بازدید 15850
۵
پیمانه اقتصادی

دیدگاه بازیگران فنی نسبت به آینده دلار/ پیش بینی تحلیلگران از روند قیمت طلا در هفته جاری/ واردات روسیه از آمریکا ۵۰ درصد جهش کرد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون جهش شاخص کل بورس در دقایق ابتدایی، صعود دلار به کانال جدید در بازار جهانی، سیگنال کاهشی دلار به طلای جهانی، ثبت ششمین رشد متوالی ماهانه سهام آمریکا، تورم منطقه یورو از سطح هدف بانک مرکزی اروپا فراتر رفت، حقوق ناخالص ۴۲ میلیون تومانی یک مسئول دفتر و ضربه باینانس به ارز‌های دیجیتالی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۶۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ 31 July 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون جهش شاخص کل بورس در دقایق ابتدایی، صعود دلار به کانال جدید در بازار جهانی، سیگنال کاهشی دلار به طلای جهانی، ثبت ششمین رشد متوالی ماهانه سهام آمریکا، تورم منطقه یورو از سطح هدف بانک مرکزی اروپا فراتر رفت، حقوق ناخالص ۴۲ میلیون تومانی یک مسئول دفتر و ضربه باینانس به ارز‌های دیجیتالی را در بر دارد.

جهش شاخص کل بورس در دقایق ابتدایی

در حالی که در آخرین روز کار هفته گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۶۰۶ واحدی معادل ۰.۱۲ درصد به یک میلیون و ۳۱۶ هزار و ۵۱۶ واحد رسید، امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با رشد بیش از بیست هزار واحدی همراه شده است. /جزئیات بیشتر از بازار امروز

دیدگاه بازیگران فنی نسبت به آینده دلار/ پیش بینی تحلیلگران از روند قیمت طلا در هفته جاری/ واردات روسیه از آمریکا ۵۰ درصد جهش کرد

دیدگاه بازیگران فنی نسبت به آینده دلار

تحلیل‌گران فنی باور دارند، در صورتی که قیمت دلار به بالای سطح ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی برسد، شانس شکست مقاومت ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومانی وجود خواهد داشت. در صورتی که دلار این محدوده را از دست بدهد، به سوی ابتدای کانال ۲۵ هزار تومانی حرکت خواهد کرد. حمایت مهم دلار در این مقطع زمانی، دو نقطه ۲۵ هزار و ۲۰۰ و ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود. /دنیای اقتصاد

دیدگاه بازیگران فنی نسبت به آینده دلار/ پیش بینی تحلیلگران از روند قیمت طلا در هفته جاری/ واردات روسیه از آمریکا ۵۰ درصد جهش کرد

صعود دلار به کانال جدید در بازار جهانی

شاخص دلار وارد کانال ۹۲ واحدی شد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۳۲ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۱۳۶ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۰۳ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

سیگنال کاهشی دلار به طلای جهانی

قیمت جهانی طلا در پایان معاملات دیشب (بامداد شنبه به وقت تهران) تحت تأثیر تقویت ارزش دلار افت کرد و روند رشد آن پس از اجلاس فدرال‌رزرو به پایان رسید. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۸ درصد سقوط کرد و به ۱٫۸۱۴ دلار بازگشت. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم یک درصد سقوط کرد و به ۱٫۸۱۷.۲۰ دلار رسید. قیمت طلا این هفته به دنبال اظهارات رئیس فدرال‌رزرو، جرومی پاول، که گفته بود فعلاً از افزایش نرخ بهره خبری نیست، رشد کرده بود.

دیدگاه بازیگران فنی نسبت به آینده دلار/ پیش بینی تحلیلگران از روند قیمت طلا در هفته جاری/ واردات روسیه از آمریکا ۵۰ درصد جهش کرد

پیش بینی تحلیلگران از روند قیمت طلا در هفته جاری

در شرایطی که طلا در آستانه ثبت بالاترین قیمت شش هفته گذشته قرار داشت، هیچ تحلیلگری در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز به کاهش قیمت رای نداد و بر خلاف بدبینی اکثریت آنها در نظرسنجی قبلی بود. اظهارات تحلیلگران نشان می دهد، معکوس شدن نگاه آنها به دلیل تاکید بانک مرکزی آمریکا بر مواضع خود برای ادامه سیاستهای انبساطی است. آدریان دی، رییس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی اظهار کرد: شواهد زیاد و این آگاهی در میان سرمایه گذاران وجود دارد که بانک های مرکزی بزرگ جهان از جمله بانک مرکزی آمریکا با عجله به تحکیم سیاست پولی خود نخواهند پرداخت و این موضوع برای طلا خیلی مثبت است. در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۴ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۱ نفر معادل ۷۹ درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند و سه نفر معادل ۲۱ درصد نظری نداشتند. در این بین، ۸۶۲ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد شرکت کردند که از میان آنها ۱۵۵ نفر معادل ۷۰ درصد به افزایش قیمت طلا و ۱۵۵ نفر معادل ۱۸ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند، در حالی که ۱۰۱ نفر معادل ۱۲ درصد نظری نداشتند.

ثبت ششمین رشد متوالی ماهانه سهام آمریکا

بازار سهام آمریکا در پایان معاملات دیشب (بامداد شنبه به وقت تهران) با سقوط سهام آمازون افت کردند؛ اما شاخص اس‌اندپی به ششمین رشد ماهانه متوالی خود دست یافت. سهام آمازون به دنبال انتشار گزارش عملکرد سه ماهه این شرکت که نشان می‌داد برای اولین بار در سه سال اخیر به درآمد مورد انتظار نرسیده است، ۷.۶ درصد سقوط کرد. سهام پینترست با اعلام اینکه در این سه ماهه در هر ماه از تعداد کاربران آن کاسته شده با سقوط سهمگین ۱۸.۲ درصدی روبه رو شد. میانگین صنعتی داو جونز ۱۴۹ واحد افت کرد و به ۳۴٫۹۳۵ واحد رسید. اس‌اندپی ۰.۵ درصد پایین آمد و در ۴٫۳۹۵ واحد بسته شد، در حالی که کامپوزیت نزدک ۰.۷ درصد افت کرد و به ۱۴٫۶۷۲ واحد رسید. با وجود نوساناتی که گسترش ویروس کرونای دلتا در بازارها ایجاد کرده بود، شاخص‌های سهام آمریکا این ماه به سود خوبی دست یافتند. داو و نزدک به ترتیب ۱.۲ درصد و ۱.۳ درصد بالا آمدند و اس‌اندپی ۲.۳ درصد به ارزش خود افزود. انتشار گزارش رشد اقتصادی ناامیدکننده آمریکا هم بر شاخص‌های سهام فشار وارد کرد.

تورم منطقه یورو از سطح هدف بانک مرکزی اروپا فراتر رفت

تورم منطقه یورو این ماه بسیار فراتر از انتظار بود و در حالی از سطح هدف ۲ درصدی بانک مرکزی اروپا فراتر رفت که کارشناسان معتقدند بخش بزرگی از تورم در ادامه سال اتفاق خواهد افتاد. طبق داده‌های یورواستات، آژانس آماری اتحادیه اروپا، تورم منطقه یورو با ۱۹ کشور، در ماه جولای از ۱.۹ درصد به ۲.۲ درصد رسیده است، در حالی که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی می‌کردند، تورم این منطقه حداکثر به ۲ درصد برسد. انتظار می‌رود، تورم در ماه‌های آینده همچنان افزایش یافته و از ۲.۵ درصد فراتر برود. سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا پیش از این در مورد جهش موقتی نرخ تورم هشدار داده بودند. آنها می‌گویند عوامل اصلی پشت پرده افزایش تورم بالا رفتن مالیات و افزایش قیمت‌های انرژی در سال جاری هستند که این موارد در سال آینده برطرف خواهند شد.

حقوق ناخالص ۴۲ میلیون تومانی یک مسئول دفتر

بررسی فیش حقوقی مسئول دفتر رئیس نظام مهندسی ساختمان استان تهران از دریافت حقوق ناخالص نجومی ۴۲ میلیون تومانی در خردادماه خبر می‌دهد. /جزئیات بیشتر

رشد هفتگی شاخص‌های نفت خام

قیمت نفت خام در پایان معاملات دیشب (بامداد شنبه به وقت تهران) افت اندکی را به ثبت رساند؛ اما چشم‌انداز کمبود عرضه نفت و واکسیناسیون گسترده کرونا باعث ثبت رشد هفتگی قیمت‌ها شد. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، به دنبال جهش ۱.۷۵ درصدی روز پنج‌شنبه ۲ سنت افت کرد و در ۷۶.۰۳ دلار بسته شد. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم ۱۴ سنت یا ۰.۲ درصد افت کرد و به ۷۴.۹۶ دلار رسید. این شاخص هم در معاملات پنج‌شنبه ۱.۷۰ درصد رشد کرده بود. هر دو شاخص نفت خام این هفته توانستند به رشد هفتگی ۲ درصدی برسند.

دیدگاه بازیگران فنی نسبت به آینده دلار/ پیش بینی تحلیلگران از روند قیمت طلا در هفته جاری/ واردات روسیه از آمریکا ۵۰ درصد جهش کرد

واکسیناسیون گسترده کرونا این امیدواری را به وجود آورده است که با وجود گسترش گونه دلتای کرونا نیازی به وضع محدودیت‌های قرنطینه‌ای و ترافیکی شدید، که مصرف سوخت را کاهش می‌دهند، نخواهد بود. از سوی دیگر، کارشناسان معتقدند در ادامه امسال میزان عرضه نفت تولیدکنندگان بزرگ برای جبران رشد تقاضای نفت کافی نخواهد بود و جهان با کمبود عرضه روبه رو خواهد شد.

واردات روسیه از آمریکا ۵۰ درصد جهش کرد

داده‌های اداره آمار آمریکا نشان داد، واردات کالای این کشور از روسیه در پنج ماه ابتدایی امسال یک و نیم برابر دوره مشابه سال گذشته شده است. صادرات کالا از روسیه به آمریکا به لحاظ مالی به ۱۱.۵ میلیارد دلار رسید که در این میان فروش نفت خام و محصولات پتروشیمی شاهد جهش قدرتمند ۷۸ درصدی بوده است. واردات سوخت‌های معدنی، نفت و مواد پتروشیمی آمریکا از روسیه تقریباً دو برابر شده و از ۳.۸ میلیارد دلار به ۶.۷ میلیارد دلار رسید. واردات فلزات گران‌بها و نیمه گران‌بها و سنگ‌های قیمتی از روسیه ۵۰ درصد رشد کرد و از ۱.۱ میلیارد دلار به ۱.۶ میلیارد دلار رسید، در حالی که میزان خرید کود از روسیه ۳۵ درصد رشد کرد و به ۵۰۰ میلیون دلار رسید. واردات آهن و فولاد ۲۵ درصد جهش کرد و به ۷۰۰ میلیون دلار رسید. صادرات غیر مواد معدنی و غیر انرژی از روسیه به آمریکا در این بازه از ۲۶۳ میلیون دلار به ۳۹۵ میلیون دلار افزایش یافت. آمریکا در این دوره همچنین ۱۲۶ میلیون دلار موتور موشک فضایی از روسیه خریده است.

چین و هند برای پایین آوردن قیمت نفت دست به یکی می‌شوند

راشاتودی: هند به احتمال زیاد به عنوان سومین واردکننده نفت جهان برای پایین آوردن قیمت نفت در بازار جهانی با چین همکاری خواهد کرد. در واقع چینی‌ها در راستای تلاش برای پایین آوردن قیمت نفت در بازار جهانی در انبارهای استراتژیک نفت خود را باز کرده و هم‌اکنون پالایشگاه‌های این کشور به جای خرید از بازار جهانی دست به برداشت از این ذخایر می‌زنند. گزارش ها نشان می‌دهد که دولت هند هم می‌خواهد نیمی از ذخایر استراتژیک نفتی خود را با هدف جذب سرمایه‌گذاران خصوصی و بالا بردن حجم ظرفیت ذخیره سازی خود عرضه کند.

کلاید راسل، کارشناس رویتر، در این باره می‌گوید: عرضه ذخایر نفتی استراتژیک می‌تواند اقدام بزرگی از سوی واردکنندگان نفت که اتفاقاً نسبت به بالا رفتن قیمت در بازار جهانی حساس هستند، باشد تا بتوانند قیمت نفت تحویلی به پالایشگاه‌های خود را کاهش دهند. هند هم‌اکنون 36.5 میلیون بشکه نفت در انبارهای ذخیره نفت استراتژیک خود دارد. لازم به ذکر است که هند طی سال جاری در میان کشورهای واردکننده نفت بیشترین انتقاد را به سیاست‌های تولید نفت اوپک پلاس داشته و گفته است از سیاست این گروه در کاهش مصنوعی عرضه به بازار با هدف بالا بردن قیمت نفت حمایت نمی‌کند. در چندین مورد هم مقامات هندی به خاطر پایین بودن عرضه نفت به بازار جهانی و بالا بودن قیمت به اوپک پلاس انتقاد و ابراز نگرانی کرده‌اند که بالا بودن قیمت نفت خام و حامل‌های انرژی در هند می‌تواند رشد اقتصادی این کشور را کاهش داده و روند بهبود تقاضای نفت در بازار جهانی را مختلف کند.

ضربه باینانس به ارزهای دیجیتالی!

انتشار چندین خبر منفی از صرافی باینانس باعث ریزش بیتکوین و دیگر ارزهای دیجیتالی شد. به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، صرافی باینانس به عنوان بزرگ ترین صرافی ارزهای دیجیتالی جهان پس از اعلام محدودیت جدید در برداشت ها، حالا اعلام کرده است امکان استفاده از اهرم در معاملات را برای کشورهای حوزه اتحادیه اروپا غیرفعال خواهد کرد. از سوی دیگر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار مالزی با اشاره به اینکه باینانس هیچ مجوزی برای فعالیت در این کشور ندارد، چهارده روز به این صرافی و مشتریانش مهلت داده است تا اقدام به خارج کردن سرمایه های خود کنند.  

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۵۴۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۷۲ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین دوازده سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

دیدگاه بازیگران فنی نسبت به آینده دلار/ پیش بینی تحلیلگران از روند قیمت طلا در هفته جاری/ واردات روسیه از آمریکا ۵۰ درصد جهش کرد

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۳۹ هزار و ۹۴.۱۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۱.۱۵ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۳۴۸.۱۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۰۲ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۱۱.۹۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۵۹ درصد افزایش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۲۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۶۶ درصد افزایش

۶- ریپل

قیمت: ۰.۷۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۶۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۸.۸۰ درصد افزایش

۷- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۰۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۲۱ درصد افزایش

۸ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۹- پولکا دوت

قیمت: ۱۵.۰۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۰.۹۰ درصد افزایش

۱۰- یونی سواپ

قیمت: ۱۹.۹۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۰۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۷.۱۴ افزایش

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
وما هم به روسیه تکیه کرده ایم که خودش محتاج امریکاست
با توجه به ضرر هنگفت مردم در بازار بورس، ارزش پول ملی را پایین می آورند و به حدود ۴۰۰۰۰۰ ریال در مقابل ۱ دلار قرار خواهند داد تا بورس مجددا به کانال ۲ میلیون برسد!!!!!!
بزودی منتظر دلار ۳۰۰/۰۰۰ ریال برای هر دلار باشید....
راه نجات و پیشرفت هر کشوری تعامل با امریکاست و دیگر هیچ
حقوق نجومی ناخالص 42 میلیونی
یعنی با کسر مالیات وغیره حدود35 میلیون تومان که با دلار 25000 تومانی معادل 1400 دلار
یعنی یک دوم دستمزد یک کارگر در اروپا الیته این به روش خود دولت است که همه چیز را به ترخ اروپا ودستمزد را به ریال حساب می کند
وقتی در مملکت ما 1400 دلار حقوق نجومی میشود خدا بداد کارگر برسد که حداقل حقوق را می گیرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار