بازدید 9798
۴

کاهش چشمگیر معاملات مسکن در تهران

متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران نسبت به ماه قبل ۱.۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۶۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶ 31 July 2021

به گزارش تابناک از روابط عمومی بانک مرکزی، روند نزولی رشد نقطه به نقطه قیمت مسکن معامله شده در شهر تهران در ماه گذشته تداوم یافت؛ بر این اساس متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در تیرماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۳.۷ درصد افزایش یافته است، این در حالی است که رشد این نرخ در فروردین، اردیبهشت و خرداد ماه ۱۴۰۰ به ترتیب، ۹۱.۷ و ۶۹.۷ و ۵۶.۶ درصد بوده است.

 در تیر ماه سال ۱۴۰۰ تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۵.۱ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل ۰.۶ و ۶۳.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران نسبت به ماه قبل ۱.۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

گفتنی است، «گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در تیرماه سال ۱۴۰۰» برگرفته از آمار‌های خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
همه میدانند آمارهای بانک مرکزی کذب محض است مسکن مانند بورس بطور کامل قفل شده است و علت آن هم قیمت های کذایی است که از عهده مردم خارج است. رونق تنها زمانی به بازار مسکن بر میگردد که قیمت ها حداقل پنجاه درصد کاهش یابد.
فقط دلال ها در این بازار دارند خانه ها را دست به دست می کنند
امارهای بانک مرکزی دروغه بانک مرکزی و بانکهای ایران بزرگترین دلالان مسکن هستند انشالله روزی خواهد رسید همه بانکها طعمه اتش خشم ملت خواهند شد
ارتباط مستقیم درامد بنگاههای معاملات املاک و قیمت مسکن ییک از دلایل اصلی افزایش قیمت مسکن و اجاره بها است . هر چه ملکی گرانتر معامله شود درامد بنگاهها بیشتر می شود و به این دلیل انها قیمت بالاتری برای املاک به فروشنده ها اعلام می کنند. این ارتباط کاملا غیر منطقی و غیر کارشناسی باید در جایی قطع شو و مثلا به صورت قانونی اعلام شود که از فلان قیمت به بالا دیگر حق العمل بنگاهها تغییر نمی کند. در عمل هم کاری که بنگاه برای معامله یک ملک ارزانتر و یک ملک گرانتر انجام می دهد هیچ تفاوتی نمی کند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی