بازدید 7024

۳ پیروزی استثنایی شمشیربازان ایران در المپیک

این سه پیروزی بسیار مهم، در حالی رخ داد که قرعه سختی به ملی‌پوشان ایرانی خورده بود و حتی احتمال سه شکست پیاپی نیز وجود داشت. به این ترتیب امیدها برای کسب مدال در سابر افزایش یافت
کد خبر: ۱۰۶۵۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ 24 July 2021

هر سه ملی پوش سابریست شمشیربازی ایران با برتری در نخستین مسابقه به دور بعدی المپیک راه یافتند.

۳ پیروزی استثنایی شمشیربازان ایران در المپیک

به گزارش تابناک ورزشی، از صبح امروز رقابت های شمشیربازی المپیک توکیو در اسلحه سابر آغاز شد و محمد رهبری شمشیرباز کشورمان که در رده 27 رنکینگ جهانی است، در مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات اسلحه سابر، مقابل «بلاده آپیتی» نفر 6 رنکینگ جهانی از فرانسه قرار گرفت و با عملکردی قابل توجه به پیروزی 15 بر 13 رسید و در جمع 16 شمشیرباز برتر حضور یافت.

در دیگر مسابقه مجتبی عابدینی در اسلحه سابر، اولین رقابت خود را در مرحله یک شانزدهم نهایی برابر «شال گوردون» از کانادا برگزار کرد. عابدینی با رنکینگ 13 برابر این حریف با رنکینگ 20 دنیا با نتیجه 15 بر 10 به برتری دست یافت و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

همچنین علی پاکدامن نماینده پرتلاش ایران با رنکینگ 21 در اسلحه سابر و در مرحله یک‌شانزدهم نهایی برابر «آندراس زاتماری» از مجارستان با رنکینگ 12 قرار گرفت و برابر این حریف قدرتمند که سابقه قهرمانی در جهان و کسب مدال نقره المپیک را دارد، با نتیجه 15 بر 12 پیروز شد و گام به مرحله یک هشتم نهایی گذاشت.

این سه پیروزی بسیار مهم، در حالی رخ داد که قرعه سختی به ملی‌پوشان ایرانی خورده بود و حتی احتمال سه شکست پیاپی نیز وجود داشت. به این ترتیب امیدها برای کسب مدال در سابر افزایش یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل