بازدید 6155
۱

توقیف ۶ هزار و ۵۷۰ خودرو در پایتخت در سه ماه

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ در شهر تهران شش هزار و ۵۷۰ دستگاه خودرو و در سال گذشته، ۳۸ هزار و ۷۲۶ خودرو به علت تخلفات متعدد توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.
کد خبر: ۱۰۶۴۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵ 19 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید ابوالفضل موسوی‌پور" افزود: همچنین در مدت مشابه ۳۶ هزار و ۸۰۵ دستگاه و در سال ۹۹ تعداد ۱۴۸ هزار و ۲۰۰ دستگاه نیز اعمال قانون شده‌اند.

این مقام پلیس راهور با اشاره به ضرورت تشکیل پلیس نامحسوس در سال ۸۳، گفت: پلیس نامحسوس با هدف ناامن ساختن محورهای بزرگراهی در تمام لحظات برای متخلفان حرفه‌ای تشکیل شد.

وی اظهار داشت: گاهی اوقات در معابر بزرگراهی، اتفاق و تصادفاتی رخ می‌دهد که عامل اصلی آن حادثه، در محل حضور ندارد مانند اینکه راننده‌ای با لایی‌کشی و تغییر مسیر ناگهانی باعث خارج شدن خودرویی از مسیر خود و یا حتی رفتن خودرویی به لاین مخالف شود که باعث بروز حوادث تلخ و مرگ‌باری می‌شود.

این مقام انتظامی ادامه داد: این پلیس توانست با پلیس‌های محسوس هم‌پوشانی و با تخلفات حادثه‌ساز برخورد کند که در نهایت از بروز تخلفات و حوادث تلخ جلوگیری شود.

موسوی‌پور بیان داشت: ماموران پلیس نامحسوس بسته به فعالیت ترافیکی شهر تهران صبح‌ها در محورهای حاشیه‌ای مانند بزرگراه شهید "خرازی"، شهید "همدانی" و ابتدای بزرگراه شهید "بابایی" و "زین الدین" حضور دارند.

وی افزود: همچنین ساعت ۲۲ به بعد در محورهای بزرگراهی خلوت و برای تعداد معدود متخلفان حرفه‌ای که از این خلوتی معابر استفاده کرده و هیجان خود را در محورهای بزرگراهی نشان دهند، وارد عمل می‌شوند و حرکات و سرعت‌ها را رصد می‌کنند.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بخشی از فعالیت تیم‌های کنترل نامحسوس از طریق گشت‌زنی و توقف خودروهای متخلف برابر قانون و مقررات است؛ طبق تبصره دال ماده ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات و اخذ جرائم مصوب ۱۳۸۹، خودرویی که دو تخلف حادثه‌ساز را همزمان انجام دهد به مدت ۷۲ ساعت در پارکینگ متوقف می‌شود.

این مقام انتظامی گفت: بخش دیگری از فعالیت پلیس نامحسوس از طریق رصد تصاویری است که ماموران راهور از طریق مراکز مانیتورینگی سطح شهر تصاویر را کنترل کرده و پس از رویت تخلفات، بلافاصله از طریق شبکه به همکاران در پلیس نامحسوس اعلام و تیم پلیس نامحسوسی که در آن محدوده حضور دارند، اقدام به متوقف کردن خودرو متخلف می‌کنند.

موسوی‌پور با اشاره به دیگر اقدام پلیس نامحسوس، افزود: اگر شهروندی از طریق ۱۱۰ با پلیس تماس گرفته و تخلفی را در محور بزرگراهی اعلام کند، از طریق شبکه به پلیس مذکور در آن محور اعلام داده می‌شود که در صورت مشاهده تخلف برابر مقررات اقدام کند.

وی افزود: پلیس نامحسوس علاوه بر اینکه بحث توقیف تخلفات حادثه‌ساز را در دستورکار دارد، نسبت به دیگر تخلفات نیز بی‌تفاوت نیست. خصوصاً با تخلفاتی که مربوط به پلاک، خودروهای سنگین که در لاین سرعت حرکت می کنند، بوق‌هایی با صدای ناهنجار، حرکت دنده عقب در بزرگراه‌ها و همچنین تخلفات دیگر برخورد قانونی خود را انجام می‌دهد.

جانشین پلیس راهور پایتخت ادامه داد: بزرگراه "آزادگان" با طول حدود ۴۰ کیلومتر بیشترین تخلفات را داراست و در ادامه محور شهید "بابایی"، شهید "زین الدین"، "خرازی"، "همدانی" و محور آیت الله "هاشمی رفسنجانی" دارای بیشترین تخلفات حادثه‌ساز هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان ضرورت کار قرارگاه سرعت در شهر تهران گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، امسال نیز مجدد قرارگاه کنترل سرعت در مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ زیر نظر مستقیم رئیس این مرکز، فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

موسوی‌پور افزود: قانون‌گذار سرعت را به سه بخش تقسیم کرده است که بخشی از سرعت‌ها تا ۳۰ کیلومتر بیش‌تر از حد مجاز و بخش دیگری ۳۰ کیلومتر تا ۵۰ کیلومتر بالاتر از حد مجاز است؛ همچنین بخش سوم نیز سرعت‌های بالاتر از ۵۰ کیلومتر در ساعت را شامل می‌شود که آن را قرارگاه مذکور بررسی و کنترل می‌کند.

این مقام راهور اظهار داشت: شب‌ها، دوربین‌ها این سرعت‌ها را ثبت و روز بعد از طریق سامانه‌ها برای مالکان مشخص شده پیامک می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای بار اول و دوم برای رانندگان متخلف حضور در پلیس راهور است که بحث توجیه، آموزش، اعمال قانون و پرداخت جرایم اجرا شود و اگر این تخلفات به بار سوم برسد برابر ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی این تخلف اخلال در نظم محسوب شده و پرونده تحویل مقامات قضایی می‌شود.

این مقام انتظامی گفت: در سه ماهه سال جاری برای ۲ هزار و ۷۳۵ راننده پیامک ارسال شده که امیدواریم با احترام به قانون و کاهش سرعت‌ها توسط رانندگان شاهد کاهش حوادث تلخ در سطح معابر شهر تهران باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلام. اگراین آمار ها از برخورد با متخلفین درست باشد. پس چرا طبق اعلام پلیس سالانه 17 هزار کشته و 35 هزار مصدوم و 2 هزار قطع نخاعی به آمارها اضافه می‌شود؟ من هر وقت در شهرتهران رانندگی میکنم چه در شب و چه در روز، شاهد رانندگانی با حرکات مارپیچ و حرکات دیوانه وار در بزرگراه ها هستم. چرا تا یک ترافیک در بزرگراه‌ها یا در سطح شهرا ایجاد می‌شود خطوط ممتد هیچ ارزشی برای آنند آن ندارد و رانندگی بین خطوط اصلا وجود ندارد و رانندگان در صفوفی فشرده و بی انضباط حرکت می‌کنند.؟ انصافا دوربین‌های نظارتی و پلاک خوان با کد جریمه در کل کشور وجود دارد؟ این موضوعات نشان می‌دهد که پلیس به هر دلیلی در برخورد با متخلفین، درست عمل نمی‌کند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل