بازدید 5003

انکار شلیک مرگبار در میدان ورامین

کد خبر: ۱۰۶۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹ 19 July 2021

پرونده مرد جوانی که متهم است در جریان یک درگیری با اسلحه کلاشنیکف مرتکب قتل شده از سوی قضات شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران برای تصمیم نهایی به کارشناسان تشخیص هویت سپرده شد.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از 2 سال پیش با گزارش یک درگیری خونین در منطقه ورامین آغاز شد و پس از حضور مأموران و بررسی اولیه مشخص شد که جوانی به‌ نام قاسم با شلیک گلوله به قتل رسیده و گوشش بریده شده است.

بعد از کشف جسد و انجام تحقیقات،مأموران به این نتیجه رسیدند که عامل این قتل خشن مرد جوانی است که از مدتی قبل با مقتول اختلاف داشته‌اند؛در بررسی‌های بعدی مشخص شد در آن درگیری دو نفر از دوستان قاسم زخمی شده که همراه دوستانشان به بیمارستان منتقل شده‌اند.

پس از آن مأموران زن جوانی را که با مقتول آشنا بود شناسایی و بازداشت کردند او به مأموران گفت: یکی از اراذل منطقه به نام حسن با ترفندی قاسم را به میدان ورامین کشانده و کشته است.

با اظهارات این زن مأموران بلافاصله حسن ۲۶ ساله را ردیابی و بازداشت کردند و او در همان ابتدا به قتل قاسم با همدستی 17نوچه‌اش اعتراف کرد.

وی در تشریح ماجرا گفت: خانواده من و قاسم از سال‌ها قبل بر سر یک زمین اختلاف داشتند. من و قاسم چند بار در اینستاگرام همدیگر را تهدید کرده بودیم. آخرین بار وقتی قاسم در لایو اینستاگرام به من فحاشی کرد در خانه دوستم نقشه قتل او را کشیدم و از نوچه هایم خواستم تا برایم کلاشنیکف تهیه کنند.

به‌دنبال اعتراف‌ مرد شرور، 17 متهم دیگر پرونده بازداشت شدند و به درگیری خونین اعتراف کردند، اما مدتی بعد حسن اعترافاتش را پس گرفت و منکر شلیک شبانه شد و گفت: یکی از دوستانم به‌ نام شهاب که از گنده لات‌های ورامین است قاسم را کشت و من به خاطر مرام و معرفتم قتل را گردن گرفتم.

این در حالی بود که دوربین‌های مدار بسته میدان شهر، صحنه شلیک خونین را ضبط کرده بود. پرونده حسن به اتهام محاربه به دادگاه انقلاب فرستاده شد.پرونده قتل نیز برای رسیدگی به شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران رفت.

در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص کردند. سپس حسن به جایگاه رفت و گفت: من به خاطر مرامم قتل را گردن گرفتم اما حالا می‌خواهم واقعیت را بگویم. من آن شب کلاشنیکف نداشتم و شهاب شلیک کرد. پس از آن شهاب به جایگاه رفت و گفت: من فقط در درگیری بودم و به‌هیچ عنوان شلیک نکردم.

با توجه به اعترافات متهم قضات وارد شور شدند و تصمیم گرفتند پرونده را به اداره تشخیص هویت بفرستند تا مشخص شود عامل شلیک مرگبار چه کسی بوده است که بعد از اظهار نظر کارشناسان تشخیص هویت درباره این پرونده حکم صادر خواهد شد.‌‌

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر