قیمت طلا در بازارهای جهانی حاکی از کاهش قیمت ۱۵۹ دلار و ۱۴ سنتی آن در این مدت است.

نمودار زیر روند قیمت طلا در بازارهای جهانی در یک هفته اخیر را نشان می دهد:

شاخص دلار آمریکا نیز این روزها در وضعیت مناسبی به سر نمی برد و با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا دلتا پیش بینی ها حاکی از آن است که بانک مرکزی آمریکا از حمایت مالی خود در ماه های آینده دست بر ندارد؛ ریزش های اخیر شاخص دلار آمریکا موجب شد تا طلا در مقایسه با ماه گذشته عملکرد مثبتی را به ثبت برساند.

در حال حاضر نگرانی مبنی بر تشدید بحران اقتصادی در آمریکا در نتیجه اوج گرفتن دوباره ویروس کرونا دلتا در این کشور منجر به از دست رفتن دوباره اعتماد سرمایه گذاران آمریکایی شده است و بی اعتمادی که فشارهای اولیه را به طلا وارد می کند و قیمت این فلز زرد را به عنوان پناهگاه امنی بالا می برد.

۳۲ تن از کارشناسان بازارهای مالی بر این باورند که رشد قیمت طلا به سال گذشته نخواهد رسید اما کماکان احتمال اینکه قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی در محدوده ۲ هزار دلاری قرار بگیرد بالا است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان