بازدید 9191
۱

وقوع طوفان شدید در شرق چین

چند روز پس از وقوع سیل ویرانگر و بی سابقه در نواحی مرکزی چین، طوفان مناطق شرقی این کشور را در نوردید.
کد خبر: ۱۰۶۶۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲ 27 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از رویترز، طوفان "این فا" با سرعت ۱۳۷ کیلومتر بر ساعت نواحی شرقی چین را درنوردید.

براساس گزارش مرکز هواشناسی ملی چین، به دنبال وقوع این گونه طوفان‌ها دوره‌های طولانی از بارش‌های سنگین و سیل آسا شکل می‌گیرد و به مناطق ساحلی اعلام شده است که مراقبت‌های مربوطه برای تاثیرات باد و باران بر جزر و مد و خسارات احتمالی را انجام دهند و در این زمینه آمادگی‌های لازم را به عمل آورند.

طوفان "این فا" در شهر جواشان باعث رانش زمین شد. در برخی از نواحی دیگر سیستم حمل و نقل عمومی به حالت تعلیق در آمد و به مردم هشدار داد تا در خانه بمانند. این طوفان به دنبال سیل تاریخی بی سابقه رخ داد که موجب خسارت گسترده و کشته شدن ۵۸ نفر در نواحی مرکزی چین شد.

طبق گزارش‌های سازمان هواشناسی، طوفان "این-فا" موجب بارش‌های سیل آسا در برخی مناطق در روز‌های آینده خواهد شد و مقامات نگرانند حجم خسارات به گونه‌ای باشد که امداد رسانی را با مشکل جدی مواجه کند.

در غرب چین، در استان هنان که در هفته گذشته جاری شدن سیل بی سابقه منجر به کشته شدن حداقل ۵۸ نفر شد، مقامات همچنان در حال پاکسازی اشیا، اجساد و بقایای خودرو‌هایی هستند که مانع تردد در جاده‌ها می‌شود. هوای نامناسب زندگی میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار داده است. بر اساس اعلام مقامات هنان، بیش از ۴۹۵ هزار نفر تخلیه شده اند و خسارات وارده به میلیارد‌ها یورو رسیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چه خبری واقعا ما در سلطه چین قرار گرفته ایم. خبر از خاک و شن ایران واجب‌تر است. به چین چرا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر