بازدید 6447

ستاد امر به معروف فارس خواستار برخورد با سگ‌ گردانی

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس برخورد با سگ‌گردانی را خواستار شد و گفت: اماکن عمومی جای سگ گردانی و رفت و آمد حیوانات نیست و حفظ حقوق شهروندی و امنیت روانی و جانی جامعه برای تمامی افراد یک جامعه به خصوص مسئولان، ضرورت دارد.
کد خبر: ۱۰۶۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲ 25 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در مطلب ارسالی شامگاه شنبه از قول حجت الاسلام کرم عباسی افزود: در این زمینه ما باید با فعالیت‌های فرهنگی و افزایش سطح اطلاعات و معلومات مردم در زمینه نگهداری سگ و برخی از حیوانات دیگر مخاطراتی را که ممکن است برای خود و دیگران ایجاد کنند را گوش زد کنیم.

وی که در نشستی با حضور دادستان عمومی و انقلاب شیراز سخن می‌گفت، عنوان کرد: ما در کنار مطالبات مهمی که باید از خود مسئولان داشته باشیم ازجمله بالا بردن سطح رفاه مردم، برطرف کردن معضلات اجتماعی وفرهنگی، نابه سامانی های اقتصادی، گرانی های افسار گسیخته ی موجود و مشکلات فراوانی که سر راه جوانان است از چنین ناهنجاری هایی که خود مردم اولین معترضان آن هستند جلوگیری کنیم و نگذاریم که این منکرات در جامعه عادی شود.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز نیز بیان داشت: برخورد با متخلفین نظم و آرامش عمومی ضرورتی غیرقابل اجتناب است چرا که اماکن عمومی جای سگ گردانی و رفت و آمد حیوانات نیست.

سید مصطفی بحرینی ادامه داد: برخی افراد باآوردن سگ به معابر و اماکن عمومی، ضمن تهدید سلامت و بهداشت عمومی، باعث ایجاد ترس و وحشت برای شهروندان، کودکان و سالمندان و ایجاد مزاحمت و ناامنی می‌شود و برخورد با این گونه افراد و متخلین نظم و آرامش عمومی ضرورتی غیرقابل اجتناب است چرا که اماکن عمومی جای سگ گردانی و رفت وآمد حیوانات نیست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس به نگرانی و دغدغه متدینین و عموم افراد جامعه نسبت به مسائل و مشکلات موجود فرهنگی در سطح شهر شیراز و استان اشاره کرد و گفت: رفع دغدغه متدینین نسبت به این مسائل فرهنگی نیازمند ورود جدی و به موقع و تصمیم گیری‌های لازم از سوی دستگاه‌های متولی در این خصوص است که باید ضمن تعامل و هماهنگی مسائل و مشکلات را به حداقل برسانیم.

بحرینی با بیان این که هدف دشمن از تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، فراتر از هدف قراردادن مسئله حجاب و عفاف جامعه است گفت: به منظور جلوگیری از جرائم اخلاقی و مظاهر علنی فساد و هدایت‌گری و گرایش مردم به اخلاق لازم است علاوه بر شناسایی مناطق آسیب پذیر تلاش ویژه‌ای در زمینه پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی از جمله بدحجابی و سگ گردانی، در سطح شهر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی دشمنان با هزینه‌های سنگین در جهت ترویج بی‌بند و باری اجتماعی و فرهنگی جامعه در همه زمینه‌ها است، گفت: تنها راه مقابله با این هجمه دشمن، احساس مسئولیت همه آحاد جامعه و تقویت امور فرهنگی و مذهبی و احیاء امر به معروف و نهی از منکر است.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز افزود: دستگاه قضایی به کمک ضابطین قضایی و همکاری سایر دستگاه‌های متولی ضمن رعایت جوانب با موضوع مزاحمت‌ها ، استعمال کنندگان مواد مخدر در سطح پارک‌ها و فضاهای سبز، بد حجابی رانندگان خودروها در سطح شهر و همچنین سگ گردانی با قاطعیت برخورد می‌کند.

وی خواستار تعامل و همکاری بیشتر سایر مسئولان متولی امر از جمله مسئولان فرهنگی در این حوزه، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی ، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ، شهرداری و اتاق اصناف با دستگاه قضایی به منظور پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی و برخورد قانونی با بی بند و باری در سطح جامعه شد.

بحرینی تصریح کرد: حتی یک گام از اهداف و آرمان‌ها و ارزش های انقلابی خود در بحث مبارزه با مظاهر علنی فساد کوتاه نمی‌آییم و اراده مجموعه قضایی و دادستانی شیراز در مقابله با مظاهر علنی فساد و بی بند و باری های اجتماعی جدی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱۰
دیدن اینکه یه جوون تا کمر توو سطل زباله خم شده امنیت روانی و حقوق شهروندی رو خدشه دار نمیکنه ولی اینکه یه نفر با سگش بیاد بیرون وامصیبتا شده. جمع کنین بساطتونو
واقعا باید جلوی این کار گرفته میشود. کسانی که دوست دارند در باغ و خانه خود نگهدارند نه در معابر عمومی و پارکها .واقعا مردم از این موضوع رنج میبرند.
دیشب سگ یک سگ گردان به خانم من حمله کرد. خانمم از ترس مریض شده و شب تا صبح نتونست بخوابه. لعنت به تقلید از کارهای بد غربی ها
خدا رو شکر که مسولینی داریم که به فکر مشکلات اساسی مردم هستند و سریع! در پی رفع اونها هستند
اگر در شهر مشکل بزرگتری وجود داشته باشد لیکن امرا مشغول مشکلات کوچکتر باشند مصداق حیف و میل بیت المال و خیانت به وطن است.
ای جانم امنیت مالی و کاری رو درست کردیم باید بریم سراغ امنیت سگ گردانی
40 سال تلاش بیحاصل.....در آخر شکستی مفتضحانه
اگه وجودشو داری با دزدی ،اختلاص و ... برخورد کن
حرف های صد من یه غازی که نشون میده تو این 40 ساله هیچوقت مردم رو نشناختید و اما هر روز براشون نسخه میپیچید.
بهتره اول با فساد و اختلاس و گرانی مبارزه شود که از اوجب واجبات است . ما همیشه در ایران به فرعیات بیشتر از اصول اهمیت میدیم. حجاب در قران کریم سوره نور ذکر شده که سر و سینه و پاشنه پا بهتره که پوشیده باشه. کی گفته چادر باید پوشید . با سگ گردانی به صورتی که خطر داشته باشه باید جلوگیری بشه. بهتر نیست یک محل برای اینکار مشخص بشه تا مردمی که سگ دارن هم بتونن اسفاده کنن. چرا جلوی دلخوشی مردم رو می گیرد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان