بازدید 22860

واکسن سینوفارم بزنیم یا برکت؟

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند گفت: هردو واکسن سینوفارم و برکت با متد مشابه ساخته شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۶۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸ 24 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، مسعود ضیایی اظهار کرد: برای ساخت واکسن ویروس را از بین بردند و سطح آنتی ژن این ویروس را خالص و آماده کردند؛ هنگامی که به بدن ما تزریق می‌شود، بدن آن را شناسایی می‌کند و آنتی بادی علیه آن تولید می‌کند و سپس در مواجهه با ویروس اصلی این آنتی بادی‌ها از ما دفاع می‌کنند.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و فوکال پویینت علمی مراقبت و مدیریت بیماری‌های عفونی بیان کرد: این روش قدیمی و شناخته شده‌ای است که بسیاری از واکسن‌ها با این متد تهیه شده‌اند و در ایران قدمت طولانی دارد.

ضیایی با اشاره به اینکه کشور ایران از گذشته‌های دور سازنده واکسن بوده است، گفت: واکسن سینوفارم بسیار زودتر به بازار آمده و ماه‌هاست که استفاده می‌شود؛ این واکسن فازهای مختلف را طی کرده، اطلاعاتش منتشر شده و تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را دارد؛ سینوفارم عوارض خاصی نداشته و اثربخشی خوبی نشان داده است.

وی بیان کرد: واکسن برکت با همان متد واکسن سینوفارم تولید شده، اثربخشی خوبی نشان داده و عوارض خاصی نداشته است؛ نتایج فاز یک این واکسن منتشر و چاپ شده و نتایج فازهای دیگر هنوز در حال آماده‌سازی و انتشار است.

وی تصریح کرد: هیچ کدام از این دو واکسن داده‌های خود را در مورد اثربخشی بر کرونا دلتا بیرون ندادند؛ این داده‌ها در مورد واکسن‌های دیگر مانند فایزر، مادرنا و آسترازنکا بیرون آمده است.

این متخصص عفونی با اشاره بر قدمت طولانی، اطلاعات در دسترس و تایید شده واکسن سینوفارم افزود: این واکسن به نوعی جلوتر است؛ شاید در آینده نزدیک اطلاعات کامل واکسن برکت را داشته باشیم و اولویت با این واکسن باشد، اما اکنون مسئله‌ای که وجود دارد سریع‌تر واکسینه شدن عموم مردم و به ویژه کسانی است که بدنشان ایمنی ندارد.

وی بیان کرد: این افراد اگر ریز فاکتور دارند باید در اولین فرصت و با اولین واکسنی که در دسترس وجود دارد، واکسینه شوند.

ضیایی گفت: اگر حق انتخاب وجود داشت، باید براساس اطلاعات علمی نه احساس و تبلیغات، نوع واکسن را انتخاب کنیم.

وی تصریح کرد: توجه کنید که واکسن را برای عدم ابتلا تزریق نمی‌کنیم؛ بلکه برای جلوگیری از بروز موارد شدید بیماری و جلوگیری از گردش بیماری در جامعه تزریق می‌شود.

این متخصص عفونی خاطرنشان کرد: هرچند ما می‌دانیم این بیماری مانند آنفلوانزا سال‌ها با ما خواهد بود، اما می‌توان از این حالت وحشی و شدید گذر و آن را کنترل کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۳
به رغم ادعای این آقا نتایج فاز یک واکسن برکت منتشر نشده. در واقع نتایج هیج یک از سه فاز کارآزمایی انسانی برکت منتشر نشده است. تنها نتایجی که برای برکت منتشر شده است از مرحله پیش بالینی کارآزمایی حیوانی است که آن هم در مرحله پیش از چاپ است و ایرادات بسیاری توسط متخصصان داخلی و خارجی به آن گرفته شده است که کارشناسان برکت به آنها پاسخی به جز شعار نداده اند. در واقع بین واکسن سینوفارم که مستندات خود را منتشر کرده و به صدها میلیون نفر با موفقیت تزریق شده و تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را دارد، و محلول برکت که هیچ شواهدی برای اثربخشی و ایمنی ندارد بجز قسم و آیه مینو محرز و سعید نمکی هیچ مقایسه ای وجود ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
چطور هیچ اطلاعاتی منتشر نشده، شما این همه اطلاعات منفی ازش داری!!! درسته یک ذهنیت قدیمی میگه که جنس ایرانی همیشه بنجل و دسته دومه. خوب اینم که جنس ایرانیه
برکت بزنید خیلی خوبه
پاسخ ها
حق بین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
سوال اینه که چرا کشور هایی حتی مثل ژاپن، که به وفور دسترسی به انواع واکسن هم داشتند، انقدر از واکسیناسیون عقب هستن؟ چرا مردم شان تمایلی به واکسن زدن ندارند؟
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
آخه تو از کجا تشخیص دادی
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
حق بین جان برادر عزیز
کی گفته ژاپن کم تزریق کرده؟ اگه درصد کم میبینی چون همه منتظر فایزر هستند. کسی سینو فارم نمیزنه. برو دبی عین مورد و ملخ سینو فارم و اسپوتنیک و غیره ریخته ملت همه منتظر نوبت فایزر هستند. وقتی حق انتخاب بین واکسن داری می تونی صبر کنی فایزر بزنی وقتی حق انتخاب بین مردن و واکسن چینی داری حق انتخاب چی داری؟
افای ضیایی ادعا کردید ایران از گذشته های دور سلزنده واکسن بود لطفا بفرمایید چرا هنوزم واکسن انفلونزا واکسن هپاتیت و سایر واکسن های ویروسی وارد می شه برخلاف حرفی که زدید ما هیچ وفت واکسن ویروسی با کیفیت نساخته ایم در حال حاضر تزریق واکسن مهم ولی نه هرواکسنی وقتی نتایح تحقیقات واکسن های فایزر و مودرنا انتشار پیدا کرده و تایید شده چرا واکسنی پیشنهاد می کنید که هیچ چیزش مشخص نیست
واکسنی که هیچ اطلاعاتی منتشر نشده و هیچ مرجع معتبری تاییدش نکرده . مردم میشن موش ازمایشگاهی تا مافیای دارو به برکت برکت هزاران میلیارد به جیب بزنه
با توجه به اینکه واکسن سینو فارم دهها میلیون در تمام جهان تزریق شده و مورد خاصی گزارش نشده بهتر است فعلا از واکسن چینی استفاده کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
دهها میلیون؟!!! الان فقط تو خود چین بیش از یکمیلیارد دز از انواع آن تزریق شده! بیش از 500 میلیون هم صادر کرده اند و کل دزهای استفاده شده شاید الان از دومیلیارد گذشته باشد.
شاید در جلوگیری از ابتلا، به قدرت واکسنهای غربی نباشد، ولی در جلوگیری از بستری شدن و مرگ واقعا نتایج بد ازش نقل نشده. حالا البته نوع دلتا هنوز معلوم نیست.
درضمن پدرومادر خودم و بقیه بستگان که زده اند، یا ابدا عوارض نداشته اند، یا بسیار بسیار کم بوده.
درحالیکه برای آسترازانکا واقعا عوارض ناراحت کننده ای می شنویم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
شما که آمریکا هستید به این کارها چکار دارید.
برکت یکی از بهترین واکسنهای دنیاست.
چقدر خوشبختبم، چقدر حق انتخاب داریم.
اکثر بستگانم برکت زده اند و هیچ عوارضی نداشته است
من خودم آسترازانکا زدم که بیس آن انگلیسی-سوئدی است. و اکثر همکاران و دوستانمان دچار عوارض شدیم و حد اقل دو فوتی و یک کما را از این واکسن از اطرافیان سراغ دارم
پاسخ ها
ilia
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
ماشالا پس همه واکسنا رو زدن به اطرافیان شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
خب معلومه برکت عوارض نداره چون تزریق آب مقطر نباید هم عوارض داشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
اصلا برکت در اون سطح گسترده ای تزریق نشده که اکثر بستگان شما زده باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
از بس بی خاصیته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
آره تو راست میگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
همسایه ما هم فایزر زد تصادف کرد مرد
فقط سینوفارم البته اونم لنگه کفش در بیابانه با شرایط ایران
ولی حداقل کل چین و خیلی کشورهای دیگه زدن
ولی برکت کجا تست شده تا حالا چند نفر زدن
مثل قضیه ماشین چینی و ایرانی
ماشین چینی درسته افتضاحه و حداقل تست ایمین داره میدونم ستاره پایین گرفته به عکس ماشین ایرانی که اصلا آزمون های ایمنی جهانی شرکت نکرده
برای واکسن برکت یک میلیارد دلار پول گرفتن و فقط ۸۰۰ هزار دوز تحویل دادن. آسترازنکا کلا ۶۵ میلیون پوند هزینش شده و ۶۰۰ میلیون نفر باهاش واکسینه شدن. بخاطر همین چیزاس که مملکت نابود شده.
فایزری که مسئولین زده اند و الان مدتهاس هیچکدام مبتلا نشده اند از همه بهتره
خبرنگار محترم: ریسک فاکتور نه ریزفاکتور!!!
مگه فرقی هم میکنه خخخخخخخ
بین سیب گندیده و گلابی گندیده باید یکی را انتخاب کرد. ما چقدر خوشبختیم!
هیچکدام ، واکسن فایزر یا اسپوتنیک روسی
فکر می کنم برای این مطلب هنوز زود بود. فعلا واکسن کم است.
ولی شاید تا یکی دوماه دیگه بشود به دنبال حق انتخاب هم برای واکسن بود.
پراید سوار شویم یا کادیلاک؟؟؟؟؟؟؟؟
واكسن بركت؟
مگه واكسن ايراني هم داريم؟
همش فتوشاپ بود…
واكسن كدومه……
ایران قطب واکسن سازی دنیا میشود. فقط ممکن است تا انموقع. جند میلیون با کرونا مشتری شوند
هیچکدام .ما فایزر و مدرنا می خواهیم.
یا برکت یا برکت
من برکت میزنم و غیر برکت هم نمی زنم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان