بازدید 5997
۲
رییس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش خبر داد:

کاهش روند ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان

رییس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش از کاهش مراجعات و مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: تا هر زمان که نیاز باشد کادر درمان ارتش و تجهیزات مورد نیاز در سیستان و بلوچستان خواهد ماند.
کد خبر: ۱۰۶۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳ 17 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی درباره آخرین اقدامات نیروی زمینی ارتش برای مبارزه با کرونا و کم‌آبی در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به شیوع موج پنجم کرونا و گسترش دلتا در سیستان و بلوچستان به دستور فرماندهی کل ارتش، امیر حیدری به عنوان فرمانده میدانی مبارزه با کرونا در این استان معرفی شدند. در این زمینه علاوه بر خدماتی که در بیمارستان پیامبر اعظم انجام می‌شد، ۱۵ تیرماه بلافاصله وارد استان سیستان و بلوچستان شدیم.

وی ادامه داد: در همین راستا ستاد بحران استان در تیپ ۱۸۸ زرهی لشکر ۸۸ سیستان و بلوچستان با حضور معاون استاندار و مدیر بحران و رییس دانشگاه و مسئولین نظامی منطقه تشکیل و مشکلات احصا شد.

سرتیپ موذنی گفت: بزرگترین مشکل افتتاح نشدن بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی الحاقی در بیمارستان علی بن ابی طالب (ع) زاهدان به دلیل کمبود کادر درمانی بود که برای برطرف کردن این مشکل ۶ تیم پنجاه نفره برای راه اندازی بیمارستان آماده شد که در مرحله اول ۵۰ نفر کادر درمانی شامل پزشک، پرستار، پیراپزشک و متخصص وارد بیمارستان شدند.

رییس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش از سفارش پنج مخزن اکسیژن برای شهر‌های مختلف سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: یک مخزن ۳۰ تنی اکسیژن برای پیامبر اعظم (ص) زاهدان، یک مخزن ۲۵ تنی برای بیمارستان بوعلی زاهدان، یک مخزن ۲۵ تنی برای بیمارستان خاتم (ص) زاهدان، یک مخزن ۱۰ تنی برای بیمارستان امام خمینی (ره) خاش و یک مخزن ۱۰ تنی برای بیمارستان رازی سراوان تامین شد که این مخازن روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه تحویل دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شد.

سرتیپ موذنی افزود: علاوه بر این مقادیر زیادی ماسک، گان، دستکش و مواد ضدعفونی به دانشگاه اهدا شد. صد هزار تست تشخیص کرونا به مبلغ شش و نیم میلیارد تومان وارد استان کردیم علاوه بر اینکه خودمان در غربالگری استفاده کردیم به دانشگاه تحویل دادیم.

وی با اشاره به اجرای مردم یاری و غربالگری در روستا‌های کم برخوردار گفت: در این راستا به طور روزانه روستا‌ها مشخص شدند و در جلساتی با معتمدین محله کار را پیش بردیم به طوری که هر مرحله تقریبا بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ خانه را غربالگری، بیماریابی کردیم و علاوه بر توزیع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی، آموزش‌های لازم به مردم ارائه شد.

رییس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: همچنین روز جمعه بیست و پنجم تیرماه کمک‌های معیشتی شامل برنج، روغن و ماکارونی در حومه شهر زاهدان توزیع کردیم.

سرتیپ موذنی همچنین درباره اقدامات انجام شده درباره آبرسانی به استان سیستان و بلوچستان گفت:‌برای حل مشکلات مربوط به آبرسانی قراردادی با شرکت آبفای منطقه بسته شد که بر اساس آن نیروی زمینی ارتش ۱۲۰ کیلومتر از آبرسانی را اجرا کند در این راستا روز بیست و پنجم تیرماه دو هزار متر لوله وارد استان شد.

به گفته رییس اداره بهداشت امداد و درمان نیروی زمینی ارتش، کار اجرایی این پروژه از اوایل هفته گذشته آغاز شد. در کنار آن تانکر‌های آبرسانی ۱۸ و ۲۴ هزارلیتری در روستا‌های کم برخوردار مشغول آبرسانی هستند. همچنین یکصد تانکر ۱۰۰۰ لیتری خریداری شد و در اختیار ستاد بحران استان و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قرار داده شد.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰۰ نفر از کادر درمانی نیروی زمینی ارتش آماده هستند تا بر اساس نیاز به کادر درمانی قبلی اضافه شوند. بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی تنفسی ظرف ۴ تا ۵ روز در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) به صورت کاملاً استاندارد با یک توان بسیار بالا با تمام تجهیزات ساخته شد و روز پنج شنبه با حضور مقامات کشوری و لشکری و نماینده، ولی فقیه افتتاح شد.

سرتیپ موذنی یادآورشد: در واقع در یک اقدام بی سابقه، یک بیمارستان کاملا مجهز با سازه ثابت ظرف ۴ تا ۵ روز از صفر تا صد ساخته و تجهیز و آماده پذیرش بیمار شد. این برنامه را برای احداث بیمارستان در خاش و در زابل هم داریم که بر اساس نیاز تخت‌های بیمارستانی این کار هم عملیاتی خواهیم کرد.

رییس اداره بهداشت امداد و درمان نیروی زمینی ارتش ادامه داد: تمام قول‌هایی را که فرمانده نیروی زمینی به عنوان فرمانده میدانی مبارزه با کرونا در این استان داده بود عملیاتی شد. به لطف خدا با اقدامات موثر سوی کادر درمان نیروی زمینی ارتش میزان مراجعه کننده و بیماری در استان رو به کاهش است. باز هم تا آخرین لحظه که نیاز باشد خودمان و نیرو‌های درمانی و تجهیزات در سیستان و بلوچستان خواهیم ماند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تمام اقداماتی که نیروی زمینی ارتش انجام می‌دهد مورد رضایت خداوند و فرمانده کل قوا باشد و نشانه بارز شعار ارتش فداری ملت باشد همانطور که رهبری فرمودند ارتش به خوبی نشان داده است أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ است امیدواریم که بتوانیم این شعار را و این آیه شریفه را به منصه ظهور برسانیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خسته نباشید ارتشی غیور
خسته نباشید کادر درمان فداکار
درووود بر ارتش و ارتشیان غیور و بی ادعای کشورم ایران .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل